1

Onderwerp: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

Deze maand ben ik verjaard, en heb voor mijn verjaardag geld of bonnen gevraagd voor taartspullen.

Ik heb bij elkaar een leuk bedragje gekregen, en zit me nu te verheerlijken wat ik ervan zal kopen.

Voornamelijk bak ik voor vrienden en familie, maar heb mijn eerste bestellingen staan.

Maar, nu het luxe probleem: Wat is leuk voor "de heb" of een echte "must have"?
Ik zie zoveel leuke dingen (bijv. sugarveil), maar twijfel ook een beetje (kan het tenslotte maar 1x uitgeven).

Wat raden jullie aan, of vinden jullie helemaal geweldig?

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

2

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

ik heb laatst een lijstje gemaakt wat ik zelf erg handig vindt voor mijn stagebaas. ik neem vaak mijn spulletjes mee naar de bakkerij om taarten af te werken en hij wilde die ook hebben.
sugarcraft gun : ca 25 euro
wilton 101 cookie cutter set: ca 15 euro
städter metaal uitstekers geometrie set: ca. 27 euro
patchwork cutter diamond design: ca 5 euro
fmm straight frill cutter no.1 en no.3: per stuk ca. 5 euro

dat vind ik dan wel zo'n beetje musthaves. daarnaast kun je dan leuke siliconen molds kopen (of zelf maken van culinaire siliconen) en uitstekertjes. probeer ook zeker eens de xsenos uit voor de simpele kleine ster plunger stekertjes en bloemetjes.

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

Paar goede bakpannen, grote fondantroller, molds van Wilton, bloemetjes, hartjes uitstekers en idd de spullen die al eerder zijn genoemd.
Misschien een goede spuitzak met wat spuimondjes ?
Succes met shoppen !

4

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

Mijn grote Non-Stick board kan ik niet meer zonder. Daarnaast, Een 50 cm rolstok, goede kartelspuitmondjes, bakpannen, een koelrekje, letteruitstekers (Ik heb ze van play doh en die werken super).

Voor de heb ben ik dolgelukkig met mijn foodprinter. Best een uitgave, maar je kan er echt hele leuke dingen mee maken.

5 Laatst bewerkt door monique69 (31-05-2013 09:00)

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

een rolstok heb ik van pvc goed geschuurd (de randen) goed afgewassen en rollen maar....daar kan je veel op besparen :)  ken je nog wat anders leuks erbij kopen

6

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

monique69 schreef:

een rolstok heb ik van pvc goed geschuurd (de randen) goed afgewassen en rollen maar....daar kan je veel op besparen :)  ken je nog wat anders leuks erbij kopen

Als je taartjes ook voor andere maakt zou ik het alleen niet aanraden. PVC is absoluut niet voedselveilig

7

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

Bedankt voor het meedenken!!!

Ik heb het volgende aangeschaft:

* Städter Uitsteker-set Ringen Glad
* Luxe Icing Decorating tip set, 29 delig
* PME Robin cutters, set van 2
* Wilton Fondant and Gum Paste Mold Baroque
* Wilton Fondant and Gum Paste Mold Nature
* Wilton Gum Paste Flower Cutter set/25
* Wilton 2 pack Lollipop mold Garden Goodies
* Renshaw Flower & Modelling Paste -Wit- 250 gram

Ik heb nog een klein beetje over en wil daar nog graag een goede rolstok voor aanschaffen, en wat leuke dust poedertjes.

Van het weekend eens lekker aan de slag gaan :D

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

8

Re: Wat is leuk voor "de heb"of echt een "must have"?

Wat heerlijk Gwenolyn.....ik kan me voorstellen dat je spontaan bakkriebels krijgt.
Ben benieuwd naar je eerstvolgende creatie mét je nieuw verworven taartspulletjes....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery