101 Laatst bewerkt door Paula_Wiertsema (09-02-2013 19:10)

Re: Zin in frobelen in Haarlem met de crafsty workshop handpainted cake?

spidygirl schreef:
Paula_Wiertsema schreef:
spidygirl schreef:

hai paula
super dat je dat voor me wilt doen
ik zit op het moment zonder auto en kan niet zo snel effe heen en weer dus het zou heel fijn zijn als je het mee wilt nemen
ik hoor dan wel wat het kost , als je het me dan doormailt dan zorg ik dat ik het de 24e contant mee neem!
eerder is niet nodig hoor!
echt super bedankt!
gr.claudia

Had mijn berichtje ondertussen al aangepast, maar jij was sneller :D

Flesje is 3,25.

:lol:  :lol: top!
ik zorg dat ik het mee heb!
alvast bedankt!
maarre alleen als je er zelf ook moet zijn, niet speciaal voor mij gaan omrijden !
groetjes

Ik rijd er langs. Hoef alleen even op de rem te trappen en naar binnen te vliegen;)

102

Paula_Wiertsema schreef:
spidygirl schreef:
Paula_Wiertsema schreef:

Had mijn berichtje ondertussen al aangepast, maar jij was sneller :D

Flesje is 3,25.

:lol:  :lol: top!
ik zorg dat ik het mee heb!
alvast bedankt!
maarre alleen als je er zelf ook moet zijn, niet speciaal voor mij gaan omrijden !
groetjes

Ik rijd er langs. Hoef alleen even op de rem te trappen en naar binnen te vliegen;)

:Y dan heel graag!!!!!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

103 Laatst bewerkt door spidygirl (12-02-2013 13:46)

nou , meiden
dat schilderen is echt super geweldig leuk!

voor een taart donderdag heb ik verschillende technieken op 1 taart klaar staan:  boetseren ...puzzelen ...en dus schilderen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8PIUVWJC-D.jpg

hij is toch gaaf?
dit is mijn 2e kleine creatie schilderen.
het ligt wat vreemd te drogen maar hij moet straks wel rechtop rond de taart kunnen .

dat wordt een super leuke middag de 24e

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

104

Die herken ik direct: de varen van Woezel en Pip! Mijn jongste kijkt dat graag. Hij is geinig geworden, zeg.

Leuk dat je het zo goed bevalt. Nu wij nog... Nog maar anderhalve week, dus al lekker snel nu.

105

t wordt leuk idd clau

ik mag die lessen wel eens gaan bekijken grin..

106

sweet978 schreef:

t wordt leuk idd clau

ik mag die lessen wel eens gaan bekijken grin..

zou ik maar doen ja!
is echt niet moeilijk hoor!

nou ben ik wel vergeten tante perenboom de lijnen te schilderen  :grr: en die staat ook in een speciale contructie half rond te drogen

nu maar hopen dat ie niet afbreekt als ik hem dan alsnog ga schilderen...en anders weer opnieuw beginnen.

107

ik heb er t geduld gewoon nog niet voor gehad..
Ben een beetje veel aan t werk geweest de laatste tijd.. veel aan de bak ook geloof ik..
MOet t eigenlijk wel ff snel doen, volgende week ook 2 dingen in de planning staan in mn vakantie..

108

ik ga nu weer verder...heb best wel wat te doen nog en dan van het weekend maar eens bedenken wat voor lekkers mee te nemen de 24e!

Ziet er leuk uit!
Je witte verf staat trouwens klaar!

110

Paula_Wiertsema schreef:

Ziet er leuk uit!
Je witte verf staat trouwens klaar!

dank je!
je bent geweldig!!!!!!
:thumb:   :thumb:  :thumb:

111

Vanavond moet ik echt gaan beslissen wat ik doe.. welk plaatje, wel of niet een dummie..
Ik kan alleen op mijn werk fijn printen en vergroten/ verkleinen en morgen laatste werkdag van deze week. Moet nu kiezen tussen een roos, die eigenlijk wel lijkt op de roos van de cursus bij nader inzien  :rolleyes: .. of een plaatje van klaprozen die ik had gevonden, maar dat is alleen 1 uni-kleur, dus vraagt minder techniek..

Ik wilde eigenlijk een try-out doen van een taart die ik volgende maand 'moet' maken. Wilde voor het eerst een topsyturfy doen, maar de eerste poging vorige week was niet zo hoopvol. :|  Soms is een echt cursus toch wel handig.. :o

Maar behalve de twijfels wél heel veel zin in.  :Y

112

ik heb ook verschillende plaatjes liggen en nog geen keuze kunnen maken.
vandaag maar even de drum bekleden zodat ie uitgehard is om zondag te kunnen schilderen.
wel nog even een vraagje :  is het vrij parkeren of moeten we net als bij mijn vriendin een parkeerschijf plaatsen? ( dan neem ik die van haar mee)

tot zondag
heb er nu al zin in!
gr.claudia

113

Op zondag is het vrij parkeren.  :)

114

oh... wat voel ik me nu slecht ... :o

Heb de lessen nog niet bekeken.. de dummie nog niet bekleed.. en nog niet eens een plaatje gezocht... :o

Maaaaaaaaaaaaaaar.... heb er wel zin in .. en ga morgen ff de boodschappen doen voor de hartige cakeballen.. want tja..die moeten natuurlijk mee.. koste wat kost :)

115

sweet978 schreef:

oh... wat voel ik me nu slecht ... :o

Heb de lessen nog niet bekeken.. de dummie nog niet bekleed.. en nog niet eens een plaatje gezocht... :o

Maaaaaaaaaaaaaaar.... heb er wel zin in .. en ga morgen ff de boodschappen doen voor de hartige cakeballen.. want tja..die moeten natuurlijk mee.. koste wat kost :)

Ik heb ook nog niks voorbereid, en 5 minuten van de lessen bekeken... :o . Ik denk dat ik gewoon het voorbeeld van de cursus doe. Ik vind het best een schattig taartje.

Ik ben erg benieuwd naar zondag!!

116

ik ben meestal met dit soort dingen ook van het laatste moment , maar ik moet vrijdag en zaterdag te werk en zondag al vroeg naar mijn vriendin dus moet het wel uiterlijk vanavond klaar hebben staan
tot zondag!

117

Komt vast allemaal wel goed. Volgens mij leer je uiteindelijk het meest van het gewoon doen. En dat is nou precies de bedoeling van zondag.  ;)

Ennuh.. ik heb nog nooit een dummie bekleed. Wat smeer je op een dummie om de fondant te laten plakken? Moet dat persé bc zijn?  :o

118 Laatst bewerkt door spidygirl (21-02-2013 13:32)

nee je kan het met crisco doen
gewoon een dun laagje erop en rondom doen

of piping gel!
ook maar een dun laagje en dan zit het mur en muur vast

119

Ik zie nu dit topic en ben heeeeel erg benieuwd naar jullie resultaten. Ik heb deze online-class ook gekocht en kan bijna niet wachten om het te proberen. Heel veel succes dames!!!

Volg je hart...want dat klopt!

120

ik bekleed mijn dummie altijd met water.. dan kan ik t fondant nog eraf halen ook. Met piping gel zit t zo vast.. dan kan ik mn dummie weggooien als ik erop uit gekeken ben..
Crisco heb ik ook wel eens gehoord idd, maar nog nooit gebruikt.
Zorg wel dat je je fondan twat dikker uitrolt.. anders scheurt hij op de randjes.. en das zonde..:s

121

Dank voor de tips, ga ik het maar met crisco doen, kan ik aan het freubelen blijven.  In mijn geval danwel kokosboter, heeft de zelfde werking, want heb net geen crisco in huis.

mniek; ik heb helaas geen skype, anders maakten we een live-verbinding en konden we het tegelijkertijd doen. :D

122

Ik heb ook geen skype-verbinding. Maar ik vind het idee om zoiets samen te doen wel geweldig!! Mag ik dat idee van jullie pikken en het hier in de buurt een keer opzetten??

123

Ik heb ook geen skype-verbinding. Maar ik vind het idee om zoiets samen te doen wel geweldig!! Mag ik dat idee van jullie pikken en het hier in de buurt een keer opzetten??

sweet978 schreef:

Zorg wel dat je je fondan twat dikker uitrolt.. anders scheurt hij op de randjes.. en das zonde..:s

Is dat de gouden tip? Mijne scheurde inderdaad bij de bovenrand en vond het heel moeilijk strak te krijgen. Was mijn eerste dummy en verder bekleed ik nooit met fondant dus had er erge ruzie mee. Kan het ook niet hebben dat hij niet straks is aangezien ik de taarten wel 'vrijwel' straks krijg. Mochten er nog meer tips zijn... graag. Dan probeer ik het morgen of zaterdag nog een keer.

Plaatje moet ik ook nog een keuze voor maken. Had wel een hele mooie gevonden op internet die ik als voorbeeld wilde gebruiken. Maar waar die heen is...

125

De tip is inderdaad gewoon wat dikker uitrollen..zeker 0.5 x zo dik...

Als het een nieuwe dummie is,, met van die mega scherpe randen aan de zijkant..dan smoother ik die randen ff wat zachter. Door op die scherpe rand te duwen met je smoother en te *schuren* maak je de rand wat zachter en heb je minder kans op scheuren.

Succes...zal zeker goed komen toch?