1 Laatst bewerkt door kerstboompje (29-11-2016 08:25)

Onderwerp: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

Eerst volgende stolpavond 14 december 2016, in Deventer bij de Kitchen Corner aka Cake Corner (adres hieronder in het bericht).

Kletsflitsen:

-Na de stolpavond valt er misschien wat te melden.

Forumleden uit Regio Apeldoorn:
@ppeltje, Aaf, Akire, Angel, Angelfire_870, Annemieke NS-vV, Anna35, Annette52, Assie de Graaf, Bakfanaat, Beertje_23,  Biancaatje, BiancaB, Carien, Cassie, Comtesse27, Dafje, Daffy, De taarten van Lot, Didi82, Dikkiedoo, Dolfijn, EdithK, Ellie1986, Emma 989, Flien, Gero, Guus'56, Hertje, Jolanda22, Joyce1981, iNique, Kaatjuh, Kaneeltje, kerstboompje, Keukentje, Kinke, Leni, Lindadehaan, Linnn, Maatje taartje, Machanda, Mama1983, Maritje, Marije, Meerminder, Mirche, Missmarm, Miss Flieber, Miss Klieder, Muisje81, Natadja, Natas77, Nathalie28, Ottolien, Reneebr, Rianne1952, Rianne74, Rosajati, Tjiwy86, Sampie, San72, SanneW, Silly33, Sjackie, Soesa, Stephanievdw, Sterretje, Syliek, Synthia, Suske504, TaartenTruus, Taartjuwelen, Taart van Tante Merel, Tante zus, Time to taste, Tine83, YvY, Zoeteparels

Tot Apeldoorn eo behoren:
Apeldoorn, Beekbergen, Brummen, Deventer, Eerbeek, Empe, Epe, Nunspeet, Oene, Zutphen, Stroe, Voorst

Maandelijkse fröbelavond: De Taartstolp
Adres (Taart)Stolp:
Winkelcentrum De Eglantier,
Violierenplein 101
7329 DR Apeldoorn (in de wijk De Maten)
Kijk voor het zaalnummer op het scherm in de hal (meestal 5 of 7)
Tijden -> 19:30 uur tot 23:00 uur (23:30 sluit het gebouw!)
Kosten -> totale zaalhuur per keer gedeeld door het aantal deelnemers + genuttigde consumpties ad Euro 1,50 + eventuele demokosten. (zie onder)

NIEUW:
'Stolpavonden' bij de Kitchen Corner.
I.v.m. het terug lopende aantal deelnemers en om de kosten voor de zaalhuur enigszins te drukken is er geoppert dat we ook van het nieuwe pand van de Kitchen Corner gebruik mogen maken.
Adres: Nieuwstraat 15 te Deventer

Doel:
Het doel van de stolpavonden is dat je elkaar kunt ontmoeten en van elkaar kunt leren. Als je dus iets hebt waar je moeite mee hebt en/of vragen over hebt, kun je het voorleggen. Als er mensen zijn die iets goed kunnen, kan er wat voorbereid worden, zodat we het met z'n allen kunnen doen. Maar waar we wel voor waken is dat het een verkapte (goedkope) workshopavond wordt. Het zal dus niet zo zijn dat er iedere keer een thema behandeld wordt, maar met vragen kun je altijd een beroep doen op de expertise van de mede-baksters op de stolpavond.

Demo:
De kosten zijn per demo verschillend, afhankelijk van materiaalkosten die de demonstrerende gastvrouw of gastheer heeft gemaakt.

Ervaren spullen:
De tafel heet "Ervaren spullen" en bevat gebruikte of ongebruikte spullen die door een ieder kunnen worden aangeboden en/of gekocht.
Prijzen onderling  af te spreken en af te rekenen.

Hoe werken de demo's ed.:
Iemand (of 2 iemanden) laat zien hoe bijv Icing werkt. Dit kan ondersteunt worden mbv schriftelijke uitleg/plaatjes. De demo mag niet een kopie van een workshop zijn, die elders te volgen is.
Eerdere onderwerpen van de Taartstolp: koe boetseren, royal icing op koekjes, tasje bekleden en versieren, tiara, bloemen zonder uitstekers maken, pump, kleuren/dusten, kersttafereel, fotograferen...

Suggesties voor een volgende Taartstolp-demo:
- strak bekleden (mn onderrand), door ....
- koekjes versieren
- Cakepops
- Gezichten boetseren
- Stencils
- Schilderen op taart

Fotograferen van taart/ cupcakes
***Er is iemand gevonden die de demo heeft verzorgdt. Dit was    ***een zeer gezellige en leerzame avond. Indien er voldoende ***gegadigden zijn wil hij nog wel een tweede demo geven

Laat even weten als je hier aan de tweede demo mee wilt doen!!

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

Dames de nieuwe pagina is geopend.

3

Ah fijn kunnen we weer 2500 praatjes maken!

@Appeltje, Vast bedankt voor het beheren/verzorgen van deel 8.

En jij vast bedankt dat je deel 9 op je schouders neemt Kerstboompje!

Fijne broeierige avond dames...

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Hier mag ik hem wel laten zien en de traktatie kan hier ook al wel.
Dit is Cas.
http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Cas_zps0228c999.jpg

En dit de cakepops waar zijn grote broer morgen op gaat trakteren.
http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Foto0310_zpsb739a589.jpg

Christine.

5

Super foto's keukentje! Wat een schatje die kleinzoon van je!
En een super leuke traktatie!!!

6

Heel leuk Keukentje en idd wat een poppie!  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

7

wat een boel haar!! jemig.... toch altijd weer erg bijzonder, zo'n prummeltje :)
Erg leuke tractatie! Ben je flink druk mee geweest vandaag.... al die zakkies en strikkies met ballon ertussen :s
:think: Hoest met de kabouter? is die voorlopig verhuisd? O-)

@ppeltje, hartelijk dank voor de vorige  :thumb:  en Kerstboompje, succes met deze :thumb:  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

@ppeltje bedankt voor topic 8 en kerstboompje leuk dat je topic 9 op je wilt nemen.

@keukentje, lieve foto van je kleinzoon. Leuke traktatie.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

9

Ja de kabouter is verhuisd, gelukkig wel want anders was het niet goed gekomen met die cake pops.

Christine.

10 Laatst bewerkt door Hertje (23-07-2013 22:23)

@ keukentje: proficiat met de geboorte van kleinzoon Cas!
Wat een mooi mannetje. Heel veel geluk gewenst!

Leuke traktatie! :thumb:

@ppeltje: dank voor de supervisie van al onze babbels in deel 8. :thumb:
@ kerstboompje: fijn dat jij deel 9 voor je rekening neemt. :Y

Ik weet nog niet of ik bij de volgende Taartstolp kan zijn.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

11

Alweer deel 9! @ppeltje, bedankt en Kerstboompje succes! :thumb:

Keukentje, gefeliciteerd met jullie kleinzoon! Errug leuke traktatie.

Vond het vandaag wel lekker, zonder zon (tis ook nooit goed :/ ). Van de week nieuwe tuinstoelkussens en ligbed gekocht, maar hier binnen is het beter uit te houden.

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

12

Nou Keukentje, je bent nog hard aan het werk geweest. Ik geloof vast dat grote broer trots heeft getrakteerd. Mooie foto van Cas.

Gisteren bij de Makro geweest (nee géén funcakes spullen ofzo meegenomen), maar wel potjes met clotted cream. Die Sanne mee had voor de High Tea. In Duiven stonden ze ergens verstopt in de rij waar je ook de slagroom kan vinden.
Ik heb gisteren spul meegenomen, Blue Band Professioneel Classique Ongezoet, dat moet wat stabieler zijn dan slagroom voor taart van jongste voor volgende week. Heeft iemand dat ook wel eens gebruikt en dan evt ook voor het maken van ganache. Spul gaat per liter en zoveel bavarois hoef ik ook niet te maken. Volgens site zou het kunnen :think: heb ook graag wat tips van ervaringsdeskundigen. Ik zet mijn vraag ook nog wel even ergens anders.

13

ik weet dat er wel over geschreven is hier op het forum, maar heb er geen ervaring mee :nooo
hoor graag je bevindingen O-)

We moeten naar de ortho, op marktdag... nie zo handig  :nooo  (man zit in mega-prachtig pand, aan de markt...). Maar wat vroeger weggaan, parkeerplaats zal lastig worden...

14

Parkeren bij AH en dan lopend verder, kun je binnendoor, door dat parkje, kom je onder aan de markt uit, bij de Pelikaan ongeveer. Of nog een andere route en dan over het Oude Bornhof, kom je ook op de markt uit (in het stof en kleding gedeelte) of parkeren op de IJsselkade zelf of daar achter de muur. Daarna rondje markt en stad, ijsje halen bij de hema (50 ct) of ontbijtje (1 euro)

Christine.

15

@kerstboompje, ik ken het niet maar haal wel eens die liters flessen slagroom, wat ik over heb doe ik in de vriezer en gebruik dat dan later voor het maken van ganache.

Christine.

16

:nooo niks nie rondje markt of de hele stad door, veuls te warm in de stad :s
Kon nog makkelijk parkeren aan de kade :)  Auto daarna bij Appie, even naar H&M, naar Appie en gauw de stad weer uit :)

17

Wel goed gekeurd bij de ortho dan ?

Ik was met 3 kwartier ook weer terug van de markt hoor.

Bij tijd en wijle heb ik het idee dat ik aan de kook ben en leeg loop, wil hier niet echt afkoelen in huis. :s

Christine.

18

weer ietsje opgespannen en komt u over 2 maanden maar terug... oh ja, hier is de rekening....  ;)
De stand van d'r kaken op elkaar was helemaal niet goed, daardoor is er ook al een stukje van d'r voortand afgesleten, is wel een pietsie jammer, maar goed.
Gelijk zoonlief effe vluchtig laten nakijken, maar die lijkt in orde. Misschien cosmetisch iets, maar dat weten we over zo'n 2 jaar pas (en het is maar de vraag of we daar wat aan doen laten...).

Gelukkig waait het hier wel door en omdat er geen regenkansen zijn, 's nachts alles tegen elkaar open. Overdag luiken dicht, dus is redelijk te doen. Al dat steen in de stad houdt alle warmte vast en wind is ook lastig natuurlijk overal tussendoor....
Kan me het nog goed herinneren hoor :s  Ik spoot m'n terrasje pal achter m'n huis en de achtermuur (pal in de zon) 's avonds nat; dat hielp wel (had ik het idee O-)  ;) ).

19

Jeehj voor kerstboompje dat je dit deel wilt regeren!  :D
Appeltje ook vanuit hier dank u zeer!

Net den batch ganache verklooit....met mn moeie hoofd verhoudingen niet goed gedaan....nu poging twee in de koeling. Dan maar morgen afsmeren...misschien toch niet zo heeeel handig een bestelling 1 dag voor je vakantie :think: #note to myself#

Nu even heerlijk met manlief in de tuin...is goed vertoeven nu! Ben benieuwd wat de komende dagen gaan doen...
Keukentje....volgens mij had ik je op fb al gefeliciteerd....blijk ik onjuist dan bij deze alsnog van harte! :-)

Heb gisteren de brownies gemaakt welke hier op het forum bij de ingezonden recepten staat. Natuurlijk wel een eigen draai aangegeven met zowel vulling als verhoudingen...moet zeggen dat ik er errug happy mee ben! Een goeie voor de volgende high tea!

20

Ik ga zo maar eens een baby modderbadje maken, dwz alleen kapsel bakken en zondag verder afmaken, morgen dagje naar Leiden, Zwitserse neef en nicht zijn daar. Ipv chocolade staafjes eromheen doe ik het met lange vingers en muisjes bovenop en geen varkentjes maar baby's er in. Is het taartje voor de kraamhulp van dochter, zelf hadden ze geen behoefte aan taart, dus die gaan we later maken.

Christine.

21

Ze waren toch lekker sanne die brownies!!

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

22

soesa schreef:

Ze waren toch lekker sanne die brownies!!

:D  :D  :D  R nog een stukje??  :D   :D   :D

23

Gisteren een hele leuke dag gehad in Leiden met mijn Zwitserse neef en nicht, ondanks de plensbui tussen de middag waardoor we een beetje erg nat waren, maar ach tijdens de lunch droogde het weer aardig op en later ging de zon weer schijnen.

Nadat we vannacht een wolkbreuk,donderbui overtrok vanmorgen de hortensia's bij moeten knippen, die waren flink beschadigd en heb nu binnen hortensia's op de vaas, verder geen schade.

Hoop dat jullie alles een beetje goed doorstaan hebben zonder al teveel schade.

Christine.

24

zoonlief riep om half 2 vanuit de tent, dit was 'm te bar. Ik heb manlief wakker gemaakt en die heeft 'm opgehaald :)  (m'n rug zit muurvast klem, vandaar dat ik zelf niet gegaan ben).

Daarna nog een tijdje naar al die lichten zitten kijken met hem, terwijl manlief de hond probeerde gerust te stellen. Zoonlief zag het mooie er toch ook wel van in toen, hond niet :nooo die is vanmorgen nog steeds angstig en jankerig :s

De diverse phloxen liggen wel plat, maar de rest lijkt redelijk ongeschonden :)  Op de Plagweg lag een boom over de straat zei manlief, zullen er wel meer zijn hier en daar...

Hoe is het met je enkel Keukentje? Gaat het nu beter? O-)

25

Carien, ik kan beter aan jou vragen hoe het is, hoop dat de collega aan de Rozengracht er wel is anders misschien een diclootje ?

Mijn enkel daar heb ik nu een soort van brase omheen, zelf gekocht bij het kruidvat, deze zit veel steviger dan het rekverband. Merk wel dat het beter gaat, enkel is al veel minder dik.

Christine.