76

Re: Freubelen in omgeving Dedemsvaart, Hardenberg, Ommen

tam80 schreef:
Laura's Cakery schreef:

Ik zit nog heel erg te twijfelen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet goed in taart maken en maak ze ook niet zoveel meer omdat ik flink aan het afvallen ben.
Maar het lijkt me wel weer erg gezellig...

het gaat ook niet om het wel of niet goed kunnen...maar om de Gezelligheid!!
dus ik zou zeggen geef je op,en we kunnen daar allemaal wat van elkaar leren!!

Ik ben het met Tamara eens.
Het gaat vooral om de gezelligheid en mensen leren kennen met dezelfde hobby!

..*Heerlijk aan het bakken*..

Ik ga hier nog eens overleggen met mijn vriend. Misschien kom ik wel alleen een middagje kijken en op die manier van jullie leren! ;)

I just love cake!
Groetjes Laura

Ow maar ik ben ook nog niet goed hoor!!!
Kom vooral om te leren, nieuwe meiden te leren kennen, kletsen, en te oefenen!!!

Zoals het nu lijkt kom ik wel!!

I just love cake!
Groetjes Laura

80

Laura's Cakery schreef:

Zoals het nu lijkt kom ik wel!!

Gezellig! Je staat erbij

81

hoi,

Ik moet helaas afzeggen, net een nieuwe baan, alle weekenden in maart al gevuld...jammer. Volgende keer beter!

Groetjes Leonie

82

Emmalientje schreef:

hoi,

Ik moet helaas afzeggen, net een nieuwe baan, alle weekenden in maart al gevuld...jammer. Volgende keer beter!

Gefeliciteerd!! Nou ja, er komen nog genoeg andere dagen.. :D

83

Helaas, nu moet ik ook afzeggen...
Ik heb die dag 2 verjaardagen staan waar ik echt heen moet.

Misschien wil iemand anders dit van mij overnemen?
Of anders een andere dag?

Ik hoor het wel!

84

Belletain schreef:

Ik hoor het wel!

dus jij kom ook niet Nicolette??
maar jij hebt dit toch eigenlijk geregeld!!??

meer van mijn creaties zien?like mijn facebook pagina!
http://www.facebook.com/#!/taartentamara

85

tam80 schreef:
Belletain schreef:

Ik hoor het wel!

dus jij kom ook niet Nicolette??
maar jij hebt dit toch eigenlijk geregeld!!??

Ik weet het, maar het kan echt niet anders.
Het is wel geörganiseerd in de winkel van Brenda, die zal gewoon open zijn en het zal ook gewoon doorgaan.

86

Ik lees dit nu pas, een freubel bij mij naast de deur daar wil ik wel heel graag bij zijn al weet ik uit ervaring dat er tijdens zo'n meeting weinig uit mijn handen komt.
Ik snap alleen het moeilijke gedoe om de organisatie heen niet helemaal.
Brenda en Gert stellen de ruimte beschikbaar + koffie/thee, iedereen die komt brengt wat lekkers mee + de benodigdheden voor zijn/haar freubel (de winkel is dichtbij) of is voorzien van een paar leergierige oogjes of een gezellige babbelaar.
Volgens mij is er verder niet meer nodig of denk ik nou te simpel?

Het weer in de oorspronkelijke staat terug brengen van de ruimte wil ik wel voor mijn rekening nemen, dat is geen probleem.

Een ander datum lijkt me niet handig, Brenda en Gert zouden dan voor een 2e keer de ruimte vrij moeten houden en dat zou voor hun inhouden dat ze voor die datum dan geen aanvraag voor een workshop kunnen accepteren.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

87

Gerda schreef:

Ik lees dit nu pas, een freubel bij mij naast de deur daar wil ik wel heel graag bij zijn al weet ik uit ervaring dat er tijdens zo'n meeting weinig uit mijn handen komt.
Brenda en Gert stellen de ruimte beschikbaar + koffie/thee, iedereen die komt brengt wat lekkers mee + de benodigdheden voor zijn/haar freubel (de winkel is dichtbij) of is voorzien van een paar leergierige oogjes of een gezellige babbelaar.

Het weer in de oorspronkelijke staat terug brengen van de ruimte wil ik wel voor mijn rekening nemen, dat is geen probleem.

Een ander datum lijkt me niet handig, Brenda en Gert zouden dan voor een 2e keer de ruimte vrij moeten houden en dat zou voor hun inhouden dat ze voor die datum dan geen aanvraag voor een workshop kunnen accepteren.

Hoi!

Er is ook geen probleem hoor ;)
Het gaat gewoon door, ook al kan ik niet komen.
Het wordt gehouden in de winkel van Brenda, dus dat moet geen probleem zijn.

Maar aangezien er best een aantal mensen niet kunnen komen, zou het leuk zijn om dit nog een keer te organiseren. Maar dat is pas voor veeeeeeel later! :P

Ik ga mijn best doen om een Irish Coffee taartje mee te nemen!

Verder zal ik denk ik niet gaan freubelen maar de kunst bij de rest afkijken! ;)

I just love cake!
Groetjes Laura

89

Gerda schreef:

heey Gerda,

jij hebt ook contakt gehad met Jose (mistyp),wij wouden ook wel helpen evt het een ander klaar te zetten,en na afloop de boel weer opruimen!
dus dat wij het met ons 3en overnemen van Nicolette (belletain)!!

en zoal het nu lijkt komen er 8 dames...maar ik heb tussen de reaktie's nog 4 dames zien staan die ook wouden komen (liesbeth 1980 / knuffelkonijn / rijtie / mellin) maar die niet op de lijst staan...dus dames,als jullie dit lezen,en jullie willen wel komen,laten jullie dat nog ff weten!!

ik heb er in iedergeval zin in...gezellig!!

Belletain schreef:

De freubel plek wordt bij Brenda in haar nieuwe deleukstetaartenshop in Ommen!

Datum: zaterdag 17 maart 2012
Tijd: 13:00 – 16:00
Plek: Varsenerstraat 12-14 in Ommen

De bedoeling:
Deze freubel dag is vooral bedoeld om je mede bakkers/baksters uit de buurt te leren kennen. Maar er kan worden geboetseerd, gepuzzeld, cupcakes worden gedecoreerd, maar let wel op dat het niet een te groot project wordt. Het is niet de bedoeling om hele taarten te vullen en/of bekleden en/of decoreren.
De nadruk ligt op gezellig kletsen, elkaars malletjes uitproberen en ervaringen uitwisselen.

Freubelen is niet verplicht, gezellig aanwezig zijn mag ook.

Wanneer je komt freubelen, is het leuk als je wat zelf gebakken lekkers meeneemt. Misschien is het een idee dat iedereen wat anders meeneemt? Denk aan Brownies/ cupcakes/ macarons/ cakepops/ cheese cake/ kleine taart etc. Minimaal 4 stuks. Zo krijg je een soort Sweet Table van freubelaars.
Laat de anderen in het topic alvast weten wat je meeneemt!

Brenda verzorgt de koffie en de thee, maar niet de materialen om te freubelen. Deze kun je zelf meenemen in een tasje. Als je iets bent vergeten, geen paniek, er is genoeg gelegenheid om wat nieuwe materialen aan te schaffen in de shop zelf!

Aan het eind ruimen we met z’n allen de ruimte op en doen we de afwas, zodat Brenda niet alle troep zelf moet opruimen.

Er is deze datum plek voor 16 mensen! Dus geef je snel op.

1. Tamara - Cakepops (Tam80)
2. Nathalie - Chocolade taartje (NathalieDrenthe)
3. José - Kleine Verleiding (Mistyp)
4. Ingrid - Cupcakes van Rudolph (Passion4cake)
5. Debbie - ... (debbie1)
6. Lizzy - ... (Lizzy)
7. Laura - Irish Coffee taartje (Laura's Cakery)
8. Gerda - ... (Gerda)
9. Mirjan-Macarons (Me and my cakes)
10.
11.
12.
13.
14.
15.

- Brenda (Frummeltje)
- Gert

91

@tam80
Ja, ik zal het nog even kortsluiten met Brenda en Gert, ik zie ze nog wel voor zaterdag.
Er valt niet zoveel klaar te zetten, de ruimte is standaard al zodanig ingericht dat je er bijna direct aan de slag kunt. Het is hooguit dat er wat verschoven moet worden, maar de tafels zijn best zwaar dus dan is het wel fijn dat je met meer bent.

Is het wat dat ik wat fris drinken mee breng?
Ik ben met de fiets en dan is een baksel niet zo handig te vervoeren.
Als het goed is valt er tegen zaterdag wel iets van mijn hand te bewonderen, maar ja, daar mag dan weer niet van gesnoept worden.
Aaach, arme Gert.

Nu nog nadenken over een freubel.
Ik zie jullie zaterdag, ik heb er zin in.

Groetjes Gerda

92

@gerda...

je hebt gelijk,er is niet veel klaar te zetten...maar het is wel fijn dat je het niet alleen hoeft te doen...net wat je zegt,met die zware tafels te slepen...maar als ik het begrijp overleg je nog met brenda??laat je het ff weten dan??
en dat jij drinken mee neemt vind ik prima...
ben wel nieuwschierig waar jij in ommen woont,ik woon namelijk ook in ommen...mischien hebben wij elkaar wel eens gezien,maar weten dan van elkaar niet wie wij zijn...haha...

93

@Gerda en @tam80,

Wij zullen er met ons 3en wel voor zorgen dat de tafels goed staan, dat er koffie en thee is en dat alles na afloop weer netjes is.
Brenda en Gert moeten er geen werk mee hebben.

Gerda ik ben wel heel benieuwd naar je creatie. Ik had van Brenda gehoord wat je ging maken. Hoop wel dat het er zaterdag is  :)

Wat betreft het freubelen dat mag van mij maar hoeft niet. Ik zou het heel leuk vinden als iedereen een paar foto's meeneemt van haar creaties.
Maar bovenal lijkt het me leuk om gezellig met elkaar te kletsen en ideeen met elkaar te delen.

Tot zaterdag.

Groetjes José

P.s. Als er nog dames zijn die twijfelen. Gewoon even aanmelden en komen. Het wordt heel gezellig.

Wat mij betreft ruimen we met z'n allen op! Geen probleem toch!?

I just love cake!
Groetjes Laura

95 Laatst bewerkt door Gerda (11-03-2012 19:20)

Laura's Cakery schreef:

Natuurlijk is dat geen probleem alhoewel met 8 loop je elkaar misschien een beetje in de weg, ik denk dat de mensen die van buiten Ommen komen de freubel willen combineren met wat shoppen.
Dan moeten ze zich niet bezwaard voelen dat ze niet helpen opruimen. Als ik wil kan ik elke dag wanneer de winkel open is gaan shoppen dus is het niet erg wanneer ik daar zaterdag even niet aan toe kom.

Groetjes Gerda

96

Gerda schreef:
Laura's Cakery schreef:

Natuurlijk is dat geen probleem alhoewel met 8 loop je elkaar misschien een beetje in de weg, ik denk dat de mensen die van buiten Ommen komen de freubel willen combineren met wat shoppen.
Dan moeten ze zich niet bezwaard voelen dat ze niet helpen opruimen. Als ik wil kan ik elke dag wanneer de winkel open is gaan shoppen dus is het niet erg wanneer ik daar zaterdag even niet aan toe kom.

:D  deze dame buiten Ommen helpt wel met opruimen ipv te gaan shoppen. Ik kom vaak genoeg in de winkel, volgens Brenda hoor ik al bijna bij het interieur  ;)
Laat de anderen maar lekker shoppen dan maken wij de boel wel weer aan kant.

Volgens mij wil iedereen wel helpen met opruimen, dat is fijn!
Ik kom zoizo, alleen niet de hele middag.
Heb afgelopen week een miskraam gehad en erg veel bloed verloren.
Nog een beetje rustig aan doen dus.
Maar ik kom zoizo, en neem evengoed een lekker chocolade taartje mee!
Ik was van plan een leuke taart te bekleden met jullie hulp (ik heb nog veel "hulp" en tips nodig), maar zoals ik nu lees gaat niemand echt freubelen?

98

NathalieDrenthe schreef:

Ik was van plan een leuke taart te bekleden met jullie hulp (ik heb nog veel "hulp" en tips nodig), maar zoals ik nu lees gaat niemand echt freubelen?

Hoi Nathalie,
Wat erg van je miskraam en ik kan me voorstellen dat je het nog rustig aan doet.
Maar vind het super dat je ondanks dat toch komt. Er zijn mensen die om mindere dingen niet komen.

Als jij graag hulp hebt bij het bekleden van een taartje zou ik zekers spullen meenemen. Omdat niet iedereen zelf gaat freubelen kunnen ze jouw alleen maar meer helpen ;)

Misschien is het ook een tip om eventuele vragen vast op te schrijven. Ik ga dat ook doen voor mezelf want ik weet wel dat ik het dan weer vergeet en als ik dan in de auto zit dan denk ik van shit.

Groetjes José en tot zaterdag

99

mistyp schreef:
NathalieDrenthe schreef:

Hoi Nathalie,
Wat erg van je miskraam en ik kan me voorstellen dat je het nog rustig aan doet.
Maar vind het super dat je ondanks dat toch komt. Er zijn mensen die om mindere dingen niet komen.

Als jij graag hulp hebt bij het bekleden van een taartje zou ik zekers spullen meenemen. Omdat niet iedereen zelf gaat freubelen kunnen ze jouw alleen maar meer helpen ;)

Misschien is het ook een tip om eventuele vragen vast op te schrijven. Ik ga dat ook doen voor mezelf want ik weet wel dat ik het dan weer vergeet en als ik dan in de auto zit dan denk ik van shit.

Groetjes José en tot zaterdag

Ik moet me even zelf op de vingers tikken.
Ik zit net het eerste bericht van dit topic te lezen en daar staat:

De bedoeling:
Deze freubel dag is vooral bedoeld om je mede bakkers/baksters uit de buurt te leren kennen. Maar er kan worden geboetseerd, gepuzzeld, cupcakes worden gedecoreerd, maar let wel op dat het niet een te groot project wordt. Het is niet de bedoeling om hele taarten te vullen en/of bekleden en/of decoreren.
De nadruk ligt op gezellig kletsen, elkaars malletjes uitproberen en ervaringen uitwisselen.

Nathalie als je graag wilt leren hoe je een taart moet bekleden dan is het misschien handig om een keer een workshop te gaan doen. Ik heb zelf ook naar een jaarlang zelf proberen een workshop gedaan.

100

NathalieDrenthe schreef:

wat erg van je miskraam...heel veel sterkte om het een plekje te geven!!
maar fijn dat je zaterdagmiddag wel (even) komt!!

ik was ook niet van plan om veel te doen,kletsen en ervaringen uitwisselen is veel leuker...hihi...
heb nog wel een puzzeltje voor een taart over 2 weken,dat neem ik mee,en dan zien we vanzelf of het in de tas blijft of niet...