1

Onderwerp: Jeukende en branderige handen...iemand bekend met dit fenomeen??

Ik heb sinds vanmorgen aan beide handen continue enorme jeuk en ze voelen ook branderig en warm aan. Ik heb niet het idee dat ze opgezet zijn want ik kan mijn ringen nog gewoon om en af doen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik slik al cetirizine voor mijn hooikoorts dus een allergische reactie zou dan onderdrukt moeten blijven....toch? Ik word hier in ieder geval niet blij van.... Iemand een tip of idee wat te doen? Dokter is pas morgen weer bereikbaar...

2

Re: Jeukende en branderige handen...iemand bekend met dit fenomeen??

Heb je iets bijzonders gedaan gisteren - anders dan anders? Bijvoorbeeld gekleurd zonder handschoentjes terwijl je anders altijd met werkt, of andersom? Of bijvoorbeeld een nieuw merk handschoentjes, kleurstof, (af)wasmiddel, zeep etc?

Dat zouden allemaal oorzaken kunnen zijn, is moeilijk te zeggen wat je eraan moet doen, zonder de oorzaak te weten.

Ik zou sowieso mijn handen goed koelen en wassen en dan lekker in een parfumvrije (hand)creme zetten en in laten trekken. Baat het niet, dan zal het ook niet schaden.

En wat betreft de allergie: mijn zoontje slikte ooit dagelijks Aerius (da's nog wel wat zwaarder dan cetrizine) voor zijn allergieën en werd uiteindelijk alsnog zo ziek, dat hij zelfs problemen kreeg waar de allergologe nog nooit van gehoord had bij allergieën.
Dus het geeft geen garanties.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Ik krijg dit meestal van het weer

(je kunt het ook in je voeten hebben)

Vooral zoals deze week van 29 naar 15 en dan weer 24
heb ik er erge last van

4

ik heb dit wel eens maar dan aan mijn voeten en dan heten het wintertenen. klinkt heel grappig maar dat is het echt niet. ik weet niet of er ook zoiets bestaat voor handen.

ik zou juist helemaal NIETS smeren want misschien veroorzaakt dit ook weer een extra reactie.  wel koelen met water of koude doekjes.

maar doet het ook pijn? of dat niet?

I'd give up chocolate - but I'm no quitter!

5

Ik heb gisteren niets anders gedaan dan ik normaal doe. Het doet geen pijn maar het is wel verschrikkelijk lastig. Ik heb het wel koud....terwijl het toch buiten best aangenaam is volgens mij. Tenminste...als ik mijn buurvrouw in haar bikini in de tuin zie lopen mag ik daar wel vanuit gaan.

6

Heb je toevallig in de tuin gewerkt ofzo?
De laatste dagen schijnt het heel erg te zijn met haartjes van de processierupsen. Door die wind zijn ze overal heen gewaaid (dus niet alleen meer in het bos).
Als je ook kleine rode vlekjes/bultjes op je handen hebt zou het dat best kunnen zijn.

Of denk je dat het door het taarten maken komt?

7

ik denk dat jij net zoveel last heb als ik van de temperatuurschommelingen. mijn lichaam trekt het echt niet als het maandag bijna 30 graden is, en dinsdag maar 15.... en dan vandaag weer ruim over de 20. mijn lichaam is niet meer warm te stoken en lig ik weer met mijn electrische deken aan in bed (en het is juni  :s )

en ik zie dat marga daar dus ook last van heeft  :)

I'd give up chocolate - but I'm no quitter!

8

Ik heb het ook wel eens, ook met temperatuurschommelingen. Ook een ander merk handzeep of vaak handen wassen heeft dit wel eens veroorzaakt. Ik weet niet of ik het in een allergische reactie zou zoeken, maar overgevoeligheid om wat voor reden ook lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Wat bij mij helpt is een badje met olijfolie, en smeren met uierzalf. Probeer het koud te houden, dat vermindert de jeuk. En brandnetelthee ;) helpt echt. 
Sterkte meissie!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

9

Ah ik ben niet de enige met een kapotte thermostaat zie ik. Als het zomer is heb ik het meestal koud en in de winter loop ik meestal zonder jas.

Maar goed daar ging het niet over maar herken het wel als een reachtie op Xyzal (ook een antihooikoortsmiddel) en toen ik overstapte op Aerius was het over. Mijn handen en voeten trouwens.

10 Laatst bewerkt door figarodt (01-06-2011 16:14)

Ik het helemaal  met willemz eens ben, olijfolie lijkt me een goed iedee. Ik had nog nooit van uierzalf gehoord maar ik denk dat het wel iets dergelijks is als de zalf tegen tepelkloven die ontstaan tijdens borstvoeden. ik denk dat dat ook geen kwaad kan.
Ik zou er iig geen commercieele handcreme op smeren.
Het zou iid een reactie op die rupsen haartjes die in de lucht zitten kunnen zijn maar de vraag is niet hoe je er aan gekomen bent maar hoe je er af komt.
Sterkte met die jeukende handen. Jeuk kan uiterst irritant zijn. Ik heb zelf, vooral in de warmere seizoenen, last van urticaria die erg jeukt en waarvan de oorzaak onbekend is.

11

Menthol poeder erop smeren ?daarvan wordt de jeuk ook wel eens minder.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

mniek schreef:

Dokter is pas morgen weer bereikbaar...

Ik denk pas vrijdag weer, omdat het Hemelvaartsdag is morgen..... :o

Sterkte ermee, ik weet hoe het is/voelt.......

www.aribacakes.nl (web)Winkel met groot assortiment! Snelle levering & afhalen mogelijk op 2 adressen.

13

Je kunt toch ook gewoon even naar de HAP bellen? Al is het maar voor overleg over wat wel / niet te doen .

Carpe Diem !

14

Het is niet ernstig genoeg om de HAP te bellen. En dan gelijk een rekening...neuh.... :nooo Als ik niks doe is de jeuk ook minder....rustig aan dan maar....

15

heb je misschien andere handschoenen gebruikt? of een nieuw schoonmaakmiddel of handzeep? ik ben zelf allergisch voor een bepaalde stof dat in schoonmaakmiddelen en zeep zit (kan ook in je handschoenen zitten) succes

Groetjes Marleen

16

Denk niet dat het te maken heeft met iets waar mijn handen in aanraking gekomen zijn aangezien mijn voeten nu ook beginnen..... :s

17

Als het te erg wordt kan je altijd naar de eerste hulp bellen. Die geven altijd antwoord. Althans dat is mijn ervaring.

En ik zou ook menthol poeder gebruiken, dat verlicht altijd de pijn, jeuk en zwelling.

18

Hoe is het nu met je? Is het al opgelost?

19

Merken zoals Aerius, Zyzal en Levocetrizine is ALLEEN op recept verkrijgen bij apotheek. Ander merken zoals Allerfre en eigenmerk van winkel kan je los kopen in dorigsterij. Ik heb ook heel erg last van hooikoorts ook van jeuk aan handen bij mij is gewoon wat bij hooikoorts hoor en ook omdat ik in tuincentrum geweest ben enallerlei plantjes vast had (daar zat ook eentje bij waar ik niet tegen kan maar toch moest vasthouden)

En ik gebruik altijd Neutral handzeep wasmiddel noem maa op want is enige wat op ditmoment me huid kalmeerd en verder smeer ik mijzelf elke dag in met bodylodion van Eucerin Kalmerende Lotion 12% omega...ZONDER PARFUM en gaat heel goed moet ik zeggen. Is wel prijzig rond 18 euro maar ik doe bijna 7 maanden met fles

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

20

Ik heb last van jeuk en bultjes als het warmer wordt, zowel op mijn handen als mijn voeten en dat gaat de hele zomer zo door.
Het begint op mijn muis bij mijn duim en dan zijn mijn vingers aan de beurt.
Die worden dan wel bobbeliger (niet dikker) en het is een soort van zonne/warmteallergie

Alles goed???? nee 3 fout

21

c-c-c schreef:

:o  :o  :o  Ik kwam er 's avonds achter dat ik een pilletje cetirizine vergeten was.....stom he??? Ik stond echt voor een raadsel maar het loste zich uiteindelijk vanzelf op. Ik kan dus blijkbaar echt nog niet zonder die medicijnen. Heb wel Avamys-neusspray en heb daardoor waarschijnlijk niet gelijk de welbekende kriebels in de neus, keel, gehemelte en oren gehad.

22

Beter zo toch dan dat het nog een allergie voor iets onduidelijks was geweest.

23

Nou, inderdaad. Heb al genoeg aan mijn krakkemikkige lijf.....ik val nog net niet van ellende uit elkaar.... :lol:

24

ik ben nagelstyliste geweest, en in mijn opleiding vond ik het "onzin"om met handschoenen te werken, ingen zaten mij alleen maar in de weg..  :x

nou ik hb het geweten.. die chemcalien waar je mee werkt.. pfff... idd jeuken als de *** sorry.. en branden... ik heb nieuwe vingers gekregen toen.. hoe? ze werden na een paar dagen helemaal zwart, mijn huidwerd heeldik.. en toen viel die huid eraf, incl. nagel..
ik weet het natuurlijk niet, ben geen arts, maar dit klinkt mij echt als allergische reactie in de oren.. ik ben gestopt na een poos mat het nagelen, omdat er gewoon niet meer mee te werken viel.

t werd ook steeds erger, en toe ik zelfs in mijn gezicht jeuk begon te krijgen was ik er klaar mee.

25

mniek schreef:
c-c-c schreef:

:o  :o  :o  Ik kwam er 's avonds achter dat ik een pilletje cetirizine vergeten was.....stom he??? Ik stond echt voor een raadsel maar het loste zich uiteindelijk vanzelf op. Ik kan dus blijkbaar echt nog niet zonder die medicijnen. Heb wel Avamys-neusspray en heb daardoor waarschijnlijk niet gelijk de welbekende kriebels in de neus, keel, gehemelte en oren gehad.

Tjeee, wat fijn dat je weet waardoor het kwam.