101

Re: Op zoek naar baksters in omgeving Zevenaar

@ Evelien;
Ik maak de botercreme op dezelfde manier als jij. Voor de chocoladevariant doe ik er nesquick door, ook lekker!

@ Linda en Franka;
Ik ga ervan uit dat je de taart wel eerst afsmeren moet alvorens de roosjes erop te spuiten. Als het anders is lees ik het hier wel....

groetjes, Joyce

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

102

ik wil ook graag komen als dat kan ( als er nog plek is) wat ik wil ook graag oefenen met botercreme.

Moet je dan een taartje/cupcakes meenemen want dat gaat voor mij een beetje moeilijk of kan het ook gewoon op iets anders? (mat met folie of karton met folie?)

Wat verder nog mee te nemen dan? en wat gaan jullie verder maken dan toefjes?

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

103

Haai meiden,

Ik wacht nog even af wat ik ga doen: aangezien ik die week erna 2 opdrachten klaar moet hebben, kan het zijn dat ik de tijd ook gebruik om daaraan te werken ( boetseren en puzzelen). Maar vind het wel leuk om te kijken wat jullie dan met de toefjes gaan doen :D:D

xx franka

104

Ik wil mijn taartje ook vullen,.. Nog een paar vraagjes:

- Vraag me dus ook af of je hem nog af moet smeren alvorens toeven te spuiten.
- Hoeveel botercreme moet je ongeveer klaarmaken als je over de hele taart toefjes wil maken?
- Moet dit met botercreme of kan het ook ergens anders mee?

Liefs, Eef!

105 Laatst bewerkt door Zuki (21-02-2012 21:06)

ik ben op het moment wat verstrooid dus ik hoop dat ik alle vragen beantwoord:

- taartjes smeer je meestal eerst af, je bekleed ze niet met fondant hiervoor.
Dit afsmeren hoeft niet met 1 op 1 botercreme. Een slagroom taart smeer je bijvoorbeeld met slagroom af.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288190307908730&set=a.288188967908864.70395.100001532886630&type=3&theater
Deze is afgesmeerd met mokka creme (boter, hele sterke (oplos) koffie en suiker naar smaak)
Het afsmeren is meer voor het uiterlijk (en de zijkant blijft vaak wat beter zitten) je kunt als je netjes afsmeert ook de kanten of zoals in het plaatje de bovenkant onbespoten laten.

- de volgende dingen werken ook goed voor spuitwerk:
uit ervaring:
- opgeklopte ganache
- aangevette slagroom
- banketbakkersroombotercreme
- gewone botercreme
in theorie:
- stevige mousse's
- banketbakkersroom (denk aan puddingbroodjes)

- ik heb nog niet goed ontdekt welke hoeveelheid je nodig hebt. Dit hangt ook heel erg af van wat je van plan bent. Nu is het zo dat boterceme ed iig goed langer houdbaar is, en in te vriezen is. En met slagroom kun je altijd nog toetjes of warme chocolade melk versieren.

Cupcakenl: ik ben helemaal de tel kwijt wie er allemaal komt :D wat mij betreft ben je welkom, maar ik weet niet of we dan mischien om de beurt moeten gaan spuiten omdat we niet meer om de tafel passen  ;)  in ieder geval is oefenen op een stuk bakpapier (of desnoods de tafel ook prima, je kunt dat na het spuiten alles terug doen in de kom en opnieuw proberen.

Voor chocolade botercreme heb ik laatst met dank aan rudolf gesmolten chocolade er door gedaan, erg lekker (let wel op, dit moet gelijk gemixed worden, de keer ervoor had ik het met de hand er door geroerd en dit was niet snel genoeg. Stukjes chocolade er in is heel lekker maar spuit heel slecht.

Voor iedereen:
kan er even geteld worden hoeveel mensen ik volgende week kan verwachten?

Franka

edit: wat is het toch met plaatjes:
http://www.facebook.com/media/set/?set= … 60df0722af

106

Goedenavond
Wie van de dames uit Zevenaar gaat er toevallig nog  voor 1 maart naar De Molen, of woont er vlakbij?
Groetjes Linda

107 Laatst bewerkt door gejo (23-02-2012 22:53)

@Linda,

Je bedoelt de molen in/richting Babberich? Ach, als je in Zevenaar woont, woon je er zowiezo dichtbij.  :D  Wat heb je nodig?  ;)

gr. Joyce

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

108

Hai joyce, ik bedoel de molen de hoop, geen idee, waar die in zevenaar ligt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar zeeuwse bloem en heb hun gemaild, en jaaaa, ze hebben het.
Dus dacht misschien 1kilo ofzo? Geen idee per hoeveel gram/kilo het verkocht wordt en hoeveel t kost, maar liever teveel dan te weinig.
Wil koekjes gaan bakken voor mijn zoontjes 2e verjaardag!
Dus als je iets voor me wil halen, zou super zijn!!
Laat maar even weten!

109

Linda,

Ik ga volgende week wel effe voor je de zeeuwse bloem halen, neem het de 1ste mee!  ;)

groetjes!

110

Hoi meiden,

Ik wilde even laten weten dat ik nog niet zeker weet of ik er donderdagavond bij ben: lig al een week ziek in bed, met voorhoofdholteontsteking en keelpijn. Ik wacht dus even af hoe ik me in de loop avn de week voel.

xx

111

@ sheep83: Beterschap Franka!

@ zuki: Volgens mij zijn we in totaal met 8 mensen als andere franka dan beter is, anders zijn we met 7 personen.

Ik heb er zin in! Tot donderdag!

112

Sheep83 schreef:

Hoi meiden,

Ik wilde even laten weten dat ik nog niet zeker weet of ik er donderdagavond bij ben: lig al een week ziek in bed, met voorhoofdholteontsteking en keelpijn. Ik wacht dus even af hoe ik me in de loop avn de week voel.

xx

Hier ook precies hetzelfde. had vorige week vakantie maar lig al sinds zater, een week geleden, ziek in bed

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

113 Laatst bewerkt door cupcakenl (27-02-2012 17:28)

heb er wel zin in  :o  als ik wel kan maar ik laat het wel eten als ik niet kan en als je niks hoort dan kom ik ook

ik heb nog wel een vraagje over puzzelplaatjes kan iemand me daar mee helpen die komt en kan die gene ook zeggen wat ik dan even moet meenemen als je het me wilt uitleggen?

Waar gaan we eigenlijk heen naar wie bedoel ik dan?

moeten we zelf botercreme meenemen of maakt iemand een grote hoeveelheid (je krijgt wel geld dan hoor?)

sorry voor de vele vragen

meBakery.blogspot.nl

114

Hoi cupcakenl,
stuur me even een mailtje voor het adres :D ik heb m'n hele grote tafel beschikbaar gesteld.

Ik maak een grote bak botercreme, dat leek me makkelijker dan dat iedereen een beetje moest maken en meenemen.

F.

115

Beterschap voor de zieken....
En dan reken ik op 6 tot 8 personen.

116

Oh, meiden, wat baal ik hiervan. Ik moet ook afhaken.
Wij hebben dit weekend vreselijk pech met de auto gehad, zijn gestrand, en de ANWB heeft ons geholpen de auto op een rangeerterrein te brengen.
Mijn vriend is midden in de nacht door de anwb thuisgebracht.
Het ergst is dat ze vandaag gebeld hebben dat hij niet meer gemaakt kan worden. Boeh, ik kan wel janken.
Maar nou moet de auto opgehaald worden van dat terrein en dat kan, jawel, alleen op donderdagavond....
Helaas dames, jullie gaan mooie toefjes maken, maar ik ben graag volgende keer weer van de partij!!

117

Hoi meiden
ik moet definitief afhaken. tis nu dag 11 dat ik ziek ben en heb eindelijk een AB kuur vd HA gekregen.
Veel plezier allemaal!

Btw. mochten er meiden zijn die spullen vd hebshop willen laat dit dan weten. ik woon er naast en kan t dus dagelijks meenemen. scheelt weer verzendkosten ;)

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

118

Hoi meiden,

Ik haak ook af deze keer: ik heb gisteren van de HA een ab kuur gehad ( we gaan gelijk op Lenny) en moet het dus echt even rustig aan doen....Voel me nog steeds ontzettend beroerd en ziek, dus ik blijf in mijn bedje...

Veel plezier dames!

ps lenny: zal je aanbod onthouden :)

119

Moet je eens kijken wat ze in dit filmpje kunnen.....
Zou dit ook met botercreme kunnen? Het ziet er wel heel knap uit!

http://www.youtube.com/watch?v=_8doUtSN … re=related

120

O jee, o jee. Er heerst een vloek op 1 maart.. Ik ga het ook niet redden. Ben te druk de laatste tijd en zo ook deze week. Vrijdag had ik eigenlijk een late dienst, maar dat is verandert in een vroege dienst. Het is de laatste tijd veel 'gevlieg' geweest en ik heb dus echt even een avond thuis nodig.

Het spijt me.

Kunnen we alvast een nieuwe datum proberen te plannen...? Hopelijk een avond dat meer mensen kunnen?

121

beterschap, succes met de auto, neem lekker een avondje thuis....

Nu weet ik iig zeker dat ik genoeg botercreme heb :D

En ja, dat kan met botercreme, maar ik kan dat niet :D

Tot morgen voor degene die wel komen.

Franka

122

ik kom nog wel hoor ,, heel veel beterschap aan iedereen ,, en veel suc6 voor degenie de er niet zijn.

HEB ER ZIN IN

meBakery.blogspot.nl

123

Hoi hoi allemaal!!!

Er heerst echt een vloek op de 1ste!!!! Werd net door mijn vader gebeld, ouders wonen in Spanje, moet morgen voor hem een aantal dingen regelen in BRABANT!!!!!  :s  Ben de gehele dag dus weg...en voor Linda..kan dus je bloem niet halen. Ben net terug uit Z-Limburg en wilde morgen dus de zeeuwse bloem halen.

Ik weet niet hoe het loopt morgen maar probeer er morgen wel bij te zijn..al is het dus zonder baksel want die wilde ik ook morgen maken  :mad:  :s

Hopelijk tot morgenavond en voor de rest beterschap en Linda, succes morgen. Heb onlangs ook een nieuwe auto moeten kopen, motor in de soep gedraaid !  :mad:  :mad:  :mad:

Groetjes, Joyce

124

Iedereen die wel gaat: veel plezier vanavond!

Nog even een vraagje van mij:

Ik heb al op de zoekfunctie geprobeerd te vinden of je een bevroren taart kunt decoreren. Ik lees dan alleen dat men eerst moet wachten tot ontdooit is en dan decoreren.

Ik heb echter een bekleed kapsel in de diepvries staan, wil die decoreren, maar de taart moet wel bevroren blijven, aangezien hij volgende week bevroren met de klant mee moet.

Ik wilde de decoraties van te voren maken, zodat de taart maar even uit de diepvries hoeft voor het erop plakken.
Maar vroeg me dus af: kan dit wel?!?

125

Was t nog gezellig dames? Hebben jullie de fijne kneepjes van de toeven nu onder de knie??