51

Re: Op zoek naar baksters in omgeving Zevenaar

@jolanda: je zit denk ik bij verkeerd topic...wij zijn allemaal mensen uit omgeveing zevenaar die bij elkaar afspreken om ervaringen uit te wisselen ( voor onszelf zeg maar)..

52

Ik heb de oproep voor zoetermeer gemeld. deze zal dan verplaatst worden

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

53

Hoi hoi,

Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch???? Ik ben trouwens al laaang geeeen 17 meer. Zou het trouwens wel nog heel graag zijn  ;)

Persoonlijk heb ik overal problemen mee, ben nog niet zo lang bezig maar het bekleden van vooral een (kleine) ronde taart lukt me nog niet zo als ik het willen zou.

Ik neem in ieder geval een biscuit en fondant en marsepein mee en wat er nog meer in mijn tas past.... :D

Oh ja, ik neem ook frisdrank mee.

Tot snel.....

gr. Joyce

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

54

Hai Dames,

Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van mijn nieuwe Kenwood bij het maken van een biscuit: wat een verademing in vergelijking met een handmixer zeg! Meteen mooi hoog en strak biscuit als resultaat! ( Beetje jammer dat de kat hem net aangegeten heeft en ik dus weer opneiuw kan beginnen :()

Wat ik me afvroeg: kan ik het beste in voorbereiding van volgende week?

-mijn biscuit vullen en bekleden en dan invriezen. Volgende week meenemen, puzzelplaatje opmaken en weer invriezen bij thuiskomst?

-mijn biscuit meteen na bakken in vriezer doen en dan volgende week vullen en bekleden en na het puzzelen als geheel weer in de vriezer doen?

- dag van te voren biscuit maken, vullen en bekleden, nachtje koelkast, en dan donderdag na het decoreren invriezen bij thuiskomst...

@rijden vanuit arnhem: wat spreken we precies af?? 2 wonen ( eve en lindie) er bij centraal station in de buurt en ik woon bij station zuid in de buurt...

55

Hoi Franka en de rest!

Van het invriezen weet ik dus ook niet, maar dat had ik al laten weten per sms ;-). Hahaha.

Ik vind het een goed idee om samen te rijden. Wat is handig? Welke tijd, waar  en wie rijdt? Ik heb een peugeot 206. Heb dus niet heel veel laadruimte voor eventuele spullen. Heb zelf namelijk een grote plastic bak (IKEA) vol spullen. Weet niet wat jullie mee willen brengen? Ik kan natuurlijk ook een selectie maken!

Liefs! (ben bijna klaar met de nachtdienst, jeuh!)

56

@sheep83: Wat ik meestal doe, taart bakken, snijden, vullen en bekleden, en dan in de vriezer.
Je kunt dan het puzzelplaatje maken en je taart gewoon lekker in de vriezer laten.
Op het moment dat je de taart gaat gebruiken haal je m uit de vriezer, ontdooi je in de koelkast en dan leg je puzzelplaatje erop.
Dat is hoe ik het doe, maar zegt natuurlijk niet dat dat de goede of enige manier is.
Vele wegen leiden naar rome;-)

Over t rijden zeg maar wat jullie willen, ik heb zelf ook een klein bakkie, clio, en weet ook niet wat handig is omdat we allemaal een beetje verspreid wonen....
Wat denken jullie?

57

@lindie: nou, dat klinkt als een bruikbare tip! Maar dan hoef ik niet extra iets mee te nemen wbt taart...dan maak ik gewoon puzzelplaatsje en dan kan ik die altijd een keer op een taart doen als ik die thuis maak :)

Wbt het rijden: ik weet dat Eve vandaag een auto-ongeluk heeft gehad en ik weet dus niet of die tegen die tijd weer rijdt ( met haar verder alles goed!) wij hebben een vrij grote auto ( citroen  picasso) Weet niet of het voor jullie een mogelijkheid is om naar station zuid te komen? Doe maar een voorstel...

58

Ojee, @eve, heel veel sterkte gewenst. Hoop dat t niet te ernstig is en dat het goed gaat met jou, (en je auto..
Over t rijden:
Als jullie naar t station centraal willen komen dan wil ik wel rijden hoor.
Anders is t denk ik niet zo handig als ik eerst met mn eigen auto naar zuid moet en dan samen naar Zevenaar is een beetje om denk ik, want ik rij hier vanuit huis zo de snelweg op naar zevenaar...
Anders kunnen we ook apart rijden?

59

@lindie: eve had het over een bak met spullen meenemen, dus die kan denk ik niet zo handig sjouwen naar centraal :D

Het is denk ik voor jullie wel handig om samen te rijden, aangezien jullie bij elkaar om de hoek wonen en dan rij ik wel alleen :D Geeft niets...

60

Hoi allen!

De schrik weer te boven hoor. Met mij gaat het goed. De auto is gelukkig ook al heel snel weer gemaakt. De voorkant lag in elkaar. Maar gelukkig alleen blikschade!

@ Lindie, samen rijden? Ik stuur je in een privébericht wel even mijn telnr, email en adres. Ik kan dus ook weer rijden. Geen probleem! Kunnen we even overleggen ;).

Nog maar even en dan is het zo ver! Echt leuk!! :D :D :D XXX

61

tot snel :D

62

Hoi allemaal,

Heel veel plezier morgen!! ik kan er niet bijzijn i.v.m. school
ik zou echt wel graag een keer komen maar dan bijvoorbeeld op een zaterdag middag of als ik het minder druk heb met school........ :mad:

hoop dat ik ook snel een keer mee kan doen

HEEL VEEL PLEZIER :thumb:  en ik wil wel zien wat jullie gemaakt hebben he  :)

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

63

Is t een probleem als we (:eve en lindie) iets later komen rond kwart over 7/half 8?
Lukt mij niet om eerder te vertrekken ivm met dat mijn vriend vanavond later thuis komt...
Oja, Lenny neem jij nog de cricut mee? Ben wel benieuwd hoor...

64

Hoi dames,

Ik ben vanavond van de partij maar helaas zonder cricut.
Ben afgelopen 2 weekenden druk geweest met verhuizen en heb dus ook de cricut al verhuisd  :grr:
Ik ga vanavond aan de slag met de bovenkant van een dartbord-taart, welke morgenavond geleverd mag gaan worden.

Tot vanaaf!

PS> denken jullie aan je agenda  :9

Lenny

www.cakelady.nl

65

Goed dat je het zegt Lenny! Anders had ik mijn agenda vergeten! Jammer van de cricut...had zo'n ding wel eens in actie willen zien!! ;)

Ik heb inmiddels twee kleine taarten voorbereid omdat ik vooral het bekleden wil oefenen. Neem van alles genoeg mee dus als iemand iets vergeet....geen nood!!!

Tot straks!!!

groetjes...

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

66

Het was gezellig.

1 Maart, volgende keer :D even ter herinnering ;)

Suggesties voor iets om te doen?
Ik heb ook alles in huis om een keer met spuiten te oefenen, Wil graag nog een keer uitgebreid aan de slag met Royal Icing, maar ik schat in dat ik volgende keer meer ben voor Botercrème (of aangevette slagroom  ;) )

Of gewoon nog een keer zoals vandaag allemaal lekker met fondant/marsepein aan de slag.

O ja, volgende keer hoeft er geen fris mee te komen, ik heb nog 3 flessen staan.

Franka

67

Haai!!!

Ik vond het ook echt gezellig!! :D:D

Ik heb gisteren thuis ook Pip nog afgemaakt: ben dus nog een uurtje doorgegaan en om half 1 mijn bedje opgezogd :P Hoezo verslavend ?!?!

Heb nu al weer zin in de volgende keer!

liefs Franka (2)

68

Ha dames,

Was inderdaad gezellig en 1 maart staat rood omcirkeld in de agenda :)
Ik ben groot voorstander van spuiten voor de volgende keer. Heb nu al oorlog met het spuiten van zo'n mooie creme toef op de cupcakes. Heb allerlei spuitmondjes maar mocht er iemand verstand van hebben, dan hou ik me aanbevolen. Mag ook buiten 1 maart om hoor.

Groetjes,
len

www.cakelady.nl

69

Jaaa, sluit me aan bij de anderen. Was erg leuk, en ook leerzaam, en gezellig!!
Voor de volgende keer:
Misschien wel leuk als iedereen wil spuiten,(uuh, dat klinkt raar..
dat iedereen z'n favoriete toefen recept maakt en meeneemt.. Idee?
En blijf benieuwd naar de cricut!!
Lag alleen een beetje laat in bed, niet zolaat als franka.. maar toch, de volgende dag was mijn wekkertje wel heel bruut om 5.45... :(
Vanavond vroeg mijn bedje opzoeken.
Iedereen goed weekend!

70

Hallo allemaal!

Ik vond het erg gezellig en leerzaam. Ben wel benieuwd naar jullie "eindprodukten". Maken jullie er foto's van? Leuk voor de volgende keer. Mij maakt het niet zo veel uit wat er voor de volgende keer op de agenda komt, heb nog zooo veeeel te leren. Mijn taarten zijn de afgelopen dagen op het werk beland...en binnen no-time waren ze meester gemaakt! Het kleine paarse taartje heb ik de volgende dag afgemaakt met een bloem bovenop en een parelrandje onderaan. Kan niet wachten tot de volgende keer!!! :D  :D

Groetjes Joyce

71

Hoi dames!

Vond het eveneens heel gezellig!!

Ik kan ook op 1 maart! Spuiten oefenen klinkt leuk! Nog nooit gedaan. Moet ik dan denken aan die toeven op de cupcakes?

Ben benieuwd naar je creaties Joyce!! Heb je foto's? En je Woezel en Pip, Franka no. 2? Dolfje weerwolfje ook mooi Franka no. 1? En wat vond je klant van de taart Lennie? En Linda al verder gegaan met Nijn?

Mijn blond-poppetje is wat verder uitgewerkt. Ik wilde vrijdagavond beginnen met het randje, maar durf het niet aan met de icing. Denk dat het dan moeilijk strak te krijgen is en ga dus toch maar (perfectionistisch, perfectionistisch...) dat 'pistool' kopen voor het randje. Misschien kan ik deze week wel een foto plaatsen met het eindresultaat... :-)

Morgen de nachtdiensten in. Eerste keer na het ongeluk. Maar ik zal nu oppassen met terugrijden! Tot snel!!

Liefs,
Eef

72

@Evelien: als je niet gelijk het pistool wilt kopen, mag je hem ook best lenen hoor. Heb m hier liggen. Is toch best n uitgave zo ineens als je m verder niet nodig hebt.
Als je m toch wilt gaan kopen heb je nu een mooi excuus ;)

73

Haai!

Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de resultaten :D
Hier is buurpoes ook af en wil ik morgen de randjes erom heen gaan maken met de sugargun ( ook die van mij is te leen eve :D)

Nog even een vraag ( ook op forum gesteld)

Ik heb binnenkort wat taarten op stapel staan voor een paar vriendinnen van me. Nu zat ik te kijken naar welke maten taart ik nodig heb, maar ik vind overal verschillende aantallen en maten en nu zie ik dus door de bomen het bos niet meer! Wie helpt me even?

Ik heb nodig:

2 x een ronde taart voor 24 personen ( ik dacht zelf aan 2 taarten van 20 cm, 12 personen uit 1 taart)

1 x stapel voor ongeveer 24 personen ( ik dacht aan stapel van 15
en 25 )

1 x ronde taart voor 18 personen ( ik dacht zelf aan 1 taart van 25 cm)

Zit ik hiermee goed?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

groetjes Franka!

74 Laatst bewerkt door Zuki (01-02-2012 18:46)

Ik moet 1 maart iig een taartje af hebben....
Is namelijk m'n trouw dag :S maar ik mag van m'n man gezellig freubelen :D

Spuiten is: toeven of cupcakes, maar ook bv slagroom of moka taarten en met botercreme kan je hele mooie versierde taarten ook maken, of zelfs beestjes spuiten ed.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288189597908801&set=a.288188967908864.70395.100001532886630&type=3&theater
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288190307908730&set=a.288188967908864.70395.100001532886630&type=3&theater
even snel een paar foto's opgezocht :)

Ik heb nog niet verder gewerkt aan dolfje taart, die staat voor 12-2 op de planning. Dolfje staat inmiddels los van z'n steuntje, zodat de achterkant ook goed kan drogen.

Ik heb geen idee van de maten van de taarten die je zou moeten rekenen. Hangt ook erg van de vulling ed af denk ik.

F.

Edit: geen idee waarom de plaatjes niet werken. Dan maar een link: http://www.facebook.com/media/set/?set= … 60df0722af

75 Laatst bewerkt door Sheep83 (31-01-2012 09:23)

@zuki: oeps, gevalletje trouwdag vergeten :D Heb je in ieder geval weer een leuk excuus om een taart te bakken :D

Kan de foto's niet zien :(

Vulling voor de taarten is met name jam/mousse en bbr...