51

Re: [Apeldoorn] (en omgeving) Nieuws -deel 3-

kan je spuitmondjes niet ook in een doosje kopen dat je  er meteen een aantal hebt? Dacht dat ik zoiets had gezien maar kan het niet meer vinden en al die verhalen over bestellingen.. O-)  haha

52

zoiets  O-)  http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-342.html

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

53

Ding dong, daar is mijn spare ribs...
Dan heeft Akire misschien haar chauffeur, ik heb mijn kok ;)

mmmm lekker...

Carien ik heb moeite moeten doen om onder de 75 te blijven hihi... Ik wil een geldboom!

54 Laatst bewerkt door daffy (12-04-2011 18:06)

Ja maar dan die grote  O-)  (al gevonden) zal is met mijn personal shop assistent overleggen wat ik beter kan doen :lol:

Oww spare ribs.. dat is lang geleden..

55

:lol: de grotere....vond dit al zoveel :Y

:think: doe dan die van €145,= Lijkt me dat je dan voor altijd genoeg hebt :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

56 Laatst bewerkt door daffy (12-04-2011 18:21)

is er nog een grotere?? haha weet niet of ze allemaal handig zijn.. daarom neem ik voordat ik ze koop even contact op met mijn personal shopping assistent  :lol:  :lol:

oww maar dat zijn niet alleen spuitmondjes

iemand vroeg iets aan suske of naar suske maar suske zit lekker een weekje op Texel :Y

57

mmm dat was lekker  :Y

Welk setje is 150 euro???

58

deze ---> http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -1033.html

enne het is maar 145 hoor :rolleyes:  O-)

59

o daar zit zoveel troep in wat je niet gebruikt...

60

ja daarom ga ik eerst maar is vragen wat ik wel nodig heb :Y  (ik kan soms best verstandig zijn :lol: )

61

Dat gaat snel hier, kijk je een dagje niet, zijn ze bij deel 3, pagina 3, heb bijna een half uur nodig gehad om alles te lezen... :)

62

@gero: jup we kletsen heel wat af hier :lol:

63

Oh nee, ik weet al waarom ik hem uiteindelijk niet had besteld... omdat ik de helft al heb...

Als ik je een tip mag geven?
Koop spuitmondje 18, 5, 3, 1, 102 (of 104), leaf tip (zoek zo ff het goede nr op) en 1 of 2 leuke dropflowers.
Koop een flowernail (of zon setje, daar zit die cc nail ook in!)
koop van dat gummi spul wat je vroeger gebruikte om de backstreetboys posters aan de muur te hangen ( :rolleyes:  :o )

Kijk in de wilton cursus boeken die ik je heb gedaan op de taartstolp, daar zitten voorbeeld blaadjes in (precies dezelfde als boven staande set), print die uit, leg ze in een insteekhoes en gaan met die banaan ;)

Dat gummi spul kun je gebruiken om het bakpapier (die je even in kleine vierkantjes moet knippen) op je flowernail te bevestigen, zodat deze er niet afvalt...
Hoe je bloemen op de flowernail moet spuiten staat ook in de wilton boeken beschreven (al vind ik die nog wel moeilijk, dus ik ga de cursus wel volgen).

Wat je ook kan doen, koop gewoon de spuitmondjes die in de boeken staan beschreven, heb je eigenlijk alle spuitmondjes wel

64

@Renee: bedankt voor de tips :) Gaat helemaal goed komen denk ik :thumb:

65

Spuitmondjes die ik heb:

Grote: 109, 1M, 2D, gebruik ik voornamelijk om toefen te spuiten.

Kleine:

1,2,3,5,12 --> Schrijven, rondjes (ook lichaampjes van figuurtjes maak je met 12).

Ster: 16, 18, 21, 32 waarvan 18 het mooiste formaat is (vind ik) deze is voor verschillende borders, sterretjes, rosetjes etc.

Dropflower: 129 225, zijn erg leuk, gewoon leuk voor de dropflowers.

Petal:  101, 103, 104, deze zijn voor de bloemblaadjes,  erg leuk

Leaf: 349, 352, deze is het handigst, je gebruikt hem anders als je zou denken, je zet hem met de punt op het werkoppervlak. Als andere leaf tip heb ik ook nog 67, deze gebruik je horizontaal op je werkoppervlak (punten naar de zijkant).

verder als extra vind ik de basketwave erg leuk: 48 of 47 (47 is dubbele spuitmond, ligt aan hoe je hem op je werkblad houdt, met de geribbelde kant krijg je geribbeld streepje, met de platte kant krijg je een plat streepje).

en als laatste 233. Is leuk voor gras etc.

Koop er genoeg couplers bij, ze kosten niks, iets van een euro ofzo en zijn zeer handig als je met meerdere zakken tegelijk gaat werken... Scheelt weer afwassen tussendoor ;)

66

Hhm goed idee om vanavond weer eens te gaan doen.... Pielen met RI...

Eens even kijken of ik genoeg spulletjes heb ;) en weer het recept van RI zoeken

67

heb van het weekend geprobeerd de lavendel te maken van de dummy op de ZZC ging aardig.. alleen moet ik wat minder wiebelen haha

68

Willen jullie een handje helpen?

www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?pid=2126488386#p2126488386

Thanks!  :thumb:

Met zoete groet! Akire

69

Gestemd :thumb:

70

Gestemd :thumb:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

71

~Haha dat wiebelen heb ik idd ook last van hahaha...

Is stom, heb best veel spuitmondjes, heb het alleen nog maar 1x toegepast op een taart haha... Vind het  gewoon leuk om zo eens te doen hahaha.... En dan heb ik een boel gemaakt en dan gooi ik het in de prullenbak  :rolleyes:

72

Done :)

73

Hej dafje! Hoe is het met oma?

74 Laatst bewerkt door Aaf (12-04-2011 19:27)

Hoeraaaaa deel 3!!!!!!  :)
Zat de hele dag op de weg en vanmorgen deed m'n internet het niet, heel vervelend want vind het heerlijk om tussendoor even het forum te lezen. Gelukkig nu weer internet!

Groetjes, Aaf

75

@Dafje, Het is hotelcake van de lidl en volgens mij zit er niks van citrusvrucht in. We gaan de cake afsmeren met jam. Dus als je dan ivm je allergie een eigen variant meeneemt komt het helemaal goed.

@Daffy, ben je stiekum je master voor Wilton aan het halen? Is dat je geheimpje? Ik wil het werken met RI ook wel leren maar vind dat ik nog zoveel moet leren van fondant. Dus alles op zijn tijd. Laat je wel je RI kunstwerken zien. (dus ook de lavendel)