1

Onderwerp: Airfryer

Wie van julli heeft een Airfryer en wat is je ervaring hier mee? Ik denk erover om er één aan te schaffen. Graag hoor ik julli positieve maar ook negatieve ervaringen.

Groetjes Natascha

2

Re: Airfryer

Mijn schoonouders hebben een actifry maar t duurt 45 min voor je friet hebt en t is nog weinig ook, weet niet of die dingen vergelijkbaar zijn...

3

ik heb zelf die actifry waarover etmc het hierboven heeft en ik ben er wel tevreden over.

Ik heb wel de versie waar 1,5kg friet in kan, want even bijbakken is er natuurlijk niet bij. Deze hoeveelheid is meer dan voldoende voor ons gezin van 4. Ik vind het best gemakkelijk: je gooit de bevroren frieten erin en 45min later klaar zonder omkijken. Ik zet de machine altijd buiten op mijn terras omwille van de geur en hoef tussendoor niet te gaan controleren.

Wel: ik gebruik ovenfrietjes. Ook geprobeerd met verse frietjes en de schep olie (zoals op de reclame), maar dat vonden we hier allemaal 'niet te eten'. Maar ovenfrietjes bevatten toch ook al een pak minder vet (hoef je ook geen olie bij te doen).

4

Als ik even een negatieve reactie mag geven, duurt te lang, dus duur in stroom, soms loopt het op een bal (het draait n.l) dus verstopping.
Wij hebben nu 2 halogeen ovens/pannen van de action of blokker. €30 en helemaal top, komt geen vet aan te pas en alles kan erin, frikadel, croquet, friet (oven), vlees, kippenpoten jammie.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5 Laatst bewerkt door manika (09-02-2013 13:12)

Mijn schoonouders hebben hem, duurt erg lang, er kan niet al te veel in, en naar mijn mening kan je het dan ook gewoon in de oven...

Op kieskeurig kan je ook kijken naar meningen....

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

airfryer draait niet, dus die moet je zelf tussendoor schudden. er gaat ongeveer een pond friet per keer in en dat duurt dan ongeveer 20 min. snackies duren ongeveer 2 keer zo lang als in een gewone frituur. kroketjes en bitterballen kunnen er niet in, behalve 1 soort van mora die er speciiaal voor gemaakt zijn. als wij met zijn 5en friet willen eten met ieder 1 of 2 snackjes erbij dan duurt het eigenlijk te lang voor het leuke. je moet er echt even tijd voor nemen. groot voordeel vind ik dat er juist vet wegdrupt in plaats van dat er extra vet bijkomt van de frituur. dat is dus wel gezonder! en voor 1 of 2 personen is het heel goed te doen met de tijd die je nodig hebt. ik gebruik trouwens niet eens ovenfriet, maar gewone. vaak schudden en ze worden hartstikke lekker! en in een airfryer kan je ook cupcakejes of een klein ovenschoteltje bakken. omdat ie niet draait. ik heb dat zelf nog niet geprobeerd.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Wij zijn met zn vieren (waarbij de jongste nog niet mee eet) en ons bevalt het prima voor vier personen is het ook prima te doen..
Alleen hoe komen jullie aan 45 minuten?? Doe er zelf vaak maar 25 / 30 minuten over en dan zijn ze lekker knapperig gebakken..
Snacks zo n 8/11 minuten
Die kroketten van mora zijn ook erg lekker!

Wij zijn tevreden lekker zonder vet en geen gedoe met frietpan schoonmaken

Soesie schreef:

Als ik even een negatieve reactie mag geven, duurt te lang, dus duur in stroom, soms loopt het op een bal (het draait n.l) dus verstopping.
Wij hebben nu 2 halogeen ovens/pannen van de action of blokker. €30 en helemaal top, komt geen vet aan te pas en alles kan erin, frikadel, croquet, friet (oven), vlees, kippenpoten jammie.

Dat is geen airfryer want die draait niet rond.. Is gewoon een frietpan met mandje die je tussendoor schud alleen is het op hete lucht en niet met vet!

9 Laatst bewerkt door Tascha (10-02-2013 13:20)

Heb hem ondertussen gekocht. Gisteravond hamburgers gebakken, goed gelukt. Vanavond kippenpootjes en gebakken aardappeltjes proberen. Heb er helemaal zin in.

Van de week ook nog even opzoek naar een klein ovenschaaltje of bakblikje.

Groetjes Natascha

10

Tascha schreef:

Heb hem ondertussen gekocht. Gisteravond hamburgers gebakken, goed gelukt. Vanavond kippenpootjes en gebakken aardappeltjes proberen. Heb er helemaal zin in.

Had je die er niet bij dan? Ik had volgens mij een apart bakje erbij om in te balken..

11

Welke heb je het nou over: de Tefal Actifry of de Philips Airfryer?

Wij hebben de philips en die bevalt erg goed. Idd een minuut of 20 voor een bak frietjes, maar die is dan ook genoeg voor ons 4-en (2 volw+2 kind). Maar we doen er ook andere aardappeldingen in, zoals rösti-rondjes, aardappelkroketjes, toefjes, etc. Alles wat voorgebakken is, mikken we erin en dat lukt eigenlijk altijd.

Ik bak er ook wel vlees in (bijv. verse worst, kipkluifjes, kipfilets), daar loopt het eventuele vet dan ook lekker uit, terwijl het wel sappig blijft.

We hebben er ook al snacks (bitterballen, kroketten ed.) in gemaakt, en daarbij kijk ik soms wel of het geschikt is voor oven, maar wat we nog in huis hadden voordat we deze kochten hebben we er ook gewoon in gemikt en dat ging ook best. Blijft alleen wat bleker.

Het wordt duidelijk minder vet dan in de friteuse. Veel minder troep, want geen vet wat verwisseld moet worden, of lekt langs de pan. Geen bakgeur, dus hij staat gewoon binnen in de bijkeuken; we zetten zelfs de buitendeur niet open. Bak en mandje mogen in de vaatwasser, dus zo schoon. Hij neemt ook minder plaats in dan de frituurpan deed.

Wij noemen het de tover-oven en we zijn er heel blij mee. :)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

12

SweetTooth schreef:

Welke heb je het nou over: de Tefal Actifry of de Philips Airfryer?)

Ik heb ook die van Philips. We hebben net kippenpootjes met patat gegeten. Het was erg lekker. Had de frietjes 15 minuten gedaan dat was nog niet goed, 10 minuten extra gedaan. Dat was net iets teveel. Maar toch erg lekker. Volgende keer iets korter dus.

Ik ga lekker door expirmenteren.

Groetjes Natascha

13

sweetheart88 schreef:
Tascha schreef:

Had je die er niet bij dan? Ik had volgens mij een apart bakje erbij om in te balken..

Nee die zat er bij dit serienummer niet bij. Ik heb de zwarte.

Groetjes Natascha

14

ik heb de witte, maar daar zat ook geen bakje bij,. we hebben m wel al eenpaar jaar, dus misschien is dat van de laatste tijd?

15

sweetheart88 schreef:
Soesie schreef:

Dat is geen airfryer want die draait niet rond.. Is gewoon een frietpan met mandje die je tussendoor schud alleen is het op hete lucht en niet met vet!

excuse me  :rolleyes: . was in de war met de tefal actifry  :s

beschouw mijn vorige reactie maar als niet geschreven.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

16

Mirjam5 schreef:

ik heb de witte, maar daar zat ook geen bakje bij,. we hebben m wel al eenpaar jaar, dus misschien is dat van de laatste tijd?

Er zijn volgens mij 2 witte met een verschillend serienummer.

Groetjes Natascha

17

oh, oke. geen flauw idee welk nummer die van mij heeft.. :+