1

Onderwerp: jij komt toch ook?

de Holland Sugar Art Show in Hazerswoude (maar eigenlijk meer tegen boskoop aan ) een kleine beurs voor de taartenbakkers en taartdecorateurs.

wil je eens wat traders leren kennen? zij laten veelal leuke tips en how to's zien op de beurs.
wil je een aantal artikelen in het echt zien die je wel eens op websites hebt gezien maar waar over je twijfelt omdat je niet weet hoe groot het is in het echt?
wil je uitleg hebben over bepaalde materialen?
wil je een aantal wedstrijdstukken zien waar mensen uren, zo niet dagen aan gewerkt hebben?
wil je eens met een aantal anderen over taartdecoratie praten en of ervaringen uitwisselen?
wil je nieuwe mensen leren kennen met dezelfde hobby en passie?
of wil je weer je oude bekenden ontmoeten die je elke keer weer gezellig op een beurs tegenkomt?

de beurs is helaas iets kleiner dan voorgaande jaren, is het de crisis? is het omdat iedereen heel veel al helaas in mindere kwaliteit (bijv. chinese kopieën bij de xenos e.d.) kan kopen? geen idee, maar wat ik wel weet is dat het een vicieuze cirkel is. komen er minder bezoekers, dan is het vaak ook niet echt lonend voor de standhouders of wel traders, zijn er minder traders, dan komen er ook weer minder bezoekers. en zo blijf je aan de gang en gaat er een beurs verloren die altijd veel bezoekers trok en heel gezellig was, waar veel traders uit zowel binnen als buitenland komen. ik wil iedereen die zijn of haar hart heeft verloren aan deze heerlijke, leuke en ook gezellige hobby heeft verloren vooral oproepen om gewoon eens een kijkje te nemen morgen. juist omdat het geen superdrukke beurs is waardoor je anders wel eens bijna niet bij de stands kunt kijken, juist nu kun je goed terecht met jouw vragen over technieken, how to's en tips. leer van de vele jaren aan ervaring wat er op zo'n beurs rondloopt, misschien niet echt een beurs voor de doorgewinterde taartdecorateur, maar er zijn nog velen die net begonnen zijn aan deze geweldige hobby die hier toch nog veel kunnen leren, zien en ideeën op kunnen doen. maar vooral om leuke en lieve mensen te leren kennen met dezelfde hobby. ik heb aan beurzen in ieder geval altijd veel gezelligheid en nieuwe vrienden over gehouden. dus ja, ook ik ga morgen weer, beetje begin van de middag want het is voor mij niet zo ver maar ik verheug mij nu al weer op een zeker weten leuke doldwaze dag met supergezellige en soms nog dwazere mensen zie ik jou daar ook?
x Brenda a.k.a. Kwebbeltje ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: jij komt toch ook?

Ik heb jou dan niet ontmoet, maar ik heb inderdaad ook genoten.  Ondanks dat ik weinig met het thema van dit jaar had, ben ik gegaan en heb ik lekker genoten van alles rond het taartwereldje.  Er hoeft niet perse iets nieuws of spectucalairs te zijn, maar gewoon lekker rondwandelen en inspiratie opsnuiven is erg leuk.
Ik hoop toch dat er morgen meer bezoekers mogen zijn!

3

ik ook, vandaar mijn berichtje ;)
ze kunnen wel wat meer bezoekers gebruiken  ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4 Laatst bewerkt door Baklataart (24-05-2014 22:52)

Ben 2 jaar geleden voor het eerst geweest en vond het geweldig keek mijn ogen uit en heb leuke dingen gekocht :D

Vind het zo jammer dat ik door omstandig heden dit weekend niet het huis uit kan en dus de beurs mis =(

ik hoop volgend jaar op een nieuwe kans :y  :y  =)

Wel leuk om te lezen dat jullie genoten hebben ;)

5

Bij mij stond ie al een aantal maanden in m'n agenda - ben nog nooit op een (taarten)beurs geweest maar dit leek me een leuke binnenkomer. Helaas moest ik toch beide dagen werken dus ik loop 'm ook mis. Maar goed - heb nu toch ook even geen dikke portemonnee om mee te nemen. :lol: Volgende keer beter.

6

ik was er deze keer ook weer, het was erg rustig en ik vond het erg tegenvallen. De workshop s waren direct al vol en wij waren er vrijwel direct nadat de deuren open gingen aanwezig, maar helaas
Ik miste toch wel een aantal bedrijven en vond het aanbod erg het zelfde, ik snap dat niet iedereen hetzelfde verwacht, maar ik ga volgend jaar echt niet meer.

De wedstrijdstukken waren overigens wel erg mooi, heb genoten van een paar speciale taarten, de M&M's taart vond ik echt super leuk!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Wat had ik graag gewild, maar helaas zat het er niet in dit keer.
Hoop je graag een volgende keer te mogen ontmoeten.
Of eerder (want ik wil de cursus strakke hoeken en pioenroos bij je komen doen ergens in oktober??

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

8

Ben dit jaar voor de eerste keer geweest dus kan hem nergens mee vergelijken, maar vond het wel een leuke beurs. Heb ook meegedaan met de wedstrijd in twee categorieën De M&M was van mij ;)
En de Scrooge taart was ook van mij. Niet gewonnen ( maar dat had ik ook niet verwacht ;) maar wel goede verbeter punten gekregen van Jeroen goossen waar ik heel veel mee kan. Ik zeg zeer geslaagd en ik ben er volgend jaar weer bij als het enigszins kan

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

9

O Movin,  die 2 waren van jou?  Ik heb een aantal foto's genomen en die van jou wilde ik graag allebei op de foto.  Vooral de M&M's vond ik echt geweldig!

10

jufjeA schreef:

O Movin,  die 2 waren van jou?  Ik heb een aantal foto's genomen en die van jou wilde ik graag allebei op de foto.  Vooral de M&M's vond ik echt geweldig!

Dank je wel ;) kwam 2 punten tekort voor brons, maar weet ( dankzij het commentaar van jeroen) waar ik de volgende keer meer punten op kan scoren. Vond dat echt heel prettig om rechtstreeks van een jurylid te horen wat hij de plus en min punten vond. Ga volgend jaar zeker weer mee doen. ( denk dan met een werkstuk want vond dit wel erg veel ;)

Maar kan me bij jou naam nu weer geen gezicht plaatsen ;(

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

11

De eerste keer dat ik niet op een beurs ben geweest denk ik. :( Zo jammer! Ik heb het wel gemist.
Volgend jaar weer, dan vieren we lief d'r verjaardag maar een ander weekend. ;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com