1001

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

kerstboompje schreef:

Ik ga gelijk de agenda aanpassen hier thuis.

Ik heb geen ideëen om iets te doen. Ik vermaak mij ook altijd opperbest met het trainen van de kaakspieren.

:lol:

Christine.

1002

Even snel een berichtje, weet nl niet wanneer ik zin/puf heb om weer wat te typen. As dinsdag gaan ze mijn schouder kalkvrij maken en daar kijk ik niet echt naar uit. Op dit moment is het ook niet wat, want arm/schouder doet nu ook flink pijn door die kalk en ben ik toch nog steeds erg beperkt  :(  :mad:. Wat een overstekende kat wel niet kan veroorzaken :grr:  :s 

Voor de rest weinig nieuws, vanavond TV kijken, uiteraard.

Als het tzt kaakspiertrainingsavond is zal ik jullie uitgebreid, indien gewenst, op de hoogte brengen.

1003

Ai dat heb ik dus even gemist, is het mee gevallen ? Sterkte in ieder geval.

Christine.

1004

Uiteindelijk is het meegevallen, ik heb heel erg hard de andere kant opgekeken en een keer flink ge-##@@%$%&###. De middag erna vooral geslapen, voel je tenminste niet wat. De volgende dag voelde ik mij al erg schuldig, zittend in het zonnetje achter huis, maar donderdag had ik toch redelijk wat last. Rustig aan doen is dus niet helemaal mijn ding. Ik heb nu niet meer continu pijn  :Y , alleen als ik weer eens te veel doe :X . Dat is dus best vaak, dus helaas nog niet pijnstiller vrij. Ben nog steeds beperkt, dus as vrijdag met HA in conclaaf en dan denk ik naar de fysio :/ . Maar ooit moet ik mijn arm toch weer moeiteloos omhoog kunnen zwaaien. Ik kan ondertussen wel aan mijn linkerschouder krabben, dus het gaat al vooruit :y .

Voor de rest zijn we dus druk met, forum ongeschikte, dingen :( .

@keukentje; dat je het gemist had, kon goed, er waren teveel andere afleidende zaken  :rolleyes: .

1005

Gelukkig maar dat het mee viel nu dus braaf op de plaats rust...:-)
En idd meer forum ongeschikte dingen, gelukkig hebben we de app gevonden..

Christine.

1006

Ik kijk erg uit naar de volgende stolp. Ik hoop dat er veel zijn, zodat ik lekker kan beppen en/of luisteren.
Thuis is het weer wat rustiger, voor even. Mijn moeder is weer thuis, uitleg volgt voor de rest wel tzt.
Morgen met mijn oma een dagje ziekhuisafspraken aflopen (die taak neem ik van mijn moeder over).
Morgenavond naar de fysio, want die arm wil nog steeds niet omhoog :grr:  :grr:  :grr:  :grr: . Heb zeer waarschijnlijk een frozen shoulder. Fysio gaat nog in conclaaf met HA. Nee heel gelukkig ben ik er niet mee. Wordt vervolgd.

Gisteren met de jongste cakejes gebakken. CC van een mix van Bouwhuis (fris fruit witte chocolade) en mini broodjes cake met veel kaneel, koekkruiden, appels en rozijnen. Die laatste vind ik zelf een stuk lekkerder.

Vrijdag werken ipv dinsdag (komt vrije dagen technisch dus goed uit) en dan ook promotie van een collega, 11.00 aula met aansluitend lunch en 's avonds een echt feestje. Volgende ochtend om 8.00 uur vertrekken voor de voetbal :s , rest van het weekend ben ik denk ik weinig gezellig :O . Kan erg slecht tegen laat naar bed :O maar voor Xuan en de taartstolp heb ik het er wel voor over een paar dagen brak zijn. Ben ook geen 40 meer ;)  :lol:

1007

Wat vervelend van je schouder, misschien helpt het bij de fysio. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt met je moeder. Mijn zus moet het hele traject doorlopen ook een vervolg verhaaltje..

Ja die stolp zal is al bijna nog anderhalve week wachten ;-)

Christine.

1008

Wat krijgen we nou :rolleyes: we staan niet bovenaan, nou ja vanaf nu weer wel. Waren we maar zo door het freubelclubje uit Amersfoort voor bij gestreefd.

Voor de weinige lezers hier, vanavond weer Stolpavond :y . In de wandelgangen heb ik gehoord dat ik niet alleen aanwezig zal zijn. 'k Heb er zin in, dus dames tot vanavond.

1009

Dat was gisteren weer een enorm gezellig fijne onderhoudende avond :y  :y  :y  :y  en dan heb ik maar met de helft van de aanwezigen gesproken :o . Toen ik thuis kwam dacht ik weer "wat is dit toch een enorme fijne groep mensen".  Dus steek deze veren ieders in je eigenste achterste, want dat komt uiteraard door jullie persoontjes :thumb: . (keukentje dat kun je doorbrieven naar de rest via FB O-) .)

Kunnen jullie Amanda namens mij veel sterkte en geluk toe wensen in de komende weken, ik hoop dat het allemaal weer goed komt.

1010

Au...zit niet lekker hoor, maar toch bedankt voor de veren. :lol:
't Was leuk om je weer eens te zien! =)  En (te weinig, want tja, meer gezellig kletsende dames) te spreken.
Hopelijk ben je niet al te lang extra brak. En knapt je schouder voorspoedig op!
Wie weet komt er snel weer een TaartStolp.
Mocht je hier (eerder) in de buurt zijn, je bent altijd welkom! :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

1011

Ja die veren geef ik ook aan jou hoor kerstboompje!Het was gezellig en hopelijk zal de volgende avond niet te lang op zich laten wachten! Beterschap! En ik zal Amanda zeggen wat je hier schreef voor haar. Groetjes en tot gauw,Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

1012

Ja het is wel ongelukkig zitten op een paar veren ;) .
Brakkigheid viel donderdag mee, kon (relatief begrip) uit slapen, dacht ik :think: wist niet dat hubby extra vroeg van de dienst kwam zodat de jongste niet te lang alleen zou zijn en ik nog redelijk op tijd op het werk kon zijn :O .

Als jullie er voor het eind van het jaar nog een datum uitgooien, dan kunnen we dan een "oudjaarsborrel" doen.

Vanmiddag met de jongste rondgefietst en het was heerlijk fietsweer. Hij heeft alvast de uitnodigingen voor zijn kinderfeestje (23 dec) rond gebracht. Lekker op tijd :O , want hij was 3 aug  jarig  O-) .  Maar door de drukke agenda's hier was er nog niets van gekomen een datum te plannen :o  :o  :s  en om alle andere vriendjes voor te zijn, heeft hij deze datum alvast uitgezocht. En zei hij nog, nu kunnen jullie niet meer iets anders op die dag plannen, want die is nu voor mij. Ze leren snel hé :rolleyes: . Onderweg ook nog bij de cross country van de paarden gekeken, die hadden ook perfect weer dit weekend. Het was dus weer erg druk met kijkers bij de waterbak (want daar staat ook catering). Ook verschillende Holterberg fietsers gezien, een was zo leeg dat wij hem bijna konden bijhouden met onze dikke banden en kleine wielen.

Zal ik mijn tijd op wintertijd zetten :think: of valt het helemaal niet op als ik daar te lui voor ben.

1013

Zit ik toch te suffen en vergeet weer hier te kijken, de veren komen dus een weekje later door  :o

Toch gezellig gekletst hoor, fietstochtje met zoon klonk goed, hoop dat het met je schouder ook langzaam maar zeker beter gaat, ook beste wensen voor je moeder  ;-)

Christine.

1014

De veren en betserschaps groeten door gegeven, je wensen zijn in goede orde ontvangen bij de zieke.

Christine.

1015

Dank u mijn doorgeefluikjes. Gaat het (naar omstandigheden) goed met de zieke, is dan mijn volgende vraag.

Afgelopen zondag met mijn familie naar de Orchideëenhoeve in Luttelgeest (NOP) geweest. Ter ere van mijn ouders 45 jarig huwelijksjubileum. Mijn oma was ook mee. Was heel leuk, voor iedereen geschikt, de kleintjes genoten van de vlinders en vogels en alle geheime paadjes en geweldige klieder speeltuin, de ouderen van de planten en ook de beestjes. Het nieuwe deel met de hangende tuinen was ook heel gezellig en leuk, je krijgt alleen een beetje een stijve nek van het naar boven kijken. Na afloop, na aankoop van (veel) orchideëen daar ook nog lekker gegeten. Een voor de winter uitstekend uitje.

Komend weekend ga ik aan de bak voor mijn jongste nichtje die twee wordt. Geen marsepeinen show taart maar een gewone "super chocolade" taart. Mijn beproefde recept waar mijn nichtjes en neefje gek op zijn. Ik durf het nl niet aan om voor een beklede taart te gaan, al zo lang niet gedaan en ik wil mij niet teveel stress op de hals halen. Schouder/arm zijn zwaar in training onder begeleiding van de fysio en liggen daags erna soms een beetje in protest stand, dus ik ga voor een "veilige" taart.

Nog anders nieuws?

1016

Zo leuk, afgelopen week een lief kaartje in de bus,  :thumb:  =D , dat doet een mens goed.
Ik wilde eigenlijk ook nog een kaartje naar de zieke in het AMC sturen, maar moet even op zoek naar adres en achternaam. Mocht iemand die (goed) weten, graag een mailtje.

Afgelopen dinsdag voor het eerst van mijn leven naar een echt concert in de Ziggo dome geweest. Volbeat en het was geweldig, ok beetje tam publiek iedereen stond/zat echt te kijken naar de show. Vanaf de eerste klanken heb ik met een blijde grijns op met stoeltje zitten genieten. Ik voelde me wel een beetje een boertje dat een keer naar de grote stad ging. We werden oa gefouilleerd, hebben met verbazing de inmens lange rij voor de HMH bekeken (een of ander tienermagneetbandje, 21 pilots). Gegeten in de "stad" en een beetje rondgekeken en toen naar de Ziggo terug. Beide voorprogramma's meegekregen en gewoon gekeken naar alle mensen en hoe zo'n zaal volstroomt.

Vorige week nog bij de CC/KC geweest en de bijna geheel nieuw ingericht winkel bekeken en bij gekletst met Agnes. Haar tip op wol te halen bij de overbuurvrouw van de CC ook nog ter hand genomen, nu nog beginnen met haken. Het was erg gezellig, wij rustig kletsend en de rest hard aan het werk.
Zaterdag een chocolade-chocolade-praline-frambozen taart in elkaar gefröbeld voor mijn nichtjes verjaardag. Aan het stoeien geweest met candy melts om een 2 te maken. Ik zal nog even uitzoeken hoe ik de foto van mijn mobiel naar hier krijg.

1017

Ah Kerstboompje, fijn dat de kaart over is gekomen  ;) , Adres van de zieke zal ik je appen. Er wordt gewerkt aan een meet en greet in Deventer bij CC.
Haken doe ik ook, nu weer een deken via www.lossenenvasten.nl de najaars CAL, er staan daar vele patronen maar ook op Pinterest staat veel.

Ik voel een beetje met je schouder mee want ik heb al weken last van een pijnlijke schouder en ben uiteindelijk gister maar even naar ome dokter geweest, conclusie is een slijmbeursontsteking  =( . Pijnstillers en rustig bewegen, schouder laag houden en niet op de armleuning leggen of zo want dat schijnt tegen te werken. Ach ja we komen de winter wel door. Leuk dat je met familie een leuk uitje hebt gehad in Luttelgeest.

Christine.

1018

Hoi Kerstboompje,
Hoop dat je schouder weer wat beter gaat?
Fijn dat je een gezellig weekendje had met je familie.
En natuurlijk hoop ik je weer te zien in Deventer op de meet en greet avond!
Hopelijk tot dan!

1019

Dag dames! :)
Beterschap voor de lastige schouders (ben helaas solidair, rechter schouder is weer flink aan de beurt :x ).
kerstboompje, wat tof dat je zo genoten hebt van het concert.  :thumb:
Ben zeer benieuwd naar de foto van je taart. :y
A.S is inmiddels gelukkig weer thuis! :)
Hier ligt sinds gisteren een haakpakketje, van een grote drogisterij-keten. ;)  Heb vroeger heel veel gehaakt, vooral gordijntjes (ben benieuwd wanneer die weer trendy worden). Wil nu 2 simpele kerstballen fabriceren vóór kerst, mooie stok achter de deur. Hopelijk worden ze rond.  ;-)
keukentje, die haak-link heb ik dus ook maar opgeslagen, handig en leuk! :thumb:
Zus en ik zijn samen begonnen aan kersthuisjes, 'blokhutten' van Pretzels. Leuk om te doen! Nu energie sparen om ook die af te maken.
Ben ook benieuwd naar CC/KC.  Hopelijk zien we elkaar daar volgende maand tijdens een gezellig Taartstolpavondje. :)

1020

Ik doe wat kalmer aan wat schouder betreft, dan even dit dan niks dan weer dat, schiet dus niet echt op, dokter wilde er nog geen spuit in zetten eerlijk gezegd hoef ik die ook nog niet, misschien acupunctuur ? We zien wel hoe het loopt, voorlopig even druk met van alles en nog wat, speculaas deeg ligt te "rijpen"in de koelkast en het weekend maar even speculaasjes bakken, kan ik maandag de fröbeldametjes in de toren trakteren op zelf gebakken speculaasjes.
17 december is daar een kerstmarkt, ik mag daar wafels bakken ( met kersen en slagroom en gluhwein) en zien te verkopen.

Christine.

1021

slijmbeursontsteking,aaajjj =( dat is ook geen leuke (heb ik mij laten vertellen). Enne die andere rechterschouder  :x  aargh. Gisteren ook weer met mijn neus op de feiten gedrukt, waren weer een paar simpele klusjes in de kas, die onmogelijk bleken met die stomme bevroren schouder :x  :grr:  :s . Ik kan mij nu wel steeds beter indenken hoe het is als je "echt"oud bent of voor a tijd beperkt/gehandicapt en hoe vermoeiend/lastig/irritant het dus is dat je steeds om hulp moet vragen. Ik kan mij ook steeds beter verplaatsen in de frustraties die enkele mede stolp dames continu tegenkomen. En je krijgt ook steeds meer respect voor de mensen in de zorg.
Al met al doen we het met zijn allen rustig aan en alles op zijn tijd. Volgens mij zou dat heel Zen moeten zijn, toch :rolleyes:  ;-) .

Is 14 December definitief? Dan zet ik het op de voorpagina.

Nog niet aan het haken begonnen :O , moest eerst nog wat andere tuinzaken afhandelen. En nu eerst wat dingen regelen voor pakjesmiddag. Ik ga denk ik dit weekend aan de slag met spijs, cakemeel en speculaaskruiden.  :think: Niet te ingewikkeld en waarschijnlijk makkelijk en goed resultaat.

Volgende concertkaarten ook op tijd aangeschaft. Zwarte Cross (zaterdag) ergens in juli. Is al uitverkocht (zondag ook) en er is nog geen artiest bekend. As zaterdag met hubbie naar de Battumse Revue. Ook al zo cultureel verantwoord ;)  =D . Als het net zo goed is als de vorige keer dat we er waren, heb ik gelijk de buikspiertraining voor elkaar.
Teer nog volledig op het Volbeat concert, loop de hele dag hun nummers te neuriën/zingen/hummen. Niet iedere collega kan dat waarderen. Jammer dan :D

1022 Laatst bewerkt door Hertje (27-11-2016 12:06)

Beterschap met de tegenstribbelende ledematen, dames!

:) Goed zo, kerstboompje, lekker (na)genieten! :thumb:
Die buikspiertraining... :+
Dat haken loopt niet weg. ;) En ja. we zijn heul Zen! :shh:
Bak ze, voor Sint.
14 dec. is definitief, ik verheug me er nu al op, hoop te kunnen gaan!

keukentje, jouw speculaasjes zagen er goed uit! :9 :thumb:
Dat wordt vast heerlijk & gezellig, die kerstmarkt! Kan jouw verkoopwaren al bijna ruiken, mmm!
Krijg zin in de kerst! :)

Maar eerst Sint! Dit jaar vieren we dat eindelijk weer :) het kwam er jarenlang steeds niet meer van. Met lootjes, gedichten en surprises wordt het nu weer ouderwets gezellig! :)

1023

Sint viert ieder kind met eigen familie, deze opa en oma hebben er voor gezorgd dat elk gezin een gezelschapsspel naar keuze kreeg/krijgt plus nog wat snoeperij voor het grut. 5 december is er een Sint viering in het bejaardenhuis, dus die zie ik wel die middag ;-)
7 december is het de dag vd vrijwilliger en dan heb ik een bowling/bbq uitje, 10 & 11 naar Keulen, dan begint de kerst drukte ook hier. 1 e kerstdag houden wij een brunch voor kinders, aanhang en grut 16 man over de vloer en mee eten, zoonlief heeft er al zin in om te kokkerellen.

Tot de 14 e in real live!!

Christine.

1024

Voorpagina is aangepast :y .

Nog niks gebakken dit weekend :O . Wel naar de Intratuin in Lochem geweest zondag. Was niet onder de indruk, misschien een beetje te verwend ofzo. Misschien binnenkort in Bennekom nog kijken bij een tuincentrum dat het altijd net even anders doet. Kijken of het daar wat uitbundiger is.

Heel druk geweest met bestellen van cadeau's. De jongste hadden we al lang geleden voorzien bij een uitverkoop/opheffingsactie van een SIKU webshop. De oudste heeft geen wensen meer, nou ja één een gamemuis. Ook snel opgelost. Ik ben wel een beetje los gegaan voor mijn kleine nichtjes en neefje. Die krijgen allen een adventskalender, want die vallen erg goed. Zondagmiddag komt het hele spul bij ons, hubby is helaas werken en is er niet bij  :nooo: maar ja dat heb je met zijn werk wel vaker. Vrijdag komt hij bij ons op school, maar dan ben ik werken dus ik zal niets van dat vurig spektakel meemaken ;) . Afgelopen zaterdag is de goede man ook al bij brandweer Deventer geweest, moesten ze hem toch van het dak halen :rolleyes: . Onze jongens waren er eigenlijk te groot voor, maar de belofte van friet en onbeperkt pepernoten en voetballen in de gymzaal doet wonderen. Er waren in totaal iets van 40 (kleine) kinderen. Ook grote brandweerkinderen mochten zich melden bij de Sint, oa mijn hubby en zijn collega waren aan de beurt. Het was erg gezellig.

Keulen vond ik echt heel leuk, wij zijn twee jaar geleden een weekendje geweest. Regende helaas wel. Met Ov-kaart twee dagen voor weinig op en neer gereisd naar de binnenstad en toen ook nog een rondje met de hop-on-hop-off bus gedaan (zat in ons arrangement). Ik neem aan dat jullie het chocolademuseum gaan doen. Ik zou met een gids gaan, die deelden nl in elke zaal een andere soort om te proeven uit. En wij maar toe kijken.

Nou 7 december is je gegund (hoe schrijf je dat) ik hoop dat het gezellig wordt. En Sint in het bejaarden tehuis moet helemaal leuk zijn, dat herinneren ze zich natuurlijk wel.

De revue was heel erg leuk, heb de eerste helft menig traan van de wangen moeten vegen. De ene na de andere flauwe grap kwam langs. Na de pauze zat ik er alleen, nou ja bijna alleen ;)  het was weer bijna uitverkocht, want tijdens de pauze ging de pieper en ging hubby ervandoor. Een andere brandweerman volgde hem op de voet richting uitgang van de zaal. Ik heb na afloop zijn jas maar meegenomen naar huis. Brandje viel mee. De Battumse revue had de afglopen maand 12 voorstelling voor bijna 3000 man gedaan. Nu even een pauze en dan een soort van toernee door de omgeving. Krijg je de mogelijkheid en ben je niet bang voor wat angelsaksich taalgebruik, grijp je kans.

1025

Klinkt wel leuk allemaal! Tot ziens! Als ik je niet meer zie voor de feestdagen,
Fijne kerstdagen en een gelukkig gezond 2017 Kerstboompje!
https://s29.postimg.org/sojovvchf/14051571_338812556450933_8977371344468923868_n.jpg