1

Onderwerp: Vetarm recept

Hoi hoi ^^

De moeder van een vriendin van mij is jarig en mijn vriendin wil graag iets van een cake of koekjes of iets voor op haar verjaardag.
Het probleem is: De moeder is echt stevig aan het diëten.
Ik ben nu dus op zoek naar een vetarm/calorieën arm recept wat ik kan gebruiken.

Het liefst heb ik een weightwatchers recept (daar zit de moeder bij) maar je moet echt aangemeld zijn bij een weightwatchers groep om van die site recepten te kunnen halen en ik kan het niet vragen want dan is de verrassing weg :(

Hopelijk hebben jullie goede ideeën :)

Groetjes!

Kunst zit hem in kleine dingen ^^

2

Re: Vetarm recept

Ik snap je vraag , dus vat het alsjeblieft niet verkeerd op ( geloof me, ik weet van de verleidingen en obstakels tijdens het lijnen;) ) maar een vetarme taart is gewoon zonde van de calorie-en  :/

Beter een kleiner stukje van iets dat superlekker is, dan een flink stuk van 'net-niet' :Y ( Dan eet ik liever een lekkere appel, snappie? :-D)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Re: Vetarm recept

[MOVE] -> bakken & vullen

4

Re: Vetarm recept

Bij de weightwatchers gaat het niet persé om vetvrij maar om wat er in zit.
En inderdaad wat Adrienne zegt: er is niet echt taart dat binnen je normale dagpunten past. Daar kun je wel de weekpunten voor gebruiken.

Ik heb een WW boekje met cupcakes en muffins. daar staan er 3 in die maar 3 punten zijn.
Je mag mij wel even mailen voor de recepten
Wordt dan wel pas het weekend dat ik je kan antwoorden

5

Re: Vetarm recept

Ik weet niet of je goed in het engels kan bakken   :D , maar kijk even op deze site  http://www.skinnytaste.com/.

Veel receptjes met de ww punten erbij.

Succes Natalie

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

Re: Vetarm recept

Adrienne schreef:

Ik snap je vraag , dus vat het alsjeblieft niet verkeerd op ( geloof me, ik weet van de verleidingen en obstakels tijdens het lijnen;) ) maar een vetarme taart is gewoon zonde van de calorie-en  :/

Beter een kleiner stukje van iets dat superlekker is, dan een flink stuk van 'net-niet' :Y ( Dan eet ik liever een lekkere appel, snappie? :-D)

Toen mijn moeder vroeger bij de Weight Watchers zat aten we af en toe een heerlijke cake die volgens WW recept was gemaakt.
Ik zou willen dat ik het recept had want ook nu zou ik 'm nog graag eens eten.
Dit was dus absoluur niet een 'net niet' lekker stukje taart en zeker niet zonde van de calorieen.
Het kan dus zeker wel wat ts vraagt, en is ook leuker dan een appel te geven  :D .Alleen zit ik niet bij de WW, heb het gelukkig niet nodig, en kan dus helaas geen recept geven  :s

Life is what you bake it.

Re: Vetarm recept

Het is best mogelijk om een relatief calorie-arme lekkernij te maken.
Maar een taart bekleed met fondant en gevuld met botercreme wordt hem dan niet.
Ook een cupcake met een flinke toef is dan niet handig.

Maar er zijn heerlijke recepten voor kruidcake (op basis van karnemelk  :9 ) met gedroogde vruchten, bosbessenmuffins, verzin het maar, die relatief niet heel veel calorieen bevatten. Zeker als je niet te grote porties maakt én er maar 1 neemt.. O-)

Ik zit zelf niet in de WW-business, dus weet niet hoe het zit met de punten per recept.

8 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (14-09-2012 08:20)

Re: Vetarm recept

biscuit zit toch helemaal geen vet in? in combinatie met jam zonder suiker, de marsepein/fondant niet opeten?
beetje mousse kan best hoor, met slagroom, maar dan moeten ze natuurlijk niet een halve taart opeten :+

en inderdaad de weekpunten gebruiken.

tja, en de eerste taart zonder calorieen moet nog uitgevonden worden, ik ben de eerste die hem dan wil proberen :lol:

I never met a calorie I didn't like....

Re: Vetarm recept

In de botercreme zitten vooral de meeste calorieen. En de fondant dan.
Zou het zelf minder leuk vinden om een taart te moeten geven die ze eerst zou moeten afschrapen om alleen de binnenkant te eten.   :s

Persoonlijk zou ik zelf in die situatie een extra uurtje gaan sporten om daarna een lekkere punt wat dan ook te eten met de hele mikmak, maar volgens mij is dat je vraag niet..

Je zou ter vergelijking eens de punten voor slagroomtaart moeten opzoeken, dan nog een puntje (?) erbij op voor de fondant.. Ik denk dat dat in de buurt komt van een niet aangepast recept voor taart met mousse, afgesmeerd met botercreme.

Effe wat geggogled:
Ik vond hier een site met lightrecepten en punten. Weet niet of het ww-punten zijn.. http://www.weegclub.nl/forum/weight-wat … -f170.html

10

Re: Vetarm recept

Wauw wat een reacties :)

hartstikke bedankt allemaal!
Ik ben lekker wat aan het rond snuffelen op de sites die jullie hebben gesuggereerd.
Hopelijk is het resultaat straks leuk genoeg om te laten zien. Al denk ik niet dat ik met botercream en fondant ga werken want dat laat de punten wel omhoog schieten.

Kunst zit hem in kleine dingen ^^