26

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Wow heel erg mooi!!!! En al die Harry Potter details..echt super!

27

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

:thumb:  :thumb:  :thumb: Hoi Eline,Als groot Harry Potter fan zit ik me hier echt te verbazen!!Wat een Magische taart! Ik wil je graag een paar vragen stellen:
*Hoe blijven de vleugels van Hedwig zo staan?
*De boeken zijn van biscuit, zijn ze ook gevuld?( met alle smaken hi hi) en zo ja hoe blijft de vulling in het rechter(staande) boek dan zitten?
* Is de onderplaat een houten bord of ook van marsepein/fond gemaakt? Ik twijfel omdat de houtnerf zo echt is!
Ik vind de toverstaf echt geweldig gemaakt en de snaai lijkt zo weg te vliegen!
Bedankt voor het plaatsen van deze foto, ik heb hem opgeslagen want ik kan wel blijven kijken!! Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Wauw!!!
Ik ben mega Harry fan en nu ook van jou! :+
TOP!!!!!

29

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

wow dit is echt een kunstwerk!

30

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

jee zeg, wat mooi! super creatief...

31

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

O wow! Wat mooi! Jeetje wat knap zeg!

32

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

http://www.forumsmilies.nl/Gezichtsuitdrukkingen/wow_smilie.gif

oww wauwww wat is die gaaf zeg!!!

***kaak opraapt van grond***

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

33

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

mooi hoor... Ik zou het als Harry Potter fan helemaal geweldig vinden om zo'n taart te krijgen...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

34

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Als mega Harry Potterfan vind ik hem helemaal fantastisch!!! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

35

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Super gaaf Eline!! :D Mooi werk op het onderbord ook!!

Ik ga je nog ff mailen ;)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

36

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

KUNSTWERK op en top, geweldig.

37

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Mijn zoontje staat hier te gillen! Het is dan ook een geweldige taart!

38

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Geweldig

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Oh, whoh! Echt super gaaf gedaan!

40

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Wow, wat knap gemaakt!! Die letters op die boeken zijn geweldig, heb je die geschilderd?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

41 Laatst bewerkt door maatje taartje (21-07-2011 09:14)

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

wauw, eline, wanneer komt je boek uit.................
Nee grapje hoor, ik zou hem wel willen hebben, een boek van jou, je bent zo goed op in allerlei verschillende taarten

cake my day

42

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Wat een kunstwerk. Ongelooflijk dat je die vleugels goed hebt weten te fixeren  :Y  Echt een prachtige taart!

43

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Ik vind 'm echt prachtig!!

Say YES with joy. Say NO without fear.

44

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

hahah vet cool is die zeker! :thumb:  heeft jou neefje goed gezien. heeel gaaf die taart!

45

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Wauw!!!! prachtig gewoon!!!

Groetjes, Franka

46 Laatst bewerkt door Wendyke (21-07-2011 10:49)

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Helemaal geweldig! En alles ook zo mooi strak, wow!

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

47

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Geweldig...grenzeloos GEWELDIG!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

48 Laatst bewerkt door Eline25 (21-07-2011 11:04)

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Jeetje, wat een boel lieve reacties weer! onwijs bedankt!!! Ik straal ervan! :Y Enneh.... Gezellig hoor Taarterataaa als je langskomt! Neem je luchtbedje maar mee!  :lol:  :lol: Maar alle gekheid op een stokje, na dringend verzoek her en der ben ik vrij serieus aan het overwegen om eens een 'proef'workshop te gaan geven, lekker kneuterig aan de keukentafel ofzo... :lol: Ik heb wel een ideetje, alleen moet ik dat nog 'even' maken.... wordt vervolgd!

Hopelijk ga ik niks vergeten, maar hier wat antwoorden op de vragen!

over het onderbord: da's marsepein! Ik voel me vereerd dat je twijfelt Thea! Ik heb eerst een streng lichtbruin en een streng donkerbruin om elkaar getwist, dan uitrollen, houtnerf erin kerven, beetje bruine kleurstof aanlengen met alcohol, en schilderen maar!

Over de boeken: gelukkig konden jullie zien dat ik ze 'oud' gemaakt had! Ik was even bang dat het meer leek alsof ik een slordige bende had afgeleverd!  :lol:  :lol: De boeken zijn gevuld met 1 laag aardbeienbotercreme (van de mix), lekker stevige en plakkerige vulling dus. Inderdaad ivm het rechtopstaande boek... En de boeken zijn maar 5 cm hoog, dus vandaar 1 laag... Vind zelf aarbeien altijd een beetje saai, maar mijn neefje is er gek op! De uil is trouwens gevuld met caramel, jammie!  :9 O ja, die titels heb ik er inderdaad met de hand opgeschilderd! Best nog een klusje zeg! Op het bovenste boek staat trouwens Happy Birthday, maar dat is op de foto niet zo heel goed te zien helaas...

Over de uil: die vleugels, daar heb ik me toch een potje ruzie mee gemaakt!! pfff..... Ik heb fondant zonder tylose gebruikt, omdat ik altijd zenuwachtig wordt van het feit dat je zo snel moet werken met tylose... Maar dat was achteraf toch niet zo slim... Want ik was natuurlijk ook weer laat begonnen, dus echt veel droogtijd had ik niet!  :+ Heb ze nog even in de oven gehad op 50 graden, maar dat hielp ook niet echt... Wel kregen ze een leuke ribbel door het rooster!  :lol: Ik heb aan dowels een punt geslepen met de puntenslijper, en die in de vleugels gestoken. Maar omdat ik in eerste instantie van plan was om 1 dowel dwars door Hedwig te steken, en dan aan beide kanten de vleugels erop te steken, heb ik die dowels er ook weer uit gehaald... Dat had ik beter niet kunnen doen! Het gat was uiteindelijk toch wat vervormd, dus toen ik ze er weer op wilde steken, kreeg ik wat scheuren in de vleugels...  :s En uiteindelijk heb ik gewoon elke vleugel apart in Hedwig gestoken, een beetje schuin naar beneden. Toen de vleugel aan de zijkant met piping gel ingesmeerd en in het lijfje gedrukt voor extra steun, en ook om te zorgen dat ze niet recht naar beneden gingen hangen. En toen die vleugels eenmaal zaten ging Hedwig achterover! Whaaa! Dus Hedwig inclusief vleugels eraf gehaald, een gat in het kartonnetje geboord, en een dowel dwars door het boek en Hedwig gestoken... Dat hielp wel, maar alsnog was ze redelijk eigenwijs.... De keuken was niet meer de gezelligste plek in het huis tegen die tijd...  :lol: Ik had haar eigenlijk een beetje voorover erin moeten steken denk ik, dan was ze waarschijnlijk beter rechtop blijven staan... Nou, een heel verhaal zo zeg! Sorry! Maar hopelijk hebben jullie wat aan mijn blunders!

49

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Hoi Eline,

Ik heb nog nooit eerder gereageerd maar dit kon ik niet laten. Ik heb vanaf de taart met orchidee jou creaties gevolgd en je doet het super. Stuk voor stuk vind ik ze geweldig.

Ik hoop ook ooit iets van jou te leren.

gr Ursie

50

Re: Harry Potter: 'vet cool'!

Echt supersuper gaaf! :D

Wat ik me dan wel eens afvraag, hoelang ben je nou ongeveer bezig met zo'n taart?

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)