51

Re: categorieën wedstrijd Holland Sugar Art Show 2014

wendy.lamark schreef:

Hoi, ik heb een vraag over Catg. 3  Taart in thema Kerst en
Catg. 4  Modelleerwerk in Marsepein/Sugarpaste/Chocolade  in thema Kerst

catg 3: gaat het dan om de taart(geen dummy) smaak, snijden ze hem dan ook aan? en om het uiterlijk, dus versiert met fondant?

en catg 4: gaat het dan alleen om hoe die er uit zien, dus eventueel wel een dummy?

INSCHRIJVING IS GEOPEND

52

taart van gout schreef:

misschien ligt het aan mij maar ik vind het wel wat raar (en dit is geen commentaar maar meer een vraagteken bij mij) dat en topper 1 meter hoog mag zijn en 50 cm breed en interne support mag hebben en een taart "maar" 50 cm hoog mag zijn en 40 cm breed. Als je een topper hebt van bijna een meter hoog met daarin een piepschuimen structuur of een enorm ding van rice krispies, die weegt dan heel wat en dan is het toch eigenlijk geen topper meer, die zet je toch niet op een taart neer..... maar misschien ben ik de enige die het zo ziet hoor of misschien lees ik het heel verkeerd.

HOI,  INSCHRIJVING IS GEOPEND  :Y  :Y

GROET  MPBART

53

Waarschijnlijk kijk ik met mijn neus, maar waar kan ik de inschrijving vinden?

ik zie het ook niet hoor. Op de website staat dat het ergens deze week begint en volgens mij (maar ik heb enorme koorts dus ik ben een beetje wazig) zit er dan ergens een knop normaal waar je een formulier mee in kan vullen en dan krijg je een bevestiging met betaalgegevens en dan als je betaald hebt daarna een mail met inschrijfnummer.

Bart, wanneer komen ongeveer de workshops erop? Ik zag op de site van iemand waar ik al lang iets wil volgens maar steeds te ver uit de buurt, dat ze op de beurs is en "dingen" doet dus ik hoop een beetje dat ze een workshopje geeft ;-)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

55

En is er ook al bekend welke standhouders komen? Op de site staan alleen nog maar degene die er vorig jaar waren! Betekent dat dat die er dit jaar ook weer zijn?

Knuppels en rusjes,
Kirsten

Zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven? Ik ben 2 weken echt goed ziek geweest dus ik heb het nog niet gedaan en twijfel nu toch even om van categorie te veranderen omdat het toch wel heel veel werk is wat ik wilde maken en ik eerder alleen de topper zou maken dan het ontwerp zou verkleinen want dan is het effect een beetje weg. Ik ga er dit weekend eens goed over nadenken en dan beslissen en inschrijven. Ben wel benieuwd wie er mee gaan doen dit jaar!

57

Yep, ik heb me ingeschreven en aan mijn nummer te zien zijn er nog meer mensen  ;)
Ik wilde eerst voor twee categorieën doen, maar heb me eerst maar even tot 1 beperkt. Mocht ik tijd over hebben (ja, ik weet het, hoe naïef kun je zien :lol: ), ga ik toch nog voor de andere categorie. Dat beslis ik eind april wel.

Queen schreef:

Yep, ik heb me ingeschreven en aan mijn nummer te zien zijn er nog meer mensen  ;)
Ik wilde eerst voor twee categorieën doen, maar heb me eerst maar even tot 1 beperkt. Mocht ik tijd over hebben (ja, ik weet het, hoe naïef kun je zien :lol: ), ga ik toch nog voor de andere categorie. Dat beslis ik eind april wel.

ik heb 1,5 geleden bij Taart en trends 4 dagen van te voren alsnog een extra inschrijving gedaan hoor want ik had inderdaad dus 4 dagen over en ik wilde niet cold turkey afkikken ;-). Bij de HSA heb ik nog nooit tijd over gehad maar dat was meer eigen planning denk ik ;-)

was trouwens wel ironisch dat het stuk waar ik dus 3 dagen aan gewerkt had, meer punten had dan het stuk waar ik weken met bloed zweet en tranen aan gewerkt had ;-)

59

Queen schreef:

hoi, fijn dat je meedoet,  tot nu hebben we er nog 17   ;)

mpbart

60

Ik zie dat de deelnemende stands op je site staan, maar ik heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat Karen Davies helemaal niet komt! Klopt dat?

Knuppels en rusjes,
Kirsten

61

Ik heb me ingeschreven met 1 taart en 2 paar schoenen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Annemiek schreef:

Ik heb me ingeschreven met 1 taart en 2 paar schoenen...

zo zo... jij hebt er zin in ;-)!

Hier inmiddels besloten om inderdaad het plan de campagne om te gaan gooien, ik denk dat ik van 2 taarten ga naar 1 taart en 1 topper en dat ik de taart als laatste doe dus eerst zorg dat de topper af is en dan eens kijk of er nog tijd is.
Ik heb een nieuw idee voor een topper, tricky en onmogelijk te vervoeren (manlief was al erg blij, die zag al weer allerlei gegil en geschreeuw onderweg, kijk uit, rustig door de bocht, niet zo hard remmen) maar ook een reserve idee voor als het helemaal niet gaat lukken.

Nu vanavond nog even inschrijven ;-)

63

Ik hoop dat er nog wat standhouders bijkomen, zoals bijvoorbeeld Old Bakery of A Piece of Cake  :D

En dat de workshopjes snel bekent worden. Ik zag al dat op sommige sites van mensen die komen staat dat ze er 1 gaan geven dus er zijn al dingen bekent maar ik ben zo benieuwd wat het gaat worden ;-).
Ik heb me inmiddels voor 1 item ingeschreven en ik ben nummer 24 dus het gaat al lekker ;-)

Iemand toevallig enig idee (misschien lees ik er compleet overheen maar ik kan het niet vinden) hoe laat het werkstuk op zaterdag ingeleverd moet worden en hoe laat de bekendmaking en prijsuitreiking op zondag zijn?
Ik lees wel dat, om de prijsuitreiking op tijd te houden, de certificaten nu later komen, net als bij de Taart en Trends maar ik lees nergens tijden. Ik moet namelijk vast oppas regelen want het is blijkbaar een heel druk weekend overal en ik neem de kinderen liever niet mee, zijn ze nog te klein voor (ze zijn 4,5).

ik weet zeker dat ik ergens gelezen heb wat de kosten zijn per ingeleverd stuk (in mijn herinnering 15 euro voor stuk 1, daarna 5 euro per stuk) maar ik kan het nergens vinden. Ik heb dit overgemaakt maar waar stond het nou toch? Ik zie het niet op de site bij de wedstrijdinfo, niet in het starttopic hier en niet in mijn bevestiging. Nu ben ik een beetje een leeghoofd op dit moment dus misschien lees ik er gewoon overheen maar wie o wie weet waar het nou toch ook weer stond?

67

Dit bedoel je taart van gout?

Inschrijven
Voor uw 1e wedstrijdstuk in de catgeorieën 1 t/m 5 betaalt u 15,00 euro.
Dit is inclusief toegangsbewijs voor de show!
Voor iedere volgende inzending bedragen de kosten 5,00 euro per stuk.
U dient zelf het verschuldigde bedrag naar ons over te maken. De betalingsgegevens staan vermeld op uw deelnameformulier wat u ontvangt na inschrijving.
Uw betaling moet na inschrijving binnen 7 dagen bij ons binnen zijn. Zoniet dan wordt uw inschrijving verwijderd.

Ik heb me ook ingeschreven (categorie taart met bloemen). En ben idd benieuwd wanneer je je stuk moet inleveren en weer kan ophalen.

ik had bart even gemaild vorige week of hij antwoorden had op de tijden en hij gaf aan dat ze afgelopen weekend met het draaiboek aan de slag gingen en dat ik het nog zou horen. Het is natuurlijk super druk met alle voorbereidingen dus ik denk dat ze er nog niet helemaal uit zijn of dat het nog even verwerkt moet worden. Hopelijk komt het snel, dan kan ik dit paasweekend vast even oppas regelen aangezien we toch overal op bezoek gaan om te brunchen enzo.

69

Beetje last minute maar heb me net ook ingeschreven, had eigenlijk zoiets ben bij lange na (nog) niet goed genoeg voor het niveau wat je op de HSA ziet maar vind het zo onwijs leuk om het te doen. En leer altijd wel van het juryrapport denk ik maar.....  Heb er zin heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel  in.

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

movin schreef:

Beetje last minute maar heb me net ook ingeschreven, had eigenlijk zoiets ben bij lange na (nog) niet goed genoeg voor het niveau wat je op de HSA ziet maar vind het zo onwijs leuk om het te doen. En leer altijd wel van het juryrapport denk ik maar.....  Heb er zin heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel  in.

Niet last minute hoor, er zijn mensen die zich 2 of 3 dagen van te voren nog inschrijven, die wachten tot ze zeker weten dat ze het gaan halen of hebben ineens nog een idee ofzo.
Het lekkere van de HSA (vind ik persoonlijk) is dat het niet zoveel uitmaakt of je al jaren en jaren bezig bent of dat je net begonnen bent, je heel veel wedstrijden hebt gedaan of helemaal niet. Er wordt gejureerd op veel punten en er kunnen altijd meerdere mensen brons/zilver/goud winnen, het zijn categorieën zeg maar dus als je daar qua punten invalt, dan heb je die prijs.
Jeroen Goosens zat afgelopen jaren in de jury en liep na het jureren en na het neerzetten van de bordjes met brons/zilver/goud ook rond zodat je ook vragen kon stellen over de punten van jezelf of over een ander ontwerp waar je vragen over had. Ik vond dat zelf erg leerzaam en fijn, kan je vragen wat een positief punt was en waar eventueel verbetering in te vinden was.

Misschien een hele stomme vraag.. Ik zit eraan te denken om mee te doen maar maak je het thuis of moet je het daar ter plekke maken?

handmadecakesbykim schreef:

Misschien een hele stomme vraag.. Ik zit eraan te denken om mee te doen maar maak je het thuis of moet je het daar ter plekke maken?

Je maakt thuis een item in de categorie die jouw het meeste aanspreekt en waarin je je opgeeft. Er zijn 5 categorieën (zie begin van dit topic of de site van de HSA). Op de zaterdag (tijden zijn nog niet bekent volgens mij) lever je je werkstuk in en dan kan je als je wilt al naar de beurs. Op zondag is de jurering, dan loopt de jury langs de stukken en geeft de punten en dan meestal ergens rond het middaguur (in mijn herinnering ten minste) komen de bordjes met brons/zilver/goud bij de werkstukken te staan. Ook op zondag kan je de beurs bezoeken en zijn er workshopjes waar je je voor in kunt schrijven. Het is ook super leuk om langs de tafels te lopen met de werkstukken en te zien hoe andere het thema geïnterpreteerd hebben en stiekem vind ik het ook leuk om te horen wat mensen over mijn werkstuk zeggen als ze niet weten dat jij daar ook loopt. Vaak zie je zelf wel 100 dingen aan je werkstuk die beter of mooier kunnen maar andere zien dat vaak niet en zien vooral de mooie dingen en dat is echt leuk om te zien en te horen.

Oke, top! bedankt voor de informatie. ik ga mij nu inschrijven.

taart van gout schreef:
handmadecakesbykim schreef:

Je maakt thuis een item in de categorie die jouw het meeste aanspreekt en waarin je je opgeeft. Er zijn 5 categorieën (zie begin van dit topic of de site van de HSA). Op de zaterdag (tijden zijn nog niet bekent volgens mij) lever je je werkstuk in en dan kan je als je wilt al naar de beurs. Op zondag is de jurering, dan loopt de jury langs de stukken en geeft de punten en dan meestal ergens rond het middaguur (in mijn herinnering ten minste) komen de bordjes met brons/zilver/goud bij de werkstukken te staan. Ook op zondag kan je de beurs bezoeken en zijn er workshopjes waar je je voor in kunt schrijven. Het is ook super leuk om langs de tafels te lopen met de werkstukken en te zien hoe andere het thema geïnterpreteerd hebben en stiekem vind ik het ook leuk om te horen wat mensen over mijn werkstuk zeggen als ze niet weten dat jij daar ook loopt. Vaak zie je zelf wel 100 dingen aan je werkstuk die beter of mooier kunnen maar andere zien dat vaak niet en zien vooral de mooie dingen en dat is echt leuk om te zien en te horen.

74

hahaha 2 of 3 dagen dat ga ik echt niet redden. Ben ook nog nooit op de HSA geweest ( wil al 3 jaar erg graag maar komt telkens iets tussen ) maar nu moet ik wel. Ben gisteren aan het brainstormen geweest en schoot vannacht wakker met een idee ( dus mijn bed uit en op geschreven was bang dat ik het anders zou vergeten ;)

Vind de werkstukken die ik gezien heb ( op de pc dan ;) van andere jaren erg mooi dus het beloofd wat. Heb er iig erg veel zin in en hoop ook weer mensen te leren kennen ( iig gezichten bij namen ;) van dit forum, is ook altijd erg leuk....

taart van gout schreef:
movin schreef:

Niet last minute hoor, er zijn mensen die zich 2 of 3 dagen van te voren nog inschrijven, die wachten tot ze zeker weten dat ze het gaan halen of hebben ineens nog een idee ofzo.
Het lekkere van de HSA (vind ik persoonlijk) is dat het niet zoveel uitmaakt of je al jaren en jaren bezig bent of dat je net begonnen bent, je heel veel wedstrijden hebt gedaan of helemaal niet. Er wordt gejureerd op veel punten en er kunnen altijd meerdere mensen brons/zilver/goud winnen, het zijn categorieën zeg maar dus als je daar qua punten invalt, dan heb je die prijs.
Jeroen Goosens zat afgelopen jaren in de jury en liep na het jureren en na het neerzetten van de bordjes met brons/zilver/goud ook rond zodat je ook vragen kon stellen over de punten van jezelf of over een ander ontwerp waar je vragen over had. Ik vond dat zelf erg leerzaam en fijn, kan je vragen wat een positief punt was en waar eventueel verbetering in te vinden was.

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

Iemand toevallig al enig idee hoe laat er zaterdag ingeleverd kan worden? Op zijn vroegst?