26

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -deel 8-

....vandaag zitten we toch allemaal met onze gedachten bij Taartentruus en familie. Ik denk dat de meesten van ons daar al de hele week zijn....

Gistermiddag tijdelijk een heel rustige middag gehad. Tijdens werkzaamheden aan de weg hadden ze de electriciteits kabel gevat. Vanaf half twaalf (ofzo) zat een gedeelte van onze straat zonder stroom. Dus geen draaiende wasmachine, waterkoker, mixer of radio. En ook geen computer en telefoon. Omdat we een keramische kookplaat hebben kon ik nog geen koppie thee maken. en wat kan je dan in ene zin hebben in een bakkie :s  :grr: . Gelukkig was de boel tegen drie uur weer gerepareerd. Nadat ik de kinderen opgehaald had heb ik dus eindelijk mijn bakkie gemaakt. En alle klokjes etc weer goed gezet.

27

.. gelukkig ging de zon op tijd schijnen :) ...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

oef Kerstboompje, da's nie leuk nie :nooo
Kon je geen hout sprokkelen met de jongens en dan vuurtje stoken onder je woudloperskan? O-)  Hadden de jongens vast leuk gevonden :Y  ;)

29

Nou de jongens hebben er geen last van gehad, die zaten op school. Moesten ook nog overblijven omdat ik mocht moederen op school en toen 's middags de school uit was hadden we weer stroom. Tijdens het klaaroveren (na school) heb ik wel de hele tijd gedacht aan het lekkere warme bakkie koffie dat ik er na zou gaan nuttigen.
Maar ik denk dat ze het bar interessant zouden hebben gevonden vuurtje stoken om een koppie koffie of thee te brouwen. Ik heb nog overwogen om evt de BBQ aan te steken. Maar voor die tijd had meneer Enexis de klus geklaard :D

30

oh ja, bij jullie nog geen vakantie natuurlijk :grr:

31

Carien schreef:

.. gelukkig ging de zon op tijd schijnen :) ...

Lief dat je dat 'even' geregeld had  ;)

Ondanks al het verdriet van vandaag hebben we Jelle een mooie dag gegeven.
Schoondochter had tekst op het slaapliedje van Acda en Munick gemaakt en ingezongen op cd, live zingen was te moeilijk.
Oudste dochter van Taartentruus heeft een gedichtje opgezegd, Taartentruus sprak zelf ook nog  :thumb: en ikzelf heb ook nog gesproken, met vaste stem tot bijna op het eind (Carien  :thumb: ). Daarna koffie met cup cakes en brownies, met maan en sterren deco. Vanmiddag in familie kring Jelle naar zijn laatste plekje gebracht, een plekje in het zonnetje heeft ie gekregen.

Bij taartenruus hangen 3 waslijntjes door de woonkamer met daarop alle kaarten, alleen vandaag een bundel van 40 stuks en ook hier komen nog steeds kaartjes binnen.

Lieve allemaal ik blijf het zeggen, dank, dank, dank voor jullie steun !!

Christine.

32

Fijn keukentje dat jullie allemaal je zegje hebben kunnnen doen.. Dat lijkt me erg moeilijk!
En wat mooi dat hij een plekje in het zonnetje heeft!  :thumb:

Ja, de kaarten zullen wel binnenstromen... Fijn al die steunbetuigingen! Dat is één van de weinige dingen die we voor jullie kunnen doen!

33

.... mijn machten hebben grenzen hoor Christine ;)

Fijn dat jullie op een goede manier afscheid hebben kunnen nemen en fijn dat hij in de zon ligt :)

34

Pfff....blijft flink binnenkomen als ik dit zo lees. Heel fijn dat jullie op een mooie manier afscheid hebben kunnen nemen! Enne....dat zonnetje was er vast niet voor niets!

35

Knap en heel waardevol, keukentje, dat jullie Jelle een mooie dag gegeven hebben.
Wat goed dat hij een zonnig plekje heeft.
Fijn dat zovelen jullie willen steunen!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

36 Laatst bewerkt door Tjiwy86 (17-10-2012 11:11)

@keukentje en Taartentruus, het is een beetje laat mss maar ook van mij heel veel sterkte met dit mega verlies. Ik hoop dat jullie allemaal,dit een goed plekje kunnen geven.

Maandag 5 november wil ik er graag weer bij zijn. Mss nog een ideetje voor die avond: iets doen met schilderen. Vind de resultaten erg mooi, maar lukt mij in ieder gaal nog niet

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

37

@keukentje; ik ben blij te lezen dat jullie op een mooie manier afscheid hebben kunnen nemen. En dat zonnetje........., zal daar wel niet voor niets schijnen.
Ik wil je ook nog bedanken dat je ons op de hoogte hebt gehouden, bij elk berichtje van jou, sprongen de tranen in de ogen, maar het is toch wel erg fijn te horen hoe het met jullie gaat.
Nu komt het moeilijkste, langzaam terug naar de "gewone" wereld.

38

Langzaam terug naar de gewone wereld..

Vanmorgen even naar de sportschool geweest, ik draai altijd mijn eigen programma in de zaal, dus geen groepslessen. Ook nog vakantie tijd dus veel waren er niet vanmorgen, maar dat het lekker ging, niet echt heb het 3 kwartier volgehouden toen ben ik er mee opgehouden en door de regen naar huis gefietst.
H is ook op normale tijd vertrokken naar zijn werk vanmorgen, zijn chef had maandag nog gebeld en hij moest maar kijken hoe of wat, kon gaan en komen wanneer hij daar behoefte aan heeft.

Christine.

39

Bij de aldi deze week bakpapier in rollen van 30 meter voor 2,30
Zo maar eens wat rollen inslaan.

Christine.

40 Laatst bewerkt door Annette52 (17-10-2012 09:20)

Mogge allemaal,
Keukentje ik weet niet of je al weg bent maar kun je voor mij een rol meenemen?

En zijn er meer die wat willen leren schilderen op taart?
Dit kan met cacaoboter en kleurstof of alleen kleurstof.

Fijne dag.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

41 Laatst bewerkt door muisje81 (17-10-2012 11:45)

@Linda bedankt voor deel 7

@ppeltje succes met het bijhouden van deel 8

@Annette, Zie je nu. Ik begin je stijl steeds beter te herkennen. Moest het dus gewoon even vragen of ik het goed had. Vervelend dat het zo'n probleem project was maar dat was er niet aan af te zien. Wat een details. Knap hoor.

Er waren nog meer dames van de stolp die mee hadden gedaan met de T&T wedstrijd toch? Mogen we daar ook een resultaat van zien?

@Keukentje en Taartentruus, Wat mooi dat Jelle een plekje in het zonnetje heeft gekregen. Een mooi plekje voor een hemel(s)kindje. Wat knap ook van jullie dat jullie wat konden zeggen. Zelfs de oudste dochter. Nu langzaam aan weer in het ritme komen van het gewone leven en dit grote verdriet een plekje geven.

Edit: Annette ik wil ook wel leren schilderen op taart. Maar met icing wat doen lijkt me ook erg leerzaam.

42

:D  :D  :D mag eindelijk een keer bij de stolp aanwezig zijn!!! Joepie! Schilderen lijkt me erg interessant. Maar vind alles prima hoor! Al lang blij dat ik nu een keer aanwezig kan zijn!

43

Dames de fondant van Annelies van Tessel is nu (eindelijk  :Y ) te koop bij,
funwithcakes.be

Voor icing moet je niet bij mij zijn daar hebben we een andere dame voor en misschien dat we daarvan eens een workshop kunnen krijgen in de stolp, die we dan betalen.(het is tenslotte haar beroep)
Kunnen we altijd vragen toch?

44

@Annette, is gedaan en ligt hier klaar voor je, anders komt ie naar de stolp.

Zet mij ook maar op de stolp lijst, schrijf ik het gelijk in de agenda.

Christine.

45

ik was altijd al onder de indruk van Cassies kunsten :thumb: , nu nog oneindig meer :Y
Met de kinders koekjes versierd met RI (zat in de tas van T&T).... pffff, dan was de RI weer te dik, dan te dun :grr:  en rechte/nette lijntjes.... die hebben we niet gemaakt :nooo  :rolleyes:
Kinders vonden het wel heel errug leuk, dus toch  :)  :Y

46 Laatst bewerkt door Carien (17-10-2012 16:59)

gouden medaille in Hamburg...
http://media.cakecentral.com/gallery/716125/600-1350411505.JPG
This was my cake on the Germany?s Tortenshow at Hamburg at 14.10.12. I?m the gold medalist, get the price of best cake in my categorie an the best off all cakes, chosen by the visitors. I?m very happy!

:think: ik dacht dat het een topper was, maar het is dus cake (gingerbread), onvoorstelbaar knap :Y
Weet iemand hoe het Liesbeth vergaan is? O-)

47

Dat is een wauw taart! :Y

48 Laatst bewerkt door Carien (17-10-2012 18:16)

hier meer foto's vanuit Hamburg: http://www.abendblatt.de/hamburg/hambur … nshow.html
(onder kopje multimedia op de foto klikken, 18 foto's).

en een wiebelige video: http://www.firstpost.com/topic/place/ha … 913-1.html

49

Die met die stenen is gaaf! Bijna niet te onderscheiden! En al die bloem he...zoooo mooi!

50

@ Carien: dank weer voor de leuke links! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!