26

Re: categorieën wedstrijd Holland Sugar Art Show 2014

Annemiek schreef:

Wat jammer dat de schoenencategorie er niet meer bij is! Twee jaar geleden waren er maar 3 inzendingen voor de cupcakes, vorig jaar 4 voor de schoenen, dus waarom dan nu weer cupcakes? Schoenen zijn HOT! En ik had zulke leuke ideeen, zelfs in kerst thema...

hoi Annemiek,

Cupcakes moesten toen met uitsluitend marsepein gedecoreerd zijn, DAAR was veel commentaar op, daarom mag het nu met alle eetbare mediums.

Tassen/Schoen is lastig om in het kerstthema te blijven,  en dat moet dit jaar in elke catg. toegepast worden.
Ik was/ben zelf ook erg gesteld op deze catg.,  tijdens NEC 2013 heb ik weer zulke prachtige ontwerpen gezien, ongelofelijk !!

Maar als er meer zijn die deze tas/schoen catg. missen laat het maar weten via forum.   :Y

We zouden dan ,om in het kerst-thema te blijven, de kleuren van de kerst kunnen 'eisen" zoals uitvoeren in Rood-Groen-Wit- goud of zilver,  of combinaties van deze 5
dat zou de enige mogelijkheid zijn,  buiten het decoreren en/of beschilderen van je tas/schoen in kerstthema  O-)

hoor het graag,           groet  mpbart

27

Is er ook al bekend welke standhouders er allemaal zullen zijn?

Knuppels en rusjes,
Kirsten

28 Laatst bewerkt door MamaCorné (15-03-2014 21:06)

Één keer is genoeg!

Knuppels en rusjes,
Kirsten

mpbart schreef:

hallo,     de "regels"  / eisen zijn bijna rond   :y  :y

dit weekend komt het hier en ook op de site

Bedankt voor het geduld  :s
mpbart

ik weet dat ik heel erg aan het zeuren ben hoor.... maar zijn ze toevallig al bekent want ik moet echt gaan beginnen wil ik het op tijd af krijgen allemaal.... Ik heb helaas geen hele dagen dat ik eraan kan werken en hoop eigenlijk ergens tussendoor nog even op vakantie te kunnen. De dummies moeten besteld worden voordat een aantal niet meer leverbaar zijn maar als er ineens andere restricties zijn aan hoogte en breedte dan kan dat een probleem worden, vandaar dat ik er mee aan het wachten ben ;-)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

30

taart van gout schreef:

ik weet dat ik heel erg aan het zeuren ben hoor....

Deze zeurpiet wil ook heel graag weten wat precies de regels zijn  :Y

31

Hoi, ik heb een vraag over Catg. 3  Taart in thema Kerst en
Catg. 4  Modelleerwerk in Marsepein/Sugarpaste/Chocolade  in thema Kerst

catg 3: gaat het dan om de taart(geen dummy) smaak, snijden ze hem dan ook aan? en om het uiterlijk, dus versiert met fondant?

en catg 4: gaat het dan alleen om hoe die er uit zien, dus eventueel wel een dummy?

Taarten zijn volgens mij, zoals voorgaande jaren, allemaal dummy's. Geen smaak dus want ze moeten op zaterdag gebracht en jureren op zondag.

Queen schreef:
taart van gout schreef:

ik weet dat ik heel erg aan het zeuren ben hoor....

Deze zeurpiet wil ook heel graag weten wat precies de regels zijn  :Y

Ik snap dat het veel werk is, zeker als je alles uit wilt sluiten en geen ruimtes voor discussie of vragen over wilt laten natuurlijk.... hopelijk komt het deze week nog want inmiddels twijfel ik om maar gewoon te gaan beginnen....

34

mpbart schreef:

mpbart

Kennelijk duren jou weekends heeeeeeeeel lang Bart   :lol:  Bij mij duurt het helaas maar twee dagen :think:

35

En dan de vraag hoeveel animo er nodig is voor de schoenencatgorie. Ik heb er een topic voor aangemaakt waar de reacties al binnenkomen....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

lees net in het andere topic (wie wil schoenen zien) dat volgende week het inschrijven gaat beginnen dus ik neem dan toch aan dat we voor die tijd de info gaan zien op de site. Dan kan de pret (en soms frustratie ;-)) dus gaan beginnen!
Aangezien ik het heel leuk vond om vorige keer de schoenen te zien maar het zelf niet kan, zou ook ik het leuk vinden als deze categorie er komt en dus doe ik ook een mini oproepje... dames die hier bedreven in zijn.... geef het aan dan kan Bart de categorie toevoegen!

37

Queen schreef:
mpbart schreef:

mpbart

Kennelijk duren jou weekends heeeeeeeeel lang Bart   :lol:  Bij mij duurt het helaas maar twee dagen :think:

je hebt helemaal gelijk,  maar dit   :y weekend  komen de regels....

groet   mpbart

38

mpbart schreef:

je hebt helemaal gelijk,  maar dit   :y weekend  komen de regels....

groet   mpbart

Ik hoop het! Ik kreeg vandaag in de trein terug naar huis toch een briljant idee....zowaar iets echt kerstigs (en voor iemand die totaal niet van kerst houdt, haha).  Nu maar hopen dat mijn idee binnen de regels valt.

39

Annemiek schreef:

Wat jammer dat de schoenencategorie er niet meer bij is! Twee jaar geleden waren er maar 3 inzendingen voor de cupcakes, vorig jaar 4 voor de schoenen, dus waarom dan nu weer cupcakes? Schoenen zijn HOT! En ik had zulke leuke ideeen, zelfs in kerst thema...

Uw wensen zijn vervuld........... =D   trouwens ook van anderen geloof ik.

mpbart

mpbart schreef:
Annemiek schreef:

mpbart

super!!! Komt toevallig vanavond de info nog? Dan kan ik vanavond mijn bestelling er nog uitgooien ;-). Ik heb even zitten rekenen en aangezien er nog een meivakantie van 2 weken tussenzit waar je als ouder (ik in ieder geval niet) niet heel veel kan doen omdat het anders opgegeten of kapot gemaakt wordt en een week dat we op vakantie gaan en wat feestdagen zoals pasen enzo, kom ik nog op ong. 5 weken werktijd die er is tot die tijd dus ik moet op gaan schieten want ik kan geen hele dagen aan mijn ideeën werken ;-).

41

taart van gout schreef:
mpbart schreef:
Annemiek schreef:

mpbart

super!!! Komt toevallig vanavond de info nog? Dan kan ik vanavond mijn bestelling er nog uitgooien ;-). Ik heb even zitten rekenen en aangezien er nog een meivakantie van 2 weken tussenzit waar je als ouder (ik in ieder geval niet) niet heel veel kan doen omdat het anders opgegeten of kapot gemaakt wordt en een week dat we op vakantie gaan en wat feestdagen zoals pasen enzo, kom ik nog op ong. 5 weken werktijd die er is tot die tijd dus ik moet op gaan schieten want ik kan geen hele dagen aan mijn ideeën werken ;-).

42

mpbart schreef:
taart van gout schreef:
mpbart schreef:

mpbart

Alles op het forum toppic
Mpbart

43

mpbart schreef:

Mpbart

Waar staat het dan?

44 Laatst bewerkt door taart van gout (23-03-2014 19:54)

Queen schreef:
mpbart schreef:

Mpbart

Waar staat het dan?

blz 1 van dit topic ;-)... ik moest ook even zoeken hoor... had het op de website van de HSA verwacht ;-).
Het is maar goed dat ik niet begonnen ben want het mag ineens maar 50 cm hoog zijn voor cat. 3 dus dan had ik toch 25 cm kwijt gemoeten ergens.... even aanpassen en bestellen maar....

45 Laatst bewerkt door Queen (23-03-2014 20:32)

Jaaa, gevonden dank je TvG!
Ik heb deze week een paar dagen vrij en ga lekker starten

En ik neem aan dat als er staat oppervlakte 50 cm, dan er niet bedoeld is dat het 50 vierkante centimeter is, maar max 50 cm bij 50 cm.

Queen schreef:

Jaaa, gevonden dank je TvG!
Ik heb deze week een paar dagen vrij en ga lekker starten

En ik neem aan dat als er staat oppervlakte 50 cm, dan er niet bedoeld is dat het 50 vierkante centimeter is, maar max 50 cm bij 50 cm.

zo lees ik het ook, doorsnede van maximaal 50 cm

misschien ligt het aan mij maar ik vind het wel wat raar (en dit is geen commentaar maar meer een vraagteken bij mij) dat en topper 1 meter hoog mag zijn en 50 cm breed en interne support mag hebben en een taart "maar" 50 cm hoog mag zijn en 40 cm breed. Als je een topper hebt van bijna een meter hoog met daarin een piepschuimen structuur of een enorm ding van rice krispies, die weegt dan heel wat en dan is het toch eigenlijk geen topper meer, die zet je toch niet op een taart neer..... maar misschien ben ik de enige die het zo ziet hoor of misschien lees ik het heel verkeerd.

48

taart van gout schreef:
Queen schreef:
mpbart schreef:

Mpbart

Waar staat het dan?

blz 1 van dit topic ;-)... ik moest ook even zoeken hoor... had het op de website van de HSA verwacht ;-).
Het is maar goed dat ik niet begonnen ben want het mag ineens maar 50 cm hoog zijn voor cat. 3 dus dan had ik toch 25 cm kwijt gemoeten ergens.... even aanpassen en bestellen maar....

Hoi, lees het net op mijn mobieltje
Heb fout gemaakt bij eisen catg 3 moet bij catg 4 zijn
50 cm hoog geld voor modelleren ( ofwel zoals jullie zeggen, toppers
Zal het morgen gelijk op forum veranderen

49

taart van gout schreef:

Taarten zijn volgens mij, zoals voorgaande jaren, allemaal dummy's. Geen smaak dus want ze moeten op zaterdag gebracht en jureren op zondag.

hoi,  dat klopt, meestal staan er dummy's ,  maar je mag natuurlijk ook een échte'maken.

mpbart

mpbart schreef:
taart van gout schreef:
Queen schreef:

Waar staat het dan?

Hoi, lees het net op mijn mobieltje
Heb fout gemaakt bij eisen catg 3 moet bij catg 4 zijn
50 cm hoog geld voor modelleren ( ofwel zoals jullie zeggen, toppers
Zal het morgen gelijk op forum veranderen

dat is jammer want nu wordt het toch echt een kleinere taart want ik heb alles al besteld ;-). Gelukkig is kleiner niet altijd minder dus komt helemaal goed ;-)