1 Laatst bewerkt door Taartenkampioen.nl (03-09-2013 14:20)

Onderwerp: TaartenKampioen 2013

WORDT JIJ TAARTENKAMPIOEN 2013?

Ben je niet gezegend met een “gouden stem”? Zal je het nooit ver schoppen bij Idols, X factor of The Voice? Maar ben je wel creatief en vindt je het leuk om taarten te bakken?
Ga dan de uitdaging aan en doe mee aan TaartenKampioen, de wedstrijd voor hobbybakkers.

In de 1e ronde maakt de deelnemer thuis, in  z’n eigen vertrouwde omgeving en in alle rust een taart met als thema: dieren. Op 15 september wordt bij Martin Brood Patisserie Chocolade in Valkenswaard de taarten beoordeeld tijdens de jurering, live te zien voor deelnemers en publiek.
Op deze manier jureren is een nieuw element, de deelnemers kunnen nu zien hoe hun taart wordt aangesneden en geproefd door een vakkundige jury. “De jury zal tijdens het jureren niets los laten maar misschien valt er wel iets van de gezichten af te lezen” verteld Stefan Brugmans, organisator van de wedstrijd. Tijdens de jurering zullen de smaken die de deelnemers hebben gebruikt in de taart, worden verteld tegen het publiek en krijgt men een kijkje in de binnenkant van de taart. Dit maar ook het uitgebreide juryrapport maakt het óók voor de beginnende hobbybakker interessant, leerzaam en vooral leuk om mee te doen.

Niet alleen het live jureren is nieuw dit jaar. Werd vorig jaar de wedstrijd nog uitgeschreven voor alleen Brabantse hobbybakkers, nu mag iedere hobbybakker meedoen,  is er ook een categorie voor de jeugd (8 t/m 14 jaar) en voor diegene die er geld mee verdient: hobbyprofessional. Per categorie zal er een Design Award worden uitgereikt. Bij deze prijs telt de smaak niet mee.

De beste drie inzendingen per categorie gaan door naar de finale, twee weken later. Tijdens de finale maken de finalisten de taart nogmaals in de bakkerij van Martin, live te zien voor jury en publiek. Na de 1e ronde krijgen de finalisten hun juryrapport  terug,  zodat ze de taart in de finale kunnen verbeteren.  Stefan Brugmans: “Natuurlijk is het spannend om in een vreemde omgeving je taart te maken,  maar de finalisten worden goed begeleidt en voor het zover is, nog uitgenodigd voor een finalistenbijeenkomst”.
De hoofdprijzen zijn naast de prestigieuze titels TaartenKampioen 2013, voor de volwassenen een 2 daagse professionele chocolade cursus in de Chocolate Academy, bij de jeugd een gezellige themadag “Fun in de Bakkerij” voor 5 personen en voor de categorie Hobbyprofessional een 2 daagse Patisseriecursus. “Naast dat de prijs in geldwaarde meer is dan het weekendje Parijs van vorig jaar, denken we dat deze prijzen door de deelnemers ook meer worden gewaardeerd, want het heeft allemaal met bakken te maken”.
De jury zal dit jaar o.a. bestaan uit toppatissiers Jacques van Bragt uit Geldrop en Stefan Brugmans van Martin Brood Patisserie Chocolade uit Valkenswaard,  bakkerijadviseur Henk van Liempd, executive chefkok Marcel Kleuskens van Golden Tulip Jagershorst, Bart Janssen chocolatier/patissier uit België, verkoopadviseuses van thuisbakartikelen: Wendelien en Rachelle van den Eijnden van de Dommelsche Watermolen.  Daarnaast zal dit jaar een van de beste patissiers ter wereld,  vice-wereldkampioen patisserie Ivo Wolters in de jury plaats nemen. Inschrijven is mogelijk via www.taartenkampioen.nl en kost € 5,00. Nieuws over de wedstrijd lees je ook via twitter: @taartenkampioen.

De wedstrijd wordt gehouden op:
zondag 15 september:  1e ronde
zondag 29 september:  Finale

TaartenKampioen is de wedstrijd voor hobbybakkers waar je taart zal worden beoordeeld door professionele patissiers met (internationale)wedstrijd ervaring en thuisbakadviseurs.
De taart maak je volgens het thema: Dieren.
Zowel de smaak als de decoratie van de taart wordt beoordeeld.
De winnaar mag zich dan terecht TaartenKampioen 2013 noemen!

LEES HET LAATSTE NIEUWS over deze wedstrijd het eerst op twitter via @taartenkampioen.
Meer informatie vindt je op: www.taartenkampioen.nl

PRAAT MEE over deze wedstrijd op dit forum of via twitter: #TK13
Kijk ook eens op www.facebook.com/taartenkampioen of post er een berichtje of foto.

Re: TaartenKampioen 2013

THEMA 2013 BEKEND

Maak een taart waarin het thema DIEREN in is verwerkt. Je mag zo creatief mogelijk met dit thema omgaan.

Binnenkort kun je je inschrijven via www.taartenkampioen.nl, maken we de prijzen van dit jaar bekend en hebben we nog enkele leuke nieuwtjes!

Tot snel!

Super gaaf dat jullie dit jaar voor heel Nederland gaan! Ik houd het zeker in de gaten, eens kijken wat de regels etc. zijn en of het iets voor mij zou zijn.  :P

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

taart van gout schreef:

Super gaaf dat jullie dit jaar voor heel Nederland gaan! Ik houd het zeker in de gaten, eens kijken wat de regels etc. zijn en of het iets voor mij zou zijn.  :P

Leuk dat je zo enthousiast reageert! We zijn druk bezig om de website te updaten. Binnenkort vind je daar de "spelregels". Ach het komt er gewoon op neer dat je een mooie en lekkere taart maakt!

Taartenkampioen.nl schreef:
taart van gout schreef:

Leuk dat je zo enthousiast reageert! We zijn druk bezig om de website te updaten. Binnenkort vind je daar de "spelregels". Ach het komt er gewoon op neer dat je een mooie en lekkere taart maakt!

Ik houd het in de gaten, data vast geblokkeerd in de agenda, je weet maar nooit wat er anders tussenkomt!

Inschrijving TaartenKampioen 2013 GEOPEND!

Super gaaf, mooie prijzen ook en uitdagend thema maar er is voor 1 ding dat me een beetje tegenhoud, het is niet naast de deur, dat is op zich niet erg want dat is apeldoorn ook niet en roermond ook niet maar 3 x erheen in het meest positieve geval dat je in de finale zou komen, 3 zaterdagen achter elkaar, dat is wel heel veel met 2 kleine kinderen die je niet meeneemt in ieder geval de laatste 2 x niet en ikzelf zonder rijbewijs dus mijn man die moet rijden, dat is wel heel veel en heel vaak en heel ver.... twijfel ;-)
Zeker omdat in oktober natuurlijk T&T weer is dus dat is ook al een eind.... nog maar een nachtje of wat over slapen ;-).
Tot wanneer kan je je opgeven?

8

leuk thema..

hoop dat iemand een mooie taart van een shih-tzu maakt :d

Ben dyslectisch en hoop dat niemand mij daar op afrekent…
Taarten bakken is gewoon heel erg leuk!!!

taart van gout schreef:

Super gaaf, mooie prijzen ook en uitdagend thema maar er is voor 1 ding dat me een beetje tegenhoud, het is niet naast de deur, dat is op zich niet erg want dat is apeldoorn ook niet en roermond ook niet maar 3 x erheen in het meest positieve geval dat je in de finale zou komen, 3 zaterdagen achter elkaar, dat is wel heel veel met 2 kleine kinderen die je niet meeneemt in ieder geval de laatste 2 x niet en ikzelf zonder rijbewijs dus mijn man die moet rijden, dat is wel heel veel en heel vaak en heel ver.... twijfel ;-)
Zeker omdat in oktober natuurlijk T&T weer is dus dat is ook al een eind.... nog maar een nachtje of wat over slapen ;-).
Tot wanneer kan je je opgeven?

Beste taart van gout,

Opgeven kan nog tot 8 september. De Jureringsdag (1e ronde) en de finale zijn op zondag. De finalistenbijeenkomst is wel op zaterdag. Maar deze is niet verplicht om bij te wonen. Kom je van ver dan kun je je vragen ook via de mail stellen en kan ik de informatie die ik tijdens de finalistenbijeenkomst vertel naar je toe mailen.

Alleen... uit interesse ben ik op je website gaan kijken en ik zie dat je een KvK-nummer hebt. We hebben deze wedstrijd uitgeschreven voor hobbybakkers. We stellen als regel: verkoop je taarten met een KvK-nummer dan (dan heb je een bedrijfje en is er niet echt sprake meer van hobby) mag je niet meedoen.
Ik moet je helaas teleurstellen.
Maar ik zou het wel leuk vinden als je bij de Jureringsdag en/of finale komt kijken!

groetjes

ik heb een kvk voor iets anders dan bakken, dat kan je ook zien als je bij de kvk gaat kijken ;-). Mag ik dan ook niet meedoen? Ik heb de regels gelezen en er staat specifiek: verkoop je taarten met een kvk maar dat doe ik niet. Ik heb een kvk voor het geven van workshops op locatie, volgens de kvk staat er: Dienstverlening voor uitvoerende kunst.

Zaterdag of zondag maakt niet uit, het is weekend en als je meedoet dan wil je ook alle info hebben die er te krijgen valt dus zou ik er op zaterdag wel bij willen zijn.

taart van gout schreef:

ik heb een kvk voor iets anders dan bakken, dat kan je ook zien als je bij de kvk gaat kijken ;-). Mag ik dan ook niet meedoen? Ik heb de regels gelezen en er staat specifiek: verkoop je taarten met een kvk maar dat doe ik niet. Ik heb een kvk voor het geven van workshops op locatie, volgens de kvk staat er: Dienstverlening voor uitvoerende kunst.

Zaterdag of zondag maakt niet uit, het is weekend en als je meedoet dan wil je ook alle info hebben die er te krijgen valt dus zou ik er op zaterdag wel bij willen zijn.

Als je een KvK nummer hebt voor iets anders dan bakken dan mag je mee doen. Succes!

Publiek stemt mee voor Design Award

Naast de titel: TaartenKampioen 2013 en Junior TaartenKampioen 2013 en de daarbij horende prijzen, en de over-all klassement prijzen wordt er per categorie (volwassenen en jeugd) een Design Award uitgereikt. Voor deze Design Award telt de smaak van de taart NIET mee.
Naast de beoordeling van de jury (60%) telt ook de mening van het publiek mee (40%). Het aanwezige publiek op zondag 15 september mag haar stem uit brengen op zijn favoriet.

De foto's van de taarten van de 2 hoogst geklasseerde deelnemers (per categorie) uit het klassement van de Design Award worden vanaf dinsdag 17 september op www.facebook.com/taartenkampioen geplaatst. Bezoekers van deze site kunnen t/m woensdag 25 september hun stem uit brengen via deze pagina. Per Facebookaccount mag er maar 1 maal gestemd worden.

De beoordeling van de jury op zondag 15 september zal voor 60% meetellen, de mening van het publiek (stemmers op Facebook) voor 40%. Op zondag 29 september zal tijdens de prijsuitreiking de uiteindelijke winnaar van de Design Awards bekend worden gemaakt.

HALVE FINALIST TV PROGRAMMA: “HEEL HOLLAND BAKT”
                       IN JURY TAARTENKAMPIOEN

Matthieu, de enthousiaste deelnemer van het populaire TV programma “Heel Holland Bakt” neemt plaats in de jury van TaartenKampioen.
De afgelopen weken heeft Nederland kennis gemaakt met deze fanatieke hobbybakker, die liet zien aardig wat kneepjes van het bakkersvak onder de knie te hebben.

In het door Omroep Max  uitgezonden TV programma ging men op zoek naar Nederlands beste hobbybakker. Diverse facetten van het bakkersvak passeerde de revue en de deelnemers moesten behoorlijk “allround” zijn om elke aflevering weer de jury te overtuigen.
Vooral met zijn ‘spectaculaire chocoladetaart” overdonderde Matthieu de jury en werd toen als “meesterpatissier weekwinnaar” gekroond. Groot was dan ook de verrassing bij de deelnemers en het kijkend publiek dat hij in de halve finale de wedstrijd moest verlaten, waar vele voor hem een finaleplaats hadden toebedeeld.

Inmiddels al bij veel mensen bekend, maar u weet vast nog niet alles! Binnenkort stelt hij zich aan u voor op de website van www.taartenkampioen.nl en verteld  hij waarop gaat letten bij het jureren.

14

Ik kom er op de website niet uit, is inschrijven nog mogelijk?

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

15 Laatst bewerkt door Taartenkampioen.nl (10-08-2013 08:30)

Denise92 schreef:

Ik kom er op de website niet uit, is inschrijven nog mogelijk?

Beste Denise92,

Inschrijven is zeker nog mogelijk!

Ik heb het inschrijfformulier gecontroleerd en heb het laten aanpassen.
Het is nu een stuk makkelijker om in te schrijven. Alleen je gegevens invullen en op verzenden klikken.

Mijn excuses dat het vorige inschrijfformulier wat lastig was om in te vullen.

Leuk dat je mee doet!
Succes met de voorbereiding!

16 Laatst bewerkt door Taartenkampioen.nl (08-08-2013 19:10)

Halve Finalist TV programma: Heel Holland Bakt Matthieu stelt zich voor op de site.

Eerder berichtte ik u al dat Matthieu, de enthousiaste deelnemer van het populaire TV programma “Heel Holland Bakt” plaats neemt in de jury van TaartenKampioen. Vanaf vandaag stel ik hem aan u voor. Op deze site www.taartenkampioen.nl , onder de link "jury".

Maak daar tevens kennis met onze andere juryleden.
De organisatie van TaartenKampioen vindt het belangrijk dat goede juryleden de taarten gaan beoordelen. Zo dat u als deelnemer er op kunt vertrouwen dat uw taart met de grootst mogelijke zorg wordt beoordeeld door juryleden die weten waarover ze praten. Graag stel ik ze aan u voor.

t/m woensdag 11 september is het nog mogelijk om in te schrijven via de website.
Ook voor beginnende hobbybakkers is het leerzaan en leuk om mee te doen!
Heb je vragen? Stuur een mailtje naar: info@taartenkampioen.nl en ik probeer het zo snel mogelijk te beantwoorden.

INSCHRIJFFORMULIER OP DE WEBSITE IS EENVOUDIGER GEWORDEN

Beste Taartenbakkers en Taartenbaksters,

Helaas is gebleken dat het inschrijfformulier op de website van www.taartenkampioen.nl erg ingewikkeld in elkaar zat.

Dat is nu aangepast! Het inschrijfformulier is nu een stuk eenvoudiger in te vullen: alleen je gegevens in vullen en op verzenden klikken.

Inschrijven voor de wedstrijd kan nog t/m woensdag 11 september.

taart van gout schreef:

Als je een KvK nummer hebt voor iets anders dan bakken dan mag je mee doen. Succes!

Leuk dat je je hebt ingeschreven! Ik ben benieuwd naar je taart!

Extra categorie: TaartenKampioen Hobbyprofessional

De organisatie van TaartenKampioen heeft veel verzoeken voor deelname binnen gekregen van hobbyisten die taarten maken en deze verkopen (vaak via een website met een KvK-nummer).
Speciaal voor deze mensen en voor iedereen die bezig is met een opleiding brood/banket/patisserie/chocolade is er de nieuwe categorie “hobbyprofessionals”.
Voor meer informatie over de wedstrijd en om u in te schrijven kijk op www.taartenkampioen.nl
Inschrijven is mogelijk tot 11 september.

taart van gout schreef:

Ik ook ;-). Ik heb hem in mijn hoofd, heb een recept maar nog nooit gemaakt en er zitten nogal wat elementen in en we moeten een eind rijden met een taart die op 7 graden moet blijven dus eens kijken hoe we dat gaan doen ;-)
Vanmiddag een aantal winkels afgebeld op zoek naar ingrediënten die je niet bij de jumbo ofzo kan halen en waar ik, om eerlijk te zeggen, nog nooit van gehoord had en dan eens proberen of het wat gaat worden. Er is gelukkig een back up plan maar dat is weer zo standaard.

taart van gout schreef:

Ik ook ;-). Ik heb hem in mijn hoofd, heb een recept maar nog nooit gemaakt en er zitten nogal wat elementen in en we moeten een eind rijden met een taart die op 7 graden moet blijven dus eens kijken hoe we dat gaan doen ;-)
Vanmiddag een aantal winkels afgebeld op zoek naar ingrediënten die je niet bij de jumbo ofzo kan halen en waar ik, om eerlijk te zeggen, nog nooit van gehoord had en dan eens proberen of het wat gaat worden. Er is gelukkig een back up plan maar dat is weer zo standaard.

Leuk dat je kiest voor iets anders dan standaard! Hoewel je een "standaard" taart ook heel mooi kunt decoreren of door een simpele toevoeging verassend kunt maken.
Ik ga zo je mail met vragen beantwoorden die je hebt gestuurd naar info@taartenkampioen.nl
Op dit adres kunnen natuurlijk ook andere forumbezoekers hun vragen kwijt. Ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden!

22 Laatst bewerkt door Taartenkampioen.nl (25-08-2013 14:41)

VRAGEN VAN EEN DEELNEMER BEANTWOORD

Via info@taartenkampioen.nl kreeg ik een aantal vragen van een deelnemer. Hieronder volgen de vragen en de antwoorden.
Deelnemers doe u voordeel er mee en als u ook nog vragen heeft, stel ze gerust via info@taartenkampioen.nl De organisatie doet zijn best om de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

VRAAG: er staat dat de taart alleen uit eetbare ingrediënten mag bestaan. Stel dat er een citroenschijfje of een sinaasappel schijfje verwerkt is in/op de taart met schil. Is dit dan toegestaan of niet? Op zich kan je het eten, het is natuurlijk alleen niet super lekker om de schil te eten ;-).

ANTWOORD: Dat is toegestaan.
Ook een decoratie van eetbaar materiaal maar wat niet lekker is om te eten is toegestaan. Bijvoorbeeld: als je een suikerbloem maakt: deze is eetbaar(suiker) maar niet echt lekker omdat het voornamelijk suiker is.

VRAAG: als de taart in de koeling moet om op te stijven tussendoor en er dan op een gegeven moment meer tijd nodig is om op te stijven als dat er nodig is om nog dingen te doen of je kan niets doen omdat dingen echt on the spot gemaakt moeten worden. Wat kan je dan doen tijdens de finale. Kan je dan gewoon wachten en eventueel even met het publiek praten ofzo of mag dit niet? Het zou wel in de 6 uur vallen natuurlijk.

ANTWOORD:Je mag altijd met het publiek gaan praten. Je moet dan wel even naar het publiek toe lopen want in de wedstrijdarena mag geen publiek komen om de andere deelnemers niet te storen.
Naast deze wedstrijd zal er tijdens de finaledag voor de kinderen een koekversierwedstrijd worden gehouden (buiten in een tent) en nog enkele andere activiteiten. Als je tijd over hebt of even niets te doen hebt mag je daar altijd gaan kijken.

VRAAG: als je totaal ong. 4 uur (ruim genomen al) nodig hebt voor je taart incl. maken, opstijven, afwerken. Wat doe je dan de rest van de tijd of moet je de 6 uur persé vol maken?

ANTWOORD:Nee, je hoeft de tijd niet perse vol te maken. Zodra je klaar bent, zet je de taart in de presentatiekoeling. Daarna kun je ook met het publiek gaan praten en/of kijken bij de andere activiteiten. Mocht je echt veel tijd over hebben, het is die dag koopzondag in het centrum van Valkenswaard (de bakkerij van Martin waar de finale plaatsvindt is ook in het centrum), je kan een rondje lopen door het centrum waar ook extra activiteiten worden georganiseerd. Ook leuk voor eventuele vrienden/familie die naar je komen kijken.

Maar als je genoeg tijd hebt voor je taart, neem die tijd dan ook zodat alles er picobello uit ziet.

VRAAG: er staat dat je niet zomaar iets weg mag laten vanaf de eerste inleverdatum naar de finale toe. Mag je wel een toevoeging doen? Stel de taart is 1 laag nu en daarmee ga je naar de finale. Je hebt minder dan de 6 uur nodig dus wil je wat toevoegen en er 2 lagen van maken (of alles precies hetzelfde maar groter/kleiner of andere smaken/uiterlijk), mag dit dan of mag er niets toegevoegd worden?

ANTWOORD: Er mag wel iets toegevoegd of aangepast worden. Na de 1e ronde krijg je je juryrapport terug zodat je met de opmerkingen van de jury je taart voor de finale kunt verbeteren. Vorig jaar hadden de finalisten de opmerkingen van het juryrapport ter harte genomen waardoor alle finalisten  in de finale een betere taart hadden gemaakt.

We bedoelen met deze regel dat wanneer je thuis een taart maakt met bijvoorbeeld 3 hele bewerkelijke dieren van marsepein er op. Met deze 3 dieren ben je thuis al een hele dag of langer bezig geweest. Je deze 3 dieren ook in de finale moet maken op de taart (een eenvoudigere versie van de dieren wat minder tijd kost is wel toegestaan maar levert dan waarschijnlijk minder punten op tijdens de finalejurering). Omdat jouw taart tussen alle andere taarten beoordeeld is met deze 3 dieren erop. Als je dan in de finale een dier weglaat omdat je daarvoor te weinig tijd hebt, is dat niet eerlijk tegenover andere deelnemers die vooraf wel al rekening hebben gehouden dat je in de finale maar 6 uur de tijd hebt.

Maar als je denkt dat de taart lekkerder is met 2 lagen ipv 1, maak die dan ook voor de 1e ronde al zo. Als de jury dat nl. ook vindt, en je met 1 laag taart je dan in de 1e ronde voor de smaak niet genoeg punten geeft, gaat de finale misschien net aan je neus voorbij.

VRAAG: de finalebijeenkomst. Ik woon best een eindje rijden weg (tussen haarlem en alkmaar, op bijna 2 uur rijden). Als ik beslis om deze over te slaan (stel even dat ik überhaupt in de finale kom), is dit dan echt een nadeel of is er op die dag zelf (uiteraard in de 6 uur die je hebt) ook tijd om wegwijs gemaakt te worden met betrekking tot de machines etc.

Ook op de wedstrijddag is er tijd om je wegwijs te maken met machines en waar de materialen staan. Vanaf 9.30 uur krijg je dan de tijd om je spullen uit de auto te halen en alles klaar te zetten. Vanaf 10.00 uur mag je aan je taart beginnen. In dat half uurtje kunnen we ook al wat uitleggen. Naast dat de juryleden de finalisten gaan beoordelen, zullen ze je ook helpen met de machines.
De finalisten die niet op de finalistenbijeenkomst komen bel ik van te voren op, om ze informatie te geven en door te spreken welke grondstoffen er zijn.
Een echt nadeel is het dus niet. Deze finalistenbijeenkomst organiseren we voor diegene die de machines, wedstrijdarena en aanwezige materialen vooraf willen zien. Verder nemen we de recepten met je door, nemen we het bakken van de producten (hierin wordt je begeleidt, een grote bakkerijoven is anders dan een keukenoven) met je door en geven we informatie over de dag. Dit kan ook telefonisch.

VRAAG: de ingrediënten: je levert een recept in, betekent dit dat er gezorgd wordt voor alle ingrediënten in de finale of moet je deze zelf meenemen? Mocht er voor gezorgd worden indien mogelijk maar jullie kunnen iets niet makkelijk krijgen en je moet het alsnog zelf meenemen, hoe lang van te voren hoor je dit dan (ik heb bv veel verse dingen nodig maar moet dus een stuk rijden dus moet er dan even iets voor koeling geregeld worden in de auto)

Als tip geven we mee: zorg dat je zelf alle ingrediënten afgewogen meeneemt. En neem voor de zekerheid alles dubbel mee, zodat wanneer er iets mislukt je het opnieuw kunt maken.
Dit levert tijdwinst tijdens de finale op. Houd er rekening mee dat je langer bezig bent dan thuis. Je bent in een vreemde omgeving, werkt misschien met wat andere machines als thuis, je werkt live voor publiek en jury, dat kan wat zenuwen opleveren (maar die proberen we bij de finalisten weg te nemen door een goede begeleiding en de finalistenbijeenkomst).
Het juryrapport krijg je zo snel mogelijk na de finale toegezonden zodat je daar mee aan de slag kunt, kom je niet naar de finalistenbijeenkomst dan wordt je uiterlijk een week van te voren opgebeld om het een en ander met je door te nemen, zo ook welke grondstoffen er aanwezig zijn.

Uitgebreide jurering van de taarten op 16 punten.

Kenmerkend voor de wedstrijd is de jurering: professionele patissiers met (internationale) wedstrijd ervaring, chefkok en een docent brood/banket/patisserie/chocolaterie, gecombineerd met thuisbakadviseuses vormen de jury. Zij zullen de taarten van de deelnemers uitvoerig jureren op 16 punten. Deze punten staan beschreven op de website www.taartenkampioen.nl (zie: welkom-reglement-beoordeling).

De punten die worden behaald in de onderdelen aangegeven met een * tellen mee voor de Design Award.

Korte update

De voorbereidingen voor TaartenKampioen 2013 zijn in volle gang.
Zojuist de laatste hand gelegd aan het 21 pagina's tellend draaiboek voor de 2 wedstrijddagen. Vanaf het ombouwen tot "wedstrijdarena'' tot aan de grote prijsuitreiking staat alles gedetailleerd op papier zodat alles vlekkeloos verloopt.

De afgelopen tijd heb ik verschillende juryleden gesproken en ze zijn erg benieuwd naar de inzendingen!

Deze wedstrijd kent geen deelnemerslimiet dus als je nog mee wilt doen: schrijf je in via www.taartenkampioen.nl
Inschrijven kan nog t/m 11 september.

Tijdens de finaledag (29 september) zal er voor de kinderen een KoekVersierwedstrijd worden georganiseerd (inschrijven is hiervoor niet nodig). Wij zorgen voor alle spulletjes, dus aanschuiven en versieren maar!

HET IS BIJNA ZOVER...

Nog een paar nachtjes slapen en de tweede editie van Taartenkampioen, de wedstrijd voor hobbybakkers gaat beginnen!

KOMT U OOK KIJKEN?
a.s. zondag 15 september vanaf 10.00 uur leveren de deelnemers de taarten in. Om 11.00 uur begint de jurering. Deze is LIVE te volgen voor de deelnemers en publiek.
Vanaf 10.00 uur is iedereen al welkom!

Ook u kunt STEMMEN op de mooiste taart! Deze stemmen zullen mee tellen voor de Design Award.

Graag tot zondag in de winkel en bakkerij van Martin aan de Leenderweg 10 in Valkenswaard.