1

Onderwerp: Freubelclubje Heerenveen e.o.???

Misschien kunnen we net als de dames rond Drachten een freubelclubje oprichten en dan af en toe met een thema samenkomen. De groep van Drachten zit vol, daarom een nieuwe oproep. ik denk dat het maximum op 6 personen ligt. Dan is mijn keukentafel echt vol.

Zo kunnen we elkaar wat helpen en nieuwe dingen leren.

Ik heb nog niet zoveel ervaring en wil graag veel oefenen en leren.

Ik hoor graag als er mensen interesse hebben.

2

Re: Freubelclubje Heerenveen e.o.???

Hoi!

Ik wil ook graag mee doen!
Ben ook nog wel min of meer een beginner, heb tot nog toe meer cupcakes gemaakt dan taarten.

Ik woon in Heerenveen en ook aan mijn keukentafel kunnen 6 mensen plaatsnemen.

Ik hoop dat we een leuk groepje bij elkaar kunnen krijgen.

Hee,

Ik wil ook graag mee doen, wonend in Wolvega maar met beschikking over auto. Ben wel nog maar 20 jaar, weet niet of dat een probleem is.

Groetjes

4

Tessascupcakes schreef:

Hee,

Ik wil ook graag mee doen, wonend in Wolvega maar met beschikking over auto. Ben wel nog maar 20 jaar, weet niet of dat een probleem is.

Groetjes

wat mij betreft helemaal geen probleem!

We zijn al met zijn drieen, volgen er nog meer?

hallo!!
misschien een stomme vraag he maar wat houd zo'n freubel avondje in?
(eigen materiaal mee nemen?)

groetjes marjanneke

hallo!!
misschien een stomme vraag he maar wat houd zo'n freubel avondje in?
(eigen materiaal mee nemen?)

groetjes marjanneke

7

Mijn vraag is dezelfde als die van Marjanneke wat is een freubelclubje?

Groetjes!

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

8

Een gezellig groepje die af en toe samen komt om aan taarten/cupcakes te werken, met een thema of bepaalde technieken.

En elkaar daar mee helpen zodat we wat van elkaar kunnen leren.

Misschien is het zelfs af en toe mogelijk om iemand te laten komen voor een workshop of iets dergelijks.

Als er andere ideeën zijn hoor ik het ook graag!

9

Dit lijkt mij ook wel ontzettend leuk! Ik woon zelf in franeker, maar mijn vriend in Gorredijk waar ik eigenlijk 5 dagen in de week zit, dus ook dicht bij Heerenveen! Ook al weet ik nog niet zo heel goed wat ik van zo'n Freubelclubje moet verwachten, lijkt het me wel ontzettend gezellig! En ik ben net als Tessacupcakes ook 20 en ben nog een groentje want heb gisteren mn eerste eigen taart gemaakt! :p

A wonderfull hobby!

10

Hej!

Wat Beukje zegt, had ik ook voor ogen!
Samen bezig zijn en vooral ook van elkaar leren.

Dus dan zijn we volgens mij al met zn 4en, misschien alvast een datum plannen? Als er dan nog mensen willen aansluiten kan dat.

11

Ik vind het prima.

Heeft iemand misschien gelijk iets in gedachten wat we gaan doen?

Nu komen voor mijn man drie hele drukke maanden aan. Hij zal weinig thuis zijn. We hebben een zoontje van een jaar. Ik wil dus graag afspreken, maar als het kan dan de eerste keer bij mij thuis. Dan hoef ik geen oppas te regelen.

Ik heb ook nog een vriendin die graag taarten maakt. Ik pols haar ook even. Denk dat ze graag komt, dan zijn we dus al met 5.

12

Ik ben overal voor in, ik ben nog maar net begonnen met taarten decoreren en ik hoop veel te kunnen leren van jullie! :D En ik vind het prima om bij Beukje te beginnen.

A wonderfull hobby!

hallo daar,
Beukje bedankt voor de uitnodiging ook ik neem hem heel erg graag aan.
ook bij mij kunnen we met 6 personen aan de tafel zitten.
ik denk juist dat het heel erg leuk is en heb verschillende leeftijden bij elkaar, op die manier kun je elkaar toch weer dingen leren vind ik.
want ook ik doe het nog niet zo heel erg lang.

en noem een datum en een thema en dan kunnen we wel eens ff kijken van hoe en wat.
Voorstel om het eerst een beetje simpel te gaan houden denk ik, omdat niemand voor zover ik het kan zien echt al super veel ervaring heeft.
(sorry als ik mis heb).
mischien is het leuk om te beginnen met stapeltaart van 2 hoog ofzo??
en dit dan allemaal eetbaar te houden, dus geen deuvels en alles gebruiken.

ik hoor het wel, als deze tip leuk is

groetjes Petra

hallo allemaal!!

fijn dat ik nu weet wat een freubelclubje is haha...
het lijkt mij ook erg gezellig en leuk!! dus ook ik doe mee en mijn vriendin wil ook wel... (als dat nog kan natuurlijk!)

ik zou graag wel eens een puzzelplaatje willen doen... nog nooit gedaan ook ik ben beginneling en ik ben 25....

ik hoor het wel groetjes....

15

Is een afspraak plannen op een vrijdagavond een idee?
Dit heeft in ieder geval wel mijn voorkeur in verband met werk door de week.

Wat we gaan doen maakt mij niet zoveel uit, tot nog toe heb ik alles zelf gewoon uitgeprobeerd en ik denk dat als we ergens mee beginnen wat misschien niet te moeilijk is, dat we dan ook even kunnen zien wat iedereen kan! Dus misschien is een puzzelplaatje dan een goed idee en dan kunnen we de volgende keer een stapel maken?

(Zit me nu al af te vragen waar ik dan al de taarten gaat laten..  :) )

16

Ow en ik vind het ook prima om bij Beukje te beginnen!

17

Wat een enthousiasme! Leuk!

Even kijken dan hebben we nu:
1. beukje76 / Petra
2. Annerike mijn vriendin
3. Fien82
4. Tessacupcakes
5. Stephkee
6. Peetstaarten
7. Marjanneke
8. Vriendin marjanneke

We hebben er dus eigenlijk al twee te veel. Van tessacupcakes hebben we verder geen reactie meer gehad.

Ik zal haar vandaag eens mailen. Dan weten we gelijk wie er mee doen.

Ik vind het idee van een stapeltaartje wel erg leuk om te beginnen en ook puzzelen. Dat hè ik zelf nog maar 1 keer gedaan, maar goed dat zien we dan wel.

ooooeeehhh leuk leuk leuk!!!

19

Hallo allemaal, leuk zeg dat er zoveel crea´s hier in de omgeving zijn. Ik zou het ook leuk vinden om eens een keer een freubel hier in de pipowagen te organiseren, maar heb het steeds zo druk met het geven van workshops e.d. Maar wie weet kan ik eens een datum prikken.

Wisten jullie dat Caek.nl binnenkort een glazuur en glamour dag organiseert? Ik geef daar ook een miniworkshop boesteren. Misschien ook leuk voor jullie? Urk Heerenveen is goed te doen toch? (er was van de week nog plek)

Veel plezier met freubelen!

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

Sorry, ik heb de afgelopen twee dagen non stop gewerkt, maar ben er weer. Ik wil nog ontzettend graag deelnemen aan het freubeldagje!

Het maakt mij niet zo ontzettend veel uit wat we gaan doen, ik moet nog veel leren.

Plan maar een avond, ik kan haast altijd wel.

Gezellig zeg!

21 Laatst bewerkt door beukje76 (26-08-2011 18:53)

Hmmm dan hebben we misschien een probleem. Eerst maar eens kijken wie er allemaal kunnen.

Mijn voorstel donderdagavond 8 september?

Wie heeft er al ervaring met stapelen?

1. Beukje76/Petra
2. Annerike o.v.b.
3.
4.
5.
6.

22

Wat wil je dan precies doen?
Moeten we twee beklede taarten meenemen?

Doordat ik doordeweek veel werk is het voor mij best moeilijk om dan twee taarten te bakken. Dus als je aangeeft wat ik dan klaar moet hebben, dan kan ik bepalen of het mij gaat lukken!

Zet mij in eerste instantie maar wel op de lijst.

23 Laatst bewerkt door peets taarten (26-08-2011 19:16)

Hey Petra,

helemaal super, erg leuk ik wil er dan zeer graag bij zijn.

ik denk dat het makkelijkste is als ieder een gewoon 2 taarten mee neemt om te stapelen, spul voor er tussen en hun eigen marsepein/fondant.
dan moet je zelf weten hoe je ze stapelt maar vaak is het een uitdaging om alles juist eetbaar te houden.
dit doe ik door middel van chocolade er tussen.

heb 1 keer een stapeltaart gemaakt.

groetjes Petra

24

Ik heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, 8 september kan ik wel. Lijkt me leuk! Maar ik heb nog maar 1 maat bakblik want het allemaal zo duur :$ ik ben bang dat ik 8 september nog niet red voor een 2e bakblik erbij want de centjes zijn hier niet in overvloed!

Misschien dus dat ik dan maar een keertje oversla  :s

A wonderfull hobby!

8 september word hem voor mij niet, 9 september moet ik een bruidstaart bezorgen.

Ik heb wel al meerdere stapeltaarten gemaakt, gebruik lange nekken of olifantentanden als dowels.