101

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Zie deze howto pas voor het eerst..en ik ben er blij mee! Ik ga jouw tip om met een spuitzakken te vullen iig bij mijn volgende taart ook doen. Nu smeer ik met een paletmes en dit zou goed de reden kunnen zijn dat mijn biscuitlagen een beetje afwijken na het vullen, terwijl deze goed uit de oven komt.

102

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hoi Lori,

Dit is nou precies de duidelijke uitleg waarnaar ik op zoek was :) . Super dat er ook foto's bij staan. Dank je wel!

103

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Wat een goede uitleg. Bedankt, toch weer wat tips uit gehaald.

104

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

goede howto zeg  :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

105

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

heel duidelijk hopen dat het me gaat lukken woensdag mijn eerste zo te maken ;)

groetjes Lady Ann

106

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Mooie uitleg  :Y

Ik heb eens een taartzaag gemold :rolleyes: en ik kon er niet echt mee overweg, waardoor ik nu de lagen zelf snijd. Maar dan heb je het nooit zo strak als met een zaag. Welke is dit? Of iemand anders: welke is goed om net als deze mooie gelijke en strakke lagen te krijgen?

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

107

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

geweldig zo'n uitleg, wat is dit forum en de leden toch geweldig.
voor een beginneling als ik!!

108

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Annemarie1107 schreef:

Mooie uitleg  :Y

Ik heb eens een taartzaag gemold :rolleyes: en ik kon er niet echt mee overweg, waardoor ik nu de lagen zelf snijd. Maar dan heb je het nooit zo strak als met een zaag. Welke is dit? Of iemand anders: welke is goed om net als deze mooie gelijke en strakke lagen te krijgen?

Ik heb gewoon de goedkoopste uit de webshop.
En hier in Italie zijn ze ook in de grote supermarkten te koop voor 5 euro ofzo. Doen het ook prima.

109

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Heel duidelijk!

Bedankt!

Uit je dak met GEBAK!!!!

110

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

ik heb net een taart gevuld en afgesmeerd via jouw how to... en inderdaad hij is veel strakker!!!

Naja ik kan het niet helemaal vergelijken met een rechte taart omdat het een bierdop is ;) maar hij is wel strak! Het vullen met de spuitzak is een goede tip!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

111

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Dat wordt vragen naar een lasagneschep ;)
Dankjewel voor de duidelijke howto, foto's zeggen meer dan duizend woorden en met de duidelijke uitleg erbij is het nóg duidelijker.
Mijn taarten zullen er vast strakker van worden.

112

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Mooie uitleg ! Verplaats je je afgesmeerde taart nog voor het bekleden ? Ik bedoel, op een ander onderbord, zoja, heb je nog een tip hoe je dat kan doen zonder dat je hem beschadigt ;-)  :lol:

Neem je dromen mee de dag in..

113

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Soof schreef:

Mooie uitleg ! Verplaats je je afgesmeerde taart nog voor het bekleden ? Ik bedoel, op een ander onderbord, zoja, heb je nog een tip hoe je dat kan doen zonder dat je hem beschadigt ;-)  :lol:

Nee ik smeer de taart af en bekleed 'm daarna op hetzelfde onderbord (even schoonmaken zodat er geen bc op je fondant komt). Bij een stapeltaart zet ik de verschillende lagen eerst een tijdje in de koelkast voordat ik ga stapelen. Maar het verplaatsen vab de taarten gebeurt dus alleen bij een stapeltaart èn ze zijn dan al bekleed.  :)

114

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Ik ben net begonnen dus dit is voor mijn heel duidelijk.....dank je wel. Ik heb hier wel wat aan.

115

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Dank je wel :) Ik heb er erg veel aan! Ik dacht altijd al, hoe krijgen mensen het zo mooi strak. Ga het deze week meteen proberen :)

116

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hé, deze had ik gemist, dankjewel Lori voor deze handige, duidelijke uitleg. Ik voeg hem toe aan Allesovertaart, mag wel toch?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

117

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Heb hem ook net helemaal gelezen en hoewel ik het eigenlijk wel weet, ben ik er toch heel blij mee.
Super, hoe je het stap voor stap uitlegt, vooral het stukje van het afsnijden van de fondant.
Ben er blij mee en kan er nog veel uit halen.
Tnx

I may not be perfect, but i'm always me

118

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jozien schreef:

Hé, deze had ik gemist, dankjewel Lori voor deze handige, duidelijke uitleg. Ik voeg hem toe aan Allesovertaart, mag wel toch?

Groetjes, Jozien.

Of course  :)

119

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Esther68 schreef:

Zie deze howto pas voor het eerst..en ik ben er blij mee! Ik ga jouw tip om met een spuitzakken te vullen iig bij mijn volgende taart ook doen. Nu smeer ik met een paletmes en dit zou goed de reden kunnen zijn dat mijn biscuitlagen een beetje afwijken na het vullen, terwijl deze goed uit de oven komt.

Citeer mezelf even.... :)
Ik heb de laatste taarten met een spuitzak gevuld en mijn taarten blijven goed in vorm. Rechter. Voorheen had ik vaak dat een kant van de taart een beetje schuin was, waar ik flink van baalde. Nu is dat dus niet meer. Ga voortaan dus vullen met spuitzak  :Y

120

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hoi,

Bedankt voor de tip/voorbeeld. Duidelijk
Kan je misschien ook een tip geven hoe je het beste een vierkante taart kan bekleden. Op een of andere manier lukt het mij niet om de hoeken mooi te krijgen, houd een drie hoek over.
Vraag me steeds af hoe doen anderen dit.

Misschien dat je me kunt helpen met een goed advies.

Gr Marieke

121

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Super mooie en duidelijke howto :thumb: ik doe het ook op deze manier gebruik alleen ipv de lasagneschep een plain egde scraper uit de webshop, kost haast niks en werkt heerlijk. Veel fijner als een spatel vind ik.

122

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jorissen schreef:

Hoi,

Bedankt voor de tip/voorbeeld. Duidelijk
Kan je misschien ook een tip geven hoe je het beste een vierkante taart kan bekleden. Op een of andere manier lukt het mij niet om de hoeken mooi te krijgen, houd een drie hoek over.
Vraag me steeds af hoe doen anderen dit.

Misschien dat je me kunt helpen met een goed advies.

Gr Marieke

Hoi Marieke,
Ik heb niet héél veel vierkante taarten bekleed, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Eerst de hoeken voorzichtig doen en daarna de zijkanten.

123

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Super, dat ik ook de manier die ik inderdaad gebruik, alleen ben ik verkocht aan crisco, ik gebruik totaal geen poeder suiker meer! dankjewel voor je moeite om dit te laten zien!

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

124

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Handige How-to! Ik ga 'm bewaren! :)

125

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Geduld, dat is hier toch wel het toverwoord....

Mijn complimenten voor de uitleg... en mijn dank :)