1 Laatst bewerkt door Mama_Caroline (01-07-2012 10:46)

Onderwerp: Taarten maken voor beginners?

Hoi hoi,

Eigenlijk staat mijn vraag al verwoord in mijn voorstelpost, maar ik wil 'm toch ook nog even hier verwoorden:

Ik ben dus een beginner wat betreft taarten maken en heb nu een maandje of 4 om te oefenen voor de 1e verjaardag van mijn mannetje. Nu woon ik in Zuid Spanje, maar ik heb begrepen dat "De leukste taartenshop" ook naar Spanje verzendt, dus daar kan ik alles krijgen.

Mijn vraag is dus: WAT HEB IK NODIG OM TE BEGINNEN? Dan denk ik aan:

- welk receptenboek is handig voor beginners
- welk materiaal is echt een must
- welke producten
- welke taart is een aanrader om mee te beginnen

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Bij voorbaat dank voor de moeite!

Zonnige groet,
Mama_Caroline

2

Re: Taarten maken voor beginners?

Welkom!

Als je zoekt op het forum met de woorden "beginner and materialen" in de rubriek taartdecoratie algemeen kom je volgens mij de nodige topics tegen  waar je mee aan de slag kan.

Ik kwam deze site tegen todotartas.es die ook in het NL is en veel leuke taartspullen verkoopt.

Voor boeken zou je een hier kunnen kijken: http://www.deleukstetaarten.nl/boeken

3

Re: Taarten maken voor beginners?

Ow, wat leuk. Ik heb (een eeuwigheid geleden hoor) in Puerto de Santa Maria gewoond (toen het nog een dorp was en geen voorstad van Cadìz)

Qua benodigdheden, ik heb gewoon begonnen ... you tube is mijn grootste vriend qua technieken en de recepten heb ik van het internet (deze site en anderen)

Modeleertools, uitstekers en een rolstok zijn toch wel de eerste spullen die i heb aangeschaft. Ondertussen puilen 2 kasten al uit  :o  en moet ik aan kast 3 gaan beginnen.

Succes, wij klagen hier al een paar weken over de warmte en de toestand van fondant ... Daar moet het helemaal moeilijk zijn (hoewel het droog warm is ...) Lang leve de airo  :)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

4