51

Re: Zin in frobelen in Haarlem met de crafsty workshop handpainted cake?

Spidygirl, heb je je eigenlijk al  aangemeld op die site? Anders kan het zoiezo niet.

Eens denken, wat nog meer. Schijnt dat het ook te maken heeft met je browser.. ofzo iets   :o

Hier een copy van wat ze zelf zeggen op hun site. Lees je Engels?
Ik vraag zelf ook altijd mijn man bij dit soort technische dingen. :shh: 

"Are there any system requirements to use Craftsy?

Yes, but the good news is you likely have everything you need. Craftsy is best when used on a computer manufactured in the past couple of years with a good broadband internet connection (not dial-up). We also highly recommend using the latest version of Firefox, Safari or Chrome as your interne browser, though recent versions of Internet Explorer will work as well. The recommended screen resolution is 1024×768 or larger.

[Back to Top]
Can I access Craftsy from any computer?

Yep, you can access Craftsy from any computer connected to the internet. All you need to do is open the interne browser on the computer (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, etc…) and go to http://www.craftsy.com. If you have already signed up for Craftsy, you will be able to login to your account from any computer.

[Back to Top]
Can I access Craftsy from my mobile device?

Yes, you can access Craftsy from any mobile device connected to the internet. We think the Craftsy experience is better enjoyed on a tablet or a computer rather than a phone, but you can enjoy the site from any device. If you have any issues watching courses from your iPad or tablet device, feel free to contact our support team by emailing help@craftsy.com. "

52 Laatst bewerkt door Paula_Wiertsema (21-01-2013 22:22)

spidygirl schreef:
mieperdepiep schreef:
Paula_Wiertsema schreef:

Hey,
Wat leuk zo'n middagje. Heb alleen die cursus niet en ook nog nooit geschilderd maar lijkt mij erg leuk om uit te proberen. Ben ik welkom?
Ik hoor het graag  :Y
Groetjes Paula

Leuk, hoor, als je mee wilt doen! :Y het zal ook mijn eerste poging worden tot iets te schilderen. Nog niet eerder gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn. Niveau maakt niks uit, er zullen vast mensen zijn die het mooier kunnen dan ik. Iedereen kan lekker zelf frobelen, of we kijken af bij degene die ineens een prachtig kunstwerk neer zet.

Het is niet moeilijk die cursus te downloaden. Gewoon naar deze pagina gaan: http://www.craftsy.com/classes/cake-decorating en daar vind je bijna onderin die cursus 'handpainted cake". Kun je gratis downloaden.

snap er echt niets van hoe ik dit moet downloaden :(
sorry ben er allemaal niet zo handig in
heeft iemand het al gedownload en kan mij dit mailen?
gr.claudia

Wanneer je op het juiste plaatje klikt kom je in een nieuw scherm. Daar kun je kiezen voor add to chart en dan proceed to checkout en verder weet ik het niet. Kan het ook niet doen aangezien ik er dan eentje moet kopen;) Hoop dat je er zo uitkomt.

mailen kan trouwens niet, staat op een account.

53

Yup, op plaatje klikken, dan `add to cart`, dan `proceed to checkout`, (als het goed is, staat er de prijs van 0,00 euro), dan `complete purchase`.
Daarmee heb je hem dan voor 0.00 euro gekocht en omdat je bij het inloggen je emailadres hebt gegeven, stuurt hij dan een linkje naar je mailbox om hem te kunnen openen.

Waar gaat het precies mis?

54

het is gelukt.
ben nu even aan het kijken .
bedankt

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

55

Ik heb zelf een paar americolor gelkleurtjes, maar niet heel veel. In ieder geval geen zwart. Wilton zwart werkt zeker niet?

ik heb net de film afgekeken en volgens mij gebruikt zij gewoon wilton kleurtjes .

Ik heb nu bruinbakpapier liggen, ik zag bij de dekamarkt laatst witte liggen. Zou dat fijner werken?

ik heb genoeg wit bakpapier liggen.
ik zal het meenemen!

witte kleurstof heb ik nog niet maar zal zorgen dat ik dat mee heb.
kleurtjes heb ik ook genoeg , en zal ze meenemen

ik neem geen echte taart mee  ( iedereen is hier aan de lijn)
dus een dummie of een bekleedde drum.

zal ik voor een klein hartig hapje gaan?
laat me nog maar even weten watvoor lekkers ik moet meenemen.

lijkt me erg gezellig.
ik heb de 24e nu vastgezet in mijn  agenda.
als het nog veranderd dan hoor ik het wel

gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

56

Ik heb de cursus net ook "gekocht". Ben erg benieuwd, ga er vanavond eens even voor zitten.
Ik zal de 24e dus gelkleurtjes meenemen (ik heb in ieder geval de kleurtjes van het lijstje, en nog een boel andere), mengbakjes, penseeltjes, draaiplateau (is er iemand die er geen een heeft, ik heb er meerdere?) en crisco heb ik ook, voor een potlood zal ik nog even kijken.
Ik ben er nog niet uit of ik voor een echte taart ga of dummie, hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik heb dat weekend.
Verder zal ik dus zorgen voor wat drinken, wijn en sap.
Qua hapjes zitten we wat mij betreft wel goed, ik ben dan wel niet aan de lijn, maar ik vergeet altijd te eten als ik geconcentreerd bezig ben. 
Leuk! Ik heb er helemaal zin in!

57

:s Wat  goed Claudia dat het toch gelukt is! We hadden er ons anders ook wel mee gered, maar wellicht fijn dat iedereen hetzelfde heeft qua voorinformatie.

In de materiaallijst heeft ze het over gelkleurtjes, volgens mij zelf noemt ze dat ook, maar ik heb in beeld niet goed kunnen kijken wat ze nu gebruikt. Als ik dat witte flesje in beeld zie, lijkt die ook precies op het witte Wilton flesje die ik ook heb.
Ik begrijp dat ze het in ieder geval niet heeft over poeders..
(terwijl ik juist ook bij andere forummers heb gelezen dat die schilderen met wodka en poeders) Maar met gel en wit en zwart lijkt me dat je het beter op kleur kan mengen. Misschien dat poeders met wodka meer een aquareleffect geven, terwijl gelkleurtjes meer acrielverf-achtig uitpakken. Ofzo....  :s  :think:

Nu we mogelijk de hartige cakepops van sweet978 gaan missen, lijkt mij het dan wel lekker als Claudia wat kleins (hartigs) meeneemt.
Ik herken dat Jilian, wat jij noemt, normaal wanneer ik 's avonds met een taartproject bezig bent, merk ik pas vééél later op de avond dat ik nog steeds niks gehad heb, ben ik zo druk bezig geweest, dat ik dat helemaal vergeet. Maar met een paar meiden aan tafel is het natuurlijk wel gezelig dat er wat op tafel staat. Maar zullen we het dan bij deze 2 bijdragen laten.

mieperdepiep schreef:

In de materiaallijst heeft ze het over gelkleurtjes, volgens mij zelf noemt ze dat ook, maar ik heb in beeld niet goed kunnen kijken wat ze nu gebruikt. Als ik dat witte flesje in beeld zie, lijkt die ook precies op het witte Wilton flesje die ik ook heb.
Ik begrijp dat ze het in ieder geval niet heeft over poeders..
(terwijl ik juist ook bij andere forummers heb gelezen dat die schilderen met wodka en poeders) Maar met gel en wit en zwart lijkt me dat je het beter op kleur kan mengen. Misschien dat poeders met wodka meer een aquareleffect geven, terwijl gelkleurtjes meer acrielverf-achtig uitpakken. Ofzo....  :s  :think:

als ik kijk naar de potjes op tafel lijken het wat kleinere potjes van wilton. Maar is moeilijk te zien. Ik 'schilder' soms wel een wat met poeder en alcohol. (bijvoorbeeld de sterren die ik echt goud wil hebben, of een visje uit de mold die wat kleur krijgt). Dit gaat op zich goed, maar tijdens het opdrogen gaat het soms weer een beetje schilveren en valt er soms wel weer wat poeder af. Kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat ze daar ook echt plaatjes mee schilderen zoals wij gaan doen.

mieperdepiep schreef:

Nu we mogelijk de hartige cakepops van sweet978 gaan missen, lijkt mij het dan wel lekker als Claudia wat kleins (hartigs) meeneemt.
Ik herken dat Jilian, wat jij noemt, normaal wanneer ik 's avonds met een taartproject bezig bent, merk ik pas vééél later op de avond dat ik nog steeds niks gehad heb, ben ik zo druk bezig geweest, dat ik dat helemaal vergeet. Maar met een paar meiden aan tafel is het natuurlijk wel gezelig dat er wat op tafel staat. Maar zullen we het dan bij deze 2 bijdragen laten.

Welke twee bijdragen bedoel je? Ook mijn zoete cupcakejes of heb ik iets over het hoofd gezien?  :think:

59

Paula_Wiertsema schreef:

Welke twee bijdragen bedoel je? Ook mijn zoete cupcakejes of heb ik iets over het hoofd gezien?  :think:

Ik bedoelde inderdaad jouw minicupcakes en ook iets wat Claudia meeneemt. Mocht Sweet 978 toch nog komen dan hebben we er wel 3, maar ga er nu even van uit dat het voor haar moeilijk wordt te komen.

60

ik mag ik mag ik mag :)

ownee.. ik ben een volwassen vrouw..

Ik kan .. ik kan .. ik kan :)

ik ga ook een dezer dagen ff lopen kloten met die site.. kijken of ik hem kan bekijken.
Ik zal de materialen lijst ff bekijken ...kijken of ik nog iets heb wat nodig moet zijn.

Zijn de hartige cakepops nog gewenst..of is er al genoeg ???

groetjes PIen

61

sweet978 schreef:

ik mag ik mag ik mag :)

ownee.. ik ben een volwassen vrouw..

Ik kan .. ik kan .. ik kan :)

ik ga ook een dezer dagen ff lopen kloten met die site.. kijken of ik hem kan bekijken.
Ik zal de materialen lijst ff bekijken ...kijken of ik nog iets heb wat nodig moet zijn.

Zijn de hartige cakepops nog gewenst..of is er al genoeg ???

groetjes PIen

gezellig

Gezellig Pien!

Die mini cupcakes gaan goed komen! Hoe laat spreken we af? Dan weet ik wanneer ik een bak sessie kan inplannen;)

63

Mooi Pien, dat je toch 'mag'  ;) Vast een lieve vent, die van jou, dat hij zijn voetbal er voor op wil geven.

Hoe laat? Eens denken, voor ons is handig vanaf 13.30. Dan ligt de jongste net op bed, dat maakt het al weer iets rustiger. Willen jullie meteen dan? Dan hebben we een lekker lange middag tot onze beschikking. Mochten we al na 2 uurtjes uitgeschilderd zijn dan kun je natuurlijk mooi op tijd naar huis, maar mochten we in de flow zitten dan hebben we natuurlijk lekker de tijd om ons project af te maken. Uiteindelijk willen mijn kiddo's weer een keer avondeten, maar dan zijn we al aardig wat uurtjes verder.

Dan nog weer de catering. Pien; je hebt die hartige cakepops wel erg lekker aangeprezen. :)  Maar zou het wel jammer vinden als jullie speciaal hebben staan bakken en het zou niet op komen. We moeten ook nog een taart of dummie bekleden, dat gaat natuurlijk voor.
Weet je, ik laat het aan jullie over. Als Pien, Claudia, of Paula het die week al druk genoeg heeft, laat je het lekker. We hebben hier ook wel koekjes of chipjes gewoon uit de winkel staan  ;) , mochten we toch heel erg trek krijgen. Maar mocht je wel tijd hebben, dan zeggen we natuurlijk geen nee.. :D

64

half 2 is prima !

stuur je wel nog even je adres door ?
tot de 24e!

gr.claudia

65 Laatst bewerkt door zoethoudertje (25-01-2013 19:49)

Hoi Mieperdepiep,
Wat een leuke site. Mijn pc hapert helaas een beetje, het filmpje gaat niet leker. Maar weet jij hoe je het kunt opslaan?
Vast bedankt  :)  :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

66

Wat mij betreft is half 2 ook prima!

Half twee is ook bij mij prima  :Y . Adres via pb is inderdaad wel handig;) Cupcakes gaan bij mij lukken hoor!

Weet trouwens niet wie al die draaiborden thuis had, voor mij hoef je hem niet mee te nemen. Heb er zelf gelukkig eentje en kan ook niet meer zonder;)

@ zoethoudertje, het stat volgens mij in je online account en kun je niet zo op je computer opslaan. Maar ik kan het mis hebben....

68

Heb jullie net mijn adres gemaild. Is íe ook bij jou aangekomen, Pien, want toen bleef het bericht even hangen namelijk.
Lastig dat er geen uitbox is waarin je kan checken of de mail verzonden is.

69

Zoethoudertje:Zoals Paula al noemde, kun je hem niet zelf opslaan.  Maar als je hem voor 0,- euro hebt 'gekocht' kun je er voor altijd weer naar terug en zo vaak bekijken als je wilt.
Het hangt geloof ik van je browser af en de snelheid van je computer of je de filmpjes goed kan openen en of ze niet blijven hangen. Er wordt geadviseerd met google chrome te werken als browser. 
Bij mij blijven de filmpjes ook wel eens hangen, maar meestal na even heen en weer klikken (zonder dat ik weet wat ik doe  :o ) en wat geduld, gaat hij daarna wel weer verder.

Ik heb je mail gehad :)

71

hai hai,

sorry dat het zo lang stil was aan deze kant, maar heb even wat extra moeten werken etc.

De workshop is *gekocht* en deels bekeken.. Ik kijk hem een keer helemaal als ik wat meer geduld heb:)

Half 2 vind ik prima... je mail was ook aangekomen hoor mieperdemiep.

Ik meen me te herinneren dat iemand de materiaal lijst in dit topic had gezet, deze zal ik ook even bekijken.

de hartige cakepops, die komen gewoon mee,, en wat overblijft gaat in een doggiebag mee naar huis..of bij andere taartmutsen logeren:)

ehm.. volgens mij was dit het wel even voor mij:)

groetjes PIen

72

Hallo dames,
Ik zit dit topic af en toe even mee te lezen. Ik hoop dat jullie de uiteindelijke resultaten wel even showen? Ik woon te ver weg om mee te doen, maar wil jullie heel veel plezier wensen.
Groetjes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

73

IngridV_1973 schreef:

Hallo dames,
Ik zit dit topic af en toe even mee te lezen. Ik hoop dat jullie de uiteindelijke resultaten wel even showen? Ik woon te ver weg om mee te doen, maar wil jullie heel veel plezier wensen.
Groetjes!!!

dank je!
moet vast heel leuk worden!

en ja natuurlijk plaatsen we de resultaten hier op het forum!!!

74

lijkt mij heel gezellig om dit mee te maken, ik ben een beginneling en zou dit graag willen meemaken al was het alleen maar om te kijken hoe jullie het doen. is er nog plaats en hoe veel kost het
grottoes ever

75

lijkt mij heel gezellig om dit mee te maken, ik ben een beginneling en zou dit graag willen meemaken al was het alleen maar om te kijken hoe jullie het doen. is er nog plaats en hoe veel kost het
grottoes ever