1 Laatst bewerkt door lindadehaan (06-10-2012 17:47)

Onderwerp: [Apeldoorn] (en omgeving) Nieuws, freubel en klets; -deel 7!-

Kletsflitsen :
=) De gezellige/lekkere high tea is al weer achter de rug!   Er waren weer erg veel lekkere dingen gemaakt. Verschillende recepten hiervan zijn te vinden in deel 5 op ongeveer pagina 64/65 !   
=) En ook de 2e high tea is een feit. het was weer bere gezellig!

=> Dafje is op 01-02-2012 bevallen van een prachtige dochter Madelief Lea.

=>tine83 is op 23-03-2012 bevallen van een zoon Rinze

Agenda

5 november
7 december

Tot Apeldoorn eo behoren:
Apeldoorn, Beekbergen, Brummen, Deventer, Eerbeek, Empe, Epe, Nunspeet, Oene, Zutphen

Forumleden uit Regio Apeldoorn:
@ppeltje, Aaf, Akire, Angel, Angelfire_870, Annemieke NS-vV, Anna35, Annette52, Assie de Graaf, Bakfanaat, Beertje_23,  Biancaatje, BiancaB, Carien, Cassie, Comtesse27, Dafje, Daffy, De taarten van Lot, Didi82, Dikkiedoo, Dolfijn, EdithK, Ellie1986, Emma 989, Flien, Gero, Guus'56, Hertje, Jolanda22, Joyce1981,iNique, Kaatjuh, Kaneeltje, kerstboompje , Keukentje, Kinke,Leni, Lindadehaan,Linnn, Maatje taartje, Machanda, Mama1983, Maritje, Marije, Meerminder, Mirche, Missmarm, Miss Flieber, Miss Klieder, Muisje81, Natadja, Natas77, Nathalie28,, Ottolien, Reneebr, Rianne74, Rosajati, Sampie, San72, SanneW, Silly33, Sjackie, Soesa, Stephanievdw, Sterretje, Syliek, Synthia, Suske504, TaartenTruus, Taartjuwelen, Taart van Tante Merel, Tante zus, Time to taste, Tine83, YvY, Zoeteparels

Fotograferen van taart/ cupcakes
   **Assie heeft een fotografe geregeld die dit wil komen doen.
       Het mooier op de foto leren zetten met je eigen camera!
       Hier zou een vergoeding tegenover moeten staan van 5 euro 
       per persoon, en minimaal 15 deelnemers.
       Datum moet nog bepaald worden.

Laat even weten als je hier aan mee wilt doen!!

1.Assie
        2.Cassie
        3.Appeltje
        4.Muisje
        5.Hertje ?
        6.mirche ?
        7.Rosajati
        8.Miss Flieber
        9.Miss Klieder
       10.Sampie
       11.Linnn
       12.Zoeteparels
       13.Dolfijn
       14.Tjiwi86
       15.

maandelijkse fröbelavond: De Taartstolp
Adres (Taart)Stolp -> Winkelcentrum De Eglantier, Violierenplein 101
7329 DR Apeldoorn, in de wijk De Maten.
Zaalnummer -> 5 of 7
Tijden -> 19:30 uur tot 23:00 uur (23:30 sluit het gebouw!)
Kosten -> totale zaalhuur per keer gedeeld door
aantal deelnemers + consumpties ad Euro 1,50.
Demo -> Per avond/demo verschillend, afhankelijk van materiaalkosten die de demonstrerende gastvrouw  of gastheer heeft gemaakt.

Ervaren spullen -> De tafel heet "Ervaren spullen" en bevat gebruikte of ongebruikte spullen die door een ieder kunnen worden aangeboden en/of gekocht.
Prijzen onderling  af te spreken en af te rekenen.

**Hoe werken de demo's ed?
Iemand (of 2 iemanden) laat zien hoe bijv Icing werkt. Dit kan ondersteunt worden mbv schriftelijke uitleg/plaatjes. De demo mag niet een kopie van een workshop zijn, die elders te volgen is.

Eerdere onderwerpen van de Taartstolp: koe boetseren, royal icing op koekjes, tasje bekleden en versieren, tiara, bloemen zonder uitstekers maken, pump, kleuren/dusten...

Voorbeeld van het kerst tafereel welke we hebben gemaakt op de taartstolp avond in december onder leiding van Annette;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGIKPRXF-D.jpg

Suggesties voor een volgende Taartstolp-demo:

- strak bekleden (mn onderrand), door ....
- koekjes versieren door maatje taartje(?)
- Cakepops

2

Re: [Apeldoorn] (en omgeving) Nieuws, freubel en klets; -deel 7!-

@ Linda: veel dank voor het openen van dit nieuwe topic!

Ik klets hier alvast verder, want het vorige topic zal waarschijnlijk weer snel gesloten worden.

@ Tine: wat is Rinze een mooi mannetje! :thumb:
Wat een gave foto's van jullie, dank voor het plaatsen.
De foto in het blad is ook heel leuk.
Doe nog maar lekker rustig aan.

@ Soesa: beterschap!

@ Dafje: succes met de nascholing. Fijn dat Madelief in vertrouwde handen is.

@ Keukentje: proficiat met schoonmama. Wat een leuk, vrolijk gebak. :9
Leuk om weer even op je blog te neuzen. Frappant, die gelijkenis op de foto's van jou en kleindochter. :Y

@ Appeltje: ben benieuwd naar je keukentaartje, lijkt me ook zo leuk om te maken.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

3

Hertje schreef:

@ Dafje: succes met de nascholing. Fijn dat Madelief in vertrouwde handen is.

@ Keukentje:
Leuk om weer even op je blog te neuzen. Frappant, die gelijkenis op de foto's van jou en kleindochter. :Y

En iedereen vind haar zo'n lief schatje, kan je nagaan hoe lief ik ben  O-)  :D

Christine.

4 Laatst bewerkt door Hertje (04-04-2012 09:32)

keukentje schreef:

En iedereen vind haar zo'n lief schatje, kan je nagaan hoe lief ik ben  O-)  :D

Zelfkennis is een groot goed! ;)

Wie kan ik blij maken met 41 AH-Eftelingzegels?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

5

@Tine, wat een prachtige foto's!!! Fijn dat je alweer zo flink hersteld bent.

@Dafje, wel stoer hoor van je schoonvader!

@Linda, succes met het nieuwe topic!

Heb even niet zoveel zin..... Beetje een offday, ach morgen zal dat wel weer weg zijn...... Fijne dag iedereen!

Enjoy!

6

Ik vind het wel weer tijd om wat te bakken, maar ben een beetje inspiratieloos.......

rosajati..gewoon even een dag niksen....hopelijk schijnt morgen de zon weer!

Heb een nieuwe gadget...een ramenlap ding van kärcher.....super handig zeg!! zo snel heb ik de ramen nog nooit schoon gehad!! En iedereen kan het!!

7 Laatst bewerkt door @ppeltje (04-04-2012 12:34)

@Linda: succes met het bijhouden van deel 7! en Mirche nogmaals bedankt voor deel 6.

@Tine: Wat een prachtige foto's van jou en Rinze.  :thumb:

@Dafje: Kan me best voorstellen dat het moeilijk is om zo'n kleine hummel los te moeten laten. Wel fijn dat opa en oma willen oppassen. En dat verschonen komt vast goed.  ;)

Mijn taartje is gisteren zeer in de smaak gevallen. Een vulling met een curstard-slagroom-mengsel gaat prima en smaakt heel lekker in combinatie met wat zuurs. (frambozenjam en lemoncurd)  :9  Kan ik dus zeker aanraden.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

8 Laatst bewerkt door Carien (04-04-2012 15:21)

ahhhh, da's flauw @ppeltje, deel 6 was nog nie vol :nooo  :(
Hoe maak je die custardvulling dan? O-)
  :think: Smaakt als een soort bbr neem ik aan?

Lindadehaan is dat zo'n ramen-trekker-ding dat laatst bij de Makro in de aanbieding was?

Zo, we hebben alle paaseieren weer teruggevonden :Y , 103 grote nepperds voor de peuters aan de rand van het bos en 363 chocolade-eitjes voor de oudere kinderen, verstopt in 'het donkere bos', bij het buurthuis. Altijd weer een groot succes :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9 Laatst bewerkt door @ppeltje (04-04-2012 15:49)

Carien schreef:

ahhhh, da's flauw @ppeltje, deel 6 was nog nie vol :nooo  :(

Nee dat klopt, maar hier wordt ook al volop geschreven, dan gaat het zo door elkaar lopen.

Carien schreef:

Hoe maak je die custardvulling dan? O-)
  :think: Smaakt als een soort bbr neem ik aan?

Ja dat klopt. Heb gewoon een pak custardpoeder gekocht (dr. Oetker) en dit klaargemaakt volgens de aanwijzigen op het pak en dit een nacht in de koelkast laten afkoelen (vershoudfolie erover tegen velvorming). Heb wel een hoeveelheid poeder gebruikt die tussen pudding en vla in zit (60 gram op een liter melk). Vervolgens heb ik een pakje houdbare slagroom stijf geklopt, zonder suiker maar wel met wat klopvast en hier heb ik ongeveer de helft van de custard doorheen gespateld. (Had dus wel veel te veel, maar dat komt altijd wel op.) Laagje lemoncurd op de taart en hierbovenop de custard-slagroom, volgende laag frambozenjam en hier bovenop ook weer de custard-slagroom. Smaakte heel erg lekker romig.  :9

Carien schreef:

Lindadehaan is dat zo'n ramen-trekker-ding dat laatst bij de Makro in de aanbieding was?

Ben ook heel benieuwd wat voor apparaat je bedoeld!  :Y

Carien schreef:

Zo, we hebben alle paaseieren weer teruggevonden :Y , 103 grote nepperds voor de peuters aan de rand van het bos en 363 chocolade-eitjes voor de oudere kinderen, verstopt in 'het donkere bos', bij het buurthuis. Altijd weer een groot succes :)

Ohh wat veel! Hoeveel kinderen deden er mee dan?
Wel heel leuk hè?  :)

Heb op het werk ook weer even voor paashaas gespeeld; namens de PV paaseitjes uitgedeeld. Blijft toch altijd leuk om iets weg te kunnen geven.  :D

10

2ppeltje, ik snap het ook wel hoor :Y , dat van dat topic ;)

er waren zo'n 12 kleintjes en de groten waren met 30-40 denk ik zo :) Ze waren in 3 kwartier klaar en toen moesten die kleine eitjes nog verdeeld worden... 'ik lus alleen witte', 'ikke wil geen puur', 'ik heb nog niks gehad (met een clownsmond vol choc ;) )' enz :)

11

Hallo allemaal,
Ik ben d`r weer. Was even ziek en daarna paar daagjes weg.
De griep dacht gezellig ik kom nog ff terug, Maar nu gaat het wel weer beter.
Mijn man werkt op dit moment voor het vervoer, voor de Keukenhof dus was een paar dagen in de buurt van Lisse.
We hebben de kleine caravan daar neer gezet dan hoeft hij niet iedere dag heen en weer te rijden als hij moet werken.
De vrije dagen komt hij thuis.
Nou zag ik dat er dus alweer een nieuw topic open is.
Fijn, dan kletsen we gewoon weer verder.
Fijne avond allemaal.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

12

ik had me al een paar keer afgevraagd waar jij uithing Annette.... in het westen dus ;)  Vervelend dat die griep zo hardnekkig was :s

13

ff inchecken... te moe om te lezen en schrijven...

@linda: bedankt voor het openen van de topic

14

@ Linda, bedankt voor het nieuwe topic! Ennuhm... zou je mij bij 16 april willen zetten? Heb nog geen crimper in huis en 't dus ook nog nooit gedaan, dus ben erg benieuwd  :+

Mirche, bedankt voor 't vorige deel!

Annette, fijn dat je (eindelijk dan) hersteld bent van de griep.

Verder geen nieuws, alleen erg moe. Lekker vroeg op bed. Trusten :)

Groeten,
Linnn

15

En ik kom ook gezellig crimpen de 16 e!

Christine.

16

het wordt weer hartstikke gezellig :Y

truste allemaal :)

17

Goedemorgen allemaal, hier vandaag een drukke dag voor de boeg en mochten jullie mij een paar dagen missen, dan ben ik achter de Paashaas aan.

Ik wens jullie nu allemaal al een fijne Paasdagen  :Y

Christine.

18

Ohh, ik lag gisteren om 21.00 uur al in bed en ben nu nog moe...
Gelukkig nog maar 1½ dag werken en dan lekker lang weekend!
Geen taarten in de planning voor dit weekend, dus ik kan ook echt even rustig aan doen.
Fijne dag allemaal!

19

Vandaag gaan we huishouden!
Ramen lappen en keuken soppen.Ik loop een beetje achter vanwege alle andere dingen die ik heb gedaan en gehad.
Dus voor jaar in het bolletje en soppen dus!
Kan ik van de week weer eens wat anders gaan doen.
Ook fijne dag allemaal!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

20

@Dafje, Het was reuze gezellig bij je. Bedankt voor de thee en de beschuit met muisjes. Wat een heerlijke dochter heb je.
Ja, ben wel van de tattoos maar niet van dit soort. Zou dan eerder voor zoiets gaan http://media-cache4.pinterest.com/upload/218846863112225547_DSvb9ZN0_c.jpg

@Lindadehaan, Bedankt voor het openen van het nieuwe topic. En wauw wat ben ik er snel achter dit keer. Ik heb meteen een nieuwtje voor je. Zondag 24 juni zal de volgende High Tea zijn. Een locatie is nog niet bekend. Hadden wel aanbiedingen om het in iemands tuin te houden maar weet niet of daar een aantal personen aan vast zit.

Voor de nieuwe dames onder ons. Wil je ook op de hoogte gebracht worden van alle uitjes die gepland worden dan hebben we een mailinglijst. Deze heeft Carien onder beheer. Eventueel kun je mij (Muisje81) ook je mailadres geven dan zet ik je erbij.

@Tine, Wat een droppie jullie Rinze. Zo leuke foto's. Had al wel op FB gespiekt bij je  ;) . Te nieuwsgierig.

Dames ik heb verder wel alles terug gelezen maar er is weinig blijven hangen.  Mijn excusses.
Door alle dingen voor de operatie van mijn zoon, dingen op school en prive regelen is mijn hoofd al erg overvol.
Wel kwam bij mij de vraag door de laatste mailing, wat is er met Gero gebeurd??? Iemand nog wel eens wat van haar gehoord???

21

Ik ben er 16 april onder voorbehoud van oppas ook weer bij!
24 juni duurt nog lang, maar daar verwacht ik ook wel bij te zijn  :Y
Ons postzegeltuintje is helaas niet geschikt vrees ik  :+

Nascholing gisteren weer overleefd. Op de heenweg (trein) toevallig Sylliek tegengekomen, dus dat was ook gezellig :)
Vond het toch best moeilijk, eerste keer Madelief achter laten bij iemand anders dan haar papa..

Straks eerste keer terug rijden met mijn autootje. Airbag is eruit gehaald, dus vanaf nu mag ik enkel kindjes in maxicosi meenemen, en geen volwassenen/grotere kinderen meer..

22

:think: er zijn toch ook auto's waar geen airbag inzit... die mogen toch ook gewone  :+ mensen vervoeren?!?

Ben lekker aan het kleuren; komende dagen 6 taarten op het program, dus ik dacht: laat ik eens verstandig zijn O-)
Wel een beetje jammer van het mooie weer, maar ja, met de kinders vrij wil ik toch zoveel mogelijk 's avonds taarten en dan kan ik altijd maar lastig de kleur inschatten :s

23

Hier op het moment erg druk met eieren schilderen. Paaskleurplaten maken en placemats versieren. Altijd erg leuk en gezellig met de paas. Dit jaar lekker thuis eieren zoeken in de tuin ipv op de camping. Dan hebben we binnen de warme chocolademelk en paaseitjes klaarstaan om op te warmen. En zo maken we er zelf een gezellig dagje van.

Hebben net ook de uitnodigingen voor oudste zijn kinderfeestje geschreven. Ja, het is pas 11 mei. Maar ja er komt nog een vakantie en een operatie tussendoor. Dus nu vast geschreven en volgende week woensdag kan hij ze dan nog even uitdelen. Liever te vroeg dan te laat en zijn vriendjes niet kunnen. Toch?

24

@ carien: klopt, maar als je een auto met airbag hebt, en die doet het niet, mag het blijkbaar niet. Of ja, mag wel, maar als je passagier letsel oploopt, krijg je maar 5000€ vergoed, en al de rest valt voor eigen rekening  :s (normaal 100000€). Dat risico willen we dus niet nemen...

25 Laatst bewerkt door Linnn (05-04-2012 15:29)

Jeetje iedereen is de paasstemming! Ik totaaaal niet... Behalve dat ik wel zin heb in melkchocolade pralinevulling-eitjes.....

@ Dafje, mijn eerste auto was er 1 met airbags, maar toen ik met bijna 100km een ongeluk kreeg, gingen ze niet uit.... (lang leve de gordel :D) Dus ook zonder airbag kun je mensen vervoeren hoor ;-)

Slimme planning Carien. Ik heb 1 taartje in de planning, misschien is dat vooraf kleuren geen gek idee. Succes met alle taarten!

Ook jij een goede planning Muisje! Het is wat, die kleine kids met drukke agenda. Wij hadden een tijdje terug ook vrienden over, kon 1 van de kids niet mee want die had al een andere afspraak  :lol:  :lol:

Vandaag weer niet gaan sporten....... En zit er denk ik ook niet meer in om vanavond te gaan. Vanochtend had ik nog zoveel energie en nu ist weer op. Ben 't zo zat om ziek te zijn  :+ Maar gelukkig gaat het wel steeds wat beter  :Y

Edit;
@ Dafje, dat wist ik dan weer niet.....  :o  :)

Groeten,
Linnn