1

Onderwerp: help needed

Wat heb je nodig om thuis zelf aan de slag te gaan? Ik heb niets in huis want heb nog nooit een taart gebakken, laat staan gedecoreerd. Ik beschik trouwens enkel over een combi oven.

Dus wat moet er in huis zijn van materiaal en producten? Of vind ik hier op de site ergens een lijstje met basisbenodigdheden?

Zijn er boeken die echt aan te zijn of eerder internet uitpluizen?

Ik ga een workshop volgen maar dat duurt nog even en ik kan niet meer wachten. Maar ik ben al een paar dagen aan het rond surfen en zie door de bomen het bos niet meer ondertussen. Dus hopelijk willen jullie mij op weg helpen? Zou heel fijn zijn!

Groetjes

Re: help needed

Hoi,

Op het forum staan diverse howto's over het decoreren.
Van funcakes is er een basis biscuitmix die is supermakkelijk in gebruik.
Voor botercrème gebruik ik ook altijd een mix van funcakes om de marsepein/fondant te laten plakken. Natuurlijk marsepein of fondant. Gewoon gaan proberen en dan kom je vast al een heel eind!

Groetjes
Ellen

www.cake-ellicious.nl
Kom maar kijken bij de rest van mijn taartjes of natuurlijk op facebook! facebook.com/cake-ellicious

3 Laatst bewerkt door mcflurry (21-08-2013 17:30)

Re: help needed

Toevoeging: wat zijn de dingen die ik beter links kan laten liggen qua materiaal en wat zijn echt onmisbare zaken? Ik wil niet im het wilde weg van alles kopen wat uiteindelijk overbodig of onhandig ofzo blijkt te zijn...

4

Re: help needed

Bedankt Ellen!

Misschien kan dit topic in de toekomst ook andere groentjes op weg helpen :).

5

Re: help needed

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6 Laatst bewerkt door mcflurry (21-08-2013 17:42)

Re: help needed

Ja sorry wist niet.goed waar ik het moest plaatsen  :o .

Maken jullie vaak gebruik van bakmixen of is dat eerder gewoon handig in het begin?

7

Re: help needed

Bij de FAQ's staat wel een lijstje: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/64/W … de+taart?/

8

Re: help needed

Oh die had ik nog niet gezien. Bedankt!

9

Re: help needed

Na wat surfen en rond vragen, kom ik op volgend lijstje. Willen jullie eens kijken en zeggen wat ik best onmiddellijk aanschaf en waar ik mee kan wachten. Weet tenslotte nog niet zeker dat het echt iets.voor mij is...

Biscuitmix, botercreme mix, fondant, poedersuiker of maïzena, bakvorm (rond, 20 cm), spuitzak, spatel, deegroller of rolling pin, mesje, uitstekers taartzaag, mat voor uitrollen fondant, smoother, molding tools, paletmes, taartkarton, beslagkom en eventueel banketbakkersroom mix.

Alvast bedankt!

Wil dit weekend het materiaal aankopen en mijn eerste taart maken. Spannend!

10

Re: help needed

Hoi,

Je lijstje lijkt me aardig compleet voor een eerste taart.
Biscuitmix en botercreme mix zijn niet perse noodzakelijk.
Voor het biscuit kun je ook gewoon het basisrecept nemen (zie recepten). En botercreme mix is niet aan te raden om mee af te smeren Er gaat nl. water in daardoor kan je fondant gaan smelten.
1:1 botercreme is beter. Gewoon 250 gr. ongezouten roomboter luchtig kloppen en daar 25 gr. gezeefde poedersuiker door mengen. Evt. nog met een smaakje (flinke lepel (witte) chocopasta  :9  of smaakstof). Taartzaag hoeft ook niet meteen. Met een scherp broodmes kun je de taart prima doorsnijden. Op youtube staan veel filmpjes over hoe dat het beste recht te doen.
Uitrollen kan ook op je aanrecht. Invetten met een beetje crisco of bestrooien met wat poedersuiker.
En afhankelijk van wat je wilt maken heb je modelling tools nodig. Maar met een paar leuke uitstekers kom je ook een eind. Kijk gewoon eens goed rond in je keukenkastjes en -laatjes.
Succes met je eerste taart! Wel showen hè!!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11 Laatst bewerkt door cakebym (28-08-2013 21:31)

Re: help needed

Hoi,

Je lijstje lijkt me aardig compleet voor een eerste taart.
Biscuitmix en botercreme mix zijn niet perse noodzakelijk.
Voor het biscuit kun je ook gewoon het basisrecept nemen (zie recepten). En botercreme mix is niet aan te raden om mee af te smeren Er gaat nl. water in en daardoor kan je fondant gaan smelten.
1:1 botercreme is beter. Gewoon 250 gr. ongezouten roomboter luchtig kloppen en daar 250 gr. gezeefde poedersuiker door mengen. Evt. nog met een smaakje (flinke lepel (witte) chocopasta  :9  of smaakstof). Taartzaag hoeft ook niet meteen. Met een scherp broodmes kun je de taart prima doorsnijden. Op youtube staan veel filmpjes over hoe dat het beste recht te doen.
Uitrollen kan ook op je aanrecht. Invetten met een beetje crisco of bestrooien met wat poedersuiker.
En afhankelijk van wat je wilt maken heb je modelling tools nodig. Maar met een paar leuke uitstekers kom je ook een eind. Kijk gewoon eens goed rond in je keukenkastjes en -laatjes.
Succes met je eerste taart! Wel showen hè!!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

12

Re: help needed

Bedankt voor de tips :). zeer handig!

Mijn keukenkasten bevatten echt niks geschikt jammer genoeg.

Maar ik zal rekening houden met de tips en ook niet teveel aankopen vooraleer ik zeker ben dat ik er verder mee wil doen.

Als de taart er goed uitziet durf ik ze showen. Als het een echte ramp wordt misschien niet  :o ...

13

Re: help needed

Het voordeel van showen is dat je weer tips krijgt voor de volgende keer  ;)

Nog een tip: niet te dik vullen en een dijkje spuiten. Scheelt heel veel in het strak afwerken.
En nogmaals, gebruik youtube. Daar is zo ontzettend veel te vinden op taartgebied. En bij de howto's op deze site trouwens ook  :Y

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

14

Re: help needed

Ik ga mijn best doen :)!