26

Re: Freubelen? Wie heeft er zin?

Stephkeee schreef:

Mij maakt het eigenlijk ook niet heel veel uit.. Maar ben niet heel ervaren, dus sommige dingen zijn nieuw voor me. Vind het leuk om te kunnen leren!

hoe hebben jullie het in gedachten dan? het is geen workshop ofzo.
iedereen gaat toch gewoon zelf aan de gang, vanuit een boek, internet
ofzo. Je bedenkt dan zelf wat jij gaat maken, en neemt daar ook de materialen voor mee, en boekjes ofzo zodat je aan de slag kunt.
wel binnen hetzelfde thema ( boetseren of wat dan ook) maar niet elkaar kopieren. :P
Of wouden jullie elkaar dingen gaan leren?

Het is voor mij even niet duidelijjk zo.
voor mij is freubelen gewoon iets uitproberen wat ik al een tijdje wilde maken. met mensen die dezelfde interesses hebben.

Ik vind het zelf niet nodig dat je dan allemaal hetzelfde maakt.

maar misschien hebben jullie hier andere ideen over, dus roept u maar  :)

27

Oke mijn excuus, ik heb het nog nooit eerder gedaan en ik dacht dat je ook van elkaar ging leren enzo, maar ik vind alles prima :D

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

28

Stephkeee schreef:

Oke mijn excuus, ik heb het nog nooit eerder gedaan en ik dacht dat je ook van elkaar ging leren enzo, maar ik vind alles prima :D

Je Hoeft je niet te excuseren hoor. Als jullie
Het op die manier leuk vinden kan dat natuurlijk.

Echter bij een eerder freubelclubje kwam het er
Dan op neer dat de mensen zoals ik die veel dure
Workshops volgen. Deze informatie dan zo weer
Overbrengen naar de mensen die dat niet doen.

Ik vind gezellig freubelen leuk. En een beetje helpen
Geen probleem. Maar mensen dingen leren die
Ze nog helemaal niet kunnen, dat is niet mijn bedoeling
Daar heb je workshops voor.

Ik hoop dat jullie mijn standpunt hierin begrijpen.

Ik wil dus wel meedoen maar .....

En anders kunnen jullie natuurlijk zelf aan de slag
Gaan.

Groetjes Nancy

29

Ik snap m  :) Ik vind het prima!

A wonderfull hobby!

30 Laatst bewerkt door beukje76 (31-01-2013 13:59)

Af en toe elkaar een paar kleine tips geven is inderdaad geen probleem, maar verder is het gewoon lekker zelf bezig zijn en gezellig kletsen lijkt mij.

Je hebt helemaal gelijk Nancy, dat het geen workshops zijn.
Ik heb dit jaar nog twee workshops van Wendy staan en ben nu rond met een datum om naar Kim te gaan. Dan komen de suikerbloemen ook eindelijk van de grond.

Ik wil graag van alles leren en ga daarom regelmatig opzoek naar een leuke workshop.

Laatst toevallig iemand gesproken die wel graag suikerbloemen wilde leren maken, maar toen ze hoorde dat ik 130 euro uit moet geven om naar Kim te gaan haakte ze af. Ik kon het haar dan later wel leren wat het motto. Dan werd het voor haar niet zo duur.
Nou sorry, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Zal haar misschien wel tegenvallen als ik dat dus niet doe.

31

beukje76 schreef:

Af en toe elkaar een paar kleine tips geven is inderdaad geen probleem, maar verder is het gewoon lekker zelf bezig zijn en gezellig kletsen lijkt mij.

Je hebt helemaal gelijk Nancy, dat het geen workshops zijn.
Ik heb dit jaar nog twee workshops van Wendy staan en ben nu rond met een datum om naar Kim te gaan. Dan komen de suikerbloemen ook eindelijk van de grond.

Ik wil graag van alles leren en ga daarom regelmatig opzoek naar een leuke workshop.

Laatst toevallig iemand gesproken die wel graag suikerbloemen wilde leren maken, maar toen ze hoorde dat ik 130 euro uit moet geven om naar Kim te gaan haakte ze af. Ik kon het haar dan later wel leren wat het motto. Dan werd het voor haar niet zo duur.
Nou sorry, maar dat kan de bedoeling niet zijn. Zal haar misschien wel tegenvallen als ik dat dus niet doe.

Hallo Petra, had even niet in de gaten maar jij bent ook van Facebook :), Kim is een lieve vriendin van mij  ;) Maar dat is inderdaad wat ik bedoel, ik heb les gehad van Alan dunn en maduri 3 daagse cursus. en vele andere dure workshops.

dus laten we dan dingen doen waarbij iedereen zichzelf kan redden, en natuurlijk gezellig kletsen :) , wel is het ook leuk dat je materialen zoals molds en uitstekers van elkaar kunt uitproberen..
tips en trucks geen probleem, maar echt nieuwe dingen leren op een freubel is niet handig.

het lijkt me dus handig dat iemand een lijstje maakt, waarbij iedereen opgeeft wat hij wil doen en dus ook zelf kan. dan zoeken we daar de overeenkomsten uit om te freubelen  :)

mijn lijstje had ik al geplaatst.

en ik hoop natuurlijk dat iedereen dan nog mee wil doen:)

32

Ik ben nu ander half jaar bezig, nog niet veel dure workshops gedaan (1 keer boetseren bij Wendy) maar er staan er nu drie aan te komen. En wil nog veel meer doen, maar moet nu eerst even sparen.

Ben al heel blij dat ik nu een begin met de suikerbloemen ga maken  :D

En dan maar eens kijken wat daarna op de planning is. Het is alleen jammer dat we er ook nog eens zover voor moeten rijden. Iets meer in de buurt af en toe zou heel fijn zijn!

Maar ik wil wel met koekjes freubelen, boetseren, cupcakes zijn natuurlijk ook heel erg leuk.

Stencils heb ik nog niet, maar wil ik wel graag een keer proberen.
Bloemen komen dus nog  :)

Schoenen ben ik wel even klaar mee, maar als iemand een keer tijdens een freubel de shoe kit van Tirs en Bien uit wil proberen, dan kan dat, die heb ik staan.

33

Ik ben zelf vooral nog bezig met fondant "leren kennen" Ik heb ik maart 2 taartbestellingen, en dat zijn een paarden-puzzeltaart en ik ga een theepotje maken, en daar heb ik nog versiering voor nodig, waarschijnlijk wel iets van bloemen.
Boetseren lijkt me ook erg leuk om te proberen, maar heb ik dus nog nooit gedaan...
Doordat het niveaoverschil wel vrij groot is, ben ik bang dat ik toch, nou ja, teveel van jullie kan leren, zeg maar.... Maar inderdaad, het moet geen workshop worden, of we moeten jullie er een vergoedingkje voor geven, wat ik zelf geen probleem zou vinden..
Ik hoor het wel...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

34

Ik heb nog maar één workshop gevolgd, de basisworkshop maar dit vooral omdat er niets maar dan ook niets dichtbij is aan leuke workshops.. en heb geen auto of uberhaupt een rijbewijs dus dat duurt ook nog eens en qua leren wat ik bedoelde is dat de ene het bijvoorbeeld op een andere manier doet dan de andere en dat je dan denkt he dat is ook best handig, misschien nog wel makkelijker dan mijn eigen manier! Niet dat ik een workshop idee verwachtte hoor.. ;) sorry als het zo overkwam. Mij lijkt koekjes of boetseren het leukste. En zoals mickeymama ook al zei, ik ben ook bang dat het niveauverschil iets te groot is waardoor sommige toch iets teveel leren van de anderen (oa ik..) en wat betreft die vergoeding, vind ik zelf ook geen probleem. Maar het gaat vooral om het gezellige kletsen :)

A wonderfull hobby!

35

nou gezellig kletsen willen we allemaal, dus dat komt helemaal goed :Y
niveau verschil geen idee? ik doe het alleen een beetje voor hobby, maar doe best wel veel workshops, gewoon omdat het zo leuk en verslavend is.
helaas altijd ver rijden, dus misschien vinden mensen het soms ook leuk om samen te gaan :)

Wat mij betreft proberen we het gewoon eerst een keer als kennismaking en kijken we even hoe het dan loopt.

evt. gewoon datum prikken, en als thema " taart decoratie"
dat je dus extra dingetjes kunt maken die je binnenkort op je taart kunt gebruiken.
ik heb best veel malletjes en randjes ed, die je dan bijvoorbeeld al op voorrad zou kunnen maken.
dan is het niet te intensief en kunnen we gewoon eens kennismaken.

het lijkt me gezellig jullie te ontmoeten.
zouden jullie op maandagavond 11 februari kunnen?

36

Ik wil best een keer mee naar de workshops, de wil is er namelijk altijd wel, maar het vervoer niet, dus het lijkt me best leuk om eens samen te gaan :)

En ik vind taart decoratie goed als thema :) ik ga akkoord!

Alleen ben ik bang dat 11 februari voor mij moeilijk wordt.. ik kan pas (als het op een maandag is) na de voorjaarsvakantie.. :(

A wonderfull hobby!

37

Stephkeee schreef:

Ik wil best een keer mee naar de workshops, de wil is er namelijk altijd wel, maar het vervoer niet, dus het lijkt me best leuk om eens samen te gaan :)

Je kunt met me mee naar de workshop van Kim Wiljtes op 8 maart.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=217244
Hier staat alle informatie. Er is nog beperkt plaats.

Kan je dan zo uit Gorredijk ophalen, ik rij er toch langs.

11 februari lukt mij ook niet. Ik ben de avond erna en de woensdagavond ook al niet thuis. Dat wordt me wat te druk.

Normaal heb ik maandag niets, dus alle andere datums zijn prima!

38

Maandag 11 zou uk wel kunnen.... Moeten we ook nog even afspreken dat we carpoolen? Ik kom vanuit marum, en kan 5 personen meenemen...

39

noemen jullie maar een andere maandag avond  :)
maakt voor mij niet uit.

en die workshop van Kim is echt helemaal super.
bloemen en airbrush
dus Stefanie, kans van je leven.

40

maandag 25 februari? Dan kan ik wel..

En wat betreft die workshop, daar bedank ik voor. Ik ga binnenkort op wintersport en op die korte termijn kan ik eventjes niet 130 euro missen. Ook is het op vrijdag dan moet ik werken. Toch bedankt!  :D

A wonderfull hobby!

41

25e kan ik ook wel...

42

Ik kan ook wel op 25 feruari :)

43

Ik kan de 25ste ook wel!

44

Super! Laten we het dan gewoon de 25e doen?

A wonderfull hobby!

45

Ja prima, misschien dat Karin ook nog reageerd, maar anders is met z'n vieren ook prima :)
Als jullie allemaal even je email opgeven, zal ik jullie het adres even mailen.

46

Ik noteer de 25e!
Aan we geven we de adressen even per mail door? K voel er niet veel voor om hem hier zo heen te zetten. Is het handig als 1 persoon alles verzameld

47

Ja inderdaad, ik voel er ook niet zoveel voor om het hier zo op het forum neer te zetten.. Naar wie kan ik het sturen? Of sturen jullie het allemaal naar mij? Is mij ook best.. :)

A wonderfull hobby!

48

Stephkeee schreef:

Ja inderdaad, ik voel er ook niet zoveel voor om het hier zo op het forum neer te zetten.. Naar wie kan ik het sturen? Of sturen jullie het allemaal naar mij? Is mij ook best.. :)

Ik heb mijn emailadres naar je gemaild via de forum mail  :)
mijn adres staat er ook bij zodat je die rond kunt mailen

49

nancydevries schreef:
Stephkeee schreef:

Ik heb mijn emailadres naar je gemaild via de forum mail  :)
mijn adres staat er ook bij zodat je die rond kunt mailen

Jep, gezien! :D

A wonderfull hobby!

50

ooo wat zijn jullie al ver met afspreken! Goed hoor, ik ga kijken of ik de 25e kan.
Maar ook ik ben nog niet zo ervaren. Heb nu zo rond de 60 taarten gemaakt, maar alleen de basis nog maar op cursus gedaan.
Alles is ver weg en zo duur(wat ik best begrijp maar mijn portomenee niet helaas haha)
Jullie horen van mij. En ook ik zal mijn mailadres doorgeven aan stephkeee.
Hopelijk tot de 25e!
Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed