26

Re: Zin in frobelen in Haarlem met de crafsty workshop handpainted cake?

Zondag de 17e, 24e en de 3e kan ik wel. Hopelijk gaat het lukken om een datum de prikken. Ik heb net even naar de cursus gekeken en het lijkt me erg leuk om te doen!

27

de 24 heb ik nog vrij en de 3e maart voorlopig ook nog maar dat kan ineens veranderen als mijn man een koopzondag moet doen.

de 17 e is voor mij nog niet geheel zeker ...ik heb een paar taartaanvragen staan voor dat weekend maar nog geen goedkeuring dus dat is nog even onbekend!

gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

28

Paula kan jij ook de 24e, anders zetten we die in ieder geval vast. Kon jouw vriendin ook spidygirl?

29

mieperdepiep schreef:

Paula kan jij ook de 24e, anders zetten we die in ieder geval vast. Kon jouw vriendin ook spidygirl?

:Y de 24e wel ja!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

24ste kan ik!

31

is er eventueel nog ruimte voor een muts extra?

Zal eerst t voetbal schema van een bepaalde voetbal club naast de geprikte data moeten leggen ivm oppas :s

Ik hoor het wel.. lijkt me in iedergeval gezellig.

Ik kom btw uit badhoevedorp :)

groetjes PIen

32

gezellig pien als je er ook nog bij kan!

@mieperdemiep:  moeten we allemaal nog wat lekkers meenemen?
gr.claudia

33

tja clau.. eerst kijken of mieperdemiep ruimte heeft.. en wat t schema zegt..
schilderen lijkt me wel erg leuk in iedergeval :)

34

Hoi Pien, 6 past prima om de tafel, dus leuk als je ook mee doet!
Hebben we nu een precies volle tafel.  :)

Claudia + vriendin
Jilian
Paula
Pien
en ikzelf.

En dus de 24 februari heb ik nu staan.
Nog voorkeur voor 's middags of 's ochtends? Neem eigenlijk aan dat 's middags wel fijn is. Maar hoor het wel als dat niet zo is. Na de lunch meteen starten?

Wat lekkers meenemen is altijd een goed idee, natuurlijk...   :)  6 porties koek/taart is alleen wat veel.  ;) Zorg ik wel voor het drinken.
Ik mail jullie nog wel voor het adres.

35

Ik probeer ondertussen de laatste les op te starten 'Freehand painting' en dat lukt niet met geluid.  :| Op ons tablet start hij helemaal niet op en op onze computer wel, maar dat is een computer zonder geluid. 
Hij blijft bij mij wel eens vaker steken, maar meestal is dat met wat geduld wel weer opgelost, maar nu is het al 3 dagen zo. Komt denk ik niet goed. Jammer zeg. Doet deze het bij jullie wel?

36

ha gezellig dat ik er nog bij kan.

Ik pak vanavond even t bekende voetbal schema erbij en dan weet ik het zeker.

Na de lunch vind ik persoonlijk een geweldig idee. Wat lekker natuurlijk ook:)

Mocht ik inderdaad kunnen volgens schema dan neem ik wel de hartige cakepops van dit forum mee, deze heb ik nu 2 x gemaakt en beide keren was t een groot succes:)

Ik geef eerlijk toe dat ik de les nog niet geopend heb mieperdemiep. Ik heb wel de site ff aangeklikt, maar voor de rest eigenlijk niet.

37

Hier even het materiaallijstje:
- een vooraf met fondant bekleedde (houdbare) taart of dummie
- gelkleurtjes, waaronder in ieder geval wit en zwart.
- grijs potlood
- bakpapier
- kwastjes. Ik zie dunne puntkwastjes in beeld, rechte kwastjes en kwastjes met een ronde punt.
- wodka
- draaiplateau
- voorbeeldplaatje van de cursus op maat uitprinten, of zelf één uitzoeken en uitprinten
- ..... ?

Zal nu eens gaan kijken wat ik nog wil aanschaffen.
Ik heb zelf een paar americolor gelkleurtjes, maar niet heel veel. In ieder geval geen zwart. Wilton zwart werkt zeker niet?  :think:
Heb ook wel een paar kwastjes hier liggen, verschillende maten, maar zal eens kijken welke puntjes erop zitten en of ze niet inmiddels allemaal zijn ingepikt door mijn dochter. Ben een beetje bang..
Ik heb hier nog wat wodka staan, mocht je thuis niets hebben en niet speciaal een flesje hiervoor willen kopen.
Ik heb nu bruinbakpapier liggen, ik zag bij de dekamarkt laatst witte liggen. Zou dat fijner werken?
Ik heb zoiezo maar 1 draaiplateau (zo'n ikeading), dus daar moet iedereen wel even zelf mee gaan sjouwen.

38

sweet978 schreef:

ha gezellig dat ik er nog bij kan.

Ik pak vanavond even t bekende voetbal schema erbij en dan weet ik het zeker.

Na de lunch vind ik persoonlijk een geweldig idee. Wat lekker natuurlijk ook:)

Mocht ik inderdaad kunnen volgens schema dan neem ik wel de hartige cakepops van dit forum mee, deze heb ik nu 2 x gemaakt en beide keren was t een groot succes:)

Ik geef eerlijk toe dat ik de les nog niet geopend heb mieperdemiep. Ik heb wel de site ff aangeklikt, maar voor de rest eigenlijk niet.

Horen we het straks wel of het past in  je schema.
Ik bedoelde afspreken ná de lunch, dus niet inclusief lunch.. sorry.. is hier handiger met man en kids.
maar hartige cakepops.. oei dat klinkt wel heel lekker.

39

ik bedoelde ook na de lunch hoor;)

je stelt je huis al open..als we dan ook nog allemaal je keuken leeg eten..dan wordt t minder gezellig denk ik zo:)

ze zijn heerlijk.. recept is van hier ik zal hem eens opzoeken als er interesse voor is.

40

btw.. gelkleurtjes... ik heb ook vnl wilton.. heb wel wat americolor en das echt gel toch? Maar zeker geen zwart
Ik heb wel vloeibaar wit staan btw.. die neem ik dan wel mee

Ik heb voornamelijk kleuren van sugar flair en nog wat wilton. Geen wit iig (wel poeder wit, maar dat is denk ik niet zo handig of wel?). Wel de extra zwart van sugarflair. Kwastjes heb ik een hele berg, maar of dat allemaal goede zijn...
En hebben jullie van die mengbakjes? Ik moet iig nog even op zoek.
Zou het trouwens ook met marsepein kunnen? Ik houd namelijk absoluut niet van fondant  :x
Ga nog even denken wat voor lekkers ik ga meenemen.

Ik heb vandaag alles bekeken op de laatste les ne. Deze startte wel goed, maar had gewoon geen zin meer. Zal hem zo aanzetten om te kijken of hij het wel helemaal doet.

42

Leuk! Ik heb de 24e genoteerd  :) .
En laat ik nou een heel scala aan gelkleurtjes hebben inclusief zwart en wit....
Ook kwastjes, 100% alcohol, meerdere draaiplateaus, bakjes om te mengen, etc. heb ik, dus dat komt wel goed.
Ik kan eventueel wat mini cupcakes maken om mee te nemen, maar je moet maar even aangeven wat je wil, Mieperdemiep, want als we allemaal een berg eten meenemen, wordt het inderdaad wel erg veel. Ik kan anders ook iets te drinken meenemen, lekker sapje (of een lekere wijn  ;)  :D  :o ).

43

Eens kijken, waar was ik gebleven..
Sweet978; ik zie nu dat ik je verkeerd begreep over de lunch, jij snapte mij wel gewoon, zie ik. We zitten dan nu weer op 1 lijn. :cool:

Jilian, super dat je al veel materiaal hebt én wilt meenemen voor ons. We zullen dan wel even in de gaten houden hoeveel we van elkaar gebruiken, dat je niet met allemaal leeggeplunderde potjes naar huis gaat, tenzij we her en der wat euri's doorschuiven. Geen idee hoeveel we gebruiken voor zoiets?
Fijn dat je ook je mengbordjes wilt meenemen, had ik nog geen eens aan gedacht.
Bedenk nu ook dat er nog een pot crisco bij moet. Laat ik die nu net niet hebben. (ik gebruik soms kokosboter voor dat doel) Kan dat ook?
En als je precies haar plaatje wilt namaken heb je de kleuren violet, roze, rood, wit, zwart en bruin nodig.

Ah, zie nu dat ik ook haar lijstje gewoon kan kopiëren:
Supplies
• Edible gel colors: pink, violet, red,
black, brown, white
• Vodka and/or distilled water
• Light box for tracing (optional)
• 8" x 5" cake (layered, filled, crumb
coated, and covered in fondant
one day in advance)
• Paint brushes
• 12" cake board covered in fondant
• Parchment paper
• Vegetable shortening
• No. 2 non-toxic pencil
• Small cup of water
• Paper towels

Wat las ik nog meer.... een flesje wijn.  :thumb: Altijd goed, Jilian.

Of het ook op marsepein kan. Geen idee. :think: Ik heb zowel in deze cursus als eerder hier op het forum gelezen dat het een opgedroogde fondantlaag moet zijn. Marsepein is juist wat vettig, geen idee wat het doet. Ik ben zelf ook héél erg van de marsepein, maar durf dat nu niet te riskeren, voor de eerste keer. Misschien wel onderwijl een klein lapje marsepein uitproberen en kijken wat het verschil wordt?

Ik ben zelf van plan op zoek te gaan naar een eigen plaatje, maar eerst nog kijken of ik iets geschikts vind. Anders doe ik gewoon dat roosje.
Hebben jullie de website van onze 'juf' al gezien? Zij maakt echt mooie dingen, zeg:  www.threelittleblackbirds.com

44

pot crisco heb ik wel!

45

hai dames,

zoals t er nu voor staan kan ik niet :s Grom grom grom

Ajax speelt thuis en vriend wil dan vaak toch wel erg graag naar de wedstrijd toe.

Als ik hem nog kan ompraten.. dan horen ik wel of er nog plek is.. zo niet.. helaas voor mij :s

Alvast veel plezier..en ik zal dit topic zeker blijven volgen.

Volgens mij heb ik trouwens eens gelezen dat je idd beter op fondant kan verven aangezien deze een hogere dichtheid van deoppervlakte heeft.. marsepein is tocg wat groffer..en heeft daardoor meer porieën.

succes:)

46 Laatst bewerkt door Paula_Wiertsema (21-01-2013 21:49)

Jammer dat je niet kunt! Hopen dat je hem nog kunt ompraten;)

Was inderdaad van plan om voor nu gewoon fondant te nemen. En later een keer uit te proberen op marsepein.
Crisco heb ik ook genoeg. (net een nieuwe gekocht) Ik ga kijken of ik nog een leuk plaatje kan vinden en anders inderdaad gewoon de roosjes. Daar heb ik (op wit na) iig wel de kleuren voor.

Ik heb hier nog twee halve cake mixen staan. Amaretto en stroopwafel. Zijn alle twee onwijs lekker. Zal ik daar cupcakejes van maken? Maak ik van die kleintjes die je zo tussendoor kunt eten :)

Volgens mij had ik trouwens nog wit bakpapier. Maar heeft iemand ook een lichtbak? Of gaan we gezellig bij het raam staan? De potloden moet ook wel lukken als juf zijnde. Hele etui vol :P

47

Hé jammer sweet978!
Mannen en voetbal.. :rolleyes: Kunnen we iets doen om hem om te praten?
Denk je dat er kans is dat hij zich bedenkt? Dan kunnen we het plekje nog wel even voor je reserveren, hoor.

Fijn als je de crisco meeneemt spidygirl!

48

Mooi als je het witte bakpapier meeneemt, Paula!

En kleine cupcakes.. lekker hoor!
Leuk als je dat wilt maken.

Zitten we qua catering al heel goed , of niet? Weet niet of jullie aan de lijn zijn, of juist van een ruime proeverij houden?

49

mieperdepiep schreef:
Paula_Wiertsema schreef:

Hey,
Wat leuk zo'n middagje. Heb alleen die cursus niet en ook nog nooit geschilderd maar lijkt mij erg leuk om uit te proberen. Ben ik welkom?
Ik hoor het graag  :Y
Groetjes Paula

Leuk, hoor, als je mee wilt doen! :Y het zal ook mijn eerste poging worden tot iets te schilderen. Nog niet eerder gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn. Niveau maakt niks uit, er zullen vast mensen zijn die het mooier kunnen dan ik. Iedereen kan lekker zelf frobelen, of we kijken af bij degene die ineens een prachtig kunstwerk neer zet.

Het is niet moeilijk die cursus te downloaden. Gewoon naar deze pagina gaan: http://www.craftsy.com/classes/cake-decorating en daar vind je bijna onderin die cursus 'handpainted cake". Kun je gratis downloaden.

snap er echt niets van hoe ik dit moet downloaden :(
sorry ben er allemaal niet zo handig in
heeft iemand het al gedownload en kan mij dit mailen?
gr.claudia

50

En nee heb geen lichtbak, maar begreep dat dat ook best zonder kon. Bij het raam, ook een goeie! Kijk, dat zijn de creatieve gedachtes!