1

Onderwerp: Poppenhuis

--------------------------------------------------------------------------------

M'n beste dinnetje Karin is afgelopen zondag bij mij geweest. Ze had iets heel moois en leuks bij voor mij. Het is iets waar ik zo weg van ben.

Een POPPENHUIS!!!!!!

Ze heeft het een tijd geleden als bouwpakket gekocht en heeft er geen zin meer in om het af te maken. En nu heb ik het gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ooooooooh ik ben er zo blij mee.

Het is groot hoor. 1.20 hoog.....90 cm hoog en 40 cm diep.

Ik heb hier een foto, kun je zien wat ik aan de buitenkant ook nog allemaal moet doen. Vind dat echt heeeeeeeeeeel leuk om te gaan doen.

Binnenin moet ook nog heel veel gebeuren, behangen e.d.

Heb er ook veel meubeltjes bij.

De inrichting van de badkamer is zelfs echt emaille

http://s5.postimage.org/dclbkfj5j/006.jpg
image hosting jpg

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben er zo gelukkig mee.

Toen Karin, het een paar dagen voordat ze zou komen, zei aan de telefoon dat ik haar poppenhuis kreeg, kon ik er gewoon niet van slapen .

Ik zal vandaag ook foto´s maken van de binnenkant. (eerst ff batterijen halen voor m'n camera).

Weet je wat ook zo leuk is........de trappen die er ook nog in moeten geplaatst, moeten nog bekleed worden. Zit er allemaal bij hoor. Er komt een loper op die ik zelf moet borduren. De loper word dan afgewerkt aan de zijkanten met een koperen strip. In de huiskamer komt een perzisch tapijt,wat ik ook moet borduren.

Achhhhh.....het is te veel om op te noemen.

Maar misschien vinden jullie het wel leuk om de vorderingen van m'n poppenhuis te volgen?

Groetjes!

2

Re: Poppenhuis

Lijkt me super! Ik ben dol op poppenhuizen (zo verslavend) :Y
Dit is echt een hele mooie zeg :)

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

3

Wat leuk dat je zo enthousiast bent  :Y , veel plezier ermee en natuurlijk zie ik graag de vorderingen !!

4

wat ontzettend leuk Marileen, ik wens je heel veel succes met het inrichten van deze droomvilla :Y

zorg je wel dat de bewoners af en toe taart krijgen :)

5

Hahahahah tuurlijk!!!!

Groetjes!

Wat een mooi kado. Heel veel plezier en succes. Ken meerdere mensen die dit als grote hobby hebben. Net zo verslavend als taarten zeggen ze......

Ben heel benieuwd hoe het wordt.

Groetjes Petra

7

Wat een leuk kado!! En wat leuk dat jij er zooo blij mee bent :) Ben zeker benieuwd naar de vorderingen :Y

8

ik heb dit ook jaren als hobby gedaan, alles in het klein gemaakt, zo leuk om te doen. Maar ik was er op uitgekeken en bijna alles weggedaan. Ondanks de schaal 1 op 12 neem t het toch veel ruimte in en ik had ruimte nodig voor de taarten hahaha

veel plezier met inrichten  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

9

Wow, dat is wel een heel gaaf cadeau, hartverwarmend! :Y  Heerlijk dat je zo enthousiast bent. Heel veel plezier ermee!

Ik ben benieuwd hoe het wordt en neem een abo op dit topic, voor als je updates hebt.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

je heb hier in dordt (of hij moet opeens weg zijn) een winkeltje met alles voor poppenhuizen ben er 1x binnengeweest met mn zusje 

zo leuk!!!

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

OOOhhh...wat leuk!!! Wat kan ik me voorstellen dat je daar blij mee bent! :Y

Ik heb ooit eens bijna een hele nacht wakker gelegen omdat ik zo'n poppenhuis in gedachten aan het maken en inrichten was! Ik was destijds ook van plan om ermee te beginnen. Toen ik mijn man die morgen vertelde dat ik geen oog had dichtgedaan verklaarde hij mij voor gek. En als ik nu eens een slapeloze nacht heb gehad zegt ie: Was je weer een poppenhuis aan het inrichten? Haha! :lol:

Groetjes van Marjon

12 Laatst bewerkt door fruitcake (25-11-2011 21:28)

oooo, poppenhuizen....had er vroeger één (niet zo een als deze natuurlijk) en kocht van mijn opgespaarde zakgeld meubeltjes en mijn vader had er echte lichtjes ingemaakt. Helaas is het niet meer te vinden thuis....Had de meubeltjes wel gewild...

Maar het lijkt me heel leuk alles te volgen van je vorderingen, kan nog steeds genieten van poppenhuizen en ze urenlang bekijken.

Misschien toch een zoeken naar zo'n pakket....Mocht je een tip hebben...

13

Doe mij zo'n dinnetje!!  :D

Ik ben vorige week naar een tentoonstelling van poppenhuizen in het Gemeentemuseum Den Haag geweest, wat was dat gaaaaaaaf!
Ooit, later als ik groot ben (nóg groter :lol:) dan wil ik ook zo'n poppenhuis gaan maken. Liefst een zelf ontworpen huis, als ik dan toch aan de slag ga....

Ik ga je topic volgen hoor, veel te leuk!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

14

ik was ook goed op weg met mijn poppenhuis-zaanse winkeltje.... totdat ik met taarten begon... ondertussen nog een nieuw huis gekocht; het staat nog in de doos, niet eens in elkaar gezet...
Mijn man heeft het nu naar de hobbykamer verhuisd, omdat de hobbyzolder nu taartenzolder geworden is; dus misschien dat er binnenkort weer aan de kasten en toonbank gewerkt gaat worden??

Maar super, dat je dat huis zo kreeg en dat je hem nu helemaal naar eigen smaak kunt afmaken en inrichten!

Groetjes, Dorothea.

15

Na de Sinterklaas ga ik er goed aan beginnen.
Er zitten ook echte hanglampjes, staande lampjes en schemerlampjes in en bij, met echte kleine stekkertjes diein piepkleine stopkontaktjes moeten.
En ze doen het dan ook echt.
Wat is het toch leuk!!!
Oh ja en in de keuken delfsblauwe tegeltjes, en een rekje met delfsblauwe potjes....hihi en echte emaile pannetjes.....het is net mijn keuken.
Zal morgen eens wat foto´s maken van wat spulletjes  :)

Groetjes!

16

Super leuk! Zoiets had mijn oma ook!

17

Wauwww dat is echt een droom van mij!! (van ons eigenlijk, ik en m'n man). We hebben een dochtertje, zij is nu nog maar 1 jaar, maar mijn man is best wel handig, en we hopen dat ie ooit de tijd vind om voor haar een prachtig poppenhuis te maken! Maar deze is echt geweldig!! Wil je eens aan je vriendin vragen waar je zoiets in bouwpakket kan kopen?Heel veel plezier met de inrichting van je huisje :lol: