1

Onderwerp: Koemelkvrije taart???

Wie kan mijn helpen, ik wil heel graag voor een vriendin van mij een taart maken maar haar zoontje heeft een koemelkallergie, heeft iemand misschien een recept voor mij??

2

Re: Koemelkvrije taart???

Als het basisbiscuitrecept gebruikt zit er geen koemelk in.
Afsmeercreme kun je maken met wajang en lekker fruit om mee te vullen?
Ook goed opletten bij het fondant dat je gebruikt! mmf van regalIce is ook koemelkvrij, maar bakels bijvoorbeeld niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een heeeeerlijke appeltaart maken en daar de (room)boter vervangen door wajang?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Koemelkvrije taart???

Sonj@ schreef:

Als het basisbiscuitrecept gebruikt zit er geen koemelk in.
Afsmeercreme kun je maken met wajang en lekker fruit om mee te vullen?
Ook goed opletten bij het fondant dat je gebruikt! mmf van regalIce is ook koemelkvrij, maar bakels bijvoorbeeld niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een heeeeerlijke appeltaart maken en daar de (room)boter vervangen door wajang?

Succes!


Sorry maar wat is Wajang en waar kan ik dat kopen??? Is dat ook gewoon een soort boter!!! En waar kan ik fondant kopen?? Ik heb nu die van FunCakes maar weet niet zeker of die oké is.

4

Re: Koemelkvrije taart???

Wajang is plantaardige margarine en dat hebben ze in de supermarkt.

In funcakes fondant zit wel melk. In regalice niet en in marsepein (funcakes) ook niet. In de hebshop staan bij de meeste producten een ingredienten declaratie.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: Koemelkvrije taart???

Sonj@ schreef:

Als het basisbiscuitrecept gebruikt zit er geen koemelk in.
Afsmeercreme kun je maken met wajang en lekker fruit om mee te vullen?
Ook goed opletten bij het fondant dat je gebruikt! mmf van regalIce is ook koemelkvrij, maar bakels bijvoorbeeld niet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een heeeeerlijke appeltaart maken en daar de (room)boter vervangen door wajang?

Succes!

Ik kijk nu op de verpakking maar zie dat er toch magere melkpoeder in zit, en dat mag je ook niet hebben als je koemelkallergie heb toch???

6

Re: Koemelkvrije taart???

nee hoor:
Ingrediënten: sugar, glycose syrup, vegetable oil, added water, glycerine, emulsifier E471, Preservative E2020, flavouring, stabiliser E466, colouring E171.

En in wajang ook echt niet hoor.

Heb je misschien toch een ander merk fondant?
En idd melkpoeder is koemelk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Koemelkvrije taart???

hoihoi, vraag ik het ook gelijk. afsmeercreme, doe je gewoon de mix voor bc aanmaken met wajang toch??

marsepein kan dacht ik wel bij een koemelkallergie, las ik ergens anders op het forum..........

8

Re: Koemelkvrije taart???

Klopt, alle boter gewoon vervangen door wajang!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

9

Re: Koemelkvrije taart???

In de hebshop staan bij de meeste producten een ingredienten declaratie.

Is 'hebshop' een 'bewust foutje'?hahahahaha, ik vind hem iig briljant, want zo voelt t wel als ik erop kijk....hahahahaha :Y  :Y  :o

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

10

Re: Koemelkvrije taart???

Movado schreef:

Klopt, alle boter gewoon vervangen door wajang!

Kleine aanpassing... De mix weet ik niet ( volgende keer zal ik beter lezen), maar ik maak de merengue boter crème met Wajang...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

11

Re: Koemelkvrije taart???

Mijn kleindochter heeft ook een koemelkeiwitallergie.
Er zijn mensen die echt geen spatje melkeiwit kunnen verdragen, zij gelukkig wel iets. Ik kan dus wel de biscuitmix gebruiken en ook de fondant van bakels en funcakes (meng ik). Als vulling heb ik veel uitgeprobeerd maar mevrouw (6) vind het het lekkerst als er alleen wat laagjes lemoncurd inzitten !!!.
Afsmeren doe ik inderdaad met wajang 1-1 botercreme, met een patidess smaakje. Ik smeer niet te dik. Soms doe ik de botercreme een paar seconden in de magnetron dan smeert ie beter.
Verder staan er nog veel allergierecepten in de volgende link: receptenhttp://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=74530
succes

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

12 Laatst bewerkt door Mirjam5 (22-09-2011 10:29)

Re: Koemelkvrije taart???

patty79 schreef:

hoihoi, vraag ik het ook gelijk. afsmeercreme, doe je gewoon de mix voor bc aanmaken met wajang toch??

marsepein kan dacht ik wel bij een koemelkallergie, las ik ergens anders op het forum..........

NEE!!!!!! In de mix zit melk!!!!!

de marsepein van funcakes (hier uit de hebshop) kaan idd iig wel.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

Re: Koemelkvrije taart???

@ patty: echt goed de ingrediënten lezen hoor!! Is echt niet bij alle fondant of marsepein hetzelfde, het verschilt per merk  :Y

En in de BCmix zit inderdaad melk. In de biscuitmix trouwens ook.  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: Koemelkvrije taart???

In de boerencakemix van koopmans zitten geen melkproducten. Een hele goede vriendin van mij kan ook niet tegen producten met koemelk en ze gebruikt deze mix zelf altijd.
Dus dit is misschien ook een optie?

Groetjes Inky

Re: Koemelkvrije taart???

In de boerencakemix van koopmans zitten geen melkproducten. Een hele goede vriendin van mij kan ook niet tegen producten met koemelk en ze gebruikt deze mix zelf altijd.
Dus dit is misschien ook een optie?

Groetjes Inky

16

Re: Koemelkvrije taart???

Ik zou nergens de mixjes voor gebruiken, zit vaak melkeiwit in (heb er zelf iig. nog geen zonder gevonden). 

Met zelfr. bakmeel, ei en suiker kun je een hele luchtige biscuit krijgen (goede volgorde en lang mixen, kan je mijn recept wel geven).

En even navragen of wajang mag, sommige mensen met melkeiwitprobleem, kunnen ook niet tegen soja.

Succes!