1

Onderwerp: Doorzichtig tafelzeil

Ik heb van de week ook een stuk doorzichtig tafelzeil gekocht. Nu wil ik het morgen gaan gebruiken, maar ik vind het zo erg naar plastic ruiken! Heeft dit invloed op je marsepein? Ik bedoel die geur? Het is een taart voor een bestelling, dus ik wil niet dat er een luchtje aanzit ;)

2

Re: Doorzichtig tafelzeil

Weet natuurlijk niet hoe erg jouwe ruikt.
Ik gebruik ook doorzichtig tafelzeil (van de blokker), neem deze altijd natuurlijk wel af en misschien heel fout vet ik em daarna iets in met zonnebloemolie (heel klein ietsie pietsie op vel keukenpapier)
Heb nog geen plastic nasmaak geproefd bij een van mn taartjes.

Re: Doorzichtig tafelzeil

Ik heb ook dat van Blokker! Maar goed, als jij geen nasmaak proeft, probeer ik 't gewoon!! Bedankt!

4

Re: Doorzichtig tafelzeil

Ik tafelzeil heeeel lang laten luchten buiten, nou ja eigenlijk in de garage, en toen was de lucht van zelf weg gegaan !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Re: Doorzichtig tafelzeil

Ik heb hem voor gebruik afgewassen en dan is alles toch weg. Ruikt evengoed wel naar plastic, maar die geur gaat niet ergens in zitten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Re: Doorzichtig tafelzeil

Ik heb die van mij ook even in de schuur laten hangen een paar dagen. Weer afgewassen, en dan gebruikt.

Groetjes Tweety!

7

Re: Doorzichtig tafelzeil

succes met je opdracht! en natuurlijk met je zeil (ik vind het ideaal)

Re: Doorzichtig tafelzeil

willeke k schreef:

succes met je opdracht! en natuurlijk met je zeil (ik vind het ideaal)

Taart is inmiddels af! Het werkte geweldig met het zeil!! Alleen dat luchtje wat eraan hangt......ik heb 't zeil heel de ochtend in een sopje laten staan, daarna nog een tijdje buiten gehangen, maar toen ik het vanmiddag ging gebruiken kreeg het na verloop van tijd toch dat geurtje weer.
Ik heb nu nog een ander stuk buiten hangen, en dat laat ik nu een paar dagen hangen en dan zie 'k wel wat daar van terechtkomt!!

9

Re: Doorzichtig tafelzeil

Je moet met je neus ook niet in een plastic bewaardoosje gaan zitten, dat stinkt (oh pardon, ruikt) ook naar plastic.
Maar ik heb nog nooit het idee gehad dat fondant het overneemt hoor :)

Mijn website: Presentaart

10 Laatst bewerkt door Mieke Verheij (14-12-2007 22:31)

Re: Doorzichtig tafelzeil

mascha schreef:

Je moet met je neus ook niet in een plastic bewaardoosje gaan zitten, dat stinkt (oh pardon, ruikt) ook naar plastic.
Maar ik heb nog nooit het idee gehad dat fondant het overneemt hoor :)

Ok...doe ik ook niet... ;) ! Maar ik heb vandaag toch een paar keer aan een stukje marsepein geroken wat al een tijdje op het zeil lag. Dat kreeg naar mijn idee toch wel een beetje dat luchtje. Maar als de marsepein verwerkt wordt, neemt 't naar mijn idee de marsepeinlucht/smaak weer aan en blijft het niet die plastic lucht!

11

Re: Doorzichtig tafelzeil

Eigenlijk is het wel logisch dat het naar plastic ruikt, het is ook plastic. zou pas erg zijn als het ergens anders naar rook. ;)

Als je het schoongemaakt heb is het toch prima, 't luchtje verdwijnt na loop van tijd vanzelf.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com