Onderwerp: Hoe maak ik ruitenpatroon in mijn fondant?
Hallo mede-baksters,
Hoe maak ik zo'n mooi ruitenpatroon in de fondant zoals hier op de bovenste taart? Ik vind dat zo mooi!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik ruitenpatroon in mijn fondant?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo mede-baksters,
Hoe maak ik zo'n mooi ruitenpatroon in de fondant zoals hier op de bovenste taart? Ik vind dat zo mooi!
Of met behulp van een geodriehoek en de (ik heb de) pme designwheeler erlangs halen.
Dankjulliewel! Dat is nog lastiger dan ik dacht, dat kan dus niet met gewone fondant... of het dan echt lekker is betwijfel ik?
Hoe bedoel je je vraag precies? Je kunt de ruitjes gewoon in fondant aanbrengen, géén probleem. Of bedoel je het anders?
Dankjulliewel! Dat is nog lastiger dan ik dacht, dat kan dus niet met gewone fondant... of het dan echt lekker is betwijfel ik?
Jawel hoor. Je drukt met de cutter van het bovenste linkje ligt het patroon in de fondant. (hij komt namelijk bijna nooit helemaal uit en je moet dus aan de achterkant wat aanpassingen doen). als je daarna met een mesje (of een cutterwheel of iets dergelijks) alle lijnen wat dieper maakt en op de kruisingen een pareltje er in duwt ben je klaar.
Bij de link stond dat je dit niet op gewone fondant kan gebruiken maar alleen op gumpaste of fondant met tylose. Tenminste als je de mal wil gebruiken op een beklede taart... of heb ik het verkeerd begrepen?
Ja, dat heb je verkeerd begrepen.
Dat is vooral als je iets wilt uitsteken met de patchworkcutters
Nu gebruik je ze als stempel
Nee hoor, dat heb je niet verkeerd begrepen. T is idd heel moeilijk om zo'n duidelijkeafdruk te krijgen op een beklede taart met alleen de patchworkcutter. Maar daarom gebruik je dan ook een cutterwheel of een andere tool om de ruiten wat meer te benadrukken. Je gebruikt de patchwork cutter dan dus eigenlijk alleen als patroon.
Haha! Wij waren tegelijk aan t typen denk ik...
T komt erop neer dat ze duidelijk willen maken dat je niet zo'n duidelijke afdruk krijgt door de cutter op 'gewoon' fondant te gebruiken.
Ok ik snap het dankjulliewel!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik ruitenpatroon in mijn fondant?