1

Onderwerp: tips website

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een website er moet nog een heleboel aan gebeuren dat weet ik. http://www.joliens-taartfeest.nl/ is mijn website. Ik weet alleen niet zo goed wat er allemaal nog bij op moet behalve foto's. Hoe het er uit moet komen te zien qua uiterlijk weet ik ook nog niet zo goed. Wil graag een wat breder aanbod dan alleen taarten met fondant.
Hebben jullie tips en ideeën voor mij?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Jolien

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

2

Re: tips website

Wat een lekkere zoete website! Mooi duidelijk en overzichtelijk, daar hou ik wel van.
Als je graag je taarten wil laten zien, zou ik er ook eentje op de eerste pagina zetten, zodat meteen duidelijk is wat voor taarten je maakt.
Je prijslijst is heel dudielijk. :thumb: Denk er wel om dat je niet mag adverteren zonder inschrijving bij het KVK, je kvk-nummer moet dan op de site staan.
Het is leuk je cursus te vermelden, maar voor de mensen die taarten bij je bestellen is het net Chinees. Hou het kort ipv tekst van een andere site knippen en plakken. Bijvoorbeeld dat je een leuke cursus gaat doen en dat je daarna nog meer technieken hebt geleerd om de mooiste taarten te maken.

Succes met de taarten!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: tips website

Heel erg bedankt voor je reactie :)
Zou wel graag kvk nummer willen, maar denk dat ik daar eerst meer bestellingen voor moet hebben. Aan de andere kant het lijkt me dat je dan nog makkelijker kunt adverteren? Of zie ik dat verkeerd? Heb jij tips om meer bestellingen te krijgen?

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

4

Re: tips website

Heel veel netwerken. Neem taartjes mee op bezoek, vertel aan iedereen dat je zulke taarten maak en laat anderen ook over je vertellen. Dat is de beste manier, want mond-tot-mond reclame, zeker met taart, slaat goed aan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Re: tips website

:thumb:

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

6

Re: tips website

Je kunt ook lekker rondneuzen op andere taart sites:

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=218087

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Re: tips website

Ja daar ben ik ook mee bezig :) Zie zoveel leuke sites dat ik niet meer zo goed weet wat ik wil.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

8 Laatst bewerkt door Esther68 (27-11-2014 23:13)

Re: tips website

Via via is inderdaad de beste reclame. Ik doe dit nu voor het zesde jaar en moet regelmatig 'nee' zeggen omdat ik er al 3 heb die week. Mijn tip is om toch iets meer keuze in de grootte van de taart te geven, dus 2 of 3 maten bakblikken erbij. Maarre....er viel me iets op in je prijslijsten..... Voor een 25+20 cm stapel betaal je 33 euro, maar een losse 20 cm is 26,40 euro en een losse 25 is 31 euro. Totaal wordt dan 57,40... Bijna 2x zoveel als de stapel.. Geldt ook voor je 25+20+15 =  40 euro, maar los bij elkaar opgeteld 78,70 euro. Begrijp je berekening dus niet zo, eerlijk gezegd  :O  :O

9 Laatst bewerkt door jolien27 (27-11-2014 23:12)

Re: tips website

Ben nog bezig met prijzen aanpassen :) Voor stapeltaarten de 2 of 3 ligt er aan hoe veel lagen hij moet zijn de prijzen voor losse taarten bij elkaar optellen?

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

10

Re: tips website

jolien27 schreef:

Ben nog bezig met prijzen aanpassen :) Voor stapeltaarten de 2 of 3 ligt er aan hoe veel lagen hij moet zijn de prijzen voor losse taarten bij elkaar optellen?

Mijn losse taarten tel ik inderdaad bij elkaar op en dan een paar euro extra erbij omdat dowels en cakeboards ook geld kosten. Ik reken dus niet heel veel meer omdat ik niet van te drukke taarten houd en de meest bewerkelijkste decoratie op de stapel zet of op de 1-laags. Die paar bloemetjes/strepen/stippen maakt dan ook niet veel meer uit  ;)

11

Re: tips website

Heel erg bedankt voor de tips "hier leer ik weer van :thumb: Vijf euro extra rekenen voor dowels en cakeboards? Welke maten bakblikken en vormen raad je me nog aan? Heb van de week eerste bakblik in bloemvorm gekocht en heb nog een ronde 10 cm staan. Die wil alleen voor stapeltaarten gaan gebruiken, maar moet nog even uitrekenen wat het kost om die te maken.

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

12

Re: tips website

Denk dat ik rond de 5 euro zit idd, maar het ligt ook een beetje aan hoe groot de stapel is. Welke maten ik heb gebruikt. Mijn meest gevraagde maten zijn de 25 en 20. Die heb je al  ;) . Maar de laatste tijd wordt er ook regelmatig een 22,5 of 17,5 gevraagd (ivm de crisis? ;) ). Ik heb ook een 30 cm, maar die gebruik ik eigenlijk alleen bij een stapel. Ik vind een 30 cm als 1-laags niet echt mooi, eerlijk gezegd. Dan adviseer ik vaak, ipv de 30 cm, de 22,5 +17,5 als stapel. Dit is bij mij nl hetzelfde aantal personen. Als ik het zelf aanbied reken ik niet altijd een meerprijs. Ligt ook een beetje aan de decoraties

13

Re: tips website

Oke ik had ook al van iemand gehoord 5 euro per laag. Heb het idee dat het dan met 3 lagenweer zo duur word

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!

14

Re: tips website

Dan zou ik eerder 2,50 per laag doen. De prijzen lopen nogal uiteen wanneer je websites gaat kijken  ;) . Maakt ook niet uit, als de verhoudingen in je taartprijzen maar kloppen, vind ik. Het verschil in jouw prijzen viel me daardoor op. Als ik bv een 25 cm nodig zou hebben zou ik voor een paar euro meer een stapel bestellen, en dan de rest invriezen. Eigenlijk geef je je taarten dan weg, maar je hebt er wel voor gewerkt  ;)

15

Re: tips website

Ga het morgen aanpassen:) Dan word het dus €5,00 voor 2 hoog :o  :o

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd!