1

Onderwerp: Fondant als icing?

Hallo,

Ik ben kerstkoekjes aan het maken en vroeg me af of ik fondant als icing kan gebruiken.

Ik heb geen tijd meer om zwarte kleurstof online te kopen, de winkels waar ik er kan kopen zijn uitverkocht. Dus ik dacht bij mezelf, waarom geen zwarte fondant gebruiken, maar dan vloeibaar.

Is dat eigenlijk wel mogelijk om fondant vloeibaar te krijgen zonder dat hij aanbrandt door de warmte?

Bedoeling is om koekjes te versieren met icing (of hoe noem je dat eigenlijk), dus niet met uitgerolde fondant.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

2

Re: Fondant als icing?

Als je fondantglazuur bedoelt dan gaat dat prima, maar ik heb het idee dat je rolfndant hebt en dat vloeibaar wilt maken? Sorry, maar dat gaat dus niet lukken......

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Fondant als icing?

Met een beetje water langzaam verwarmen in de magnetron is mij al een paar keer gelukt....maar het is ook wel eens mislukt..het kan dus wel maar geen garantie

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

4

Re: Fondant als icing?

Bedankt dames voor jullie reactie. Ik ga het toch eens proberen en we zien wel :)

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

5

Re: Fondant als icing?

Hi Mirjam5 en Butzies,
Het is plus minus gelukt met het smelten van de rolfondant. Ik heb met intervallen van 5 sec op 500W de rolfondant opgewarmd en wat water toegevoegd. Dan goed roeren. Het resultaat was een ietwat vergelijkbare "smurrie" als lopende drop :)

Maar eens ik het op mijn koekje gespoten had, was het effect best ok. Ik wilde een riem maken voor mijn kerstmankoekjes dus het hoefde niet perfect te zijn.
Het resultaat zie je hier http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=233245

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking