1

Onderwerp: Nederlands kampioenschappen... Wie doet ermee!

de Nederlandse kampioenschappen Taart decoreren worden voor de eerste keer gehouden ( op de lentiade ) van 11 tot 13 april 2014. Wie heeft zich al ingeschreven ?

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

Re: Nederlands kampioenschappen... Wie doet ermee!

ik zag ze staan. Helaas bleek ik totaal verkeerd in te schatten wat het inhoud. Ik dacht "taart decoreren"... dat is daar naartoe, zoveel uur de tijd en daar decoreren. Zo van.... dit is het thema, ga je gang. Maar het is eigenlijk "gewoon" een taart maken thuis en inleveren. Heel leuk natuurlijk, niets mis mee, ik schatte het alleen verkeerd in naar aanleiding van de naam.
Voor mij gaat hij dus voorbij want in mei is de HSA en daar ben ik tegen die tijd al echt een tijdje mee bezig en dan tussendoor nog een andere taart en weer 2 dagen heen en weer rijden etc., dat zit er niet in. Als het was geweest wat ik dacht (nogmaals, dat haalde IK uit de naam, niets ten nadele van de wedstrijd ansich natuurlijk) dan was het een dag daar geweest en geen weken voorbereiding en dan had ik het misschien nog in kunnen passen maar nu gaat dat helaas niet gebeuren.... volgend jaar beter denk ik.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

3

jammer, maar de HSA is ook heel leuk. ga er dit jaar ook heel hard mijn best voor doen om er naar toe te gaan maar dan wel als bezoeker niet als deelnemer ;)

Jaaa ik doe mee! Zal meteen mijn eerste wedstrijd zijn :)
Ontwerp is klaar, alleen nu de uitvoering nog! Spannend hoor!

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

5

FlappergastedCakes schreef:

Jaaa ik doe mee! Zal meteen mijn eerste wedstrijd zijn :)
Ontwerp is klaar, alleen nu de uitvoering nog! Spannend hoor!

heel spannend het wordt mijn 4de wedstrijd maar het blijft iedere keer spannend.

HSA had ik ook over nagedacht, maar is me nog iets te intimiderend :) Ik wil er wel heen, ben er namelijk wel erg benieuwd naar!

HSA had ik ook over nagedacht, maar is me nog iets te intimiderend :) Ik wil er wel heen, ben er namelijk wel erg benieuwd naar!

Gewoon doen! Er staan inderdaad altijd werkstukken tussen van de dames die de meeste mensen wel kennen zoals Annelies van Tessel en de dames van het bonte taartje maar ook dit zijn gewoon mensen en heel vriendelijk en open. Het voordeel van de HSA is dat er niet 1 iemand is die bijvoorbeeld goud of zilver of brons wint. Iedereen die in een bepaalde puntencategorie valt, krijgt die titel dus er kan niemand goud hebben maar ook wel 10 mensen als iedereen zoveel punten haalt. Daarnaast loopt Jeroen Goossens die volgens mij altijd in de jury zit, na de prijsuitreiking, vaak rond en dan kan je vragen of hij even bij je werkstuk komt staan en even met je praat over zijn mening, het idee wat hij erbij had en wat er eventueel verbeterpunten zouden zijn. Vind ik zelf erg leerzaam en leuk ook. Het idee dat mensen vaak hebben (heb ik begrepen van een aantal) is... o... die doet mee... dan maak ik sowieso geen kans dus doe ik niet mee maar dat geldt hier dus niet! Het is zo leuk om bij je werkstuk te staan en mensen langs te zien lopen en erover te horen praten terwijl ze niet weten dat het bij jouw vandaan komt ;-).

Klinkt helemaal geweldig!!
Ik zal niet meedoen, maar bij deze besloten; ik ga erheen, ben ook erg benieuwd naar wat er allemaal staat. Jij doet dus ook mee bij de HSA? Spannend! Ben je al ver met je project?
Mijn project voor de NK is bijna af, nog wat finishing touches :) Ik heb steeds de neiging om het volledige project online te zetten, zo vervelend om te moeten wachten hihi. Al krijgen mijn vrienden wel tussenstanden te zien ;)

Lijkt mij ook wel leuk ja, te horen wat anderen over je taart zeggen zonder dat ze doorhebben dat de maker erbij staat, dan krijg je echt objectieve meningen te horen!

9

Ik zal niet meedoen, maar bij deze besloten; ik ga erheen, ben ook erg benieuwd naar wat er allemaal staat. Jij doet dus ook mee bij de HSA? Spannend! Ben je al ver met je project?
Mijn project voor de NK is bijna af, nog wat finishing touches :) Ik heb steeds de neiging om het volledige project online te zetten, zo vervelend om te moeten wachten hihi. Al krijgen mijn vrienden wel tussenstanden te zien ;)

Lijkt mij ook wel leuk ja, te horen wat anderen over je taart zeggen zonder dat ze doorhebben dat de maker erbij staat, dan krijg je echt objectieve meningen te horen!

Ik doe niet mee bij HSA, probeer er wel heen te gaan als het even kan.

mijn project schiet helaas niet zo op, heb toos inspiratieloos even op bezoek geloof ik ;)

Ja lente thema is toch best wel lastig.. bloemetjes, bijtjes, lammetjes, er is genoeg om uit te kiezen, maarja, hoe moet je dat nou weer vormgeven op een leuke, unieke manier.. Maar ik zou wel iets kiezen waar je erg goed in bent. Als je goed bent in bloemen, zou ik dat lekker doen, daar straal je dan ook vertrouwen in uit. Ik ben vreselijk met bloemen btw haha.. Lente was ook echt even een strijd als je geen bloemen kunt maken :)

Ik heb hem vanavond afgemaakt, ga geen foto's laten zien, maar ben best trots op mezelf :D

Ik doe inderdaad mee als het goed is.... ik ben zwanger en het is wel een hele hoop werk dus moet even kijken of het werkelijk gaat lukken maar het staat zeker in de planning. Het ontwerp is eigenlijk zo goed als af, er moet nog even aan de constructie gewerkt worden en gekeken worden of alles kan wat ik wil maar ik moet even wachten op de regels want wie weet mag het ineens minder breed zijn dan voorgaande jaren en dan ben ik voor niets begonnen. Dus even afwachten, zag net dat Marsepein Bart (van de organisatie) een berichtje geplaatst heeft met de info maar erin "tekst volgt".... dus het is even spannend wat er gaat gebeuren ;-)

Er zit in ieder geval beweging in! Zo jammer dat er nog niets op de website staat, misschien ben ik ongeduldig wat dat betreft, maar ik wil zo graag weten wat er allemaal te doen is, wie workshops geeft enzo!! Maar ik kan me voorstellen dat het extra fijn zou zijn om te weten hoe het regelement eruit ziet, als daar je kunstwerk vanaf hangt :)

Er zit in ieder geval beweging in! Zo jammer dat er nog niets op de website staat, misschien ben ik ongeduldig wat dat betreft, maar ik wil zo graag weten wat er allemaal te doen is, wie workshops geeft enzo!! Maar ik kan me voorstellen dat het extra fijn zou zijn om te weten hoe het regelement eruit ziet, als daar je kunstwerk vanaf hangt :)

er zit zeker beweging in. Als het goed is volgende week of eind deze week de regels op de site. Je kan trouwens al wel kijken naar wie er komen qua stands. Veel buitenlands ook altijd en veel aandacht voor suikerbloemen. Workshops vaak pas later volgens mij, dat is ook een beetje afhankelijk van wie er willen etc. natuurlijk. Maar ik vind het altijd erg leuk, gemoedelijke sfeer en niet zo super super druk dat je nergens kan kijken.

14

Ik heb me ook ingeschreven voor het NK! :) Ik heb nog nooit meegedaan aan een wedstrijd maar op het moment geen werk dus tijd zat. Ik kreeg de nieuwsbrief van MjamTaart, las het, vroeg aan mijn vriend; "Zal ik dat doen?" en zijn antwoord was; "Waarom niet?" dus heb ik me ingeschreven!
Ik ben nog niet begonnen, heb wel al de dummies aangeschaft en een idee in mijn hoofd. Na het weekend ga ik ermee aan de slag.
Ik ben heeel benieuwd!!

A balanced diet is a cupcake in every hand.

15

Ik twijfel nog of ik me ga inschrijven. Moet wel voor 18.00 uur beslissen, haha

Ik heb nog nooit met een wedstrijd meegedaan, dus dit lijkt me wel een mooi begin.

Weet iemand wat het thema is? Ik kon het nergens vinden (al ga ik er vanuit dat het thema "lente" is  :D )

16

En prakkie, heb je je nog ingeschreven?
Ik ben zo benieuwd wie er allemaal meedoen en wat het niveau is...
Mijn dummy begint vorm te krijgen, ik heb nog nooit zo mooi strak bekleed, dus deze taart is sowieso voor mezelf al gewonnen: zeker de mooiste die ik ooit gemaakt heb!
Ik heb er zin in!

A balanced diet is a cupcake in every hand.

17

Nou heb hem net ingeleverd, niveau is echt hoog.....spannend

movin schreef:

Nou heb hem net ingeleverd, niveau is echt hoog.....spannend

Mee eens! Niveau is heel hoog, maar jij maakt echt goede kans hoor!! Geen zorgen, je krijgt morgen vást wel een telefoontje, en anders is er nog de publieksprijs  :thumb:

Zijn er hier nog meer die mee hebben gedaan behalve ik en Monique?

19

Ik heb ook mee gedaan. Ik ben vooral benieuwd hoe mijn taart er zometeen bij staat. Na een paar nachtjes op een vochtig grasveld in een tent!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

20

Ik heb uiteindelijk niet meegedaan.

Ik heb de taarten wel gezien. Er sprong er 1 uit voor mij en dat was taart nummer 3 (als ik het goed heb). Het was de taart met de tulpen halverwege en onderaan de schaapjes.

Weet iemand al wie/welke taart gewonnen heeft?

21

De winnaaaaaaaaaaars!!!

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10151371_694547750592164_4327069580187115606_n.jpg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

22

Gefeliciteerd allemaal, ben benieuwd naar foto's van de winnende taarten.

Die met de schaapjes heeft gewonnen
Tweede was met dat geschilderde tussendeel, boertje, egeltje geloof ik..
En derde weet ik echt niet, ik verstond maar half wat Arthur zei en kon zo snel de link niet leggen, was dat die met de vosjes bovenop? Heb niet meegekregen welk nummer het was.
Publieksprijs was ook voor die met de schaapjes.

Gefeliciteerd aan de winnaars! Super gedaan!

PS, zit de winnares van de tweede prijs ook hier op het forum (foto in het midden, voor wie haar misschien herkend), wil haar vragen of ze de moeite wil nemen de mail door te sturen naar ons allemaal.

Ohh ik zie net op FB dat FunLovin hierboven 3e is geworden

25

De taart met de vosjes was inderdaad van mij...

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!