1

Onderwerp: Taarten voor de voedselbank - wie doet mee? - Ede en omstreken

Hoi!

Een week geleden stond dit topic op het forum:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=156809

Nu leek het mij ook een mooi idee om ook aan de voedselbank in Ede of een andere voedselbank in de omgeving van Ede aan te bieden om taarten te maken voor kinderen die deze luxe niet van hun ouders kunnen krijgen als ze jarig zijn.

We zouden dan (zoals het vorige topic al adviseerde) in eerste instantie kiezen voor 1 leeftijd, bijvoorbeeld kindjes die 4 worden en dan echt naar school gaan.

Tot nu toe bestaat het groepje die dit omstebeurt willen doen uit 3 personen en dat is helaas te weinig om dit daadwerkelijk te kunnen doen.

Daarom de vraag: Wie uit Ede of omstreken wil meedoen??

2

Re: Taarten voor de voedselbank - wie doet mee? - Ede en omstreken

er zijn genoeg baksters in Ede, dus je zou er best nog wel een aantal kunnen vinden... hebben Ede en V'daal een gezamelijke voedselbank, of beide een aparte? Zelf zou ik nl. niet voor Ede gaan bakken, als er hier in V'daal een eigen VB zit...

Groetjes, Dorothea.

3

Heel leuk idee van je maar met zoiets denk ik dan vaak moet je niet aan alle eisen voldoen en dus ingeschreven staan bij de kvk? Ik sta dat dus niet, kan ik dan toch zo'n stap nemen? succes ermee, mooie stap van je!

4

Wat een gaaf idee!
Maar helaas kom ik niet uit Ede.

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

ing schreef:

Heel leuk idee van je maar met zoiets denk ik dan vaak moet je niet aan alle eisen voldoen en dus ingeschreven staan bij de kvk? Ik sta dat dus niet, kan ik dan toch zo'n stap nemen? succes ermee, mooie stap van je!

Ik sta ook niet ingeschreven bij kvk hoor! Dus ook jij kan zo'n stap ondernemen!

6

Hallo,

Ik lees net je berichtje over taarten bakken voor de voedeselbank in Ede.
Het is een tijdje geleden dat je hem geplaatst hebt, nu vroeg ik mij af of er nog iets van de grond is gekomen?!
Zelf woon ik in Ede en ik vind dit een prachtig initiatief! Ik bak nog niet zo lang (een jaartje) en vind het leuk om ervaring op te doen. Heb ik toch een hele goede reden om taartjes te maken  ;)

7

Hoi Mariss,

Het is helaas niet gelukt om dit van de grond te krijgen. Er waren maar 2 andere mensen die mee wilden doen, dus ik kon het helaas niet aan de voedselbank aanbieden.

Met jou erbij is het nu een groep van vier. Dit is helaas te weinig, want het is financieel niet voor iedereen mogelijk.

Ik onthoud jouw naam ook, dus hopelijk komen er nog een keer meerdere mensen bij en kunnen we het wel aanbieden.

Fijn dat jij ook zou willen meehelpen!

8

Jammer het initiatief is erg leuk!  :thumb:
Mocht er nog wat nodig zijn laat het me maar horen!

9

Hoi hoi!

Jammer dat het voor alsnog niet doorgaat maar zet mijn naam maar op je lijstje voor in de toekomst....
Woon zelf ook in Ede.
Vind het een mooie manier van vrijwilligerswerk:D

Groetjes
Jamie

10

Hoi doe mij er ook maar bij ik woon ook in ede

Goed initiatief! Ik zou wel wat meer willen weten over wat precies de bedoeling is en dan doe ik misschien ook wel mee! Zal dat andere topic even doorlezen!

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

12

Ik zit niet zo vaak op het forum en lees nu pas je initiatief.
Zet mij ook maar op de lijst, stel dat het in de toekomst toch gaat lopen...

Gr.
Daniëlle
www.detaartvandaan.nl

13

Dit brengt ons nu op zeven volgens mij... is dat genoeg?
Zou het echt heel leuk vinden als dit inigatief toch door kan gaan!

Groetjes
Jamie

14

Hoi allemaal,

Met zeven komen we vast een heel eind! Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik ben net verhuisd en we zaten dus 3 weken zonder internet (beetje onze schuld, vooral schuld van de internetaanbieder ;) )
Ik ga er mee aan de slag volgende week.

Wat fijn dat zoveel mensen willen helpen!

15

hoi hoi ik ben niet zo vaak op het forum wil graag meer taarten maken kom uit geldermalsen en ben wel bereid om naar ede te rijden kun je me laten weten wat evt de bedoeling precies is...m.c.volkers@planet.nl

16

hallo

ik zou wel willen mee doen kom niet uit ede maar is maar 30 min van mijn vandaan ik heb er wel 2 jaar gewoont ik hoor het graag

17

Hey allemaal,

Jullie moeten nog even wachten op het antwoord van de voedselbank, maar hopelijk horen we het snel!

Fijne kerst allemaal!!

18

ben benieuw hoe het afloopt en hoe dat gaat heb er veel zin in.

19

Ja ik ook!!!

20

Hoi Dames,

Het duurde een tijdje, maar ik heb een definitief antwoord en helaas: het is niet positief....

Ze willen niet van ons aanbod gebruik maken, ondanks dat ik gezegd heb dat ik zou coordineren. Het enige wat ze wel wilden was cakes, om "in de diepvries te bewaren, en uitgeven als er gelegenheid voor is".

Nu was het initiatief natuurlijk bedoeld zodat wij zelf kunnen oefenen met het taarten maken, maar als het jullie meer gaat om het geven dan het oefenen vind ik het prima om dit eenmalig te organiseren (het cakes bakken dus).

Ik hoor het wel van jullie....

21

Hoi!

Jeetje ik had niet verwacht dat ze dit af zouden wijzen, wat ontzettend jammer!

Ben stiekem heel erg benieuwd naar de reden daarvoor...?

Om heel eerlijk te zijn zie ik het niet zitten om dan cakes te gaan bakken...

Groetjes ,
Jamie

22

Wat ontzettend jammer zeg! Wageningen heeft ook een voedselbank zie ik op internet, misschien willen zij wel? In Veenendaal heeft er zo te zien eentje gezeten, maar die is verdwenen van internet.

En wat ik me ook bedacht.. Misschien zijn er kerken die kunnen helpen? Of andere instellingen waar ze mensen die een klein inkomen hebben kennen? De Winkel van Sinkel aan de Veenderweg wordt altijd druk bezocht, vast ook door mensen die het minder hebben.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

23

Hallo,

Ik ben echt verbaasd dat ik lees dat ze niet van het aanbod gebruik willen gaan maken!
Wat is de reden hierachter dan?!
Cakes bakken zie ik ook niet zo zitten, taart maken en oefenen is leuk, cakes bakken vind ik wat minder  :)

Ik ken een aantal mensen die vrijwillig in de winkel van Sinkel werken, maar zij hebben verder natuurlijk geen contact met de mensen die daar komen kopen. Het is idd altijd heel erg druk, maar of het nu persé allemaal mensen zijn die het minder hebben....

Wel jammer zeg, het is en blijft een leuk idee!!

24 Laatst bewerkt door NewP (01-02-2012 18:58)

Ik vind het ook erg jammer, maar toen ik er zo lang op moest wachten begon ik het al wel te vermoeden.

Elke voedselbank werkt op zijn eigen manier en die in Ede werkt helaas op een manier waarin dit concept niet past. Als je kijkt in het topic wat in mijn 1e berichtje staat zie je dat wij helaas niet de enige zijn die het deksel op de neus hebben gekregen.

Fijn dat jullie in ieder geval allemaal wilden meewerken!

25

Ik zit hier nog steeds een beetje over te malen.. ;-)  Zou zo graag iets doen!

Nou last ik dat er in Wageningen een speelgoedbank zit waar de hele Valleiregio gebruik van mag maken. Zij hebben met Stichting Jarige Job een overeenkomst dat er feestboxen voor verjaardagen van kinderen van 4-12 zijn. Misschien dat wij als Edese (en omstreken) baksters daar aan kunnen bijdragen?

Voordat ik ga mailen zou het wel fijn zijn om te weten wie er eventueel zou willen meebakken. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl