1

Onderwerp: stutten van een tas taart

hai dames,

Ik hoop dat ik goed zit. ( heb net in alle vroegte de sticky's gelezen, maar kwam er toch niet geheel uit)

IK ga een tas stapel maken. Ronde ondertaart.. tas er boven op. Ik wilde de tas op een bekleed kartonnetje zetten zodat hij van de ondertaart gehaald kan worden als hij gesneden gaat worden. Nu ben ik even aan t twijfelen mbt stutten.  Aan de ene kant denk ik.. alleen de tas is zwaar, dus je stut alleen onder de tas. Maar.. dan denk ik.. gaat de andere kant van het kartonnetje dan niet omhoog staan door t gewicht van de tas???

Kortom de vraag is..
stut ik alleen onder de tas.. of stut ik het hele kartonnetje en dan onder de tas een dowel extra??

Thanx voor t meedenken :)

2

Re: stutten van een tas taart

Ik zou geen risico's nemen en gewoon dat laatste doen. Dan blijft ie zeker mooi staan. Stel je voor dat je helemaal beredeneert  dat het echt niet hoeft, en dan blijkt de praktijk straks toch net even anders te zijn... Zonde.... En wat maakt nou die paar dowels uit.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: stutten van een tas taart

t ging me inderdaad ook niet om de kosten van de dowels of zo..grin. Ik vind t alleen niet zo leuk/lekker/prettig staan als er stokjes in de taart zitten als t niet nodig is.. ( is geen rationele redenering maar een emotionele..  :o )

Ik zit nu alleen te twijfelen.. heb ze net gebakken en tja.. die tas moet van een 17.5 cm gemaakt worden. Hij is 7 cm hoog...dus dat wordt een tas/etui van +/- 14 cm breed... das toch niet mooi op een ondertaart van 25 cm..of wel?

( hmpf.. normaal ben ik niet zo een twijfelkont hoor...)

4

Re: stutten van een tas taart

is inderdaad wel een erg klein verschil in oppervlak. iets grotere ondertaart zou mooier zijn. (of een iets kleinere tas ;) ) maar het past wel.

en voor wat betreft de onnodige stokjes in de taart: dan doe je toch degene waarvan je denkt dat ze niet nodig zijn met chocosticks of zo. dan is het een klein cadeautje :D

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Re: stutten van een tas taart

qua aantallen moest dit wel..moest nl voor +/- 26 man zijn.
Ik heb intussen besloten dat ik vanaaf dat tasje maak... dan kan ik morgen altijd nog kijken of ik er 2 aparte taarten van maak....de tas in t midden stapel...of zoals ik wilde.. de tas aan de zijkant zetten...
( zal morgen wel ff chocosticks halen.. dat vind ik wel een erg leuke tip...)

Begreep dat je tot 2 lagen wel met chocosticks kan stapelen toch? (Worden dan btw die chocomint sticks bedoeld ..die van de AH...???)

thanx btw voor t vele meedenken ;)

6

Re: stutten van een tas taart

Chocosticks kan zijn welke je maar lekker vindt, dan wel bij de rest van je vulling past. Bijv. de smurfensticks onder andere bij AH of zo

zoiets:

http://2.bp.blogspot.com/_dEPNH3_KxS0/TTK0LRXRnXI/AAAAAAAAA2g/qbdHHhAlUfE/s1600/choco+sticks+1.jpg

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Re: stutten van een tas taart

grin.. ik moet wel lachen om hoeveel moeite je voor me doet.. thanx :) ( ziet er nl een met een verhit hoofd chocosticks googlelen  :lol: )

Thanx voor de visuele ondersteuning.. ik ga morgen maar eens de ah leeg halen.. begreep dat het ook met die lange koekjes van bolletje kan nl.. (choconelly's ofzo)
ff snuffelen als smurf op de psz zit :)

thank you very much:)