1

Onderwerp: kun je ook zonder dowels stapelen?

Is het ook mogelijk om een stapeltaart van bv 3 hoog (30 cm, 22,5, 15 cm)
Appart te vervoeren en dan op locatie met taartkarton ertussen gewoon op elkaar te zetten zonder dowels?

Alvast bedankt sandy

2

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Deze drie taarten houden het zonder dowels misschien een paar minuten, maar de onderste taart moet wel het gewicht dragen van de twee er boven. biscuit is niet een hele sterke basis zeker niet met een vulling er tussen. Misschien dat het met cake als onderste laag wel gaat

3

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

npo, zou ik absoluut niet doen. het gewicht van de bovenste 2 taarten is te groot, en dan zakken de onderste 2 taarten in.
Los vervoeren is geen probleem, maar zonder dowels is vragen óm een probleem, en erg jammer van je werk...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

4

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Ik heb dit nog nooit gedaan, dus vandaar dat ik het vraag.
Hoee gaat dat dan eigenlijk met aansijden?
Doe je dat laag voor laag, en zitten die dowels dan niet in de weg.

5

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Nee, niet doen! Da's inderdaad vragen om problemen  :Y .
Soms zakt een stapeltaart zelfs in met dowels, laat staan zonder....
Gebruik zelfs geen eetbare dowels of rietjes.
Je vraagt of het alleen met taartkarton kan....taartkarton doe je sowieso onder elke taart.
Misschien ben ik te nieuwsgierig  :o  maar waarom wil je eigenlijk geen dowels in je taart?

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

doe anders chocosticks erin ipv dowels

7

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Sandy1 schreef:

Ik heb dit nog nooit gedaan, dus vandaar dat ik het vraag.
Hoee gaat dat dan eigenlijk met aansijden?
Doe je dat laag voor laag, en zitten die dowels dan niet in de weg.

Die zie je vanzelf zitten tijdens het aansnijden  ;) . Begrijp alleen niet wat je bedoelt met 'laag voor laag'  :think:
Oh wacht..ja de taarten snij je per taart aan. Anders krijg je wel heeeele hoooge stukken  ;) . Of bedoelde je dit niet  :o

8

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Nee hoor esther je bent niet nieuwschierig, maar ik heb nog nooit gestapeld, en weet niet goed hoe iik dat dan met die dowels moet doen.
Ben nog maar een beginner, en vrij onzeker van mezelf.

9

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

How-to's helpen je hiermee echt verder..........kijk eens hier:
http://tartacadabra.com/nl_main.html
of
http://mjamtaart.nl/silverstripe/stap-v … asistaart/

10

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

zie nu dat de how-to van de mjam met chocosticks is.......zou ik dus voor 3-hoog niet doen.........

11

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Sandy1 schreef:

Nee hoor esther je bent niet nieuwschierig, maar ik heb nog nooit gestapeld, en weet niet goed hoe iik dat dan met die dowels moet doen.
Ben nog maar een beginner, en vrij onzeker van mezelf.

Dat onzekere herken ik wel  ;) . Je moet eens bij de howto's van Tartacadabra kijken. Daar staat ook bij hoe je moet stapelen. Wat ik nog wel wil zeggen is dat je moet zorgen dat je dowels gelijk zijn. Ook als je taart niet helemaal recht is. De eerste keer toen ik een stapel maakte, maakte ik de fout om de dowels gelijk met de taart te zagen (ik gebruik houten dowels) en de taart was niet waterpas. Mijn stapel is toen een beetje schuin gaan staan. Hij viel gelukkig niet om.

12

Re: kun je ook zonder dowels stapelen?

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie reactie's. Nou, dat moet toch goedkomen
Denk ik zo met al jullie tips.
Ik zal ook eens gaan uizoeken hoe ik hier foto's kan gaan plaatsen