151

Re: How To Orchidee

Ook ik ben aan de freubel gegaan met deze mooie how2, helemaal top Eline!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3UYPZRS-D.jpg
In eerste instantie had ik een andere orchid cutter gekocht van PME en daar heb ik onderstaande roze orchideeën mee gemaakt.
Ik had alleen wat problemen met in elkaar zetten want de 3 achterste blaadjes zijn één geheel en daardoor had ik er geen draad in gedaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7OAIMF8-D.jpg

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

152

Re: How To Orchidee

Ziet er goed uit, ik heb ook de bovenste én de onderste (PME) die vind ik pers. ook minder mooi. De "benen" staan te veel aan de zijkant en dat is bij de eerste veel mooier inderdaad.

153

Re: How To Orchidee

Heeeeeeel erg mooi!!!

154

Re: How To Orchidee

Super mooi! Heb je de kleine celcrafts celboard gebruikt?

155

Re: How To Orchidee

Kan je ook ergens orchideen kopen ? Van suiker of iets anders dat eetbaar is ? Heb ze donkerpaars nodig en niet in staat om ze zelf te maken ...

Heb al wat gegoogled maar kom alleen op buitenlandse sites terecht die ze verkopen .

156

Re: How To Orchidee

Ben nu met de veiner en uitsteker bezig (degene die hier gebruikt wordt) en kom een probleempje tegen.
De armuitsteker is niet symetrisch, heeft een boven en een onderkant. De veiner heeft een hele specifieke nerf iets naar boven.
Dus als je de uitsteker goed gebruikt (1 in spiegelbeeld, boven en onderkant bij beiden gelijk), klopt bij 1 arm de hoofdnerf van je veiner niet (loopt dan naar beneden in plaats van naar boven).

Ik zie op veel voorbeelden dat 1 arm ondersteboven wordt gebruikt zodat de nerf klopt of ik zie ze met 1 nerf wat naar beneden (en dan wel de boven/onderkanten zijn gelijk bij beide armen).

In het voorbeeld is de nerf gelijk, maar boven/onderkant arm weer niet. Lijkt me de beste oplossing tot nu toe.

Hmmmmm snappen jullie het nog? Iemand dit misschien opgelost op een andere manier? Anders kijk ik even wat het mooist is.

157

Re: How To Orchidee

Eline,

gebruik je een groot of klein cellboard?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!