1

Onderwerp: tips vrijgezellenfeest

Hoi Meiden,

Ik ben ontzettend druk met het organiseren van het vrijgezellenfeest van mijn zusje!
Alleen loopt het niet echt zoals gepland, ik heb in 1x minder budget dan gepland, de meiden vonden wat ik in gedachten had toch net te duur  :s ik kwam uit rond de €60 p.p.
Daarintegen hebben de mannen een veel duurder vrijgezellenfeest zo rond de €150 p.p en niemand die daar moeilijk over doet behalve mijn vriend :P
Maar goed de meiden willen over het algemeen alleen nog maar mee uit eten en stappen vanwege de kostten!!

dus ik had nu het idee om een picknick te gaan houden of een high tea,dat iedereen wat maakt en meeneemt!
Maar je bent gebonden aan het weer :s , we houden het op 28 mei dus op zich zou je redelijk weer moeten verwachten O-) ,
en iets anders het lijkt wel of je dan alleen heel de dag alleen maar bezig bent met eten :P
dus ben op zoek naar leuke ideeën om een standaard picknick/ high tea nog net wat leuker te maken!!
zoals bijv. een leuk spel of iets, het moet wel echt gezellig zijn en niet teveel rare of gekke opdrachten!
Ze houd van muziek, dansen, acteren en vooral van gezelligheid en leuke dingen doen!

De dansworkshop die ik gepland had was dus zeker in de smaak gevallen bij haar maar goed :x ,
aangezien de meiden niet echt meedenken dacht ik ik vraag het hier wel even. ik wil ondanks alles dat mijn zusje toch een leuke dag krijgt, dat is voor mij het enige wat telt,
maar er ligt daardoor ook weer een druk op mij, althans die druk leg ik mezelf op :o

Hopelijk hebben jullie wat leuke ideeën want mijn hoofd loopt even over van alle stress!! adem in adem uit :)

Liefs, Margreth

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

2

Re: tips vrijgezellenfeest

gossie.. het vrijgezellenfeest wat ik laatst samen met een vriendin heb georganiseerd voor onze beste vriendin kwam uit op 125 eur per persoon en dat was ZONDER het uitgaan daarna. wij hebben een bollywooddans workshop gehad en daarna een kookworkshop waar je dus in groepjes je eigen eten maakte en daarna gezamenlijk op at. en we begonnen de dag op het strand met een standpicknick inclusief een taartje van mij  :D

spelletjes vind ik lastig want de meesten vinden dat suf of stom. dus dat hebben wij bewust niet gedaan. en omdat wij de rest van haar vriendinnen niet kende wilden we ook echt een activiteit doen zodat je niet verplicht hoeft te socializen....

veel plezier met het organiseren!

3

Ik vind persoonlijk dat al die vrijgezellenfeesten steeds gekker én duurder worden. Op het feest van mijn zus hebben we haar verkleed als oude poetsmuts op de fiets (wij zelf ook mee natuurlijk, op fiets) langs mensen gestuurd om kleine klusjes te doen. (aangezien ze toen nog voor de thuiszorg werkte). Daarna heerlijk gebbq'd. Ontzettend veel lol gehad, heerlijk gegeten en lekker smane kletsen, wat dus in een overvolle kroeg oid niet kan! EN dat voor €15 p.p.
Vaak koop je al 'n nieuwe outfit voor de wedding, à €100 p.p., een nevelop voor het bruidspaar à ???vul maar in. EN dan ook nog een vrijgezellenfeest van € 150? en dat maal 2 (man en vrouw). Zo wordt het een dure uitgave...
Maar ja...dat vind ik.... :D

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

4

EN lekker veel typefouten in mijn berichtje :shh:
samen, envelop

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

5

Da's ook toevallig! Ik had gisteren de bride-to-be-party van m'n schoonzus en wij waren 75 euro pp kwijt. We hebben een workshop kaarsen maken gedaan in Warmond (te ver voor jullie denk ik maar het was echt superleuk!) en daarna zijn we uit eten gegaan. Wij hebben tapas gegeten maar je kan natuurlijk vanalles kiezen.
*
*
*
Maarre... Hoogland, ligt dat niet in of bij Amersfoort? Daar heb je zo'n all-in BBQ restaurant. Misschien is dat een idee? dat is niet zo duur, dan blijft er misschien nog wat ruimte over om voorafgaand aan het eten iets te doen? Bovendien is zo'n BBQ voor elk wat wils, altijd handig met "minder makkelijke" mensen :D of niet-meedenkers :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Misschien kun je al een spelelement maken in het verzamelen van de groep.

Bij het vrijgezellenfeest van m'n beste vriendin werd zij door een andere vriendin thuis opgehaald en zijn ze samen naar Den Bosch gegaan, waar de andere gasten van het vrijgezellenfeest allemaal op een ander moment 'opdoken'. We moesten allemaal onherkenbaar verkleed/gemaskerd zijn en dan moest het feestvarken raden wie we waren. Van iedereen deed ze vervolgens een kledingstuk aan, zodat ze er heel raar uitzag op het laatst.

Was heel leuk omdat iedereen z'n best deed. Er was er eentje aan het paaldansen om een lantaarnpaal. Twee meiden waren als etalagepoppen achter de ruit van de h&m gaan staan, etc. (moet je dus niet al te verlegen types voor hebben, want iedereen staat eerst zelf nogal voor paal eigenlijk, hahaha)

Daarna zo'n spel waarbij 3 teams tegen elkaar streden, maar daar was het eigenlijk veel te warm voor. En ook nog lekker tapas gegeten.

Maar je kunt misschien ook low budget iets creatiefs doen en samen een aandenken maken voor de bruid??

7

Bedankt voor het meedenken :)
Het avondprogramma is gelukkig gepland,
eten in een restaurant/cocktailbar dus kunnen daarna nog even lekker blijven hangen haha,
We houden het vrijgezellenfeest in Rotterdam aangezien we daar vandaan komen en de meeste vriendinnen van haar dus ook, zelf is zij verhuisd naar bergen op zoom en ik inderdaad carin vlakbij Amersfoort  :)

Het gaat me meer om de middag tijdens de high tea/picknick
we zijn dan als iedereen komt met zijn 15en,
Ik wil het gaan houden in het kralings bos of een park als het mooi weer is, is het slecht weer dan bij 1 van de meiden thuis ofzo...
Maar ik wil graag dat het toch iets speciaals word maar dat vind ik lastig :(

8 Laatst bewerkt door Sandra-lala (27-03-2011 23:17)

Jemig kosten vrijgezellenfeestjes tegenwoordig zo veel geld......maargoed dat was de vraag niet, sorry.

Geen idee waar de 15 dames van houden maar misschien een stadswandeling met wat gekke opdrachten onderweg. Ik weet dat is niet in het bos maar misschien voor of na de picknick.

Of iets geks als voetballen op high heels, ik bedenk het spontaan geen idee welke leeftijd jullie zijn enzo.

Of ken je dat spel wat volwassenen veel spelen met Sinterklaas of kerst.
Iedereen neem 2 (of zoveel je wilt) cadeautjes mee (stel van te voor een max bedrag vast) en dan speel je een aantal rondes met een dobbelsteen. Waar b.v. de 6 staat voor een cadeautje pakken, gooi je 2 dan moet iedereen een pakje naar links doorgeven etc etc.
Als alle meiden dan cadeautjes meenemen in de sfeer van pas getrouwd/verliefd zijn zoiets.
De spelregels heb ik wel of kun je vinden op internet.

in elk geval een fijne dag en veel succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

@sannybarnshed thanx,
een aandenken maken voor de bruid een heel leuk idee  :)
dank je wel!!

@sandra lala de leeftijden zijn tussen de 18 en 25!
voetbal op high heels lijkt me ook wel heel erg grappig en ook lekker low budget!

bedankt voor de tips meiden hier kan ik al wel wat mee  :D
ben er echt super blij mee :)

10

Ik heb eens meegemaakt dat je in een lijstje een collage moest maken, met daarin typische dingen van jezelf. We maakten dit thuis.
De lijstjes werden verzameld voor dat de a.s. bruid het zag.

Tijdens de lunch mocht de a.s. bruid de lijstjes bekijken en proberen te raden van wie het was.

Een excuus als ik ben niet creatief is er niet, want dat hoort de a.s. bruid dan aan je lijstje te zien en aan jou te linken  ;)

Ik vond het erg leuk en erg lachen. De bruid kreeg de lijstjes mee naar huis, kon ze later leuke foto's in stoppen.

Succes met regelen! Ik weet dat het moeilijk is, en je zit zo aan een heel bedrag. Maar ik zou zeggen zie het juist als een uitdaging om het low-budget te houden.

Groetjes Monique.

mama-tijd = tijd voor taart!!

11

Wij hadden laatst voor een vrijgezellen feestje allemaal een klein cadeautje meegebracht. De cadeautjes werden allemaal verzameld en de 'bruid' moest raden van wie welk cadeautje was. Het moet dus wel iets met jou of je relatie met de bruid te maken hebben.

12

dat zijn  indd ook wel leuke ideeën, het komt toch nog goed met het vrijgezellenfeestje denk ik zo :)
thanx dames  :D  ook dat van die cadeautjes echt een leuk idee!!

13

Wat leuk, ik ben ook bezig met voor mij de tweede keer een vrijgezellenfeest organiseren!
Eerste keer was een babyshower voor mijn toen nog zwangere beste  vriendin.
Nu is het een feestje voor een andere goede vriendin.
Ze gaan op 10 mei trouwen en op 7 mei krijgt ze haar vrijgezellenfeest!
We gaan eerst een High tea doen bij Intratuin, daarop volgend doen we een mozaiekworkshop en uiteindelijk gaan we s'avonds uit eten bij de Griek ( daar gaan ze heen op huwelijksreis ) ...
De mannen krijgen maar een vrij saai vrijgezellenfeest..
Die gaan uiteten en daarna naar een kroeg...
Maar het zal hoe dan ook gezellig worden !!

Groetjes Samantha

Liefs Samantha

14 Laatst bewerkt door CindyM (28-03-2011 07:32)

oh ja... wij hadden ook nog een 'spelletje'. Tijdens de borrel moest iedereen 1 'ding' meenemen van maximaal 5 euro dat herinnert aan een gebeurtenis samen met de bruid. En dan moet de bruid raden van wie de stille hint was. Maar daarna MOEST het verhaal op tafel komen, hoe genant ook  :D . Zo leren de dames onderling elkaar ook een beetje kennen. Was bij ons dringend nodig aangezien wij niemand van haar studie- en jaarclubvriendinnen kenden. Echt lachen! Echter, waren er een aantal dames die niet meededen en dus ook geen cadeautje gemaakt of gekocht hadden want die vonden het suf.  :/

15

hmm dat is ook niet leuk dat er een paar niet meededen het lijkt mij juist wel leuk :)
ik ken ook maar een paar van haar vrienden de rest ken ik nog niet dus heb weer wat om na te denken het klinkt wel leuk, al is het alleen leuk als iedereen echt mee doet natuurlijk :)

16

Ik ben ook voor een vriendin aan het organiseren, maar merk dat ik niets gemeen heb met de andere dames.... Ik had namelijk een workshop paaldansen, of quad-rijden in gedachten om aansluitend een kook-workshop te doen!  :thumb:
Maar nu gaan we een kussentje "pimpen" en superdeluxe (sjiek) uit eten (want ze willen er zelf neits voor doen)... En zonder drankjes of avondprogramma ben ik al 100,- euro kwijt!  :x
Dan wilden ze ook nog eens allemaal met een taxi en die kosten delen (voor alle ritjes kwam dat over de 1000,- euro uit, dus 100 pp). En dat terwijl ik uit de andere richting (Duitsland) moet komen en zelf rij. Voor die kosten heb ik dus feestelijk bedankt! Van dat geld kan ik al de kleren voor de bruiloft kopen!!!

Mijn eigen vrijgezellenfeest deden we met mannen en vrouwen samen (ivm overlappende en gemixte vriendengroep, + zussen en zwagers die samenspanden). Wij zijn in een groot bos vrijgelaten in een varkenspak en de hele horde kwam achter ons aan met paint-ball geweren (Zwientie-tik!). Geweldig! Vooral toen mijn man geweren inpikte en wij ze de volle laag terug konden geven!  :Y
Daarna lekker gegeten en een kroegentocht gedaan (helaas moest ik toen mijn varkenspak inruilen voor een tutu... Geloof me, dat wil je niet zien!!!! En mijn man moest als cheerleader  :lol: ).

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

17

wij zijn niet getrouwd, maar als wij ooit gaan trouwen weigeren mijn vriend en ik pertinent mee te doen aan een vrijgezellenavond.
Ik vind dat echt zo'n onwijs grote onzin (en zeker als schoonmoeders en moeders ook fijn meegaan :D)
De meest gekke dingen worden verzonnen, kosten een godsvermogen en worden nooit op de laatste vrijgezellendag/avond gedaan maar weken vantevoren, dus het slaat ook nog eens nergens op.
Helaas ontkom ik er soms niet aan om mee te gaan, maar bij mijn schoonzus vond ik het vreselijk, erotisch dineren is aan mij niet besteed, ik hoef mijn eten niet in penisvorm te hebben.
Ik zat opgescheept met haar halve familie waar ik helemaal niets mee heb en heb het dan ook vreselijk gehad die avond.
En dan quasi lollig verkleed rondsjouwen, nee sorry, je kan organiseren voor me wat je wil, ik ga echt niet mee :D

Maar goed, daar heb jij niets aan :lol: :lol: (maar ik verzin ff niet mee dus ;) )

Alles goed???? nee 3 fout

18

Ik ben bij twee vrijgezellenfeesten geweest.

De eerste: sierraad maken, bij een kralenwinkel, vervolgens een high tea en daarna hebben we samen met de mannen bij hun thuis chinees gegeten. De mannen gingen toen djembe spelen en mountainbiken.

De tweede: Ze wisten niet dat het samen met de mannen was. Dus de mannen en vrouwen zijn apart op stap gegaan. En we gingen naar een restaurant voor een kookworkshop en daar kwamen we elkaar weer tegen. De vrouwen gingen iets later weg, dus toen wij binnenkwamen, zaten de mannen al aan tafel. Iedereen kon kiezen welk gerecht hij/zij wilde maken, en zo werkte je in twee of drietallen samen aan 1 gerecht. Erg leuk, met z'n allen in een grote keuken. Vervolgens eet je samen alles op.
Daarna zijn we nog wat gaan drinken.

volgens mij viel dit tweede feest wel mee qua prijs. Omdat je eerst eten maakt en het daarna opeet, hoe je niet nog eens naar een restaurant te gaan.

Groetjes Jessie

19

ik heb zeker een tip.....en is echt aanrader heb vorige maand zelf gedaan:

HIGHTEA BIJ HOTEL NEW YORK makkelijk met tram en metro bereiken is in rotterdam

voor info google hotel new york en je ziet variatie in hightea...

we hadden luxe en dat was volgens me vriendin 29 euro p persoon.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

20

thanx meiden

@liesbeth klinkt als een leuk vrijgezellenfeest die je gehad heb!!
hier gaan we niks samen met de mannen doen, de mannen hebben het vrijgezellenfeestje al veel eerder op 15 april,
dat andere vrijgezellenfeest is trouwens ook best duur, onder de 100euro wou ik toch zeker wel blijven, de bruiloft kost ons al meer dan genoeg geld!! kookworkshop leek mij ook wel leuk, maar past weer niet echt bij mijn zusje helaas!

@lune aan mij is het ook niet besteed hoor, hoop wel ooit te gaan trouwen maar dan wel zonder vrijgezellenfeest :)
mijn zusje vind dat soort dingen wel weer heel leuk dus ja vooruit dan maar he :P
erotisch dineren wouden de meiden ook gaan doen maar zelf vind ik dat ook maar niks je eten in zulke vormen, doe mij maar een goed restaurantje met goed eten i.p.v. erotisch dineren!

@cupla dank je wel voor de tip dat ga ik zeker dan nog wel een keer doen met mijn zus alleen maar niet met het vrijgezellenfeest anders lopen de kosten weer flink op en dat wil ik nu net gaan vermijden :P

nogmaals bedankt voor de tips dames :D

21

bij mijn vrijgezellenfeest hebben we klompen gepimpt, maar bijvoorbeeld vogelhuisjes, slippers, fotolijstjes, enz. kan natuurlijk ook, en is niet duur!

22

60 euro vind ik nog meevallen eerlijkgezegt
als je daar heel de dag zoet mee bent...

ik heb 2 vrijgezellenfeesten geregeld,

een voor mn ex schoonzusje inmiddels en die is ook niet van het hele actieve dus zijn we lekker naar de efteling gegaan en sávonds zijn we steppegras gaan eten

en de tweede was voor een vriendin,
we hebben haar verkleed als boerin en zijn eerst bij het kasteel van heeze gaan picknicken en daarna naar een boerderij gegaan en daar heeft ze een cursus boerin gehad, koeien melken ,tractor rijden paling vangen enz...
en sávonds zijn we gaan eten en daarna naar rowen heze geweest.
was ook echt een top dag!

succes met regelen verder...

groetjes anke

23

Ik kreeg een t-shirt aan, met allemaal snoep eraan gemaakt (dropsleutels ed) stond op, dit snoepje gaat trouwen. In het restaurant kwamen er dus allemaal heren van me snoepen haha.

Bij ons was het nooit zo duur. We gingen meestal alleen uit eten en daarna stappen.
Ik weet wel dat een vriendin een keer heel boos was, die heren zijn dus naar Amsterdam gegaan, oa bananenbar. Kosten pp, 700 gulden!!!!!

Misschien zou je een spel kunnen maken, waarmee je vriendin vragen moet beantwoorden over jullie allemaal. En misschien allemaal een klein cadeau mee nemen, als het goed is beantwoord krijgt ze bv een peper en zout stelletje.

Succes met organiseren!!

Jessica

24

jessicao schreef:

Ik weet wel dat een vriendin een keer heel boos was, die heren zijn dus naar Amsterdam gegaan, oa bananenbar. Kosten pp, 700 gulden!!!!!

Oh my god, 700 gulden p.p.???? Zijn ze helemaal wijs geworden zeg!!!

Bananenbar is nog tot daar aan toe (hoewel ik dat ook niet op prijs zou stellen), maar zoveel geld!!! Vind dat soort bedragen niet normaal...

Wat ik er zelf aan zou uitgeven ligt heel erg aan wie het is. Als het je beste vriendinnetje is geef je toch sneller wat meer uit. Om het echter voor iedereen leuk en betaalbaar te houden zou ik ook niet meer dan € 100,- inplannen...

Tips: een workshop is altijd leuk, wel met iets geks (paaldansen ofzo) en dan lekker uit eten en op stap. High-tea is ook erg leuk, dat kun je zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt zodat je voor andere activiteiten nog geld over hebt :p

Sweet as sugar and everything nice

25

paaldansworkshop leek mij ook heel leuk maar er zijn een aantal zwangere en dan ook hoogzwangere dames bij en die zie ik dan niet om een paal gaan zwieren haha  :P

en 700 gulden daar kan ik wel veel leukere dingen voor doen :D