1

Onderwerp: Gezocht: Leuke ideeën om een feestgids voor een bruiloft te maken

Dames en heren,

Er is aan mij gevraagd of ik voor een huwelijk een feestgids in elkaar wil zetten. U weet wel, zo’n boekje dat tijdens het feest op tafel ligt, met foto’s, Wist u datjes enz. enz. over het bruidspaar.

Nu is mij dat al wel vaker gevraagd en ik heb behalve, brochures en verenigingsblaadjes enz. dus al meerdere feestgidsen gemaakt voor familieleden, die gaan trouwen. Altijd veel complimenten gekregen (bbllooooosssss), dus ik heb nog een reputatie hoog te houden.

Maar eerlijk gezegd ben ik ondertussen een beetje Toos Inspiratieloos, alle ideeën zijn al gebruikt of niet leuk/origineel en ik wil graag juist voor dit bruidspaar een heel originele feestgids maken. Anders dan anders. Alle echte leuke dingen die ik via Google kon vinden, die heb ik de vorige keren al gebruikt.  :grr:  :grr:

Stom stom stom en 90% van de gasten (u raadt het al, zelfde familie, grote familie met veel dezelfde vrienden en bekenden) heeft de vorige boekjes ook bewaard.
En de bride to be kent die boekjes al uit haar hoofd. :s
Die is namelijk dol op die gidsen, dus u begrijpt, me eronder uit kletsen is niet mogelijk en zo'n boekje moet er komen.
Wat ik ook eigenlijk veel te leuk vind om te maken *zegt zij vereerd*, maar dan moet het wel een goed gevuld boekje worden.  :)

Wie kan mij helpen en heeft er een leuk idee?

De lay-out daar kom ik wel uit, maar de vulling van het blad nog niet. Dus alles is welkom!
Alles om hun een onvergetelijke dag te bezorgen!

Alvast bedankt voor het meedenken!   

Inspiratieloze groetjes,
Cynthia

2

Re: Gezocht: Leuke ideeën om een feestgids voor een bruiloft te maken

Wat ik heb gedaan is een kookboek gemaakt voor mijn nicht.
Iedereen ( familie/ vrienden) een mail gestuurd met de vraag wat is je favo gerecht? en wat zijn de ingrediënten.
En een foto van degene..
Helemaal uitgewerkt en een fotoboek ( kookboek) van gemaakt...
Het is wel geen gids maar misschien heb je er wat aan..

Succes!!!

3

Een Glossy?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

Zijn er boeken, tv programma's, series of bladen die ze graag lezen? Dan kun je daar misschien inspi uit halen.

Mijn ideeen: Een tvgids, idd een glossy, kooktijdschrift met recepten voor een perfect huwelijk met wijntips etc, een stripblad ala donald duck met strips raadsels interviews, een draaiboek voor een film of toneelstuk, een sprookje, een puzzelboek, een jaarboek, een veilinggids, een reclameblaadje, een krant, een historisch verhaal over de familie met stambomen enzo.

Heb je zo weer genoeg inspi? Anders ga ik nog even door hoor.

Succes!

Groetjes Petra

5

Je zou de familie een mail kunnen sturen of hun hun grappigste/genantste moment kunnen beschrijven dat ze met de bruid en/of bruidegom hebben meegemaakt. Babyfoto's erin doen en dan moeten de mensen uitzoeken wie wie is. Een alfabet over het bruidspaar. Tips voor het perfecte huwelijk. Het verhaal hoe ze elkaar ontmoet hebben met wat leuke details. Een gedicht over het bruidspaar. Toekomstwensen van de familie en vrienden.
Succes

Trotse mama van Tim en Cas!

6

Wil je best mijn zelfgemaakte gids voor mijn broer en schoonzus sturen als idee....

Wij hebben gebruik gemaakt van:

-geschikt/ongeschikt reclame van defensie
- babyfoto's
- wist u datjes
- advertenties huisdier te koop etc.

7

Blijft altijd wat lastig nietwaar.....

- eigenlijk wel een beetje cliche maar hij hoort er wel bij, de uitnodiging voor het 12 1/2 jarig huwelijk.
- een ballon erin plakken en erbij zetten dat er kans bestaat dat de politie straks controleerd dus nu alvast even blazen.....  :Y

www.partycupcakes.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

Oh en ze een weekend aanbieden.... En dat is dan gewoon dat magazine.... Een flauwe maar wel leuk.... Misschien niet echt handig voor de feestgids.... Maar misschien kan je er wat mee ;)

www.partycupcakes.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

9

Bij de feestgids van mijn jongste zusje hadden ze de achterkant een papier gedaan met alleen maar kleine rondjes erop, en een minipotloodje op de bladzijde geplakt. korte tekst op die bladzijde: kleur met dit potloodje alle rondjes in, knip ze uit, en gebruik ze als confetti op het moment dat....en dan kon je een gelegenheid of moment invullen: de openingsdans, ze hun jubileum vieren.... oid...
Of je doet al een gekleurd papier, en zet op elke tafel een klein perforatortje neer  :D  :D  :D

Ditzelfde kun je ook doen met een ballon in de feestgids, waarbij je de gasten dan een klein briefje met wens in de ballon laat doen. Zo vult de zaal zich langzamerhand met feestelijke ballonnen, en heeft het bruidspaar een mooi klusje om ze lek te prikken, en de wensen te verzamelen....

Ik laat mijn bruiloftsradartjes nog wel even ratelen, misschien komen er nog meer ideeën....
Mocht dit allemaal al oud nieuws voor je zijn, dan zeg je het maar hoor!

Succes er in elk geval mee!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

10

hier kan je bij de krant een exemplaar van je geboortedag bestellen misschien als je dat kan vinden wel leuk voor van beiden erin te verwerken.

groetjes Carla

11 Laatst bewerkt door Cynthi@ (07-02-2013 22:37)

Dames, jullie maken mij zoo blij!!!!  :thumb:
Dank jullie op en laat maar doorkomen die ideeën!  :D  :D

@Corey: Drie weken geleden is de laatste bruiloft geweest en hebben ze dit al gemaakt. Dus voor een volgende keer is dit wel heel erg leuk.
Bedenk me nu trouwens ter plekke, dat er wel een rubriek in de gids kan met: Het lievelingskostje van...
En dan de recepten van beiden in de gids.
Dank je wel!

@Conny11: Goed idee, ga er eens een paar doorbladeren om inspiratie op te doen.

@TaartjeJansen: Ze hebben al kinderen en van die kids zijn wel 10.000 foto's denk ik. Dus ik wilde al met die foto's een soort van strip in elkaar knutselen met wolkjes met tekst. Je andere ideeën zet ik erbij, maar als je nog wat bedenkt, kom maar op!  ;)

@Haffie98 Jaah, die anekdotes was ik al van plan, dat gaat zeker in de gids komen. En de rest van de ideeën zet ik ook op de lijst, dank je!

@JufjeA: Ja, heel graag! Heb je 'm digitaal? Zal ik je even een mailtje sturen?

@Marlies: Nou, kijk die van die ballon is voor jullie blijkbaar al bekend, maar ik kende 'm nog niet. Deze gaat er zéker in komen!  :thumb:
En die Weekend wordt denk ik de prijs voor degene die als eerste de (zelfgemaakte) puzzel heeft gemaakt. Bedankt!

@MickeyMama: Oooh, ik denk dat er twee ballonnen in komen! Een om te blazen voor de alcohol en eentje voor aan het plafond, wat leuk! En die confetti is ook humor. Heel erg bedankt!

@Clara-Mauri: Goed idee en anders kan ik altijd nog even op hun geboortedata googelen. Thanks!

Dames, had niet verwacht, dat er zoveel ideetjes al zouden komen.
Echt GE-WEL-DIG!
Dank jullie wel!

Enne.... vooral doorgaan met ideetjes posten a.u.b.  :o

12

Het is niet geschikt voor de feestgids, maar misschien wel bruikbaar op een bruiloft:

op mijn eigen bruiloft kwamen aan het begin van de avond wilde mijn ene broertje iedereen welkom heten als ceremoniemeester toen mijn broertje binnen met zijn vriendin verkleed als bruid en bruidegom (maar dan jongen als bruid en meisje als bruidegom).
Zij hadden een enorme rol behang meegenomen en vroegen zich af op welk feest ze waren gekomen en wie iedereen was.
Vervolgens stelde zij voor om, als je je naam hoorde je dan op moest staan en een harde brul te geven zodat iedereen wist dat jij dat was en rolde ze 'even' de behangrol uit.
En daar gingen ze: waar zit... de familie van de bruid! waar zit... de familie van de bruidegom! waar zit... de volleybal! enz.
Het was hilarisch om te zien en om aan mee te doen, en mensen hebben het er nog steeds over.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

13

In de carnavalsgids van onze vereniging staat een 'kusjesbingo'. Van alle leden van de raad van 11 is een foto gemaakt, als je iemand die ertussen staat een kusje geeft, wordt die afgevinkt. Tot heel de kaart vol is natuurlijk.
Ik vond het wel grappig, zoiets kan voor een bruiloftsfeestgids natuurlijk ook. Bijvoordbeeld voor de vrouwen: alle teamgenoten van het voetbalteam van de bruidegom of zoiets!

14

@ Irma: Dank je wel voor het idee! Ik gooi het in de feestcommissie.  ;)

@Tine83: Dat is wel leuk ja, moet ik wel van te voren even een aantal; vrijwilligers opsnorren. Ga sneaky even aan de gastenlijst proberen te komen.  :+

Dames, dank jullie wel!

Maar.... iemand nog meer ideeën?  :o
Alles is welkom!

15

regelement van brandweer en  bruids-10 geboden al bje bekent? Anders stuur ik je die ook nog even toe

16

wat mij leuk zou lijken is aan iedereen vragen om je favoriete vakantie ervaringen plek/stek plus uitleg waarom,  dat in een boek vorm te geven aan het paar voor inspiratie voor de komende jaren

17 Laatst bewerkt door ever (11-02-2013 15:06)

wat mij leuk zou lijken is aan iedereen vragen om op een A4 je favoriete vakantie ervaringen plek/stek plus foto en uitleg waarom. dat als een mooi boekvorm te geven aan het paar voor inspiratie voor de komende jaren :D

18

@Ever, bedankt voor je idee!

@Mickeymama, ik heb je een mail gestuurd!  ;)

19

k heb hem gezien, en terug geantwoord.... maar miijn radertjes lopen nogsteeds. Zo te horen heb je inmiddels behoorlijk wat inspiratie. het kan dus handig zijn er een flyer in te stoppen met daarop de mededeling dat er een inzameling gehouden wordt ter dekking van de onkosten  ;)

En ik zit net te denken, toen wij (manlief en ik) de trouwdag van onze beide zusjes gefilmd hebben, hebben we een aftitteling gemaakt, met onder andere: deze film werd mede mogenlijk gemaakt door:
senseo (liters koffie naar binnen gewerkt tijdens montage)
autodrop (kilo's drop naar binnen gewerkt...)
merk computer
merk printer (voor jou dan interessant)
leukste taartenforum enz.
merk printerpapier,
merk inkt
internetprovider die je gebruikt (zonder internet geen gevulde feestgids, zo bleek op het forum... :P  :P )

Al het mogenlijke noteren wat je gebruikt hebt, en daar de merknaam oid van noteren. En vanzelf aflsuiten met:
Nespresso, what else...

20

@MickeyMama Haha, dit wordt heel eng. Ik heb gisteren al de achterkant van de gids gemaakt en daarin is jouw bovenstaande idee al als paginagrote advertentie verwerkt!
Wel heel bizar dit.  O-)

Maar nogmaals bedankt  :thumb:  :thumb:

21

oei, ja, dat wordt eng!!