1

Onderwerp: Hulp bij bruidstaart omgeving Dordrecht

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb geen idee of ik hier aan het juiste adres ben. Zo niet, dan wordt mijn vraag vast wel verplaatst ;).

Ik bak nog niet zo lang taarten en ben nog niet echt tevreden over mijn taarten. Nu had ik pas bezoek van vrienden die gaan trouwen en dit low-budget moeten doen. Ze zagen de taart die ik voor de 1e verjaardag van ons zoontje had gemaakt en waren er helemaal weg van (dat was mijn eerste taart en geloof me: er mankeerde nogal wat aan!).

Vorige week kreeg ik van hen de vraag of ik hun bruidstaart wil maken. Helemaal geweldig natuurlijk, maar dat kan ik helemaal nog niet! Ik weet wat ik zou willen maken en de decoraties + de taart zelf gaan ook helemaal goedkomen, alleen het lukt me maar niet om een taart te bekleden zonder dat de fondant scheurt langs de bovenrand van de taart (is dit met marsepein minder, trouwens?).

Mijn vraag is concreet of er iemand in de omgeving van Dordrecht woont die mij de kunst van het bekleden aan zou kunnen leren en wellicht wat tips zou kunnen geven voor het maken van de bruidstaart.

Ik realiseer me heel goed dat dit allemaal nogal hoog gegrepen is, daarom heb ik in eerste instantie ook nee gezegd, maar ze willen echt heel graag dat ik het doe.

Nou, zie uit naar jullie reacties!

Groetjes,
Diana

Re: Hulp bij bruidstaart omgeving Dordrecht

Hoi Diana,

Ik denk dat het verstandig is om een basisworkshop te volgen, dan leer je precies die dingen die je nu vraagt.  :Y

En natuurlijk veel oefenen. Misschien een idee om hiervoor een dummie te gebruiken?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

Re: Hulp bij bruidstaart omgeving Dordrecht

Als je met marsepein bekleedt, gaat dat meestal gemakkelijker dan met fondant. Je ziet met marsepein wat minder oneffenheden. Ik zou ook een basisworkshop volgen als ik jou was. Geeft jezelf wat meer zekerheid en zéker minder stress! :Y  Heel veel succes !