1 Laatst bewerkt door gekopgebak (17-06-2013 16:23)

Onderwerp: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Hoi hoi allen.

een misschien gekke vraag.

mijn zoontje wordt op juli 4 jaar en tegelijkertijd viert hij zijn afscheid op pz

Ik te twijfelen welke taart ik ga maken.

zowiezo iets met cars!.

Nu hou ik rekening met het weer en dacht een gewone slagroomtaart met cakeprint n vruchtjes lekker fris.


Maar dat is weer zo gewoon denk. maar marsepein/fondant lijkt me weer zo zoet en machtig voor dit weer.

wat is jullie mening? wat zouden jullie doen?

Het gaat om peuters.

2

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

het zijn peuters
een koekje vinden ze volgens mij ook fantastisch
ik denk dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken

3 Laatst bewerkt door gekopgebak (17-06-2013 16:40)

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

hoi miss


Bedankt voor je reactie, nou zo dacht  ik er ook over :s

Vorig jaar had ik cupcakes gedaan. schijnt dat ze echt allemaal met taart trakteren.

4

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

ik maak voor een vriendinnetje voor de verjaardag van haar dochter een klein varkentje blanda 12 cm voor de juffen (heb gisteren al een probeersel hier geplaatst in de taartenparade) en voor de kinderen bijpassende in die hele kleine blanda schaaltjes, zo hebben ze toch allemaal hun eigen kleine taartje

5

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

hoi Tijnek

Bedankt,

Dat is idd wel een idee, ik ga even n kijkje nemen

thanx!

6

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

gekopgebak schreef:

hoi miss


Bedankt voor je reactie, nou zo dacht  ik er ook over :s

Vorig jaar had ik cupcakes gedaan. schijnt dat ze echt allemaal met taart trakteren.

Juist dan krijg ik de neiging, zeker bij die kleintjes, om iets gezond te trakteren. Ik had vorig jaar een rupsje nooit genoeg gemaakt van papier en dan appel, kaas en komkommer ronde schijfjes met een gaatje erin. Was een groot succes.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

7

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

op fruit gebied ben ik niet zo creatief :nooo

ben bang dat het gaat verkleuren enz.

8

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Denk dat t juist standaard is als je n marsepein taart meeneemt ;) idd iets van fruit en groente ofzo...

9

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

fruit eet je thuis als je niet jarig bent  :D  haha das mijn opvatting hoor, ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor het eten van fruit en niet teveel snoep en dan zijn dit soort gelgenheden juist zo leuk om eens lekker te zondigen

10

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

als iedereen taart trakteert
dan juist iets anders
heb net even gekeken op google peuter traktaties afbeeldingen zulke leuke dingen gezien !!!
danoontje toetje /ijsje???

11

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

misschien iets in de trant van minikwarktaartjes van danoontje? met een plaatje van cars erop? bij de action hebben ze cats etagere's, krijg je cupcakecups bij!

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Misschien van die ijskoekjes met cake bakken en een lekkere toef er op?
Of gewoon échte ijsjes!! Met dit weer!? Lekkerrrr!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

wat ik ooit als afscheid van een school heb gedaan was een bloemenpotje.

mini bloempotjes gekocht en gevuld met aarde en daar een kartonnetje op geplakt in het midden een platte lolly met aan weerskanten een bloem erop geplakt dan een mini zakje met vergeet me niet zaadjes en een kaartje met zijn foto en tekstje aan de steel gehangen.

14

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Bedankt voor al jullie reacties.

zat ideeën. Heb nog ven de tijd om inspiratie op te doen.

da met kwark en danoontje vind ik wel een goeie


thanx!

15

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Oh ja en Tijnek,

Heb al mini puzzeltjes gekocht als bedankjes.

16

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

:thumb:

17

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Mijn ervaring is dat de meeste kinderen van die leeftijd helemaal niet zo gek op taart zijn. (Tenminste in mijn omgeving zie/ hoor ik vaak:"ik hoef niet") Een cakeje, met een simpele decoratie erop, en eventueel een kleinigheidje erbij doet het vaak veel beter. Vaak is zelfs een mini cupcakeje al genoeg. Of zelf laten versieren. Is hier ook altijd een groot succes. Cupcakeje, 2 a3 spuitbussen slagroom mee, en een paar bakjes met decoratie(spikkels, suikerbloemen, parels, chocokrullen enz) Lekker laten smeren, en daarna lekker oppeuzelen.

18

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Tijnek schreef:

fruit eet je thuis als je niet jarig bent  :D  haha das mijn opvatting hoor, ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor het eten van fruit en niet teveel snoep en dan zijn dit soort gelgenheden juist zo leuk om eens lekker te zondigen

Ben ik helemaal met je eens. Ik krijg ook altijd de neiging om juist wanneer op de scholen zo hard wordt geroepen, dat alleen gezonde traktaties mogen, dan juist op snoep of cake te gaan trakteren. Trakteren moet een feest zijn, leuk zijn. En dan mag gezond even naar de achtergrond. Ik als volwassene eet ook liever een gebakje dan een appel(of ander soort fruit). Ik vind een appel heerlijk, maar als ik zin heb in iets lekkers denk ik niet aan fruit, maar aan gebak, koek enz.

19

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

Hou het simpel voor die kleintjes. Een hele taart zou ikzelf niet doen. Vaak vinden kinderen een cakeje al heel lekker.
Danoontjes o.i.d. vinden kinderen vaak ook erg lekker  :Y  :Y

Ik laat me door anderen niet gek maken wat trakteren betreft. Als iedereen met taart aan komt, doe ik het bewust niet :lol:
Toen mijn kinderen op de psz zaten werden de traktaties ook steeds groter.  Ik vind een snoepje echt geen probleem, maar grote snoepzakken waar een peuter een hele week mee vooruit kan :nooo  :nooo
En op school is het vaak nog erger :s

Groetjes Gerien

20

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

anja66 schreef:
Tijnek schreef:

fruit eet je thuis als je niet jarig bent  :D  haha das mijn opvatting hoor, ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor het eten van fruit en niet teveel snoep en dan zijn dit soort gelgenheden juist zo leuk om eens lekker te zondigen

Ben ik helemaal met je eens. Ik krijg ook altijd de neiging om juist wanneer op de scholen zo hard wordt geroepen, dat alleen gezonde traktaties mogen, dan juist op snoep of cake te gaan trakteren. Trakteren moet een feest zijn, leuk zijn. En dan mag gezond even naar de achtergrond. Ik als volwassene eet ook liever een gebakje dan een appel(of ander soort fruit). Ik vind een appel heerlijk, maar als ik zin heb in iets lekkers denk ik niet aan fruit, maar aan gebak, koek enz.

Mee eens hoor :Y
Ik ben zelfs allergisch voor appel ed. dus voor mij al helemaal niet gezond meer ;)
En dan gaan de meesters en juffen hun verjaardag vieren: Chips, lollies, spekkies enz. Ook niet echt gezond, dus ik trakteer ook niet gezond. Maar wel in normale porties.

Groetjes Gerien

21

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

grietje schreef:

Hou het simpel voor die kleintjes. Een hele taart zou ikzelf niet doen. Vaak vinden kinderen een cakeje al heel lekker.
Danoontjes o.i.d. vinden kinderen vaak ook erg lekker  :Y  :Y

Ik laat me door anderen niet gek maken wat trakteren betreft. Als iedereen met taart aan komt, doe ik het bewust niet :lol:
Toen mijn kinderen op de psz zaten werden de traktaties ook steeds groter.  Ik vind een snoepje echt geen probleem, maar grote snoepzakken waar een peuter een hele week mee vooruit kan :nooo  :nooo
En op school is het vaak nog erger :s

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, simpel vinden de kinderen vaak het lekkerst.... en veel is al helemaal niet nodig. Het is de laatste jaren inderdaad een beetje tegen elkaar opbieden geworden.

Ik denk dat het belangrijkste is dat het lekker is 9voor de meeste kindren in ieder geval) en dat je als moeder er iets creatiefs mee hebt gedaan....

ik heb me daar nog wel eens in vergist :s  een simpele cupcake met daarop krekeltjes van scoobiedoo draadjes (en dat 40x) en per stuk verpakt in folie met linten... het zag er super uit maar ben er wel 3 weken mee bezig geweest...... maar iets lekkers en iets om te bewaren, het hoeft allemaal ook niet teveel te kosten...

22 Laatst bewerkt door gekopgebak (20-06-2013 17:10)

Re: slagroom of marsepein/fondant taart peuters

hoi dames,

dit is dus een groep waar de taart naar binnen wordt gepropt   :)

op een feest moet het kunnen idd.

Het ging mij om de soort taart en de tempratuur. Dacht een versierde marsepein/fondant taart met dit weer lijkt me niet echt lekker

Maar een slagroomtaart met veel vruchtjes (voor de frisheid niet gezondheid  :D ) is denk beter?