1

Onderwerp: Holland Sugar Art Show, wat vonden jullie?

ik was vandaag samen met een vriendin vanuit Breda afgereisd naar dit evenement en had er vrij hoge verwachtingen van, maar eigenlijk heb ik vrijwel direct besloten dat dit de eerste en meteen de laatste keer was.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen, maar ik vond het erg klein, weinig vernieuwend en het was er binnen om kapot te gaan zo warm...de wedstrijdstukken legden in sommige gevallen gewoon het loodje wat natuurlijk super zonde is!

Dan het feit dat er geen toiletpapier (meer) was, geen handdoekjes bij de wasbakken en het humeur van de verkoopster bij de snack counter was echt vreselijk..... :s  :s  :s en EUR 2.10 voor een mini flesje cola???

Ik heb wel een paar nieuwe aankopen gedaan en veel inspiratie opgedaan en super mooie wedstrijdstukken gezien, dus dat maakte veel goed, maar voor mij geen Sugar Art show meer.

Complimenten aan de deelnemers van de wedstrijden, ben benieuwd wie er hebben gewonnen want alles zag er echt super gaaf uit!!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Holland Sugar Art Show, wat vonden jullie?

Vorig jaar was die vrouw bij de snackcounter ook bloedchagerijnig. Ik ga morgen nog, vandaag alleen mijn wedstrijdstuk afgeleverd maar ik moet zeggen, wij gaan ook niet een hele dag, daar is het voor mij te klein voor en voor mij zitten er te weinig interessante dingen tussen maar dat is persoonlijk misschien want ik hoor mensen die er 2 dagen met plezier doorbrengen dus misschien ben ik gewoon snel klaar met kraampjes ;-)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

3

hmmm....ik ga morgen ..maar begin nu te twijfelen....
ik vond apeldoorn ook niet zo vernieuwend vergeleken met het jaar daarvoor!

als alles verder hetzelfde is ....en nog kleiner ook...
ach ..ik heb al met mijn vriendin afgesproken en we gaan gewoon leuk een dagje weg...eten neem ik zelf mee
en als het niets is gaan we gewoon wat anders leuks opzoeken

we zien wel hoe het loopt!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Beurzen kunnen niet altijd maar vernieuwend zijn.

Er zijn daarbij een aantal faktoren belangrijk:

Nieuwe producten die voorheen alleen in de UK of US verkrijgbaar waren, zijn tegenwoordig met het grote aanbod webshops en winkels zijn er veel van die bedrijven die de spullen al in huis hebben.

En .. zo heel veel vernieuwend kun je ook niet meer zijn. Het wordt voor de fabrikanten ook best lastig om steeds iets geheel nieuws te verzinnen.

En waren er een aantal jaren geleden maar 2 beurzen per jaar, tegenwoordig gaan we al naar de 4 a 5 per jaar (belgie mee gerekend) Dus als je zelf ook vaker naar beurzen gaat.. heb je veel 'nieuws'  al gezien..

Over de entourage kan ik weinig zeggen, ik ben vorig jaar (voor het eerst in jaren) niet geweest, voor mij wordt morgen ook even aftasten.

En jouw verwachtingen zijn wellicht wel wat hoog gespannen.
Ik ga heen om te snuffelen, te kletsen, te kijken en voor de gezelligheid. Niet zo zeer voor de 'vernieuwing' ..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Op een beurs zodals deze is wellicht gezelligheid te vinden als je er veel mensen kent en kunt bijpraten en over elkaars werk kunt praten. Ik ben echter een hobby bakster en ken er niemand, dus dat is dan wel anders denk ik

Ik heb niets van gezelligheid gemerkt, viel mij wel op dat sommige eigenaresses van winkels/workshop ruimtes zichtzelf erg goed vinden en behoorlijk schreeuwerig aanwezig waren en hun (negatieve)oordeel over werkstukken en workshops van anderen niet onder stoelen of banken staken.

Dit was overigens voor mij de derde keer, zoveel beurzen heb ik niet gezien nog, maar vond de vorige drie echt veel leuker terwijl die ook niet heel root waren. Gelukkig zijn we allemaal anders, dus kan mij goed voorstellen dat anderen dit wel geweldig vinden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Bommeltje schreef:

Beurzen kunnen niet altijd maar vernieuwend zijn.

Er zijn daarbij een aantal faktoren belangrijk:

Nieuwe producten die voorheen alleen in de UK of US verkrijgbaar waren, zijn tegenwoordig met het grote aanbod webshops en winkels zijn er veel van die bedrijven die de spullen al in huis hebben.

En .. zo heel veel vernieuwend kun je ook niet meer zijn. Het wordt voor de fabrikanten ook best lastig om steeds iets geheel nieuws te verzinnen.

En waren er een aantal jaren geleden maar 2 beurzen per jaar, tegenwoordig gaan we al naar de 4 a 5 per jaar (belgie mee gerekend) Dus als je zelf ook vaker naar beurzen gaat.. heb je veel 'nieuws'  al gezien..

Over de entourage kan ik weinig zeggen, ik ben vorig jaar (voor het eerst in jaren) niet geweest, voor mij wordt morgen ook even aftasten.

En jouw verwachtingen zijn wellicht wel wat hoog gespannen.
Ik ga heen om te snuffelen, te kletsen, te kijken en voor de gezelligheid. Niet zo zeer voor de 'vernieuwing' ..

EN ZO IS HET MAAR NET, JE SLAAT DE SPIJKER OP DE KOP
DANKJE WEL BOMMELTJE

MPBART

Ik weet niet op welke beurs jij vandaag geweest bent, maar ik heb een heel andere ervaring vandaag :Y

Bij de wc was gewoon wc papier en zelfs zeep, dat de handdoekjes op waren, ach daar is de blow dryer voor ;)

Ik heb alleen maar 3 gezellige meisjes gezien bij de snack counter, en tegenwoordig kost het toch bij alle horeca zoveel? Dat betaal ik ook bij het zwembad bijvoorbeeld

Verder was het zeker warm, maar toen er eenmaal een fris windje kwam door wat deuren open te zetten werd dat ook veel beter.

Qua vernieuwde dingen... tja er waren zeker nieuwe dingen bij, maar met meerdere beurzen per jaar kan je natuurlijk niet heel veel baanbrekende dingen verwachten.

Er is minimaal 1 standhouder niet geweest waarvan dat oorspronkelijk wel de bedoeling was.

Ik heb een superleuke dag gehad, veel gekletst en overal goed gekeken.

En ook ik ben hobbybakster maar ken wel heel veel mensen :)

Ik vond het erg jammer dat het zo rustig was, vooral voor de standhouders, voor mij was het prima zo. Misschien dat het morgen wel drukker wordt.
Wat betreft de wedstrijdstukken was het wel jammer dat de zon er was... ook de kleine zwarte deeltjes die overal op vallen is erg jammer. Misschien volgend jaar toch beter beschermen dmv doeken, parasollen oid iemand nog tips op dit gebied?

I never met a calorie I didn't like....

8

taart van gout schreef:

Vorig jaar was die vrouw bij de snackcounter ook bloedchagerijnig. Ik ga morgen nog, vandaag alleen mijn wedstrijdstuk afgeleverd maar ik moet zeggen, wij gaan ook niet een hele dag, daar is het voor mij te klein voor en voor mij zitten er te weinig interessante dingen tussen maar dat is persoonlijk misschien want ik hoor mensen die er 2 dagen met plezier doorbrengen dus misschien ben ik gewoon snel klaar met kraampjes ;-)

IK heb beslist niet die ervaring,  bij mijn bezoeken waren het allemaal aardige, vrij jonge meisjes.

ik ga het wel even aanstippen bij ze morgen.

mpbart

9

taartenprinsesje schreef:

Ik weet niet op welke beurs jij vandaag geweest bent, maar ik heb een heel andere ervaring vandaag :Y

Bij de wc was gewoon wc papier en zelfs zeep, dat de handdoekjes op waren, ach daar is de blow dryer voor ;)

Ik heb alleen maar 3 gezellige meisjes gezien bij de snack counter, en tegenwoordig kost het toch bij alle horeca zoveel? Dat betaal ik ook bij het zwembad bijvoorbeeld

Verder was het zeker warm, maar toen er eenmaal een fris windje kwam door wat deuren open te zetten werd dat ook veel beter.

Qua vernieuwde dingen... tja er waren zeker nieuwe dingen bij, maar met meerdere beurzen per jaar kan je natuurlijk niet heel veel baanbrekende dingen verwachten.

Er is minimaal 1 standhouder niet geweest waarvan dat oorspronkelijk wel de bedoeling was.

Ik heb een superleuke dag gehad, veel gekletst en overal goed gekeken.

En ook ik ben hobbybakster maar ken wel heel veel mensen :)

Ik vond het erg jammer dat het zo rustig was, vooral voor de standhouders, voor mij was het prima zo. Misschien dat het morgen wel drukker wordt.
Wat betreft de wedstrijdstukken was het wel jammer dat de zon er was... ook de kleine zwarte deeltjes die overal op vallen is erg jammer. Misschien volgend jaar toch beter beschermen dmv doeken, parasollen oid iemand nog tips op dit gebied?

hoi,  inderdaad was het warm, daar is echt wat mee gedaan, wat mogelijk was.

als de blinderings doeken geheel gesloten waren kon er haast geen frisse lucht doorheen.
Die zwarte deeltjes(stofachtig) viel door de wind van het verduisteringsdoek, heel jammer en vervelend.
maar er viel niets aan te doen.

toiletpap. geen doekjes  dat was binnen 15 min. verholpen

mpbart

10 Laatst bewerkt door Paula66 (20-04-2013 21:33)

Ik vond het ook erg tegenvallen. Ik wist van vorig jaar wel dat het maar een kleine beurs was, maar voor mijn gevoel waren er dit jaar nog minder deelnemers. De wedstrijdtaarten waren overigens geweldig, petje af voor alle creatievelingen! Ik hoop alleen dat jullie kunstwerken het overleven want de temperatuur binnen was niet te harden... Ik ben al met al een uurtje binnen geweest en toen had ik alles wel gezien.

Heb overigens wel aardig wat spulletjes gekocht, dus ga lekker aan de slag met mijn aankopen.
Ik zou overigens volgend jaar wel weer gaan hoor, want het is toch fijn om bepaalde dingen eerst te bekijken voor je ze aanschaft...

Paula66 schreef:

Ik vond het ook erg tegenvallen. Ik wist van vorig jaar wel dat het maar een kleine beurs was, maar volgens mij waren er dit jaar nog minder deelnemers. De wedstrijdtaarten waren overigens geweldig, petje af voor alle creatievelingen! Ik hoop alleen dat jullie kunstwerken het overleven want de temperatuur binnen was niet te harden... Ik ben al met al een uurtje binnen geweest en toen had ik alles wel gezien.

Hoe kan dat nou binnen een uurtje?

Ik heb je wel gezien, maar je liep echt al naar de uitgang, jammer... het is ook veel gezelliger als je gewoon met mensen gaat praten ;)

I never met a calorie I didn't like....

12

Paula66 schreef:

Ik vond het ook erg tegenvallen. Ik wist van vorig jaar wel dat het maar een kleine beurs was, maar volgens mij waren er dit jaar nog minder deelnemers. De wedstrijdtaarten waren overigens geweldig, petje af voor alle creatievelingen! Ik hoop alleen dat jullie kunstwerken het overleven want de temperatuur binnen was niet te harden... Ik ben al met al een uurtje binnen geweest en toen had ik alles wel gezien.

nou, minder deelnemers zeker niet,  juist meer !!
natuurlijk was dlts er dit jaar niet 3 kramen minder, maar die heb ik op weten te vullen.

En dat je het na een uurtje wel gezien had,  heel bijzonder........
je was een van de weinigen ;)

Je moet er ook eens aan denken wat zo'n beurs kost en dat er 4 kramen waren die gedeeld werden met een andere trader.
Het is verkoop/omzet allemaal niet meer zo super top.

hiet worden ook wat kleinere tussendoor evenementen gehouden,
en je bent een keer uitgekocht.

En alvast een primeur,  t&t gaat ook halve kramen verhuren, wat zal daar toch de reden van zijn....................

mpbart

13

Ik heb me prima vermaakt. :Y

Heerlijke beurs, misschien niet zo groot maar met een heel gevarieerd aanbod. Hier niet kraam na kraam met dezelfde kopieén. Voor al het aanbod uit het buitenland vind ik super!
Over de vriendelijkheid van de mensen achter de kramen geen klachten en ik weet uit ervaring hoe zwaar dat soms kan zijn, warmte en vragen die van alle kanten op je afgevuurd worden.

Met de dames van de catering heb ik alleen maar positieve  ervaringen, vriendelijk en behulpzaam.

Mijn enige klacht is eigenlijk dat ik weer, net als vorig jaar en het jaar ervoor, teveel geld heb uitgegeven  :D
En dat ik de komende weken (of langer) geen tijd genoeg heb om alle ideeén die ik heb opgedaan uit te werken.

Bedankt Bart en iedereen die hier zo hard aan gewerkt heeft! En zeker tot volgend jaar!

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

14

taartenprinsesje schreef:

het is ook veel gezelliger als je gewoon met mensen gaat praten ;)

Dit is denk ik voor veel mensen wel een hoge drempel. Maar inderdaad, uit eigen ervaring bij Taart & Trends en Megataartenfestijn, weet ik dat het dan een heel andere ervaring wordt.

Ik ga morgen samen met 3 dames die ik bij de PME heb leren kennen en ik heb er erg veel zin in (ook nog bedankt voor de kaartjes mpbart! -> hier dus een winnaar van de fb-actie mjam en jullie ;) ).  En ik ben reuze benieuwd, maar gezellig wordt het vast wel want daar moet je toch ook een groot deel zelf voor zorgen en dat kan ik wel ;) Ik, vaak een koukleum, zal alleen geen wintertrui aandoen hihi.

15 Laatst bewerkt door IlonaP (20-04-2013 22:09)

Ik ben vandaag geweest met een vriendin van mij.
We waren al op tijd binnen en liepen tegen half 5 de deur uit. We hebben ons prima vermaakt. Ik vind het heerlijk om overal lekker rond te snuffelen, inspiratie op te doen, en met de traders een praatje te maken.

Van de chagerijnige vrouw achter de koffiecorner, heb ik ook niets gemerkt. Alleen 3 leuke jonge meiden. Ook de probleem bij het toilet heb ik niets van gemerkt. Vond het juist fijn dat tussendoor de toiletten ook nog een schoongemaakt werden.

Vond de kraampjes dit jaar in een logischer wijze opgesteld omdat je nu kon zigzaggen. Ook vond het het een voordeel dat de tafels van de workshop dit jaar bij de stand van Bart zelf stonden. Waardoor er veel heen en weer gevlieg voorkomen kon worden.

Wij hebben de workshop van het bloemenmandje gedaan bij raymond. Raymond was duidelijk nerveus om de workshop te doen. Jammer echter dat sommige mensen het niet doorhadden en hem door te klagen dat hij te snel ging hem alleen nog maar nerveuzer maakte. Dit was niet nodig, wand hij legde het vervolgens gewoon nog een keer uit. Petje af voor raymond, je hebt hebt top gedaan.  :)

Wat betreft de warmte. Ja het was in eerste instantie te warm, maar daar werd gelijk werk van gemaakt en toen eenmaal wat deuren op werden gezet was dat probleem opgelost.
Jammer van de wedstrijd stukken, maar het weer heb je nu eenmaal niet in de hand.

Ik hoor veel mensen klagen dat er niets vernieuwends was. Begrijpelijk als je alle beurzen afloopt, er zit met zoveel beurzen in een jaar zo kort de tijd, dat het ook niet mogelijk is voor de traders om elke keer weer wat nieuws te produceren.

Persoonlijk ga ik liever naar de sugar art, deze is dan wel wat kleiner, maar wel een stuk overzichtelijker.
Vorig jaar ben ik ook naar de taart & trends geweest, en het was leuk voor een keer, maar heb me behoorlijk geirriteerd aan de drukte. Je kon bij geen enkele kraam even rustig kijken zonder dat je weggeduwd werd door andere mensen.

Bart (en de rest van het team) jullie doen het geweldig. Ga vooral zo door.  :) Wij komen volgend jaar zeker weer.

16

Ik heb me ook op en top vermaakt vandaag hoor.
Van 10!! tot 16.30uur prima vermaakt met 3 workshops en nog een goodiebag gewonnen ook (sorry, Annie  :D )
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het mijn eerste beurs was.
En als ik het me goed kan herinneren kwamen die dames die een beetje moeilijk deden bij Raymond ook al op het laatste moment aanschuiven bij de workshop....

17

gelukkig meer positief dan negatief.....we gaan gewoon zometeen lekker op pad en er een gezellig dagje van maken.

misschien nog wel een last minute workshopje volgen? of zal alles al volgeboekt zijn?
ach....maakt niet uit ...ik ga gewoon een leuke vriendinnendag hebben!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

18

@monique, dat waren idd de dames die als laatste aankwamen zetten. Jij zat tegenover m'n vriendin. Was gezellig.

Ik ben gisteren geweest en me prima vermaakt.
Ruime beurs, gewoon goed opgezet :thumb:

Er is altijd wel wat ergens op aan te merken als je op alle slakken zout wil leggen.

Er zijn nou eenmaal dingen die je niet allemaal in de hand kan hebben, zoals mensen die niet komen opdagen met de wedstrijd en standhouders.
Dat kan je Bart niet kwalijk nemen.
Dat als er 1 niet vriendelijk is, maar 10 andere wel.
Dat er zelfs een speelkussen voor de kinderen is, dat vind ik heel attent.
Ja het was een beetje warm, maar we zijn ook na al die kou daar ook niet meer aan gewent.
Ik kan mij herinneren dat er weer op een andere beurs er  mensen waren die riepen wat is koud.

Als er geen mensen waren zoals Bart, T&T, Megataartenfestijn en alle andere die ik niet genoemd heb die dit allemaal organiseren, we  een stuk verder moeten reizen om een beurs te moeten bezoeken.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Monique M schreef:

Van 10!! tot 16.30uur prima vermaakt met 3 workshops en nog een goodiebag gewonnen ook (sorry, Annie  :D )
En als ik het me goed kan herinneren kwamen die dames die een beetje moeilijk deden bij Raymond ook al op het laatste moment aanschuiven bij de workshop....

We hebben gisten volgens mij even gekletst, jij had toch dat roze jasje aan?

21

IlonaP schreef:

@monique, dat waren idd de dames die als laatste aankwamen zetten. Jij zat tegenover m'n vriendin. Was gezellig.

Ik dacht al aan je tekst te lezen dat jij het was  ;)
Het was inderdaad gezellig....voor herhaling vatbaar  :thumb:

22

Sweet Carolyn schreef:
Monique M schreef:

Ik denk dat dat iemand anders was. Ik had een aqua kleurig jasje aan (wat volgens mij ook wel opviel hahaha, zeker omdat mijn metgezellin iets aan had in dezelfde kleur  :D )

:o

Monique M schreef:
Sweet Carolyn schreef:
Monique M schreef:

Ik denk dat dat iemand anders was. Ik had een aqua kleurig jasje aan (wat volgens mij ook wel opviel hahaha, zeker omdat mijn metgezellin iets aan had in dezelfde kleur  :D )

:o Ongetwijfeld ook gezien.

Ik vond het een super beurs, overzichtelijk, gezellig, genoeg variatie qua aanbod. De wedstrijd was geweldig! De catering was prima.

Tot juni Bart (alan dunn ;) ) en natuurlijk volgend jaar op de beurs.

Groetjes Esmee

Taart is mijn passie! Kijk op www.esmeeslittlebakery.nl!

25

Ben nu wel benieuwd naar de winnaars