26

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

:thumb: fijn :Y
Collega heeft tijd voor me gemaakt tussen de middag :)  :thumb:
M'n SI-gewricht was ontsnapt uit de logische volgorde :s Vandaar dat ik alleen kon lopen met m'n bekken gekanteld en samengeknepen billen :grr:
Daarna nog naar AH (wat moet moet...); kinders hebben heeeel erg goed geholpen, ik wees, zij pakten enz :)  :thumb:
Onderweg naar huis al helemaal stuk, vanmiddag mn gezeten en af en toe wat gelopen voor de broodnodige beweging, maaaarrr, het ziet er weer normaal uit :)  Voelt nog wel beurs, maar dat zal morgen beter zijn :Y
Ik snap er nog steeds niks van, maar goed, zoals osteopaat zei: 'jij kunt tenminste nog lopen, er zijn mensen die gehoekt blijven staan'... :s  Ik had dus nog mazzel :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

27

@Carien, beterschap!

O,o wat een weer... Ben blij dat het morgen ff iets minder heet is.
Trusten allemaal.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

28

Carien als ik wat kan helpen zeggen hoor, of als je wat van deze kant nodig hebt.

Fijn voor je dat ze praktijk niet helemaal dicht gedaan hebben daar.

Christine.

29

Oei Carien, klinkt niet fijn :(
Hoop voor je dat je snel beter voelt!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

30

ja hoor, rug nog wat brak, maar ik loop weer als een kievit :) Ik heb het eerder gehad, bekende kwaal dus. Spieren zijn nog gauw moe enz, maar verder gaat het goed :)

Hoe ist met jou en R Soesa? Helemaal af, of gaat het nog O-)  Spannend hoor, nog een paar uur (nou ja en een dag erbij ;) ). Ik ben errug benieuwd :Y

31

Nog even flink aan het werk vandaag en dan vrij. Ik hoop morgen de noeste arbeid van R en Soesa te gaan aanschouwen, maar dat is ook een beetje afhankelijk van het enthousiasme van de jongens tav fietsen. Tijdens deze vakantie krijgen ze ondertussen een aardige fietsconditie, zowat iedere dag van Battum naar Colmschate en ook weer terug. Ik zelf heb ondertussen ook al een goed ontwikkelde rechterarm en schouder van al het duw werk. Dat krijg je met ongeduldige moeder die tempo wil maken :D  :o .
Maandag twee taarten gevuld en afgesmeerd en bekleed. Die mogen in de diepvries wachten tot zaterdag om versierd te worden. Vrijdag is helemaal geen taartweer leek mij, dus maar in het voren gewerkt. Het is overduidelijk dat ik de laatste tijd niet zo veel taarten heb gemaakt, strak is echt iets anders. Maar mischien gaat het ook wel wat makkelijker als je er niet zulke dikke lagen vulling tussen stopt :o  :o . Maar nu heb ik wel alle vulling op :D . Zondag volgt wel het verslag van wat men ervan vond.

Dames met kwetsuren, ik hoop dat jullie snel weer helemaal recht staan, afgeslankte ledematen hebben en voor de harde werkers dat ze volgende week nog enigzins kunnen functioneren. En voor de rest zet je alvast schrap voor de volgende warme periode.

32

Dat met die warme periode gaat vast wel lukken (hoop ik) vrijdag logerende kleindochter op de fiets naar huis brengen en dan komt kleinzoon weer op de fiets mee terug. Zondag willen we met hem naar Tilligte waar dit weekend weer de stoomdagen zijn, trekkers kiek'n dus. Als er tijd overblijft en we hebben nog zin en kunnen het vinden dan nog even naar het Lutterzand.

Verder weinig van plan, manlief des temeer want die heeft er weer een brommert bij gekocht een Suzuki 500 cc, maar ja als je wat nieuws koopt moet er wat ouds weg, dus hij is aan het opruimen en ordenen in zijn garage.

Christine.

33

Soesa, een hele leuke dag vandaag ! Wie weet waai ik vanmiddag even voorbij met kleindochter, gaan we lekker met de trein.

Christine.

34

Iemand van jullie hier bekend met "HelloFresh"
Je kunt hier een abonnement op nemen en dan krijg je elke week een vers groente pakket aan huis bezorgd, ik heb voor de liefhebber nog een kortingsbon van 20 euro liggen

Christine.

35

ik ken het niet Keukentje. Weet wel dat er in Deventer zoiets is van een bio-boer, uit Diepenveen geloof ik :think:
Ik meende laatst begrepen te hebben dat die brommers van jullie wat in moesten krimpen.... dit gaat dus niet de goede kant op?!

Ik kom zo ook effies Soesa :Y  met boodschappenlijstje :o  O-)  ;) Wil wel graag voor de hitte de stad weer uit :s
Succes in ieder geval en een heel leuke dag gewenst :Y

36

@Soesa, van harte met je nieuwe winkel.
Een hele fijne openingsdag in jullie nieuwe pand, helaas niet zo lekker hier dus gaat mij niet lukken vandaag.
Fijne dag allemaal.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

37 Laatst bewerkt door keukentje (01-08-2013 11:07)

Carien schreef:

Ik meende laatst begrepen te hebben dat die brommers van jullie wat in moesten krimpen.... dit gaat dus niet de goede kant op?!

Daarom is ie nu de garage aan het opruimen en uitzoeken wie, wat en welke er weg gaat/gaan.

En op verzoek van de toekomstige erven graag alles labelen, dan weten ze tegen die tijd wat wat is  ;) (maar mag hopen dat ze nog heel lang moeten wachten op de erfenis)

Christine.

38

dat hoop ik toch ook Keukentje :Y

Soesa en R, wat een prachtig winkel! Heel veel succes en plezier hiermee :) 
Nogmaals heel hartelijk dank voor jullie cadeau, het mijne voor jullie staat nog braaf hier :o  :o Neem ik de volgende keer mee :Y
Dankzij de laatste toevoeging van jouw Soesa, vond zoonlief het ook een heel leuk uitstapje ;) (ze hadden van tevoren gesputterd van saaaai enzo  :rolleyes:  ;) ).
Het was toch een beetje teveel van het goede, van de Boreel naar CC, via Talamini naar Boreel... Zit weer helemaal vast :s  :grr: Ga zo maar even heel flink rekken en strekken enz, hopen dat het me zelf lukt O-)

Ben je in het bos Annette? Daar is het misschien nog een beetje uit te houden? O-)

Heel fijne dag(en) allemaal, niet teveel in de hitte komen/doen hoor!

39

Zeker een mooie winkel geworden, past mooi bij de andere winkeltjes daar in de straat. Hoop dat je vanmiddag ook nog een beetje aanloop gehad hebt. Kleindochter vond de cc erg lekker maar dat ijsje bij Talamini ging er ook nog wel in.

Op de terugweg in de trein me zitten ergeren aan de troep die mensen achter laten, friet bakjes, blikjes en flesjes, eten wat op de grond was gevallen hoef je ook niet op te ruimen, bah wat een mentaliteit  :nooo

Christine.

40

@Carien doe voorzichtig.

Christine.

41

Halloooo... ben ik ook weer eens.  Deel 9 al, oeps...  :+

Klinkt heftig Carien, hopelijk gaat het snel beter. Toch handig dan, met de kids boodschappen doen ;)

Soesa en R, inderdaad prachtige winkel! Is het vandaag nog een beetje uit te houden? Hopelijk veel aanloop al zou ik zelf niet vrijwillig de stad in gaan met dit warme weer ... Ben wel heul blij met m'n taartstolp :D;)

Buiten is 't me echt te warm maar binnen is 't ook 28 graden (we komen van de 29,5 dus het "valt nog mee") Lekker klagen over 't NL weer want het is toch nooit goed ;)

Groeten,
Linnn

42

Ola ola, even een kleine Spaanse groet vanuit hier! Wie had gedacht dat jullie het daar warmer zouden hebben dan wij hier....
Lees overal veel kreuns en steunt van mensen die het zwaar hebben met dit gekke weer....nog even doorbijten! Bijna avond en, voor zover ik begrijp, morgen een stuk aangenamer weer!
Hier heerlijk even aan het bijtanken...doet een mens goed!
Ben wel heeeuuul nieuwsgierig naar het eindresultaat van R&S.
Carien, ik heb toen zo'n proefpakket van hellofresh gehad via Jamie magazine. Was best heel prima!
Voor allen met de kwalen, pijntjes en ongemakken....toi toi toi!
Daphne? Hoe is het nu met jou?
Groetjes

43

@Sanne; baas boven baas ;) , geniet ze, wees blij dat je het kouder hebt dan wij.

Vandaag weer minder gedaan dan de bedoeling en ik ben bang dat zoonlief morgen géén trekker op zijn taart gaat vinden :( . Ik hoop dat de rest hem wel aanstaat.

Soesa&R; het is mij te warm om jullie kant weer op te komen, maar binnenkort kom ik de boel bekijken. Ik hoop dat jullie deze dagen een beetje overleven.

Zo meteen maar eens beginnen met slingers ophangen en daarna kijken of de diepvriezer de schrik weer te boven is. Had er een hele partij koelelementen ingelegd, vond hij niet leuk. Ben voor de rest nog in discussie over de hoeveelheid koud te zetten bier vs etenswaren.

44

Alvast van harte gefeliciteerd! Blij voor jullie dat de ergste hitte lijkt weg te zijn morgen (en blij voor ons ook natuurlijk ;) ).
:think: wat gaaj' met die koelelementen doen dan?
Mocht je een teil hebben: die in de schuur zetten, water er in, koelelementen erin en bier erbij -> ruimte in je koelkast voor belangrijker zaken  O-)  ;)

Ben d'r inmiddels achter dat zitten prima gaat (mits fatsoenlijk keurig natuurlijk), lopen wil ook wel, maar staan (als in effe snel brood smeren aan het aanrecht enz), dat is meteen vastslaande spieren :s  :grr:  Ik heb de osteopaat nog wel gesproken, hij had geen tijd meer voor me deze week, maar zou me maandag evt tussen kunnen plannen.... Ik denk dat ik maar ga bellen maandagmorgen...

Fijn weekend allemaal, met betere temperaturen :)

45

Ja hoor we zitten al weer in deel 9! Kerstboompje succes met het bijhouden.

Hier nog even lekker aan het genieten van de vakantie. Nog een week en dan zit het er al weer op... Tot later!

Dat is toch een TAART waard!

46

@kertboompje, gefeliciteerd met zoonlief. Bij AH verkopen ze grote zakken ijsklontjes, misschien de winkel bij jou op de hoek ook, deze gooi je in een teil, speciekuip gaat ook of zo doen als Carien voorstelde moet toch lukken met koud zetten.

Vanmorgen ben ik met oudste kleinzoon de Walburg toren opgeklommen, 205 traptreden en 44 meter hoog. Mooi uitzicht over de stad gehad. In een grijs verleden dit ook geprobeerd maar toen ben ik ergens halverwege de toren blijven steken door hoogtevrees. Mijn jongste wist zich dit nog te herinneren en hij stuurde een smsje dat ie trots op me was dat ik nu wel omhoog geklommen ben.
Vanavond zijn we nog een keertje geweest maar nu mochten we helpen klok luiden, kleinzoon was er best blij mee, hij wilde zo graag een keer de toren op.

Christine.

47

Geen Oldtimer beurs in Tilligte voor ons vandaag, stond daar vannacht een ziek kleinkind aan mijn bed, dus die hebben we naar huis gebracht. Zieke kinderen zijn het liefste thuis. Nu verder de dag thuis door brengen, beetje klungelen, beetje luieren in de tuin.

@Carien, was het gelukt met je taart gisteren ?

Christine.

48

:s hè nou, wat sneu... Jammer voor 'm, maar hij heeft in ieder geval de toren beklommen en klokken geluid! :Y

Ik ga m'n taart zo plaatsen, ja, het is gelukt  :)

49

:think: Ik had gisteren toch een berichtje geplaatst. Heb het even nagekeken maar is ook niet op een andere vreemde plek terecht gekomen. :think:  :think:

Idd de koelelementen waren voor een bak met water voor het bier. Werkte goed. De rosé en wijn hadden we niet gekoeld, maar daar waren de ijsklontjes van de super weer goed voor. Zoonlief heeft een topdag gehad en is nu in het bezit van een skelter vermomt als trekker incl. een soort van sneeuwschuif ervoor. Voor de rest heeft hij enkel wat waterballonnen gehad, we hadden geld gevraagd om zo een groot cadeau te kunnen geven. Dit wilde hij wel heel, héél erg graag hebben.
Hij heeft zelf nog een "combine met wagen" geknutseld van fondant voor op zijn taart, daar is hij wel een half uur mee aan het prutsen geweest, met op de vloer de speelgoedvoorbeelden.

Namens zoonlief, dank voor de felicitaties.

@keukentje; vrijdag al de eerste trekkers onderweg naar Tilligte langs zien komen. Maar jammer dat jullie er niet heen zijn geraakt, maar volgend jaar weer een kans. Ik hoop dat hij nu alweer opgeknapt is.

50

Kleinzoon bleek na thuis gekomen te zijn ook koorts te hebben en heeft bijna de hele dag op de bank liggen slapen, er zat/zit een oorontsteking, ja dan kun je maar beter bij mama thuis zijn, zijn papa heeft 's avonds zijn fiets hier opgehaald (plus het nodige oud ijzer wat hier lag)

Christine.