1

Onderwerp: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Saar is alweer 3 jaar geworden.
Voor haar deze "grote" knuffel, verkleed als danseresje!

Nu eens een taart met slagroom-omhulsel in plaats van fondant en heel veel gekleurde "kraaltjes"

                   http://www.mijnalbum.nl/Foto-A8UCJEJQ-D.jpg

                   http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FNVC67T-D.jpg

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Lief! Leuk gedaan, hoor!

3

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

ohhhh, wat een plaatje, zo ontzettend lief en zo mooi gemaakt :thumb:

En zo leuk hoe je de buitenkant hebt gedaan :D  :D

4

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

ik vind het een schatje X

5

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

wat een geweldig lief taartje

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

6

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Wauw! Wat heb je dat weer gaaf gedaan, zeg! Jouw boetseersels zijn ook altijd zo leuk! Maar wat ik me afvraag: De bovenkant heb je die nu afgesmeerd met een laagje jam?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Wat een schatje.

8

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Home mAade schreef:

Wauw! Wat heb je dat weer gaaf gedaan, zeg! Jouw boetseersels zijn ook altijd zo leuk! Maar wat ik me afvraag: De bovenkant heb je die nu afgesmeerd met een laagje jam?

Dank je wel voor je leuke reactie.
De bovenkant is idd voor een deel afgesmeerd met jam. Niet te ver zodat de cake-drum met het olifantje niet helemaal vastplakt uiteraard.

9

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

lief!

10

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Dank je wel voor alle leuke reacties!!!!  :)

11

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Ach, wat liefffff!

12

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

renata2 schreef:

Ach, wat liefffff!

dank je  :)

13

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Ja dit is dus iets wat ik ook voor mijn dochter zou willen maken.
Zou ik jou om uitleg mogen vragen kweenie?
Ik vind hem echt helemaal super!!!

14

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Oh en wat zijn dat voor koekjes die aan de zijkant zitten? ...sorry als ik veel vraag ...moet ook nog heel veel leren  :S

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Wauw leuk! Je olifantje is prachtig, onwijs lief zo!

16

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Hij is geweldig!!!

Wat ik me wel afvraag: slagroom en die gekleurde kraaltjes... Dan gaan de kleuren toch lopen?
Bij mij in ieder geval wel.

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

17

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Super schattige taartje! :)  Ik heb zooo zin in een likje te proefen! :shh:  :9

18

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Twirler schreef:

Hij is geweldig!!!

Wat ik me wel afvraag: slagroom en die gekleurde kraaltjes... Dan gaan de kleuren toch lopen?
Bij mij in ieder geval wel.

Dank je wel voor je leuke reactie.
Ook bij mij lopen na verloop van tijd de kleurtjes door. Het is dus het beste om die kort voor het presenteren er pas op te doen. Ik moet er wel bij zeggen dat het de kinderen niets kan schelen hoor  ;-)

19 Laatst bewerkt door kweenie (15-01-2015 18:52)

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Liesbeth75 schreef:

Oh en wat zijn dat voor koekjes die aan de zijkant zitten? ...sorry als ik veel vraag ...moet ook nog heel veel leren  :S

Dank je Liesbeth. Je mag alles vragen en het is nooit teveel. Daar is dit forum ook voor bedoeld, toch??

Hoe je het olifantje maakt is niet zomaar in 1,2,3 uit te leggen. Ik zal het proberen.

Je maak eerst een soort worst voor de beentjes, die je dan gespreid weglegt. Aan het einde doe je een roze rondje voor de "voetzool.
Daar bovenop leg je 3 lagen "rokjes. Leg ze wat geplooid. Je kunt de roklagen gemakkelijk maken met een bloemuitsteker. Om  de plooitjes te behouden kun je kleine stukje papier her en der tussen stoppen tot de fondant wat gedroogd is en de plooitjes blijven zitten zoals je ze gemaakt hebt. ( niet vergeten weg te halen voordat je het op de taart zet!!)  ;-)
Weer een worst maken en die schuin doorsnijden. Ook weer roze rondjes erop en aan de voorkant plakken als voorpoten.
De kop doe je met een "druppel" of peervorm, alleen rol je de punt voorzichtig tussen je handen verder uit tot je een slurf krijgt.  Steek eerst een prikker in het lijfje en dan de kop erop. Hoe je de oren en haren erop maakt ,kun je een beetje zien op het plaatje. Leuke strik maken en erop zetten. De witte stippen heb ik met wiite dust gemaakt.
Een heel verhaal, maar als je goed op de foto kijkt kun je wel een beetje wat details zien.
Uiteindelijk is je eigen eindproduct toch waar het om gaat en valt die ook vast wel in de smaak bij de ontvanger.
De koekjes aan de zijkant zijn schuimkoekjes ( niet zelf gemaakt hoor)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes!!!

20

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

kweenie schreef:
Home mAade schreef:

Wauw! Wat heb je dat weer gaaf gedaan, zeg! Jouw boetseersels zijn ook altijd zo leuk! Maar wat ik me afvraag: De bovenkant heb je die nu afgesmeerd met een laagje jam?

Dank je wel voor je leuke reactie.
De bovenkant is idd voor een deel afgesmeerd met jam. Niet te ver zodat de cake-drum met het olifantje niet helemaal vastplakt uiteraard.

Heb ik het toch goed gezien! Goed bedacht.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

21

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Home mAade schreef:
kweenie schreef:
Home mAade schreef:

Wauw! Wat heb je dat weer gaaf gedaan, zeg! Jouw boetseersels zijn ook altijd zo leuk! Maar wat ik me afvraag: De bovenkant heb je die nu afgesmeerd met een laagje jam?

Dank je wel voor je leuke reactie.
De bovenkant is idd voor een deel afgesmeerd met jam. Niet te ver zodat de cake-drum met het olifantje niet helemaal vastplakt uiteraard.

Heb ik het toch goed gezien! Goed bedacht.

De kinderen vonden hem heerlijk zo. Fondant vinden ze toch soms ook wel een beetje teveel van het goede. :/

22

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Jeetje daar heb ik al enorm veel aan!
Ik had dus anders waarschijnlijk de slurf eraan geplakt en dat was nooit zo mooi geworden.
Ik heb zo vreselijk veel dingen al ingekocht ..ook de witte stift inderdaad :-) de kleuren heb ik ongeveer zo overgenomen als op jouw taart. Het gaat mijn allereerste worden dus het zal niet makkelijk zijn.
Geen idee nog hoe en wat voor creme en vulling en biscuit ik moet maken, maar ik denk dat ik die recepten hier wel kan vinden. En als hij niet smaakt ....maken we een foto en kopen een taart ;-) Ik laat je iig weten wat en hoe het geworden is! Heel erg bedankt nogmaals!

23

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Jeetje daar heb ik al enorm veel aan!
Ik had dus anders waarschijnlijk de slurf eraan geplakt en dat was nooit zo mooi geworden.
Ik heb zo vreselijk veel dingen al ingekocht ..ook de witte stift inderdaad :-) de kleuren heb ik ongeveer zo overgenomen als op jouw taart. Het gaat mijn allereerste worden dus het zal niet makkelijk zijn.
Geen idee nog hoe en wat voor creme en vulling en biscuit ik moet maken, maar ik denk dat ik die recepten hier wel kan vinden. En als hij niet smaakt ....maken we een foto en kopen een taart ;-) Ik laat je iig weten wat en hoe het geworden is! Heel erg bedankt nogmaals!

24

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Liesbeth75 schreef:

Jeetje daar heb ik al enorm veel aan!
Ik had dus anders waarschijnlijk de slurf eraan geplakt en dat was nooit zo mooi geworden.
Ik heb zo vreselijk veel dingen al ingekocht ..ook de witte stift inderdaad :-) de kleuren heb ik ongeveer zo overgenomen als op jouw taart. Het gaat mijn allereerste worden dus het zal niet makkelijk zijn.
Geen idee nog hoe en wat voor creme en vulling en biscuit ik moet maken, maar ik denk dat ik die recepten hier wel kan vinden. En als hij niet smaakt ....maken we een foto en kopen een taart ;-) Ik laat je iig weten wat en hoe het geworden is! Heel erg bedankt nogmaals!

Heel veel succes en ik ben héeél benieuwd. Leuk als je een foto plaatst!! :)
Even over de taart: gewoon biscuit, gevuld met banketbakkersroom en kersenvlaaivulling. Ik heb de taart afgesmeerd met slagroom en dus geen botercrême gebruikt deze keer. Scheelt een hoop werk!  ;)

25 Laatst bewerkt door Liesbeth75 (27-02-2015 13:52)

Re: Voor een klein meisje een hele grote knuffel!!

Hoi kweenie

heel erg bedankt voor de tips!
Dit is het resultaat van mijn allereerste taart, ik ben best tevreden!


http://s18.postimg.org/5pnz8fxtx/IMG_1632.jpg