1

Onderwerp: Leuke taartwedstrijd RTV Oost

Mirjan Hamberg uit Hardenberg, ook wel bekend op dit forum, is voorzitter van de jury van de wedstrijd ‘Mooiste taart van Overijssel’ van RTV Oost. De regionale televisiezender houdt deze wedstrijd taartenbakken in de maanden december en januari.

Enkele jaren geleden raakte Mirjan besmet met wat zij zelf noemt het taartvirus. Nu heeft ze het bedrijf Cake XL, dat workshops in taart- en cupcakedecoratie verzorgt. Naast Mirjan bestaat de jury uit twee docenten van het ROC van Twente.

Het is op dit moment een ware hype: thuis taarten en cupcakes maken. RTV Oost haakt hier op in met de wedstrijd ‘Mooiste taart van Overijssel’. Iedereen die denkt de leukste, mooiste, origineelste dan wel lekkerste taart van Overijssel te kunnen maken, kan een foto van deze taart inzenden via het mailadres taart@rtvoost.nl Het startsein van de actie werd gisteren gegeven in het TV Oost programma En Dan Nog Even Dit.

Op basis van de ingestuurde foto’s mag het publiek vanaf donderdag 10 januari twee weken lang een stem uitbrengen via de website De vijf taarten met de meeste stemmen gaan door naar de finale van de ‘Mooiste taart van Overijssel’ op donderdag 31 januari. De finalisten moeten hun ingestuurde taart dan nogmaals maken in de praktijklokalen van het ROC van Twente in Almelo.

Een driekoppige jury van deskundigen en liefhebbers is daarbij aanwezig. Beelden van deze finale zijn overdag te zien bij TV Oost. Vanaf 17.20 uur worden de taarten door de jury beoordeeld in de live-uitzending van En Dan Nog Even Dit, waarbij tevens de winnaar bekend wordt gemaakt.

Hoofdprijs is een professionele KitchenAid mixer. De wedstrijd ‘Mooiste taart van Overijssel’ is voor amateurs, niet voor professionals zoals banketbakkers. De deelnemers moeten woonachtig zijn in Overijssel. De taarten moeten volledig eetbaar zijn, met uitzondering van taartkartons, cakeboards, cakedrums en ouwels. Er mag 1 x per persoon/computer gestemd worden. De vijf finalisten worden donderdag 24 januari bekendgemaakt in En Dan Nog Even Dit.

Meer informatie, waaronder het volledige wedstrijdreglement, is te vinden op www.rtvoost.nl/mooistetaart

Op deze website staat ook de video en een paar foto's: www.cakexl.nl/2012/11/en-dan-nog-even-dit/

2

Re: Leuke taartwedstrijd RTV Oost

Lijkt me wel leuk maar geen reden om voor die datum nog een mooie taart te maken. en ben wel amateur maar heb wel opleiding banketbakker afgerond dus.

Zijn er mensen die hieraan meedoen?

4

Heb het ook gezien maar zie het niet zitten om in 1 dag of 1 middag een fantastische taart nogmaals na te gaan maken en daarbij ook nog op de vingers te worden gekeken, want dat is wel de bedoeling. Ik doe er meestal wel wat langer over als het echt met poppetjes en of beestjes ed is. Werk veel met de hand en niet veel met mallen. De taarten die ik dan zou willen insturen voldoen daarom dus nooit aan die eis. Ik sla over.

Ja dat vind ik dus ook jammer....moet je een hele mooie creatie maken en dan vervolgens nog een keer weer....

6

Ik heb mijn inzending al ingestuurd, zie er al veel moois bij zitten. En nu maar wachten op 10 januari, want vanaf die datum kan er gestemd worden!

Succes aan allen die meedoen,

Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

7

Vandaag is het 10 jan. en kun je stemmen op de ingezonden taarten. Maar waar?????
Ik kan het niet vinden op de site.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

8

Ik zie de link ook (nog) niet staan, zodra hij on-line is zal ik hem hier ook wel even plaatsen.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9

De aftrap is om 17.20 uur op TV Oost, pas daarna is het mogelijk om te stemmen.

10 Laatst bewerkt door carol (11-01-2013 10:15)

mijn taart staat er ook op dus wie wil stemmen,heeeel graag taart nummer 11------3 stapeltje met rozen,en ik kan echt geen link plaatsen  :/
dank je wel  :thumb:
taartgroetjes Carla

11

Voor Facebookgebruikers, hier kun je stemmen:

https://www.facebook.com/rtvoost/app_141398716016450

Als je geen Facebook hebt, dan kan dat ook hier:

http://www.rtvoost.nl/acties/default.aspx?cat=694

Iedereen veel succes, er staan mooie exemplaren tussen! Ik doe mee met de T-Rex taart.

Linda.

12

Ik doe ook mee! Mijn inzending is de taart met de bruin-groene uil. Staat ergens bovenin rechts. Ik zou dus wel heeeeel graag mijn uilen taart nog een keer willen maken! En het idee om met
Mijn grootste hobby/passie op tv te komen: geweldig! Dus, stem op mijn taart alsjeblieft.

13

Ooh Carol! Ik zie jou als concurrent hoor!

14

Succes dames!

Ik doe ook mee met de wijnfles taart, dus jullie mogen uiteraard ook op mijn taart stemmen! :D
Linksonderin staat tie.

Het lijkt mij al een hele eer om in de finale te zitten.

Heel spannend allemaal, misschien zien we elkaar wel in Almelo!

Grtjs Nathalie

15

meiden met z.n allen op naar de finale ,lijk me een giller  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb: ,al alleen het idee al  ;)
taart groetjes Carla

16

De wijnfles is ook erg leuk! Origineel idee! Super spannend allemaal. Jammer dat je niet kunt bijhouden hoeveel stemmen je al hebt.. Maarja, dat maakt het natuurlijk ook erg spannend. Jullie ook succes!

17

UPDATE: Vanavond om 17:20 worden de 5 finalisten bekend gemaakt.

Mijn boerenkooltaart staat ook tussen de inzendingen.
Spannend hoor! Het zou inderdaad wel erg leuk zijn als we met allemaal DLT'ers in de finale zouden komen.  :thumb:

18

De finalisten voor volgende week zijn bekend gemaakt:

Sabine Meijer - Sesamstraattaart
Mireille Appelo - Bos bloementaart
Marloes Roo - Staphorster stippentaart
Jolien Drost - Boerenkooltaart
Cathelijne Schulte - Uilentaart

Oftewel: Cathelijne en ik zien elkaar volgende week donderdag!  :lol:

19

Dames, gefeliciteerd en veel succes volgende week. Twee terechte finalisten!

20

Icehorse schreef:

Dames, gefeliciteerd en veel succes volgende week. Twee terechte finalisten!

Ben ik helemaal mee eens!!

Gefeliciteerd, en wel winnen he!

21

Bedankt allemaal!
Zal ik zeker doen Nathalie ;)
Haha!

22

Hé ik zit er ook bij hoor!  ;)
Had dit topic even gemist...

Morgen (donderdag 31-1) allemaal kijken naar TV oost:
van 10.00 tot 12.00 en van 13.30 - 15.00 uur live meekijken hoe wij de taarten nogmaals gaan maken.
Dan in de uitzending van 17.20 uur de uitslag en prijsuitreiking.
Spannend!!!!!!!

Dat is toch een TAART waard!

23

Voor de mensen die geen tv-oost ontvangen: het is ook mogelijk om via een livestream te kijken:
http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspx

24

Gefeliciteerd Jolien! Een terechte winnares!!

25

Dankjewel Nathalie :D
Maar de andere 4 dames hebben het ook onwijs goed gedaan hoor!  :thumb: