Onderwerp: Hoe krijgen jullie van die mooie hoge taarten
Hallo,
Ik zie hier hele mooie hoge taarten voorbij komen en vraag me af hoe jullie dit doen. Ik heb al heel wat taarten gebakken, ook stapels maar het lukt met niet om een taart zo mooi hoog te krijgen. In een normaal bakblik van bv 20 of 25 cm doorsnee komt mijn taart nog niet tot aan de rand, hij is dan ongeveer 4 cm a 5 cm hoog denk ik. Na vulling misschien 6. Ik zie op foto's taarten voorbij komen die misschien wel 10 cm hoog zijn, vooral de stapeltaarten.
Ik bak met moskovish en met de bakmix van de site. moskovish is voor een taart van 20 bv 200 gram mix, 5 eieren en 50 water. In de oven electrisch 35 minuten 180 graden.
bakmix doe ik wat op de verpakking staat maar ook dan niet hoog genoeg.
Ik heb net een 4 hoge stapel gemaakt en ik denk dat ie ondands dat ie 4 hoog was net zo hoog uitkwam als een 3 hoge stapel. Onderste waren 35 en 30 cm, met biscuitmix funcake van de site gebakken met hoeveelheid en baktijd van de site maar die 2 onderste waren helaas maar 3 cm hoog. Baalde als een stekker.
Ook zie ik de taarten mooi recht naar beneden bekleed, zoals bv die op de voorkant van de mjamtaart. Als ik ze bekleed heb ik altijd een ronding van boven naar beneden. Dus de platte kant en dan ipv recht naar beneden te krijgen is ie toch rond naar beneden, begrijpen jullie wat ik bedoel? Is niet haaks van de bovenkant af naar beneden is met een bolling. Hoe doen jullie dit dan.
Ik vul met botercreme randje langs de taart en als ik ze dan op elkaar zet, smeer ik ze af met botercreme, dan ff in de koelkast voordat ik ze bekleedt.
Kan iemand me helpen aub met al mijn vragen. Ik zou het zo leuk vinden als mijn taarten er ook perfect uit zouden zien.
alvast bedankt
groetjes angelique