1 Laatst bewerkt door mpbart (08-05-2014 15:40)

Onderwerp: categorieën wedstrijd Holland Sugar Art Show 2014

http://freebits.nl/images/2014/05/08/Poster_HollandSugarArtshow-2014.png

Catg. 1  Taart met bloemen in kerst-thema *

Catg. 2  Suikerbloemen in kerst-thema *

* in de suikerbloem-arrangementen van beide catg. moet minimaal hulst OF een kerstster in verwerkt zitten !!

Catg. 3  Taart in thema Kerst

Catg. 4  Modelleerwerk in Marsepein/Sugarpaste/Chocolade  in thema Kerst

Catg. 5  Cupcakes gedecoreerd met Marsepein/Sugarpaste/ chocolade in thema Kerst     12 st.

Catg. 6  Tas en schoen (en)  in thema Kerst

*Tip*  Catg. 3-4-5     Wat verstaan we onder thema Kerst.... O-)  .dit is zeker heel breed, maar bv.alleen een sneeuwpop in een winterlandschap valt niet in het kerst thema, hoewel iedereen wel graag voor de sfeer een witte kerst wil......
Er zullen dan nog wat specifieke dingen aan toegevoegd moeten worden.....

in een cupcake assortiment past wel een sneeuwpop-decoratie, zorg er voor dat je dan ook nog andere kerst-thema's gebruikt.

We hopen weer op vele inzendingen  : :thumb:

mpbart

DE WEDSTRIJD EISEN/ VOORSCHRIFTEN

Afmetingen  Catg. 1-2-3-5-6

Oppervlakte inzending max.  50 cm     hoog  max. 100 cm.

Afmetingen  Catg. 3 

Oppervlakte inzending max. 40 cm.   hoog max. 50 cm.  ALTIJD gepresenteerd op basis  (cakeboard)

**AANVULLINGEN**

Catg. 1  Taart bij voorkeur dummy, mag ook echte zijn, maar op smaak wordt niet gejureerd. Het uiterlijk van de taart wordt meegenomen in de puntentelling.

Catg. 2  Boeket/ Plantje / Arrangement mag gepresenteerd worden in vaas / potje, in een bepaaldse standaard of "los" .  Life size, helaas geen miniaturen !

Catg. 3  Taart mag dummy zijn, of echtetaart- maar op smaak wordt niet gejureerd
Internal supports eetbaar of niet.... en ook  rice crispies toegestaan.

(hierbij gaan we van uit dat er  in het 'echt' altijd een duidelijke waarschuwing bij je bestelling zal zitten die je klant hierop zal wijzen...)

Catg. 4  Modelleerwerk in alle typen eetbare materialen, voor een bep. basis te verkrijgen mag je rice crispies gebruiken. Ter versiering mag er icing-spuitwerk toegepast worden.
Internal supports eetbaar of niet.... toegestaan.

(hierbij gaan we er van uit dat er in het 'echt' altijd een duidelijke waarschuwing bij je bestelling zal zitten die je klant hierop zal wijzen....)

Catg. 5  Minimaal 12 cupcakes,  presentatie vrij- denk aan maat waarop/waarmee je ze presenteerd
presentatie wordt meegenomen in de jurering

Catg. 6  Tas en Schoen :  uitvoering in kerst thema !!
Denk daarbij aan de kerstkleuren : Goud-Zilver-Rood-Groen of Wit  en natuurlijk alle "kerstige "prints of decoraties/ schilderwerk in kerst-thema

In de loop van de week zal de inschrijving starten en de procedure/ verdere info daarover komt op de site.

Om nu de prijsuitreiking op tijd plaats te laten vinden, worden de certificaten achteraf opgestuurd.

Maak er weer wat moois van   :y  :y

mpbart

=)  =) OK MENSEN,  INSCHRIJVING IS GEOPEND !!!   =)  =)

Re: categorieën wedstrijd Holland Sugar Art Show 2014

Benieuwd!!!! Wil zo graag beginnen maar ja... wat voor nieuws mogen we dit jaar verwachten ;-)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

3

Ben ook wel nieuwsgierig. Wel een groentje vergeleken bij de vele van deze club die meedoen, maar wie niet waagt die niet wint zeg ik altijd maar :-)))

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

4

denise1968 schreef:

Ben ook wel nieuwsgierig. Wel een groentje vergeleken bij de vele van deze club die meedoen, maar wie niet waagt die niet wint zeg ik altijd maar :-)))

inderdaad,  denk niet dat je nog niet ervaren genoeg bent om mee te doen =)

mpbart

mpbart schreef:

*Tip*  Catg. 3-4-5     Wat verstaan we onder thema Kerst.... O-)  .dit is zeker heel breed

mpbart

Super.... hopelijk denken jullie hieraan bij het zien van mijn werkstuk ;-) Ik vraag me af of veel mensen er aan denken bij kerst namelijk... Maar... het voldoet wel aan de andere tekst dat het niet bijvoorbeeld alleen een sneeuwman is ofzo dus we gokken het er gewoon op.

En wat dat groentje betreft.... je moet eens beginnen toch en ik denk dat de HSA daar wel een ideale kans voor is!

6

Waarom moet er verplicht hulst bij de bloemen zitten?Niet iedereen houdt daarvan.

7

Vind het leuk om het een keer mee te maken. Ga even brainstormen met mijzelf :-))))))

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

8

taart van gout schreef:
mpbart schreef:

*Tip*  Catg. 3-4-5     Wat verstaan we onder thema Kerst.... O-)  .dit is zeker heel breed

mpbart

Super.... hopelijk denken jullie hieraan bij het zien van mijn werkstuk ;-) Ik vraag me af of veel mensen er aan denken bij kerst namelijk... Maar... het voldoet wel aan de andere tekst dat het niet bijvoorbeeld alleen een sneeuwman is ofzo dus we gokken het er gewoon op.

En wat dat groentje betreft.... je moet eens beginnen toch en ik denk dat de HSA daar wel een ideale kans voor is!

:thumb:

9

Super...succes iedereen die meedoet.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

jojade schreef:

Waarom moet er verplicht hulst bij de bloemen zitten?Niet iedereen houdt daarvan.

hoi,  dit kan zijn.......

in de bloemen/ groen gebruiken voor/tijdens kerst denk ik in 1e instantie aan

1 kerstster
2 sparretakken
3 mistle toe
4 kerstroos( helleboris)
5 hulst
6 denneappel
7 ylex (rode besjes op tak)
8 eucaliptus

nu kan je bv. een prachtig arrangement maken met bv. rode en witte rozen, maar dat is niet typisch een kerst-stuk.
Daarom dacht ik hulst als basis eis te stellen,  is ook niet moeilijk .( misschien wel oubollig voor sommigen, maar wel echt kerstig....)

mpbart

11

Laat de mensen dan 1 van je lijst als basis kiezen.Dan kan men zelf bepalen wat kerstig is

12

jojade schreef:

Laat de mensen dan 1 van je lijst als basis kiezen.Dan kan men zelf bepalen wat kerstig is

hoi,  we gaan er nog ff over nadenken,
kom er spoedig op terug

mpbart

13

Bart wil je ook aangeven of je eetbare printjes mag gebruiken van ouwel, frosty of icing? Dit wordt tegenwoordig veel gebruikt bijvoorbeeld voor ouwel bloemen en om een randje om de taart te maken.

Dank

14

denise1968 schreef:

Bart wil je ook aangeven of je eetbare printjes mag gebruiken van ouwel, frosty of icing? Dit wordt tegenwoordig veel gebruikt bijvoorbeeld voor ouwel bloemen en om een randje om de taart te maken.

Dank

hoi, alle eetbare mediums zijn akkoord.

mpbart

15

Ik vind het persoonlijk jammer dat de suikerbloemen ook iets met kerst moeten zijn. Ik had zo'n leuk idee, maar dat kan nu de prullenbak in  :s

16

Queen schreef:

Ik vind het persoonlijk jammer dat de suikerbloemen ook iets met kerst moeten zijn. Ik had zo'n leuk idee, maar dat kan nu de prullenbak in  :s

hoi,    normaal kan je met suikerbloemen niet in een bepaald thema werken , maar juist kerst weer wel.

ik zal proberen wat foto's te plaatsen voor inspiratie.....

mpbart

Ik vind het juist altijd een uitdaging als er ergens een thema aan vast hangt. Kerst is een platgetrapt pad als je er zo over nadenkt, google maar eens en je ziet steeds dezelfde ideeën. Om daar iets speciaals, niet 13 in een dozijn en unieks van te maken, vind ik juist een uitdaging! Toen ik het thema voor het eerst hoorde vorig jaar dacht ik... bah... kerst.... maar als ik nu mijn ontwerp zie etc. dan ben ik daar al wel blij mee (als is het een uitdaging om het ontwerp qua structuur ook werkelijk op te bouwen want daar gaat heel wat techniek in zitten ;-)). Ik ben super benieuwd naar alle ideeën en zeker ook naar de bloemen, echt een uitdaging zou ik zeggen.

18

Dat klopt, maar ik heb echt helemaal niets met kerst... Ik ga mijn best doen om wat te verzinnen en hoop dan maar dat de jury het "kerstig" genoeg vindt. Dan stop ik die hulsttakjes maar ergens goed weg in het stuk LOL

19 Laatst bewerkt door denise1968 (06-03-2014 21:13)

Queen schreef:

Dat klopt, maar ik heb echt helemaal niets met kerst... Ik ga mijn best doen om wat te verzinnen en hoop dan maar dat de jury het "kerstig" genoeg vindt. Dan stop ik die hulsttakjes maar ergens goed weg in het stuk LOL

LOL :-)))

Bij mij ploppen er wel wat ideeën op. Vind het leuk kerst daar kan ik wel wat mee. Uiteraard out of the box. Hoop dat dit door blijft ploppen :-))

Op de site staan nu de categorieën... maar regels helaas nog niet en er staat ook iets onder wat ik persoonlijk een beetje eng vind : wijzigingen voorbehouden... betekent dat dat als de voorwaarden er staan ze ineens kunnen veranderen nadat ik al druk bezig ben????

21

taart van gout schreef:

Op de site staan nu de categorieën... maar regels helaas nog niet en er staat ook iets onder wat ik persoonlijk een beetje eng vind : wijzigingen voorbehouden... betekent dat dat als de voorwaarden er staan ze ineens kunnen veranderen nadat ik al druk bezig ben????

hoi,  begrijp je bezorgdheid,  maar die zin heeft mijn website beheerder er bij gezet
die wordt dus verwijderd !!!   :s

Als de regels zijn gepubliceerd, dan blijft het zo !
Daarom moeten we er eerst nog 1x goed naar kijken  en dan komt het op onze site.   :y

groet  mpbart

22

Ik weet het, ik ben vreselijk ongeduldig, maar ik zou toch wel graag willen weten wat de regels zijn  ;)

23 Laatst bewerkt door taart van gout (11-03-2014 09:01)

ik denk dat het nog niet zover is. Er moet goed naar gekeken worden en gezorgd dat niets voor ?? zorgt dus ik hoop dat het snel gaat gebeuren maar tot nu toe staan in ieder geval de categorieën online, dus daar kan je al wat mee misschien? Ik heb besloten volgende week gewoon te gaan beginnen, het ergste wat kan gebeuren is dat mijn ontwerp te hoog is of te breed maar ik neem altijd al een marge van 10 cm in de breedte voor het geval dat er iets over de rand hangt ofzo dus ik denk dat ik wel goed zit en als het te hoog zou zijn, dan laat ik wel een laag ofzo weg. Als ik dan niet begin, dan ga ik het niet meer redden, vanaf volgende week is het zeg maar 8 weken als ik een week van te voren klaar wil zijn ;-). En ik hoop tussendoor ook nog ergens een paar dagen of iets langer op vakantie te gaan dus ik moet gewoon gaan starten. Risico of niet.

24

hallo,     de "regels"  / eisen zijn bijna rond   :y  :y

dit weekend komt het hier en ook op de site

Bedankt voor het geduld  :s
mpbart

25

Wat jammer dat de schoenencategorie er niet meer bij is! Twee jaar geleden waren er maar 3 inzendingen voor de cupcakes, vorig jaar 4 voor de schoenen, dus waarom dan nu weer cupcakes? Schoenen zijn HOT! En ik had zulke leuke ideeen, zelfs in kerst thema...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek