51

Re: Deel 10 van het nooit stoppende vraag en antwoord topic

De wereld op een platte taart maken in puzzelsstijl... ggrr... ook in tijdgebrek door laat de bestellig door krijgen was voor een familielid...

Kinderfeestje, thuis of uit?

52

Thuis, maar misschien komt dat omdat die van mij nog geen echt kinderfeestje met alleen kinderen hebben gehad  ;)

Hond of kat?

53

Hond. Ik ben een echte honden-mens. Katten zeggen me niet zoveel, alleen als ze nog zo snoezig klein zijn.

Om in het thema dieren te blijven. Heb jij een huisdier? Zo ja, wat/hoeveel/hoe heet het?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

54

Ja, ik heb een huisdier: een goudvis, genaamd 'de Beuker'. Nu kun je denken hè, 'de Beuker'? Voor een goudvis?
Dat komt: toen we 'm gehaald hadden bij de dierenwinkel bleef ie maar in het zakje tegen mijn been duwen/beuken. Voor zover je het beuken kunt noemen dan.
We hebben altijd goudvissen gehad, de voorganger van 'de Beuker' heeft zelfmoord gepleegd; we vonden 'm in de fruitschaal, bovenop een afbeelding van een goudvis op het weekendvoerblokje (de verpakking). Daarvoor hadden we een goudvis die we Dolfijn genoemd hadden; deze 'sprong' af en toe boven het water, echt heel grappig! Verder heeft mijn oma een Jack Russell, Max, en hij luistert af en toe beter naar mij dan naar oma..

Nieuwe vraag: Wat zat/zit er in jouw vakkenpakket van de middelbare school? (en wat voor niveau??)

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Eens even zien... Ik heb eerst VWO gedaan. In het vierde jaar bedacht ik dat ik toch niet naar de uni wilde, dus toen ben ik HAVO gaan doen. Daar had ik sowieso Nederlands, Engels, LO, Maatschappijleer natuurlijk, verder koos ik voor het pakket Natuur en Gezondheid, wat inhield dat ik Wiskunde A1,2 en B1,2, Biologie, Natuurkunde 1,2, Scheidkunde had. Daarnaast koos ik Duits en Filosofie.
Dat was het wel zo'n beetje, dacht ik.. :)

Wat vond je het leukste en stomste vak tijdens je studie (of middelbare school)? En waarom?

56

Natuur-/scheikunde... Verschrikkelijk. Het boeide me ook gewoon totaal niet. We hadden 1 jaar een vervanger die totaal geen orde kon houden en bij proefwerken konden we overleggen, ik met een vriendin die er wel goed in was. En het resultaat? Ik had een 9,2 en zij een 8,6. Had dus zelf ook nog iets goed  ;)

Wat is jouw droom baan en doe je dat al?

57

Duits op de middelbare school. Ik was er niet goed in. Mijn docent probeerde me over te halen toen ik zei dat ik het wilde laten vallen. Sowieso geen talenknobbel bij mij :) Ik was een echte bèta.

Kijk jij dit jaar ook (weer) naar Heel Holland Bakt? Wat hoop je dat dit jaar veranderd is of juist niet veranderd is t.o.v. vorig jaar?

Bianca's bakery

58

Ik ben dol op Heel Holland Bakt, ik vind en hoop niet dat ze er iets aan (moeten) veranderen.

Betalen bij bijvoorbeeld RTLXL om iets terug te kijken of toch Video On Demand?

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Geen van beiden...  =D  Ik heb niet eens een tv. De dingen die ik graag wil zien kan ik via de laptop gewoon kijken of gratis bij uitzending gemist.
Ik ben liever bezig met creatieve projectjes. En of dat nou taarten zijn, of in de tuin werken, of kaarsen maken of een kookboekje schrijven... maakt mij niet :)

Vond de vraag over de droombaan (liezzle) wel een leuke. Ik geef 'm door.

60

Tja...dat is een goede vraag. Ik ben bezig met re integreren. En hierdoor dus heel erg bezig met wat ik deed en wat ik nog zou kunnen...maar bovenal ook met wat ik dan verder wil qua werk. Denk dat ik er wel al uit ben dat mijn droombaan niet het werk is wat ik tot nog toe deed. Krijg steeds meer behoefte voor mezelf verder te gaan, en dan op het gebied van mindfulness...trainingen geven...individueel. Coachend.....

Vind het een leuke vraag, zeker omdat ik er zelf nu niet een heel duidelijk antwoord op kan geven, ben ik benieuwd wat dan jouw droombaan is en of je die nu al hebt?

Bianca's bakery

Hihi, dat is toevallig! Ik zit in hetzelfde schuitje, ook aan het reintegreren.
Ik was leerkracht basisonderwijs en kwam met een burn-out thuis te zitten. Nu gaat het best al weer hee veel beter en heb ik geleerd beter m'n grenzen te bewaken en tijd te maken voor leuke dingen. Daarnaast vind ik het heel belangrijk de dingen aandachtig te doen, mindfull, zeg maar. :)
Het werken met kinderen maakt me heel gelukkig, maar in welke vorm.... dat is nog even een raadsel. Ben van plan om naast m'n vrijwilligerswerk/reintegratie op school wat langere snuffelstages hier en daar te regelen, zodat ik verschillende sectoren kan zien en beleven.

En droombaan... tsja... een baan waar je over droomt, das meestal niet zo realistisch. Dolfijnentrainer, wow, maar al die vis snijden, jakkes!  :lol:

62

Nou mijn droombaan.. Tja.. Dat is toch mijn eigen winkeltje met dingen van koffie en thee enzo en dan met high tea erbij en waar mensen taarten kunnen kopen. Maar goed, ik durf het gewoon niet aan om zelf te beginnen en met 2 kleine kinderen vind ik dat ook niet zo makkelijk met alle tijd die je erin kwijt bent.
Nu werk ik als apothekersassistent en dat vind ik ook best leuk. De veranderingen van de laatste jaren zijn alleen niet zo positief vind ik, maar dat zal je overal in de zorg wel hebben..

Ga je nog wat leuks doen met Koningsdag?

63

Tante Taartje schreef:

Hihi, dat is toevallig! Ik zit in hetzelfde schuitje, ook aan het reintegreren.
Ik was leerkracht basisonderwijs en kwam met een burn-out thuis te zitten. Nu gaat het best al weer hee veel beter en heb ik geleerd beter m'n grenzen te bewaken en tijd te maken voor leuke dingen. Daarnaast vind ik het heel belangrijk de dingen aandachtig te doen, mindfull, zeg maar. :)
Het werken met kinderen maakt me heel gelukkig, maar in welke vorm.... dat is nog even een raadsel. Ben van plan om naast m'n vrijwilligerswerk/reintegratie op school wat langere snuffelstages hier en daar te regelen, zodat ik verschillende sectoren kan zien en beleven.

Hier ook burn-out, gecombineerd met beschadigingen in schouder en nek. Qua burn out gelukkig al weer aardig op de goede weg. Qua fysieke klachten helaas geen vooruitgang. Wel heel veel geleerd in de diepte over mezelf, en over wat wezenlijk belangrijk is. Behoorlijke zelfontwikkeling dus. En in die zin ervaar ik de burn-out uiteindelijk toch als iets positiefs (niet zozeer het proces zelf, maar wel hoe je daar uit komt)

liezzle schreef:

Nou mijn droombaan.. Tja.. Dat is toch mijn eigen winkeltje met dingen van koffie en thee enzo en dan met high tea erbij en waar mensen taarten kunnen kopen. Maar goed, ik durf het gewoon niet aan om zelf te beginnen en met 2 kleine kinderen vind ik dat ook niet zo makkelijk met alle tijd die je erin kwijt bent.
Nu werk ik als apothekersassistent en dat vind ik ook best leuk. De veranderingen van de laatste jaren zijn alleen niet zo positief vind ik, maar dat zal je overal in de zorg wel hebben..

Ga je nog wat leuks doen met Koningsdag?

Wat leuk jouw droombaan. Het lef om voor iets te gaan, is vaak een belemmerende factor. Eigenlijk moet je je afvragen "wat levert het me op?" en niet "wat als..." Klein beginnen, naast je gewone werk.....en als je toch de stap niet durft te zetten, geniet dan van de droom....

Lekker vrij zijn met Koningsdag, is al heerlijk. Misschien ga ik wat doen, msschien ook niet. De drukte opzoeken is momenteel nog not-done voor mij. Maar wie weet.
Zat wel te denken aan een taartje of iets anders lekkers te maken, dus misschien doe ik dat wel Koningsdag.

Ben ook wel benieuwd naar de Koningsdagbaksels. Heb je of ga je dit jaar iets bakken met Koningsdag?

Bianca's bakery

Helemaal mee eens, dat klein beginnen. Ik ken twee mannen die graag een restaurant wilden beginnen. Dat vonden ze te groots, dus ze zijn een soort thuisrestaurantje begonnen. Mensen eten bij hen thuis, maar dan kleden ze het wel mooi aan en koken ze echt iets lekkers. Super succes, die huiskamer etentjes! Zoiets kan ik me ook goed voorstellen bij een high tea winkeltje.. Als de kids naar school zijn, dan.. ;)

@ Bianca: Hier ook een enorme inhaalslag (?) gemaakt op persoonlijk vlak. In turbostand op weg naar echte volwassenheid en zelfacceptatie. Ik vind het een bijzonder en mooi proces en ben blij dat ik van het UWV en mijn omgeving de tijd krijg om het op mijn tempo aan te gaan. Wish you the same... :)

Ik ga met Koningsdag met een vriendin naar een beetje alternatief festival in Amsterdam. Met ook verkoopstandjes en zo, lijkt me wel leuk. Als het niks is, spring ik zo de trein weer in.
Iets bakken wordt het dus niet, maar heb nu twee afgesmeerde taarten in de koelkast staan. Morgen bekleden, stapelen en decoreren.

Ik ben ook benieuwd naar jullie Koningsdagbaksels... Nog anderen die iets speciaals gaan bakken?

65

Wat goed dat jullie zo goed bezig zijn met dat reintegreren! Hopelijk voor jullie komen jullie er goed uit en kan je alles op je eigen tempo verwerken :-)
Oh en bedankt voor het meedenken. Misschien idd klein beginnen... Eerst maar eens kijken of ik taarten kan gaan maken voor anderen. Eens kijken hoe ik dat in de lucht ga krijgen, m'n eerste baksel voor de buurjongen was in ieder geval wel een succes. En de kinderen zijn nog te klein voor school, haha. Dus het moet nog even paar jaar wachten.

Voor Koningsdag ga ik niets bakken. Wel traditie om met m'n moeder gebak te eten, maar dan gewoon vam de bakker. Een tompouce ofzo. M'n man is het weekend erna jarig dus die wil een taart en aankomende zaterdag gaan we naar Plopsaland dus ook niet echt tijd. Maar goed, wie weet verander ik zondag nog van gedachten ;-)

Ben je een ochtend of avond mens?

66

Ochtendmens

Frankrijk of Spanje?

67

Frankrijk. Ben er nog nooit geweest, maar zou dolgraag de lavendelvelden willen zien.

Morgen werken of ben je deze week vrij?

Bianca's bakery

68

Vrij de komende 3 weken ivm verhuizing, de zenuwen gieren door mijn lijf! Woensdag krijgen we de sleutel en donderdag is de verhuizing. Vrijdag wordt de nieuwe keuken al geleverd. Strak tijdschema maar wel fijn in de mei vakantie voor onze dochter van 5 om even te wennen aan haar nieuwe omgeving.

En jij? Vrij of werken?

Deze week nog werken, dan twee weken vrij. Gelukkig al een boel hele dingen gepland, inclusief een taart voor m'n neefje z'n eerste verjaardag.  =D

Barbecueën of gourmetten?

70

Bbq en graag.

Ben jij naar een kermis geweest vandaag?

71

nee! Hoewel, valt 's nachts aan het werk zijn ook onder kermis?  O-)  :P

Waarom ben jij op dit tijdstip van de dag wakker?

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

72

Het is ondertussen 10u37 als ik de vraag lees, dus tja, ik ben op kantoor :)

Hoeveel Facebookvrienden heb jij en hoeveel ervan ken je persoonlijk? (ik bedoel hiermee, dat je ze ooit al ontmoet hebt)

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

Ik heb 44 vrienden en ik ken ze allemaal persoonlijk. Er zijn zelfs genoeg mensen die ik persoonlijk ken, fb hebben en die toch niet in m'n lijst staan. Gelukkig... :)

Heb je al vakantieplannen?

74

Ja, in juni gaan we al! Eerst weekje cp in Frankrijk en daarna paar dagen Disneyland.

Maak je vaak taarten voor anderen?

75

Nee, af en toe maar.

Tuin of Balkon?

Bianca's bakery