1

Onderwerp: marsepeintaart invriezen hoe?

hoi,
een kennis wil een marsepein taart, maar ik ben dan op vakantie.
och ze willen hem invriezen.
wat is de beste manier voor een gedecoreerde marsepein taart?

Re: marsepeintaart invriezen hoe?

Het invriezen van een gedecoreerde taart;

Dit kan bijna altijd, hangt wel een beetje af van de vulling maar de meeste standaard vullingen kunnen prima ingevroren worden. Plaats de taart in een taartdoos en in een pedaalemmerzak in de vriezer. Aan de smaak en aan het uiterlijk zul je niet merken dat de taart ingevroren is geweest!

Het ontdooien van een gedecoreerde taart;

Haal de taart 24 uur van te voren uit de vriezer en plaats deze in de koelkast, in de verpakking zoals hij in de vriezer stond, dus met doos en zak. De laatste paar uur voor consumptie laat je de taart buiten de koelkast opdrogen. De marsepein of rolfondant worden namelijk nat door condens. Als je hier niet aankomt en de taart gewoon met rust laat die 24 uur, is er niets aan de hand en droogt de taart gewoon op.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Re: marsepeintaart invriezen hoe?

Het ligt er aan voor hoelang de taart ingevoren wordt. Voor een paar dagen vries ik hem kaal in, dus zonder doos of zak.
Is het iets langer dan in een doos met zak of eerst invriezen en zodra de taart goed bevroren is dan in een zak doen. Dit laatste kan handiger zijn i.v.m. de ruime.
Ontdooien kan met of zonder doos in de koelkast. Ik zou er echter GEEN plastic zak om laten want dan kan de condens niet weg. Is je koelkast erg vochtig dan zou je een schaaltje met zout er in kunnen zetten zodat het vocht opgenomen wordt.
Heb je een bc vulling dan ca 2 uur van te voren uit de koelkast op temperatuur laten komen. Heb een een zuivelvulling dan moet hij juist wel zo lang mogelijk in de koelkast i.v.m. bederf.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties