26

Re: Holland Sugar Art Show, wat vonden jullie?

Tijnek schreef:

Ben nu wel benieuwd naar de winnaars

Heb er op facebook al aardig wat voorbij zien komen!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

27

Ik ben gisteren geweest en heb me prima vermaakt. Als je op de website naar de standhouders had gekeken, dan wist je toch vantevoren dat het geen grote beurs zou zijn?
De enige opmerking die ik heb, is dat er geen garderobe was. Ik had graag mijn jas uit gedaan!

28

ben vandaag geweest en vond het super gezellig
ja het is wel een stuk kleiner dan in apeldoorn maar heb me toch aardig goed vermaakt

was zo blij dat ik nog een last minute workshop kon doen bij alan dunn

dus mijn dag was geslaagd!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

29

Ook ik ben vandaag geweest, samen met 3 vriendinnen die ik via de PME suikebloemen heb leren kennen. We hebben een leuke dag gehad!

Ik vond juist het 'kleinschalige' (vond het nog groot zat hoor :) ) wel gezellig. Daardoor lekker rustig kunnen kijken naar de spulletjes en demo's bij de kraampjes, bij de prachtige wedstrijdstukken en een mini workshop bij Alan Dunn kunnen volgen. In het begin dacht 1 van de dames met wie ik was nog dat het nogal klein was, maar uiteindelijk zijn we toch tot een uur of half 5 geweest. Zeker voor herhaling vatbaar!!

Nog even snel een foto van de vlinder die ik gemaakt heb:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/375956_423567101072131_1777060331_n.jpg

30

Ik ga liever naar deze beurs dan naar Taart en Trends. Minder kramen, maar een veel gevarieerder aanbod. Wij zijn geweest van 10 tot 17.30 (workshop Jan Clement-May liep een klein beetje uit) en heb me top vermaakt. Heb zelfs te weinig tijd gehad, want heb Alan Dunn helemaal niet kunnen zien demonstreren!!! Weer top geregeld hoor Bart!!

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

31

Wij waren rond 12.30 binnen, en hebben ons prima vermaakt..

Ik heb werkelijk op een broodje frikandel na, geen stuiver uitgegeven (maar dat was ook niet de bedoeling  :D  ) Maar ik snap niet hoe je in een uur weer buiten kan staan...

Bij elke kraam werd er ruim de tijd voor je genomen, goede uitleg van alles wat er te zien en te koop was. Daarnaast stonden er inderdaad ook veel meer wedstrijdstukken dan voorheen, en had je nu alle ruimte om ze goed te bekijken..

De jonge dames (en ook jongeman) bij de cafetaria, waren erg vriendelijk en de toiletten prima schoon.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we een 'hugs and kisses' stand op moeten zetten  :lol: ik heb wat af staan zoenen en knuffelen met alle bekenden die ik heb gezien..

Bart, een oprecht compliment, dit was voor mij de eerste keer in het planetarium, t o v de jaren in Alphen en ik kijk terug op een zeer geslaagde beursdag  :Y

Wij stapten om 17.15 voldaan weer in de auto en hebben echt genoten!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

32 Laatst bewerkt door nagelsan (22-04-2013 10:02)

Ik ben ook gisteren geweest, samen met een vriendin van het forum en een vriendin/collega, en onze dochters.
Het was inderdaad klein, maarja, de eerste beurs waar ik kwam was megataartenfestijn en dit was pas de tweede.
We hebben genoten.
Heerlijk rustig alle kraampjes afgesnuffeld en de gehele demonstratie van Alan Dunn op het gemak bekeken en met hem gekletst.
Geweldig dat ik daar de tijd voor had.
Wij wisten al dat we niet de hele dag konden blijven en zijn na de jurering naar huis gegaan.

Maar ondanks dat het klein was, vond ik het een zalige beurs en heb ik veel opgestoken van het alleen maar kijken naar Alan Dunn.
Geen workshop gevolgd, degene die ik wilde doen (de vlinder) werd voor mijn vriendin te laat, vanwege haar gezondheid, maar dat vond ik niet erg.
Een ander keertje.  :D

Bart, dank je wel voor de gezellige en (voor mij) leerzame beurs!

p.s. ook onze meiden vonden het geweldig (8 en 11 jr.) en keken hun ogen uit bij het maken van de roos door Alan.
Leuk ook dat ze een cupcake mochten maken en wat was mijn dochtertje trots toen ze bij 1 van de stands een plateautje met wat marsepein/fondant figuurtjes mee kreeg.
Daarnaast gingen ze vragen of het springkussen opgeblazen mocht worden en stond deze letterlijk een paar minuten later al klaar! Top!

I may not be perfect, but i'm always me

33

Ik heb ook weer een heerlijk weekend gehad. Zaterdag van 10 tot 17, want mijn wedstrijdstukken moesten voor half 11 staan. De beurs ging al vroeger dan 11 uur open. Super, want als de standhouders er klaar voor waren en er stonden al mensen te wachten, why not?

Ik heb mijn budget er snel doorheengejaagd, maar heb heerlijk de hele dag staan kletsen, knuffelen, snuffelen en dat soort dingen. Kan mij niet lang genoeg duren, haha!
Zondag kwam ik eigenlijk voor de prijsuitreiking. Ik dacht even een uurtje en dan om 5 uur mijn stukken ophalen. Uiteindelijk toch weer een groot deel van de middag blijven hangen, zo gezellig!

Warm, tja, het is niet snel goed.... Ik was er op gekleed, want ik wist het nog van vorig jaar. Heb alles gezien, zelfs nog even op het springkussen gesprongen, haha!

Het is zo dat als je alleen voor spulletjes komt, je zo klaar bent, maar hoe vaker je mensen tegen komt, hoe meer je ze leert kennen, ook de standhouders en hoe gezelliger het wordt!
Dus op naar T&T!

Maar voor de standhouders was het te rustig, dat was zeker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Uiteindelijk heb ik gistermiddag ook een heerlijke middag gehad. Leuke mensen gezien, gekletst met de mensen die ik van vorig jaar etc. al kende en nieuwe mensen leren kennen.
Een geweldige workshop gehad van Jan Clement May, wat een heerlijke vrouw en wat hebben we gelachen. Het was eigenlijk te warm voor de workshop met sugar dough want een aantal builders zakte toch best een beetje in maar ja, een bouwvakker is toch wel een beetje een ingezakt mannetje met een dikke buik als je hem cartoonesk neer wilt zetten.
Ik houd (zoals ik al aangaf) niet zo van kraampjes kijken maar hier heb ik toch echt wel dingen gezien die ik nog niet gezien had en het was niet zo druk (voor de beurs jammer maar voor ons prima) dus ik kon rustig kijken, mensen aanspreken en genieten van de zeer mooie wedstrijdstukken. Echt een heel hoog niveau vond ik dit jaar! Op naar Taart en trends, dat pakken we anders aan want dat is voor mij echt te druk om een hele dag rond te lopen, dan kan ik niets zien en met kleine kids is dat niets. Dus daar is het brengen van het stuk en lekker wegwezen en dan een uurtje voor de prijsuitreiking weer terug voor mij. Ik vind het ook een super gaaf thema, celebrate de sixties, heb al een idee, even kijken of het haalbaar gaat zijn ;-). Misschien dit jaar ook maar taart want ik ben toch wel benieuwd hoe het zit met smaak van mijn taarten. Voor ons nog eerst in augustus "het festival der zoete verleiding" in drenthe waar we vorig jaar toevallig van hoorde toen we daar op vakantie waren, ik me 2 dagen ervoor inschreef voor de taartenbakwedstrijd (ging echt om smaak dus geen marsepein etc.) en uiteindelijk met een bon voor een quooker en een 1ste prijs naar huis ging. Is een heel ander soort festival, mocht je in de buurt zijn 8, 9, 10 augustus in sleen, echt een aanrader want er staan echt hele andere dingen, gaat niet om decoratie maar meer om smaken, taart maar ook dingen als jams, honing etc. Echt heel leuk!

Tot volgend jaar iedereen van de HSAS! Duimen dat er weer een beurs gaat komen! En met het thema kan het ook in November zijn hoor of in December ;-)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

35

wij waren er de hele ochtend en iedereen was vriendelijk, ook de catering, de wc's waren prachtig schoon, en we konden goed alle kramen bekijken. Echt toppie. T&T is vele malen drukker en echt lastig om goed te zien wat er op de kraam ligt.  Dus ik vond dit fijn.

klagers hou je altijd. niks van aantrekken hoor! o en ik vond het zo super dat Karen Davies er was :-D!!!!

36 Laatst bewerkt door Jojointhahouse (22-04-2013 11:21)

Tsja en ook ik heb het prima naar mijn zin gehad gisteren.

Heerlijk op mijn gemakkie heel uitgebreid alle kramen bekeken en van alles kunnen vragen.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor de traders veel te rustig was, maar ik hoop echt van harte dat zij het volgend jaar toch nog de moeite waard vinden om te komen!

Als afsluiting met een leuke groep de workshop van Jan Clement May gevolgd. Naast veel geleerd te hebben, ook ontzettend veel gelachen met Jan. TOP!

37

Bart ik weet hoeveel tijd je in deze beurs hebt zitten, ik vind het sneu dat het voor jou en de standhouders zo rustig was....maar ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad!!! En ook volgend jaar staan we met het orange team weer voor je klaar! Groet chantal

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

38

Chanttie57 (en de rest van het team)

http://2.bp.blogspot.com/-Gw7qIHUb2kk/T8-6eMWuZaI/AAAAAAAAAr4/AW4S9hn_NwE/s1600/oranje-t-shirt-geschikt-ongeschikt_design.png

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

39

En een mega dikke pluim weer voor Bart!  :Y  :thumb:

40

Het was voor mij de eerste keer dat ik op de HSAS geweest ben en ik heb genoten. Heerlijk (rustig) rond kunnen struinen en alles bekijken, m'n hele budget opgemaakt  :D en kunnen genieten van alle demonstraties en wedstrijdstukken.
Supercomplimenten voor Bart!  :thumb:  :thumb:

41

Bommeltje schreef:

Chanttie57 (en de rest van het team)

http://2.bp.blogspot.com/-Gw7qIHUb2kk/T8-6eMWuZaI/AAAAAAAAAr4/AW4S9hn_NwE/s1600/oranje-t-shirt-geschikt-ongeschikt_design.png

:D hihi dank je wel!!! zit te blozen achter het pc'tje. Supertrots dat wij deel uit mogen maken van het orange team!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

42

Ook ik heb (zaterdagmiddag) genoten. :Y
Complimenten aan allen die deze beurs mogelijk maakten. :thumb:
Top dat er zoveel wedstrijdstukken te bewonderen waren! Wat was er hard gewerkt aan al dat moois! :thumb:

Dat het rustig was, vond ik heerlijk. Maar deze beurs verdient echt meer bezoekers!
Jammer dat de startpost zo negatief is. Gelukkig staan er in dit topic vooral positieve ervaringen. :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

43

Ik ben de eerste dag geweest en ben langer gebleven dan ik in eerste instantie dacht..dat kwam ook door alle leuke mensen die je dan weer sinds lang..of kort..ziet.

Qua stands ben je er zo doorheen, maar dat ligt denk ik meer aan mijn overvolle atelier dan wat anders. Ik heb dan ook weinig uitgegeven. Dat het rustig was qua stands en bezoekers, was voor mij wel lekker..maar misschien voor de aanwezige standhouders minder.

De warmte..tja..daar kun je over klagen..maar eigenlijk is het nooit goed natuurlijk. Ik wist het nog van vorig jaar, dus was er op gekleed.

Wat ik wel erg jammer vond was de stress die de mensen hadden over hun wedstrijdstukken. Stukken waar ze lang en hard aan hebben gewerkt en de zorgen door de warmte en de zon. Vorig jaar verkleurde sommige stukken door de zon dat heb ik nu niet direct gezien maar er zijn wel door de warmte stukken beschadigd , ik denk dat dat meer aandacht mag krijgen volgend jaar. Een beschutte plek maken of creëren moet te doen zijn lijkt mij.

Ik vind het altijd een hele fijne beurs om naartoe te gaan! Dus bedankt Bart voor de gastvrijheid en op naar volgend jaar!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

44

Hertje schreef:

Ook ik heb (zaterdagmiddag) genoten. :Y
Complimenten aan allen die deze beurs mogelijk maakten. :thumb:
Top dat er zoveel wedstrijdstukken te bewonderen waren! Wat was er hard gewerkt aan al dat moois! :thumb:

Dat het rustig was, vond ik heerlijk. Maar deze beurs verdient echt meer bezoekers!
Jammer dat de startpost zo negatief is. Gelukkig staan er in dit topic vooral positieve ervaringen. :)

:Y  :Y  :Y

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Wat mij ook altijd opvalt op de HSAS is dat de wedstrijdstukken gewoon staan zonder dranghekken etc en heel blijven. Op Taart en trends is dat zeker anders. Hier kan je gewoon langslopen en bewonderen maar iedereen houdt netjes zijn handjes thuis, ook de kinderen die er rondlopen. Of dat te maken heeft met de afgehakte vingers die erbij liggen van marsepein (of is het fondant) of dat het publiek gewoon "netter" is weet ik niet maar het valt me wel altijd op ;-).

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

46

taart van gout schreef:

Wat mij ook altijd opvalt op de HSAS is dat de wedstrijdstukken gewoon staan zonder dranghekken etc en heel blijven. Op Taart en trends is dat zeker anders. Hier kan je gewoon langslopen en bewonderen maar iedereen houdt netjes zijn handjes thuis, ook de kinderen die er rondlopen. Of dat te maken heeft met de afgehakte vingers die erbij liggen van marsepein (of is het fondant) of dat het publiek gewoon "netter" is weet ik niet maar het valt me wel altijd op ;-).

Wij hebben onze dochters van 8 en 11 direct gewezen op de vingertjes (hihi giebelgiebel) en goed geïnstrueerd dat ze absoluut niet tegen de tafel aan mochten komen of met hun handen ergens aan mochten zitten.
Ze begrepen het heel goed en konden verder gewoon lekker hun gang gaan, ook vanwege het springkussen haha.
Mijn dochtertje van 8 wil heel graag zelf een keer meedoen aan zo'n wedstrijd (misschien T&T) dus dat helpt misschien al mee, dat ze het daardoor snapt.

Maar je hebt wel gelijk, iedereen bleef heel netjes op afstand!
Complimenten voor het respect dat getoond is aan deze wedstrijddeelnemers.

I may not be perfect, but i'm always me

47

Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen hetzelfde is, en dus ook niet dezelfde ervaring heeft n.a.v. Een evenement, dat geldt voor de HSA maar ook voor andere evenementen. Het was voor mij alleen totaal anders dan verwacht, en deze verwachtingen waren gebaseerd op verhalen van anderen en berichten hier op dit forum.

Ik wil echter even heel nadrukkelijk het onderstaande melden

Ik heb geen enkele reden omte twijfelen aan de enorme inzet van wie dan ook om dit mogelijk te maken en te organiseren en heb er ook totaal geen belang bij om te liegen over het al dan niet aanwezige toiletpapier en de al dan niet sjaggo zijnde catering medewerkster.
Ik heb tweemaal gebruik gemaakt van het toilet en er was geen toiletpapier, geen papieren handdoekjes en een van de dames was wel degelijk zeer sjaggo.
Ik weet van andere mensen dat zij deze mening delen, dus ben niet de enige in dit geval, maar niet iedereen zit op dit forum.

Respect  dus. :Y

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

48 Laatst bewerkt door Soesie (23-04-2013 20:18)

Ik verbaas me wederom, ja waarom lees ik eigenlijk nog mee? Maar goed ik verbaas me wederom over het kuddegedrag op dit forum.

Iemand schrijft netjes haar ervaring over een evenement. Daar komt dan een hele discussie overheen over het organiseren van een beurs, dat het niet zo was zoals degene omschreef etc.

Mensen, respect, laat iemand zijn eigen ervaring hebben.
Iedereen zijn eigen gevoel, manier van ervaren, hoef je niet te ontkrachten door het tegendeel te gaan schrijven.

Tigrasas, jammer dat je het zo hebt ervaren, je had je wat anders voorgesteld van de beurs. Misschien volgende keer meer succes.
Ik heb een leuke dag gehad.

Kijk zo kan het ook  O-)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

49 Laatst bewerkt door mpbart (24-04-2013 11:46)

Tigrasas schreef:

Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen hetzelfde is, en dus ook niet dezelfde ervaring heeft n.a.v. Een evenement, dat geldt voor de HSA maar ook voor andere evenementen. Het was voor mij alleen totaal anders dan verwacht, en deze verwachtingen waren gebaseerd op verhalen van anderen en berichten hier op dit forum.

Ik wil echter even heel nadrukkelijk het onderstaande melden

Ik heb geen enkele reden omte twijfelen aan de enorme inzet van wie dan ook om dit mogelijk te maken en te organiseren en heb er ook totaal geen belang bij om te liegen over het al dan niet aanwezige toiletpapier en de al dan niet sjaggo zijnde catering medewerkster.
Ik heb tweemaal gebruik gemaakt van het toilet en er was geen toiletpapier, geen papieren handdoekjes en een van de dames was wel degelijk zeer sjaggo.
Ik weet van andere mensen dat zij deze mening delen, dus ben niet de enige in dit geval, maar niet iedereen zit op dit forum.

Respect  dus. :Y

hoi,
ik geloof je verhaal van missen van t.papier en handdoekjes zeker.
We konden niet in de voorraadkast omdat die op slot was gedaan door een andere medewerker.
Dat was niet handig gegaan, maar ik heb snel de ass. manager gebeld en die was er met 10 min. en is het hersteld.

Naar aanleiding van klachten die we hebben gekregen had ik dit jaar een toilet mevrouw ingehuurd,  die er prima op lette wat de staat was van alle toiletten. :thumb:
Echter is er ook een extern bedrijf die de kantoren kwam doen, en die er met "haar" schoonmaak-kar vandoor ging. :lol:
Weer een leermomentje voor een volgende keer.

mpbart

50

Hihi, dit was mijn eerste keer bij een beurs. En ik vond het allemaal heel gezellig. Was er samen met mijn nicht en haar man. Ik was blij dat het niet superrr druk was, wist eigenlijk niet wat ik ervan moest verwachten, maar ik vond het een heel geslaagde dag.
Zeker voor herhaling vatbaar.  :thumb:

Enjoy life to the fullest!