1

Onderwerp: droge handen door marsepein

Sinds enige tijd maak en decoreer ik taarten met marsepein.
Echter mijn handen drogen er heel erg door uit, heb zelfs af en toe kloven daardoor.
Met handschoenen werken vind ik niet fijn.
Wie heeft er een tip om mijn handen weer zacht en soepel te krijgen??

2

Re: droge handen door marsepein

ben je er niet allergisch voor of worden ze niet rood? want van marsepein krijg je meestal juist zachte handen omdat t amandelolie bevat...

of komt het door het wassen? dan zou ik andere zeep gebruiken en creme voor als je geen taarten maakt

3

Re: droge handen door marsepein

Ik denk ook dat het door het wassen komt. Wanneer ik met marsepein werk en geen handschoenen draag, was ik heel vaak mijn handen (logisch  ;) en merk het gelijk als ik twee weken geen taart heb. En ik gebruik, volgens mij, goede zeep. Dus niet te sterk  ;)

4 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (02-04-2013 11:47)

Re: droge handen door marsepein

Ik denk ook dat het door het handenwassen komt, of door het lekker warme weer van de laatste tijd :s

Mijn handen zijn zelfs zo erg dat ik helemaal geen taarten kan maken op het moment, en ik heb steroiden zalf, maar dat krijgt niet iedereen zomaar van de dokter
Bij mij komt het door het weer... in combinatie met handen wassen


Dus of minder taart maken, of minder je handen wassen, of handschoenen aandoen

Een lekkere creme bij de apotheek is lanette ... maar hij ruikt niet zo lekker :(

I never met a calorie I didn't like....

5 Laatst bewerkt door Miss Pebble (02-04-2013 11:58)

Re: droge handen door marsepein

Dan toch maar handschoenen gaan dragen ;)
Ik werk altijd met handschoenen want ik heb altijd klamme handen, en de neiging tot eczeem dus het is belangrijk die huid in goede conditie te houden - en veel wassen is nou nèt niet de bedoeling... Broeien in een handschoen is ook niet bevorderlijk maar lang zo kwalijk niet als dat vele wassen.
Het was even zoeken naar de juiste maat, maar ik ben er nu zó aan gewend dat ik ze regelmatig vergeet uit te doen :s Laatst liep ik na uren in m'n hokkie met fondant gespeeld te hebben (had alleen rechts een handschoen aan omdat met frillen de linker steeds opfrotte onder de cocktailprikker...) naar een vriendin om de hoek om ff een bakkie te doen, kijkt ze me heel meelevend aan en vraagt wat er met mijn hand is gebeurd. ???. Had ik die handschoen gewoon nog aan :lol:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: droge handen door marsepein

Ik koop bij de Sligro van die blauwe, ongepoederde em voedselveilige handschoenen. Zijn niet zweterig en hypo allergeen. Ik krijg nl hele droge handen van al het handenwassen tussendoor en het afwassen ( ook tussendoor ook al heb ik vaatwasser ). Die handschoenen doen het goed, het verschil tussen met en zonder werken ook voor de fijnere dingen is niet groot. Ik smeer me sowieso te pletter en als ik geen handschoenen aan heb is het wekenlang een ramp.

Re: droge handen door marsepein

En trouwens: heel handig hulpmiddel om je 15 denier pantys zonder halen en ladders aan te krijgen :lol: multifunctioneel dus

Re: droge handen door marsepein

Ja ik was idd vaak mijn handen, gebruik daar die dettol handzeep voor. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch. fijn.
Zal idd maar een andere zeep proberen dan, Ik zal ook die creme eens gaan halen bij de apotheek.

Re: droge handen door marsepein

Ja ik was idd vaak mijn handen, gebruik daar die dettol handzeep voor. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch. fijn.
Zal idd maar een andere zeep proberen dan, Ik zal ook die creme eens gaan halen bij de apotheek.

10

Re: droge handen door marsepein

Ja ik was idd vaak mijn handen, gebruik daar die dettol handzeep voor. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch. fijn.
Zal idd maar een andere zeep proberen dan, Ik zal ook die creme eens gaan halen bij de apotheek.

11

Re: droge handen door marsepein

Ja ik was idd vaak mijn handen, gebruik daar die dettol handzeep voor. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch. fijn.
Zal idd maar een andere zeep proberen dan, Ik zal ook die creme eens gaan halen bij de apotheek.

12

Re: droge handen door marsepein

Ja ik was idd vaak mijn handen, gebruik daar die dettol handzeep voor. Voor zover ik weet ben ik niet allergisch. fijn.
Zal idd maar een andere zeep proberen dan, Ik zal ook die creme eens gaan halen bij de apotheek.

13

Re: droge handen door marsepein

Mag ik een tip geven voor een zeer goede en erg makkelijke zalf?

bijwas in olijfolie smelten, je kunt en druppeltje op een koud bordje laten vallen om te zien of er meer olie of was inmoet.

Je kunt in de olie eerst even kamomille opwarmen, of het beste (tip voor in de tuin straks) goudsbloemen....die werken echt genezend.daarna olie zeven en de bijenwas( kun je die voor gebruiken waar ze kaarsen van rollen, van die vellen) erin smelten. niet te heet hoor, dan ruikt het naar frietjes aan je handen :Y en je als het ietsje afgekoeld is er wat lavendelolie in druppelen.

werkt perfect, bevriest niet en is ook heerlijk voor voeten.. dik opsmeren, katoenen sokken aan of handschoenen (geen goede dus)en na 10 minuten is de zalf ingetrokken *D en als je dit een paar dagen doet, mooie handjes en voetjes  :Y .
Ik maak deze zalf al jaren, hij ruikt lekker en werkt perfect!

Re: droge handen door marsepein

Ik zeg :Crisco gebruiken!
Kun je gewoon verder met taarten maken!
Op dagen dat ik taarten maak gebruik ik geen handcreme, dat wil je niet niet aan je taart hebben, dus ik smeer mijn handen in met crisco!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten